Gå til innhold

Frysepopp


freezepop

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest TheButterfly

Ikke vær lei deg, jeg sa det mest på tull! :ler:

Det er jo bare morsomt, og så skriver du så mye bra og!

Ninjasmiley! (Det er faktisk enda gøyere å skrive "ninjasmiley" enn å bruke den faktiske smileyen (går det ann å skrive "den faktiske smileyen"?))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninjasmiley... Fantastisk. Det er en skam at ingen bruker det ordet mer aktivt. Dritbra, jeg er in awe.

Frysepopp, frysepopp, hvor har du gjort av deg... :digge:

Hvis du i så mye som et nanosekund innbiller deg at jeg kommer til å lese alle sidene som har blafret opp her mens jeg har hatt et liv, så...så har du helt rett. Litt innbilskt, kanskje, men framifrå framtids-sjåande. Er det ikke tøft at jeg fikk fem i nynorsk? Kan jo ikke en dritt.

Imorgen kan vi slenge dritt om nav sammen. Jeg tenkte å bruke en hel fridag på å sitte i de mugne lokalene og vente på å få lov til å spørre når de skal gi meg de 20.000 de skylder meg. Hver femte måned får jeg nemlig et brev hvor det står "Saken er utsatt i fem måneder". Greia er at det var penger jeg hadde fullstendig krav på, men som saksbehandler stanset helt plutselig, da hun "tolket meg som en ressurssterk person". Fett nok, men hva med en advarsel for når denne plutselige tolkningen skulle finne sted? Det var gøy. Da var jeg nydumpet alenemor med null i inntekt. Oh, the joy.

(Jeg har ingen tro på at jeg får de pengene, altså, men jeg ser på det som en lektyre i elendige bortforklaringer og hviskeleken-tolkninger av Norges lov).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær lei deg, jeg sa det mest på tull! :ler:

Det er jo bare morsomt, og så skriver du så mye bra og!

Ninjasmiley! (Det er faktisk enda gøyere å skrive "ninjasmiley" enn å bruke den faktiske smileyen (går det ann å skrive "den faktiske smileyen"?))

Jada, alt er lov på internett. NINJASMILEY!!!!

Begynnte å skrive svar her, så glemte jeg å avslutte, også hadde det gått litt tid også lalala. Superonsdag idag, har fått målt og trent litt, begynner å kjenne litt forskjell (eller så evt. inbiller jeg meg det, men det årnær sæ). Må trene litt mer kondis/utholdenhet da, der det egentlig trengs mest tror jeg. Også må jeg begynne å spise mer ja, går litt ned i vekt istedenfor opp, og det er litt teit når det går nedover fra 50 kg.

Milla: Det er en deal! Jeg elsker hvordan ansatte i det offentlige kan tolke, synse, mene, og ikke minst "utøve skjønn".

Endret av freezepop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker hvordan ansatte i det offentlige kan tolke, synse, mene, og ikke minst "utøve skjønn".

Hihi. De er flink til det så lenge det innebærer at de ikke trenger å gi oss penger, dersom det er snakk om å gi penger derimot.. da kan de ikke bruke skjønn. Da sier de bare: du er en millimeter unna å fylle alle kravene, så nei du kan ikke få noen penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi. De er flink til det så lenge det innebærer at de ikke trenger å gi oss penger, dersom det er snakk om å gi penger derimot.. da kan de ikke bruke skjønn. Da sier de bare: du er en millimeter unna å fylle alle kravene, så nei du kan ikke få noen penger.

Punkt 1.1 i sosial/nav-lovverket: En søker må utfylle alle kravene for å få støtte, om søker ikke fyller disse kravene skal et avslag sendes snarest mulig. Om derimot søkers informasjon tilsier at han/hun burde få støtte, skal skjønn utvises for å sikre at ikke skattepenger utdeles. Dette gjelder særlig mennesker som er unge, og derfor helt sikkert spreke og arbeidsklare, med mindre synlige skader kan sees på minst 10m avstand (eget "oppdagsrom" tilgjengelig på et kontor i Alta, se punkt 4566.5 om mulig grunner for avslag av reisestøtte). Om alikevel søker skal fylle alle kravene og ikke på noen måte kvalifiseres til avslag skal søker få invilget søknaden sin, og skal få beskjed om dette tidligst en måned etter at vedtaket gjort, se i såfall punk 21342 avsnitt 5 om grunner til utsettelse av utbetaling. Om utbetaling skjer over mer enn 2 mnd skal skjønn igjen utvises, om klient er hos sosialen skal skjønn utvises for å få klient over til NAV, om klient er hos NAV skal skjønn utvises for å få klient... eeh, på et datakurs ellerno.

*kremt*

Ellers har det faktisk vært en fin dag! Vi dro ned til byen, leverte søknad på nytt hos sosialen (til mye "eeeh..." og "...jaaa" fra damen i skranka), kjøpte en mindre velykket iskaffe, så handla vi (brukte masse penger på KIWI, men det var MASSE first price-stæsj så var en investering, heh). Kom hjem, satt litt i deilige sola og varmen, og tusla opp mot butikken (igjen). Møtte nabo'n som sa at de skulle ha grillvors og ble sittende ute og grille og ta et par pils med ham og gjengen hans. Tok kvelden tidlig, men vi fikk slikket max sol og det var diiiiiigg!

