Gå til innhold

LilleRamona har fått en gutt! :)


LilleRamona

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slenger meg på jeg også og lurer på hvordan det går med dere? Håper alt er bra, og at dere har hatt en fin juletid med lillegutten deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :)

Ser at det er fryktelig lenge siden jeg har vært her nå! Ikke bra...

Men tida flyr jaggu meg fort om dagen, ikke lett å få tid til å sette seg ned og skrive!

Småen er blitt 3,2 kilo stor, og nesten 50 cm. :) Så innen opprinnelig termin er han godt innafor det som kalles normalt. Ellers er det meste bra med ham. Han har veldig lav blodprosent, så hvis ikke det bedrer seg må han snart ha en blodoverføring. Men det er jo ikke akkurat verdens undergang ;)

Han er også litt forkjøla, men det virker som om han tåler det bra, til tross for all skremsels-propagandaen vi har vært utsatt for. Det er vel leger og sykepleiere som vil helgardere seg så ikke noe skal slå tilbake på dem om han skulle bli veldig syk av slike vanligvis uskyldige infeksjoner.

Jeg og pappaen hans driver og diskuterer mellomnavn og etternavn, får håpe vi blir enige snart, eller for å si det som det er; får håpe jeg får vilja mi snart... :sjarmor:

:ler:

Jula har vært kjempefin, det har vært veldig koselig, om enn litt hektisk ;) å ha en liten bylt i armene gjennom høytiden.

Han sover for det meste om nettene, men nå som han ikke er helt i form blir det litt mindre søvn, både for ham og meg.

Merker det godt på humøret... :kjefte::sur:

:ler: Neida, jeg er stort sett grei, altså... Men ikke så fryktelig sprudlende hele tida!

Tja, ellers? Kommer ikke på noe mer å fortelle...

Nå vil jeg kikke litt i andre dagbøker, se om det har skjedd noe spennende i jula! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere har det bare bra!! skjønner godt det tærer litt på humøret med litt lite søvn... ser for meg at jeg kommer til å bli litt smågretten i den perioden altså! :fnise:

Får håpe han slipper med behandling da, at blodprosenten tar seg opp av seg selv.. men nå som han er blitt så stor og sterk så tar han vel den overføringen på strak arm :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere har det bare bra!! skjønner godt det tærer litt på humøret med litt lite søvn... ser for meg at jeg kommer til å bli litt smågretten i den perioden altså! :fnise:

Får håpe han slipper med behandling da, at blodprosenten tar seg opp av seg selv.. men nå som han er blitt så stor og sterk så tar han vel den overføringen på strak arm :klemmer:

Det går nok greit, ja - men jeg får håpe han slipper. Vi gir ham endel jern, men det er en fin balanse, man skal jo ikke stoppe opp tarmsystemet heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blitt stor og fin han nå :)

Snart 2mnd snart også..

Jeg har også født nå forresten. Lille jenta mi gadd ikke å vente til terminen hun heller.. men kom i uke 36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt stor og fin han nå :)

Snart 2mnd snart også..

Jeg har også født nå forresten. Lille jenta mi gadd ikke å vente til terminen hun heller.. men kom i uke 36

Ja, han har jo faktisk blitt en kraftig liten plugg! Helt utrolig når jeg tenker tilbake på hvordan han var da han ble født... :jepp:

Ja, jeg så i skravletråden at du hadde født, gratulerer så mye!! :)

Litt godt å ha det overstått også, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi blitt enige om småens fulle navn! :)

Så i dag postes skjemaet, gleder meg til å bli ropt opp med hans navn når vi er på sykehuset (vi er der flere ganger i uka) - de siste gangene har jeg begynt å synes det er litt flaut når han hele tiden blir ropt opp med "mitt navn"`s gutt... Føler at andre på venterommet ser litt sånn "stakkar-har-du-ikke-noe-navn-du-da?" på ham når vi går forbi... :ler:

Og forresten - jeg fikk vilja mi med navnet! :sjarmor:

I dag skulle vi vært på helsestasjonen for første gang, men de ringte og sa at det var alt for kaldt til at jeg kunne ta småen ut, så den timen ble avlyst.

