Gå til innhold

LilleRamona har fått en gutt! :)


LilleRamona

Anbefalte innlegg

Min kjæreste og jeg ble for to år siden enige om at våren 2009 var en fin tid å prøve å lage et lite nurk.

Og endelig er tiden her! Vi har øvd oss masse, så dette skal nok gå bra... :lol:

Jeg tok den siste pilla 13 mars og har etter den siste "pillemensen" hatt en naturlig mens som starta 6 april, syns det var greit å vente med prøvinga til jeg kom inn i vanlig syklus igjen.

Foreløpig har jeg ikke så mye å melde, jeg er på dag 18 i syklusen og venter mens rundt 4 mai, som jeg selvfølgelig håper at ikke kommer.

Så nå venter jeg og venter på at 4 mai skal komme og gå, mens jeg koser meg med å overtolke alle signalene kroppen min gir meg... ;)

Endret av LilleRamona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei! :goodbye:

Nå føler jeg meg litt som en stalker her, har skrevet til deg i en annen tråd og..

Gratulerer med dagbok, og med prøving!

Tror jeg må få ordna dagbok til meg selv og, vi er nemlig også i gang med prøvinga - jeg hadde min siste mens 02 april..

Så det her er spennende tider - så får vi se hvem av oss som lykkes først :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :goodbye:

Nå føler jeg meg litt som en stalker her, har skrevet til deg i en annen tråd og..

Gratulerer med dagbok, og med prøving!

Tror jeg må få ordna dagbok til meg selv og, vi er nemlig også i gang med prøvinga - jeg hadde min siste mens 02 april..

Så det her er spennende tider - så får vi se hvem av oss som lykkes først :fnise:

Hehe, bare hyggelig det! :) Hadde vært gøy om du også laga dagbok ja, spennende å følge med på hverandre når man er omtrent like langt i planlegginga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med prøving! :) Håper du ikke må være her så lenge da ;)

Lykke til i alle fall! :goodbye:

lykke til og :velkommen: hit blandt andre prøvere!

håper vi slipper å se dere her altfor lenge da :)

:klemmer:

Tusen takk! :) Så moro at folk er interessert i en nykommer også! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk!! :)

Var innom dagboka di og leste litt, Ananan. Får håpe egget ditt ikke slipper unna denne gangen! ;)

Jeg funderer mye på dette med eggløsning om dagen. Jeg har hatt sterke symptomer på eggløsning i fire dager nå. Vil det si at jeg har eggløsning alle disse dagene, og at jeg er fruktbar helt til disse symptomene gir seg?

Og hvis jeg skulle ha blitt befruktet ;) i løpet av denne perioden, skulle da eggløsningssymptomene gitt seg, eller vil jeg ikke merke noen forskjell? Skjønner at jeg burde fulgt litt bedre med i naturfagstimene...

Veldig takknemlig hvis noen kan opplyse meg litt! :ler:

Endret av LilleRamona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på! :vinke:

Lykke til meg prøvingen, blir spennende å følge deg.

Ha en fin kveld. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei - så at du hadde fått deg dagbok nå så da måtte jeg jo inn å hilse på.

Jeg temper for å finne eggløsning - begynte med det for å kartlegge syklusen litt etter maaange år på pilla... hadde jo ingen erfaring med å kjenne el symptomer i det hele tatt.. Har bare hatt en syklus hvor jeg har kjent at "der" hadde jeg El - tok en test også da og det viste positivt.. men jeg kjente også stikning og murringer i et par dager etterpå..

Er inne i første ordentlige prøveperiode nå - null prevansjon på denne jenta! og ser ut til at syklusen har stabilisert seg - tempen følger samme kurve som sist syklus. Om temping

Kanskje det er noe for deg hvis ikke du lykkes i denne PPen.

Krysser fingrene for at det sitter på første forsøk :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Så hyggelig at dere skriver litt hos meg. :)

Jeg har lest litt i forskjellige dagbøker her, og jeg begynner å skjønne at jeg er skikkelig grønn når det gjelder denne prøvinga. Jeg har ikke testa noe som helst, jeg, har egentlig bare levd som vanlig minus pillene.

Tenker selvfølgelig på det hele tida, for jeg vet jo at det finnes en bitteliten mulighet for at jeg er gravid akkurat nå, men denne testinga blir litt stressete for meg.

(Sier jeg nå... hvis det går to måneder til har jeg sikkert allerede mista tålmodigheten, og kommer sikkert til å teste i et sett på alle bauger og kanter... ;) )

Utifra mine naive beregninger og muligens innbilte symptomer så hadde jeg eggløsning en eller annen gang mellom mandag morra og onsdag kveld i denne uka, så jeg burde vel ikke ha merka så mye om jeg skulle være gravid.

