Ponine Skrevet 2. september 2009 #281 Del Skrevet 2. september 2009 Gleder meg til jul jeg også!! Desember er så koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 2. september 2009 Forfatter #282 Del Skrevet 2. september 2009 Gleder meg til jul jeg også!! Desember er så koselig! Godt at det er flere av oss!! Har sniktitta litt på noen juletegnefilmer på youtube mens jeg hadde en fritime i dag... Gleder meg såå til desember kommer, og jeg "har lov" til å se julefilmer hver eneste dag, og høre på julemusikk, bake pepperkaker, åpne julekalenderen, lese Julemysteriet, pakke inn julegaver og nyte synet av snøen som forhåpentligvis faller... Og varm kakao med krem, fyr i peisen og Alene Hjemme på tven... Julen er fantastisk! I fjor så begynte det faktisk å snø natt til 1 desember! Jeg våkna til ett tynt hvitt lag overalt, og mens jeg kjørte til jobb falt snøen tettere og tettere og jeg satte på julecden som lå klar i spilleren, og da jeg kom frem til jobb hadde jeg smilt så hele veien at jeg rett og slett var øm i kjeven... Det er helt sant! Kan ikke noe for det folkens, jeg er en julejunkie!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 2. september 2009 Forfatter #283 Del Skrevet 2. september 2009 I dag har jeg lest litt om premature fødsler. Fant denne oversikten på nettet, tatt fra en studie på ekstremt premature barn: ANTALL FØDTE ANTALL OVERLEVENDE ANTALL DØDE 22 uke ble det født 39 barn ingen overlevde 39 døde 23 uke ble det født 56 barn 9 overlevde = 16% 47 døde 24 uke ble det født 80 barn 35 overlevde = 45% 45 døde 25 uke ble det født 83 barn 55 overlevde = 67% 28 døde 26 uke ble det født 112 barn 81 overlevde = 72% 31 døde 27 uke ble det født 134 barn 110 overlevde = 82% 24 døde Jeg er jo i dag 21+4, og jeg må si det er ganske beroligende å tenke på at allerede om 10 dager, når jeg er 23 fullgåtte uker, så finnes det en mulighet for at babyen vil overleve! Her står det at prognosen er 82% ved 27 uker, jeg har lest 9 av 10 i svangerskapsboken, men uansett, sjansene er jo da veldig store. Håper jo å kunne knipe igjen til hvertfall over uke 30 da, men det er godt å vite at det er muligheter for at det skal gå bra uansett, jeg har jo allerede blitt veldig knyttet til det lille vesenet der inne, lenge før jeg skal møte ham... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 2. september 2009 #284 Del Skrevet 2. september 2009 Det går nok veldig bra skal du se! ikke noe prematurer på oss nei - vi vil ha fullbårne barn - om ikke annet for å nyte desember og jula fullt ut =) Jeg har en "ond" plan om å bruke gravidhormoner til å få svigers til å kjøpe ordentlig juletre.. vi skal feire hos de i år, og jeg nekter å ha jul med plastikktre.. det er heeeelt uaktuelt... de har en liten pjusk av en plastikkbit stående på en benk... helt grusomt... begynte nesten å grine da jeg så det første gang!! Så jeg skal trø gjennom ordentlig tre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 2. september 2009 #285 Del Skrevet 2. september 2009 Nei, det er ingen som trenger å ha det travelt hos oss, nei! Her blir det ikke julefeiring på miniene før til neste år, samme hvor herlig den tiden er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 3. september 2009 Forfatter #286 Del Skrevet 3. september 2009 Får håpe de holder seg inne til over jul ja, for oss alle sammen!! Jeg ville bare lese litt om det for jeg var nysgjerrig på mulighetene, og det er en trygghet å tenke på at det er veldig kort tid igjen til man er på den "trygge" siden. Og å fokusere på dette gir jo i seg selv en ro som sikkert fører til mindre sjanse for å føde for tidlig! Nå begynner jeg å ane håp for at jeg foreløpig har sluppet unna strekkmerker! La merke til i går kveld at der jeg hadde hatt strikken på tightsen var det gnisset litt og kommet