Så ja, Husmor, alt veldigvel, på tross av alt ;) Der da?

Til alle andre som ikke har rukket å svare enda, NINJASMILEY! :ler::sjenert:

Endret av freezepop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NINJASMILEY!!!

(Skar det føsht gjørras, så skar det gjørras orntli!).

Jeg har kost meg på nav idag, ihvertfall. Etter bare halvannen time intensiv venting, så ble jeg opplyst om at jeg ikke tilhørte det kontoret, men måtte dra til et annet... Dessverre var klokken ti minutter på stengetid, så jeg ville ikke rekke det idag, nei. Om han kunne ringe dit og høre hvordan ståa var? Nei... Nei, det ligner mistenkelig mye på god service, og slikt driver vi ikke med her.

Hallo, jeg leverte klagen til nøyaktig samme mann som idag sa at jeg var på feil kontor. Jeg er folkeregistrert på samme adresse idag som jeg var da klagen ble levert. Det er så tilbakestående at det er til å grine av.

"Hvor lang tid bruker dere egentlig på slike klager?".

"Hvor lenge er det siden du klaget?".

"Femten måneder...".

"Ja, det er ca så lang tid vi trenger...".

"Det synes jeg kanskje er å ta seg vel god tid når dere gjorde en skikkelig brøler som ga meg kjempeproblemer".

"Øh... NESTE!!!".

Jeg har skrevet klage til fylkesmannen nå nettopp. De bor jo i bakvendtland, de folkene der. Føler at jeg snakker til små nervøse dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid ville starte en folkebevegelse, så nå fikk jeg en visjon:

Masse folk (mest jenter/damer/kvinner) som demonstrerer utenfor NAV med skilt der det står NINJASMILEY!!! - hihihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid ville starte en folkebevegelse, så nå fikk jeg en visjon:

Masse folk (mest jenter/damer/kvinner) som demonstrerer utenfor NAV med skilt der det står NINJASMILEY!!! - hihihi.

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god morgen ninjaer og ninjaettes (!). Idag sov jeg til nesten 12, og gud så deilig det var. Ingen tidsbestemte avtaler, ingen telefoner som må taes da eller da, nydelig vær ute (enda uteplassen ser ut som en krigssone etter i går), varmt... mmm, nam. Så nå er det bare å chille, oppdatere meg på blogger, mail og twitter og snart tusle ut på kjøkkenet for å lage kaffe!

Eneste som er irriterende er at jeg har lagt alle shortser og knebukser hos foreldrene mine, så får dem ikke før tidligst i morra. Kansje jeg finner en olabukse jeg hadde glemt som ikke passer så bra som jeg kan klippe opp og lage knebukse av? :fnise:

Dagens morgenfunn:

http://www.allthingscupcake.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg utførte samme voldshandling som du beskriver mot en av min kjæres gamle jeans i forrige uke - ble meget bra :mrgreen:

takk gud for rivjern!

twitrer du altså? har just fått meg twitter jeg og, men skjønner ikke alt helt enda :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk laget meg (eheh, var vel mest med grafica som sto for det praktiske) knebukser av et par skinny-jeans. I rebel against fashion og blogster/hipster-stil!!! TAKE THAT!!! Muahaha... *kremt* ja.

Husmor; ja, rivjern er fint! Og blekemiddel og taggede kjøkkenkniv:

Grafica: *studerer taggede kjøkkenkniv med buksebiter på*

Meg: eheh... den er rein!!!

Grafica: *ser på meg* dette her er bare buksekniven din det *legger kniven ned i skuffen*

Og ja, jeg twittrer. @boidivision hvis du vil titte. Jeg satt faktisk og skrev på twitter når de begynte å snakke om det på Letterman :ninja: Bare si ifra om det er noe du lurer på, fryktelig enkelt men litt tricky å finne de som er verdt å følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grafica

Nå er håret ditt grønt, tenkte kanskje du ville vite det :nigo: Oooops, ikke mer H&M hårfarge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Ninjasmiley....

måtte bare prøve... :sjenert:

Men jeg synes fortsatt akvariefisk er morsommere.

Men det er aller morsomt å si høyt. Prøv! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninjasmiley....

måtte bare prøve... :sjenert:

Men jeg synes fortsatt akvariefisk er morsommere.

Men det er aller morsomt å si høyt. Prøv! :fnise:

Synes du var flink jeg :)

Og akvariefisk var gøy, ikke helt meg men absolutt et ord som skal taes med inn i fremtiden ^_^

Nuh er vi packed and all made up og skal på kafé med svigertante og svigerhomo-onkler (unkler, onkler, ordet ga null mening skriftlig!) - så løpe til bussen og ha en fin lørdag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skalviseeeeeeeeee

Først avalt var det kjempekoselig på kafé idag. Traff svigerhomo-onkler (tror kansje heller det blir homosvigeronkel... eller kansje onklerhomosviger... eller "Min samboers to onkler som lever i et homofilt partnerskap". Vanskelig dette her :klø: ) og begge tantene hennes (bare møtt hu ene før). Og sønner og en kjempesøøøøøøøøt hund, aaaw, lillevalpenntååååå.