I dag føler jeg meg litt nedfor og småkvalm, skal ut og gå en tur med en venninne nå, håper det blir litt bedre for vi skal ha folk her i kveld på øl og grillings...

Er ikke kjempegira på å ha besøk, og jeg vil jo ikke drikke noe, så det blir litt vanskelig å juge... Vi snakkes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, bare hyggelig det! :) Hadde vært gøy om du også laga dagbok ja, spennende å følge med på hverandre når man er omtrent like langt i planlegginga.

Ja, kjekt å ha noen man kan "følge" og er jo artig at du er like nybegynner som meg!

Nå har jeg ordna meg dagbok - så det er bare å titte innom, og gjerne legge igjen en hilsen, så får du meg på dine innlegg!

Ifølge Sunny her inne har jeg IKM ca 29 mai, så jeg tenker å teste neste helg..Men jeg tviler sterkt på om det treffer på første forsøk - har jo strengt tatt gått på p piller i 7 år :)

Hvor gammel er du/dere?

Håper du har en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjekt å ha noen man kan "følge" og er jo artig at du er like nybegynner som meg!

Nå har jeg ordna meg dagbok - så det er bare å titte innom, og gjerne legge igjen en hilsen, så får du meg på dine innlegg!

Ifølge Sunny her inne har jeg IKM ca 29 mai, så jeg tenker å teste neste helg..Men jeg tviler sterkt på om det treffer på første forsøk - har jo strengt tatt gått på p piller i 7 år :)

Hvor gammel er du/dere?

Håper du har en fin helg :)

29 mai?? Det var da fryktelig lenge til? Det er jo over en hel syklus til... Eggløsninga skal jo være 14 dager før mens eller IKM. (har lært litt her inne ;) )

Ja, har hørt at det ikke er så brennkvikt gjort å bli gravid når man har knaska piller i mange år. Men så har du jo de som smeller til på første forsøket også, så man vet jo aldri :)

Helga mi har vært bra, besøket i går gikk også kjempefint. Jeg hadde jo vært dårlig hele dagen, så jeg bare sa at det var derfor jeg ikke drakk, og ingen hadde noen kommentar til det. Det virker kanskje litt prippent å være totalavholds allerede mens man prøver, men jeg har hatt spontanabort før, og vet at om jeg nå hadde drukket litt alkohol i går, og det viste seg at jeg er gravid, og så jeg skulle miste igjen... Jeg hadde jo aldri tilgitt meg selv...

Gratulerer med dagbok da! Skal kikke innom en tur nå jeg :)

Ja, jeg er 26, forresten. Blir 27 i år. Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det dag 24 i syklusen, begynner å bli fristende å teste nå merker jeg, men jeg har egentlig bestemt meg for at jeg ikke skal teste før jeg er så langt over mens at det er helt bemerkelsesverdig. Der har jeg da et lite problem, for det er ikke så lett å vite akkurat når mensen skal komme når man ikke har hatt mange normale sykluser etter hverandre. Men går det til slutten av neste uke uten at det skjer noe, da tester jeg. :)

Jeg tror det er veldig vanlig at vi som er prøvere etter mange år på pilla opplever mange rare, men reelle symptomer, som vi oppfatter som symptomer på at vi kan være gravide, men som egentlig bare er symptomer som pleier å være tilstede i en vanlig menssyklus.

Er fortsatt i litt dårlig form :tristbla: , hadde vanvittig vondt i hodet i går, og våkna med det i dag morges også. Jeg er vanligvis veldig frisk, så det tar nok på litt den her prøvinga. Blir nok litt psykisk sliten av å tenke så mye. Jeg vet at sjansen for å bli gravid på første forsøk er ganske liten etter å ha lest en del her inne, likevel begynner jeg å få en sterk følelse av at skuffelsen kommer til å være stor hvis jeg får mensen til uka...

Etter å ha lest litt om eggløsning på maaange forskjellige nettsider i går, har jeg kommet frem til at eggløsninga mi antakeligvis var mandag. Fordi i følge flere av disse nettsidene så kommer eggløsningssymptomene (som stikninger i eggstokkene og såre brystvorter) ETTER egget har løsna. Så i så fall er jeg 9/10 dager etter eggløsning i dag, og hvis jeg skal være så objektiv og ærlig med meg selv som mulig så er ståa slik i dag:

#metallsmak i munnen NEI

#ømme pupper NEI

#større pupper NEI

#unormalt sliten JA

#kvalm NEI

#vondt i hodet JA

#tisser oftere NEI

#mer sulten NEI

#lyst på rare ting NEI

#svimmel NEI

Så jeg er altså veldig sliten og har vondt i hodet. Det er ikke særlig overbevisende. Mer sannsynlig at det er tegn på en begynnende influensa...