frem større felter med lys hud! Så da er det nok bare tørr hud. Men jeg må jo si at dette er noe av det rareste jeg har sett... For der det ikke har forsvunnet så mye av overflatehuden ennå, så ser det fortsatt akkurat ut som strekkmerker. Men jeg antar at teorien min stemmer om at det er liksom det øverste laget som sakte "dør" pga solskader, og at i tiden mellom jeg solte meg siste gang og dette mønsteret begynte å oppstå så har magen blitt større, og derfor har det tørre hudlaget øverst vært for svakt til å holde seg sammen, og ny hud som ikke har fått sol har dukket frem i mellomrommene som har oppstått. Er veldig glad for dette, men føler meg litt dum som frika ut og oppretta strekkmerketråd og greier... Jaja, får nok tidsnok bruk for den! Får vel oppdatere litt der og, godt at ikke noen med strekkmerker har skrevet der ennå, så blir det hvertfall ikke sånn: "haha, jeg hadde ikke likevel!" Tror jeg bare kopierer litt herfra jeg. Litt lat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 3. september 2009 #287 Del Skrevet 3. september 2009 Godt å høre at det ordner seg! De strekkmerkene kan jo godt la seg vente på ja!! Men det kommer vel etterhvert... fikk anbefalt en olje de selger på helsekosten, men fikk ikke med meg hva den het for noe.. men tenker jeg skal innom en dag å se etter.... smører meg med body butter foreløpig, fra body shop... da klør det i alle fall ikke sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 5. september 2009 Forfatter #288 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Jeg smører meg med diverse produkter fra Burt`s Bees, til nå er faktisk håndkremen favoritten. Den kan jeg smøre meg med på morran etter dusjen, også holder den magen myk og glatt helt til neste morgen. Fantastisk!! Og lukter nesten ingenting. I dag er jeg 22 uker på vei, og har lagt på meg en hel kilo siden forrige lørdag! Så nå veier jeg 51.5, og føler meg litt mer normal. Ellers går graviditeten sin gang, føler meg i ok form, bortsett fra at jeg blir veldig fort sliten, men det er jo virkelig ikke noe problem i forhold til alt det andre vi skal og har vært gjennom! Puppene har ikke vokst noe mer siden det forrige over-natta-skippertaket Magen er liten, men når jeg slapper av og i tillegg har spist en del er det absolutt ingen tvil om at jeg er gravid. Og det er i grunn litt gøy! Til onsdag skal jeg på mitt første jordmorbesøk, det blir spennende. Er rart med det når man er gravid, det er liksom litt moro og koselig å gå til legen eller andre undersøkelser... Kommer jo ikke til å skje så mye nytt da, men. Og det er jo greit å få et par timer pause fra jobben også sånn en gang i måneden! Endret 5. september 2009 av LilleRamona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 6. september 2009 #289 Del Skrevet 6. september 2009 Godt å høre av vekta stiger =) Vet ikke helt hva jeg veier nå... ca 52 tror jeg.. Så er på pluss 4 kg nå... men har ikke lagt på meg noe på resten av kroppen... alt ser likt ut.. er kun magen og puppene som er større.... og jeg tror fort at det er ganske mange gram oventil ja.. helt vilt.... kommer virkelig til å føle meg som Tine meierier om noen mnd ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 8. september 2009 Forfatter #290 Del Skrevet 8. september 2009 Godt å høre av vekta stiger =) Vet ikke helt hva jeg veier nå... ca 52 tror jeg.. Så er på pluss 4 kg nå... men har ikke lagt på meg noe på resten av kroppen... alt ser likt ut.. er kun magen og puppene som er større.... og jeg tror fort at det er ganske mange gram oventil ja.. helt vilt.... kommer virkelig til å føle meg som Tine meierier om noen mnd ja! Ja, det blir litt "jur" over det hele... Pluss 4 kg på dette tidspunktet er vel ganske perfekt etter boka tror jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 