Driver og lurer litt på å begynne å ta bort litt julepynt, men jeg har jaggu meg ikke mye lyst!! Jula varer helt til påske, gjør den ikke? :fnise: Neida, men den kan hvertfall vare til 13 januar hvis man vil. Og det tror jeg nok at jeg vil...

Ble snytt for den første uka av juletiden (som for meg begynner 1 søndag i advent ;)), og brukte de to neste på å innarbeide rutiner med småen, så jeg er ikke drittlei jula riktig enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. både greit og litt vemodig synes jeg.. men sånn er det vel uannsett hvor lenge man går gravid.

gratulerer med navn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med navn...! Vi har fortsatt ikke peiling på hva jenta her skal hete.. håper det kommer noe fallende ned når vi ser henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med navn! Så stor guten har vorte. Håper han slepp blodoverføring og at hosten forsvinner snart. Ikkje kjekt når det er så kaldt. Driver på å pakker ned pynten og synes vel at det er helt greit. Er klar for baby eg no:)Ammer du han no også eller?

Endret av Frk edderkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bestemt navn! Gleder meg til jeg kan si det samme, samboeren min er så vanskelig å ha med å gjøre når det kommer til navnet. Hadde det vært opp til meg hadde det vært bestemt for lenge siden! :ler:

Her ble jula ryddet vekk i går, men så har jeg fått litt mer juletid hjemme enn det du fikk også da. Og siden vi har hatt juletre siden 4. desember synes jeg det begynner å bli nok nå.. Juleduken på salongbordet må nok vaskes også :fnise:

Håper alt går bra fremover og at dere slipper blodoverføring og så krysser vi fingrene for at denne kulden slipper taket snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Annonse

Det er kanskje ikke noen som leser her lenger, her har jo ikke skjedd noe særlig de siste ti månedene! :)

Men jeg skriver nå litt likevel... ;)

Det nærmer seg Småens ettårsdag, og jeg har lest gjennom dagboka mi, fra slutten av oktober i fjor, altså for nøyaktig et år siden, og hendelsene frem til jeg sluttet å skrive. Har felt noen tårer underveis i lesinga, men mest sånne nostalgi-tårer. Er det noe som heter det? :ler:

Jeg skrev vel aldri hvordan ting gikk, men vi slapp hvertfall både operasjon og blodoverføring på Småen. :)

Da han var fire og en halv måned fikk han RS virus og ble veldig dårlig, så da fikk vi ei uke på sykehuset igjen, på isolat. I det vi holdt på å komme i orden på rommet begynte jeg å gråte fordi jeg var så lei av sykehus, og ikke orka tanken på å overnatte der igjen. Men det ble heldigvis ikke lengre enn èn uke, og vi kom oss gjennom det også! ;)

Vi har begynt å gå på en prematurgruppe der Småen "leker med" (les: lugger :roll: ) andre premature barn, og jeg snakker med andre mammaer som har født for tidlig. Det er veldig hyggelig der, og fint å snakke med noen som har vært gjennom noe lignende. Men det kan hende det blir siste gangen jeg skal dit neste gang, siden jeg begynner på jobb igjen etter jul. Kan vel ikke akkurat ta fri fra jobb for å gå dit...

Jeg har redusert stillingen min litt fra etter jul, så jeg skal kun ha to fulle arbeidsdager, og resten av uken sekstimersdager. Det blir deilig, og fint å kunne hente en litt mer opplagt Småen i barnehagen de tre dagene. Skulle gjerne hatt enda mer tid med ham, men økonomien tillater dessverre ikke at jeg jobber noe mindre enn det.

Det har vært et ekstremt begivenhetsrikt år, og det har gått utrolig fort når jeg ser tilbake. Det viktigste av alt; vi har fått en 100% frisk gutt, som ser ut til å utvikle seg helt normalt, og jeg er veldig takknemlig for at det har gått så bra, tross alt. Hadde aldri trodd det da jeg så ham første gang... :riste:

Nå kan han si pappa og heihei, og det er tydelig at han skjønner mye av det vi sier til han. Han krabber kjempefort og reiser seg opp etter alt som ser sånn passelig stødig ut. Veldig aktiv, og mamma er sliten, men fornøyd! :rødme:

Det var en liten oppdatering fra meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...