*kremt*

Satt der og drakk kaffe og prata om alt mellom himmel og jord (fra grilling til været til... uhm, oralsex), så gikk vi inn på Arkaden (kjøpesenter), kikka litt rundt, plukket med meg Vixen (SJEKK DET UT! SINNSYKT bra gratisblad, fåes på div. motebutikker, noen frisørsalonger og på bikbok tror jeg) så gikk vi for å handle mat. Koffeinsjokk+sulten+litt uvell+konsentrasjonsvansker de siste dagene ga meg nesten et angstanfall (sånn helt seriøst) når jeg fant ut at vi hadde handla mat for mer enn det kortet som jeg visste hvor mye jeg hadde på, og at det var litt mer enn beregna, meep. Men fikk dratt kort #2 som det sto noe på og kommet meg ut og tatt en sigg så fikk jeg roa meg. Tror kansje det er litt mindre penger enn det som er ok, men ordner seg, har noe mat i frysa og slik og vi greier oss alltids, satser vi på.

Kom oss hjem, spiste en sinnsyk god taco (first price kyllingkjøttdeig pluss taco-krydder = NAM! Samme med grove fullkorn(?)stortillalefser. Nå har jeg laget kaffe og vi sitter og ser det store korslaget, og ENDELIG fått en revolusjon på en logo vi holder på med, og den blir møkkabra! Så it's good, og jeg er blitt skikkelig glad i vixen (nevnte jeg at dere må sjekke det ut?)

Og yaaay, Team Hanne vant! PJU! :P

Ninja, over and out!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for update på din lørdag! :jepp:

høres koselig ut. og fullkornstorttis er myye bedre syns jeg, mye mer smak!

prøver å finne deg på twitter, men jeg forstår ikke helt altså. hva betyr det der @shalala osv. snakker man til hverandre?

blir man venn med de man legger til? jeg har lagt til halve hollywood og føler meg veldig som en del av gjengen.

:eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torttis... enda et ord som skal inn i Frysepoppordboka 2009 (eller 2010, jeg er ikke så veldig effektiv av meg). Sålangt har vi Ninjasmiley, akvariefisk og torttis.

Nå har vi vært gangstere å røyka inne, fordi det sitter en fyr på utsia. Det er ettellerannet i hodet mitt som stopper meg i å komme med hets, fordi a)det er eksen til min sambo (hun hetser ham og, så er kansje ikke så farlig) b)hetsing av ekser med stalker-tendenser har liksom en ettersmak av sjalusi/usikkerhet - men på den andre siden, hehehehe, tviler. Det verste er at jeg lar megselv ikke synes det er SÅ morsomt - det er en sånn "it would be fun if it wasn't so sad"-scenario. Men come on. Jeg satt ute og røyka i fem minutter med fyren, og jeg har aldri i hele verden kjent en sterkere os av usikkerhet.

Anyway. Dagens desidert beste sitat, ang svineinfluensa:

90 people get the swine flu and everybody wants to wear a mask. A million people have AIDS and no one wants to wear a condom.

Hihihi, fantastisk sagt. Jeg er uendelig fascinert over svineinfluensaen/nyinfluensaen/hamageddon/the aporcalypse. Ok, folk har dødd av hva sansynligvis kommer til å bli en pandemi. Tusenvis av folk dør hvert år av sesonginfluensa, og jeg lider akuratt nå av en pandemi; sesongforkjølelse. WHO gikk ut idag og sa at det var fler dokumenterte tilfeller... men det er nok ikke noen pandemi helt ennå. De er klare, men drøyer'n litt. De påpeker også at, som sagt, at det er en pandemi betyr egentlig ikke at det er så farlig... bare at det er mange steder... kan være farlig, litt sånn både-og-greie.

(WHO advarer også folk om at hvis de får spam-mail om... kosttilskudd som skal motvirke svineinfluensa så, kommer det nok ikke til å funke nei)

Til sammen nå er det varlset litt over 600 tilfeller... hver år er det ca 200 000 (!!!) som legges inn på sykehus pga sesonginfluensa. Det er fortsatt et stykke igjen til det er nok til å lage skrekkfilm av mao. Eneste risken er at (igjen) WHO advarer om at det er en mulighet for at viruset chiller rundt her til sommern er ferdig, stikker sydover (selv tipper jeg at den hopper på et norsk charterfly, håper det da viruset nok ikke kommer tilbake til norge iallefall), og blir en stund i mexico/afrika/sørasia... worst case australia, blir skikkelig pissed (forståelig, koser seg i nordlig sommer med utepils og strandliv, og plutselig ender opp i Afrika) og kommer tilbake å biter oss i ræva. (Ja, dette er mer eller mindre sitat, les selv)

Jeg kommer tilbake med mer ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...