8. september 2009 #291 Del Skrevet 8. september 2009 Ja, det blir litt "jur" over det hele... Pluss 4 kg på dette tidspunktet er vel ganske perfekt etter boka tror jeg! Rart for jeg hadde forventet å legge på meg en del egentlig.. "alle" sier jo at de gjør det....men det kommer nok!! Siste mnd så eser jeg nok ut, full av vann eller noe hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 9. september 2009 Forfatter #292 Del Skrevet 9. september 2009 Rart for jeg hadde forventet å legge på meg en del egentlig.. "alle" sier jo at de gjør det....men det kommer nok!! Siste mnd så eser jeg nok ut, full av vann eller noe hehe Fort gjort det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 9. september 2009 Forfatter #293 Del Skrevet 9. september 2009 I dag har jeg vært hos jordmor for første gang! Hun hadde dobbeltbooket timen, så det var en annen der samtidig som meg, og vi måtte ta halve timen hver da, så det ble veldig sånn haste-stress greie, men jordmor var veldig hyggelig og sa at jeg måtte bare ringe hvis det var noe jeg ikke fikk spurt om pga den dårlige tiden vi fikk. Jeg fikk målt fundusmål igjen og denne gangen var det på 21 cm, så jeg lå faktisk såvidt over den røde streken innenfor det grønne feltet! Ble veldig overraska, siden magen min er så liten og vekta så lav, men hun sa at det har ingenting å si, og at her var det helt tydelig at junior hadde tatt til seg den næringa han trengte. Så nå gidder jeg ikke å bekymre meg mer for vekt, det får bli som det blir! Det var en stor lettelse å få bekrefta dette, så i dag er jeg glad og fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ponine Skrevet 9. september 2009 #294 Del Skrevet 9. september 2009 Å så bra!! Da trenger du jo heldigvis ikke å bekymre deg noe om liten mage Må være en god følelse å vite at den lille får i seg all den næringa som trengs selv om mor ikke merker det! Jeg føler ikke at jeg har fått så stor gravidmage akkurat (ser bare feit og oppblåst ut..) så jeg gleder meg til UL om 2 uker og å få målt fondusmål! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 9. september 2009 #295 Del Skrevet 9. september 2009 Så bra at alt var greit med str på den lille.. jeg hadde symfysemål på 16 cm sist.. da var jeg 19 uker på vei....da kunne jeg kjenne livmorkanten rett ved navlen.. nå kan jeg kjenne den ca 2 cm over navlen.. så tydelig at det har skjedd ting ja strmessig! blir moro å se på neste kontroll hvordan jeg ligger an.... ingen av oss er høye, så blir nok en liten unge - men det er bare store unger på min side av fam (jeg var feks 3860, lillebroren min var 4290) mens på mannen sin side så er det små barn.. så blir spennende å se hvor vår lille tulle havner på vektskalaen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 9. september 2009 #296 Del Skrevet 9. september 2009 gratulerer med :guttebaby: Leser at alt er bra! Eg smører meg med produkter fra bodyshop og litt massasjeolje for å hindre strekkmerker. Mine pupper vokser i rykk og napp. Eg og gler meg til jul! Men miniene må holde seg i magen litt til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 10. september 2009 Forfatter #297 Del Skrevet 10. september 2009 Hei hei! Hyggelig med så mye besøk i boka mi! Er dessverre ikke alltid jeg har fantasi til å kommentere alt dere skriver, i dag er en av de dagene... Men jeg setter stor pris på at dere stikker innom og skriver litt!! Har hatt en slitsom dag på jobb i dag, den er heldigvis over nå halv fire, gleder meg til å hjem, tror jeg kommer til å flate ut på sofaen et par timer i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 10. september 2009 #298 Del Skrevet 10. september 2009 Hei hei! Hyggelig med så mye besøk i boka mi! Er dessverre ikke alltid jeg har fantasi til å kommentere alt dere skriver, i dag er en