Tiden vil vise, selv om den går usannsynlig seint nå om dagen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var det dag 24 i syklusen, begynner å bli fristende å teste nå merker jeg, men jeg har egentlig bestemt meg for at jeg ikke skal teste før jeg er så langt over mens at det er helt bemerkelsesverdig. Der har jeg da et lite problem, for det er ikke så lett å vite akkurat når mensen skal komme når man ikke har hatt mange normale sykluser etter hverandre. Men går det til slutten av neste uke uten at det skjer noe, da tester jeg. :)

Jeg tror det er veldig vanlig at vi som er prøvere etter mange år på pilla opplever mange rare, men reelle symptomer, som vi oppfatter som symptomer på at vi kan være gravide, men som egentlig bare er symptomer som pleier å være tilstede i en vanlig menssyklus.

Er fortsatt i litt dårlig form :tristbla: , hadde vanvittig vondt i hodet i går, og våkna med det i dag morges også. Jeg er vanligvis veldig frisk, så det tar nok på litt den her prøvinga. Blir nok litt psykisk sliten av å tenke så mye. Jeg vet at sjansen for å bli gravid på første forsøk er ganske liten etter å ha lest en del her inne, likevel begynner jeg å få en sterk følelse av at skuffelsen kommer til å være stor hvis jeg får mensen til uka...

Etter å ha lest litt om eggløsning på maaange forskjellige nettsider i går, har jeg kommet frem til at eggløsninga mi antakeligvis var mandag. Fordi i følge flere av disse nettsidene så kommer eggløsningssymptomene (som stikninger i eggstokkene og såre brystvorter) ETTER egget har løsna. Så i så fall er jeg 9/10 dager etter eggløsning i dag, og hvis jeg skal være så objektiv og ærlig med meg selv som mulig så er ståa slik i dag:

#metallsmak i munnen NEI

#ømme pupper NEI

#større pupper NEI

#unormalt sliten JA

#kvalm NEI

#vondt i hodet JA

#tisser oftere NEI

#mer sulten NEI

#lyst på rare ting NEI

#svimmel NEI

Så jeg er altså veldig sliten og har vondt i hodet. Det er ikke særlig overbevisende. Mer sannsynlig at det er tegn på en begynnende influensa...

Tiden vil vise, selv om den går usannsynlig seint nå om dagen... ;)

heihei :vinke:

Kjenner meg bare så godt igjen her.. sluttet på pillen i mars/april, i første PP nå... og går gjennom så mange hormonelle forandringer nå etter pilleslutt at jeg knapt kjenner min egen kropp og syklus. hehe.. Men forhåpentligvis stabiliserer det seg, og vi blir mer vant med det... eller man jo også bli gravid da på ustabil kropp, men man har bare ikke helt kontrollen...

Koselig dagbok du har fått deg :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei :vinke:

Kjenner meg bare så godt igjen her.. sluttet på pillen i mars/april, i første PP nå... og går gjennom så mange hormonelle forandringer nå etter pilleslutt at jeg knapt kjenner min egen kropp og syklus. hehe.. Men forhåpentligvis stabiliserer det seg, og vi blir mer vant med det... eller man jo også bli gravid da på ustabil kropp, men man har bare ikke helt kontrollen...

Koselig dagbok du har fått deg :tommelsmil:

Heihei! :) Hyggelig at du stikker innom!

I dag våkna jeg kvart over fem og kjente sånne nå-får-jeg-snart-mensen smerter. Ble skikkelig deppa og hadde ikke lyst til å stå opp en gang i dag... Er uansett altfor tidlig, jeg skulle ikke ha mensen før tidligst til mandag. Men det har ikke skjedd noe ennå da, og jeg kjenner ikke smertene så godt lenger.

Er jo bare i første prøveperiode, og det er jo mer sannsynlig at jeg ikke er gravid en at jeg er det, men jeg kommer likevel til å synes det er kjipt hvis mensen kommer nå.

Jeg krysser fingrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat sånn har jeg det også nå!! mensenvondt, men venter ikke mensen før på mandag tidligst (dvs hvem vet?).

Pluss at jeg faktisk blør litt nå da.. men det er lite og ikke veldig rødt. Håper på festeblødning!! :heiajente:

Blir spennende helg på oss dette!! (føles som julaften, eller at jeg venter på tlf fra norsk tipping...) spennende!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempetrøtt og har press nederst i magen hele tida.. men tror nok bare det har vært mye på jobb denne uka..... og kanskje litt luft.. er jo bare 3 DPO.. men er moro å drømme litt... hehe selv om jeg ikke tør helt å drømme meg for langt bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...