av de dagene... Men jeg setter stor pris på at dere stikker innom og skriver litt!! Har hatt en slitsom dag på jobb i dag, den er heldigvis over nå halv fire, gleder meg til å hjem, tror jeg kommer til å flate ut på sofaen et par timer i dag! Godt ikke bare er meg som er trøtt for tida.. sov som en stein i en times tid i stad.. og kommer nok til å sovne igjen etter middag.... Må holde meg våken til Prison break i dag =) Men etter det er det rett i seng igjen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 11. september 2009 #299 Del Skrevet 11. september 2009 Eg og er veldig trøtt for tida. Kjenner det godt på jobb. Håper alt er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 13. september 2009 Forfatter #300 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Så det er ikke uvanlig å være trøtt også i andre trimester da? Jeg leste et eller annet sted (kan det ha vært svangerskapsboken?) at i andre trimester er endelig plager som kvalme og tretthet over, og du er ikke blitt så stor ennå at magen er i veien, så andre trimester er et "pusterom" i graviditeten, og mange strutter av energi i denne perioden. Jeg blir irritert når jeg leser sånt jeg! Men nå føler jeg meg bedre siden jeg tydeligvis ikke er den eneste som ikke sprudler over av energi! På fredag tok jeg fem-måneders bilde. Folk regner på så mange forskjellige måter, men de andre kvinnene i min familie som har født har alltid regnet bakover fra termindato, så da gjør jeg likegodt det jeg også, så blir bildene våre mer sammenlignbare. Det var rart å se på bildet, for når jeg ser ned på magen min har jeg begynt å synes at den faktisk er litt stor i det siste. Men når jeg ser på bildet ser jeg jo veldig tydelig at den ikke er stor i det hele tatt. Veldig rart å tenke på at det lever et lite barn inni der som om bare noen få uker er levedyktig utenfor livmoren. Selv om han hadde blitt født i dag hadde han faktisk hatt en liten sjanse, i følge statistikken jeg la inn her tidligere. 23-ukers vekten min var på 51.9 kilo, så nå kan jeg snart begynne å regne med pluss istedetfor minus! Er uansett ikke bekymret for vekten lenger etter jeg var hos jordmor. Det er sant som jeg har sett noen av dere skrive, en jordmor har en spesiell smittsom ro over seg. Hun fikk meg til å føle at alt var helt supert, og på måten hun snakket om et mulig keisersnitt på fikk hun dette også til å høres ut som den mest naturlige ting i verden. Hun virket til og med litt imponert over den fine urinprøven min Hun var rett og slett 100% positiv, trygg og rolig. I dag kjeder jeg meg noe helt vanvittig. Har lagt på sofaen en god del og bytta på å lese Donald og en (litt mer seriøs ) bok jeg holder på med. Har ikke mye energi, og klarer heller ikke å finne på noe særlig jeg kunne gjort hvis jeg hadde hatt energi. Jeg har aldri likt søndager. Litt usikker på hvorfor, jeg elsker lørdager, men søndager er den kjedeligste dagen jeg vet om. Sånn generelt så syns jeg at tiden går utrolig sakte om dagen. Jeg gleder meg så til jul! Og til at babyen skal komme! Kunne vi ikke bare hoppa elegant over et par måneder, så vi var sånn midt i november nå? Det hadde vært fint. Da hadde jeg vært syv måneder på vei, det hadde bare vært en drøy måned til permisjonen begynte og bare et par uker til jeg kunne begynne å henge opp julepynt. Nei, det er kanskje greit at man må ta en dag av gangen? Er jo fortsatt mye å gjøre på det som skal bli barnerom, og bursdagen min er også i løpet av de neste to månedene. Og bursdagen til pappa, som blir 50 i år. Og jeg skal ha høstferie fra jobb om to uker, og da får jeg besøk av en venninne jeg ikke har sett siden i sommer! Hmmm... Jeg har visst litt å glede meg til likevel! Endret 13. september 2009 av LilleRamona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå