Gå til innhold

Frysepopp


freezepop

Anbefalte innlegg

Oki, dagens blemme følges av dagens *inhale* dagbok-som-leker-musikkblog-på-en-måte-men-er-fremdeles-dagbok. Ble ikke så langt nedskrevet som det virka i hodet mitt før jeg skrev det. Ohwell, inhalering er alltids fint å få med seg uansett.

Siden det er sommer og alle trenger kos musikk til varme sommerdager! Her er koselig musikk med enda koseligere band-navn. Og det aller beste er at det er nedlastbart, gratis OG lovlig! Yay!

Høre-på: http://www.last.fm/music/The+Red+Crayon+Aristocrat+Club

Laste-ned: http://zorch.free.fr/label/red_aristocrat/index.html

Do it! Do it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fortalt mannen om situasjonen deres og at dere har fått avslag på sosialstønad og beskjed om å bruke BSU-pengene. Da tente han på alle pluggene; "Det kan de ikke kreve pga at de pengene kun skal gå til bolig og om de tar ut pengene vil de jo få en enorm baksmell pga skattefordelene disse pengene har gitt tidligere. Idiotiske sosialkontor!!!!" Han oppsumerte det jeg tenkte på en veldig fin måte.

Akkurat dette skjedde med min samboer da jeg fortalte om dette! Det dumme er ikke bare at dere får en enorm baksmell, men dere får jo ikke sjansen til å spare i BSU igjen og egenkapitalen til å kjøpe bolig er ikke der lengre. Jeg fatter faktisk ikke at de kan gjøre slik, selv om jeg vet at flere har blitt utsatt for det.

:kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dagens blemme.

Sitter ute med en (utrolig digg) kopp blå java-kaffe, sigg og tegner-skråstrek-prater med naboen. På en eller annen måte greide jeg å snu røyken før jeg tok den i munnen, og kjente at det plutselig at det svei på overleppa mi. Da hadde jeg prøvd å kile gloen på røyken mellom leppene, og greier ikke si noe annet enn "AU!!!", hvorpå grafica og naboen ser spørrende på meg. Jeg føler meg (ganske naturligvis) litt dum og sier bare at "oop, prøvde visst å ta inn røyken feil vei jeg". Jaja, sånn går nu dagan.

:fnise: unnskyld. må le.

:danse: fin musikk forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette skjedde med min samboer da jeg fortalte om dette! Det dumme er ikke bare at dere får en enorm baksmell, men dere får jo ikke sjansen til å spare i BSU igjen og egenkapitalen til å kjøpe bolig er ikke der lengre. Jeg fatter faktisk ikke at de kan gjøre slik, selv om jeg vet at flere har blitt utsatt for det.

:kjefte:

vi skal anke som faen, til menneskerettsdomstolen i haag om det må til! Yarr! Fint med støtte da, kansje vi skal starte underskriftskampanje/facebookgruppe?

hvaskaljeggjørenåa? Skjerf ferdigtygget, middag ferdigspist, staries spilt til the point og annoyance, NIN holder meg gående, snike meg til brownies snart... måhanoeågjøre, vræææl. Jeg setter på Meet the Fockers nå, så går det nok bra. Prosjekt få-Grafica-til-å-se-Donnie-Darko kan vente til imorgen eller noe, hihi.

Lala. Rotete post. Snart te og brownies :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lala. Uhm, kjære dagbok ^^

Lang natt, vanskelig å sove, varmt og ekkel luft på soverommet og greide ikke å slappe av, men fikk litt søvn iallefall og var up and about (crossing av language er enda en ting å føye til på "uvane"-lista :fnise:) i 10-tia. Vekte Grafica og det ble litt "stress-med-god-tid", noe som er både bedre og verre enn "stress-med-dårlig-tid". Stress-med-god-tid forekommer somregel når man venter besøk om 20 minutter, løper rundt som et helvete i ti munitter for å rydde og støvsuge og vaske og lage mat, for så å sitte de siste ti minuttene og tenke "ja... hva nå? hmm, får bare vente da". Hun skulle hjelpe mora å grille på fotballkamp, jeg ble hjemme (!).

Gode nyhetene er at mamma og pappa hadde hatt kontakt med ang. ny hund, og de hadde fått tilstrekkelig mange valper "i målgruppen", så da blir det sort labradortispe på dem til sommeren, iiih! Blir bra!

Dårlige nyheten er at jeg er fortsatt litt on edge pga økonomiting, jeg vet det ikke er noe jeg kan gjøre idag, men jeg er fortsatt anspent og litt miiish-humør.

Tatt 1/2 kansje 1/3 av oppvasken nå, venter på at middag skal bli ferdig. Jeg føler meg til tider veldig gutt (særlig når jeg er alene) som går og spiser brownie-rester og... uh, en grandiosa-bit fra i går :ninja: til mitt forsvar smaker grandiosa nesten bedre kald/romtemperert dagen etterpå! lover!

Jeg fikk også en liten woosh-opplevelse* idag, da jeg skulle ordne videre på buksa mi. Jeg har prosjekt-bleke-ødelegge-fornye-jeans, fordi jeg har så masse jeans, men mange av de er møkkakjedelige og blir aldri brukt. Jeg hadde allerede prøvd bleking/highlights med klor på én bukse - og den lå i en halvtime og ble litt lysere. Idag lærte jeg at sånn skjer med allerede teksturert/såvidt-bleka jeans, men IKKE med ensfargede/block-color-bukser. Dette var et par helt helt sorte H&M jeans, som sitter fryktelig bra men jeg kan ikke gå med helt sorte jeans. Såh...

Jeg tar dem med ut (for at ikke badet vårt skal lukte som et lite svømmebaseng), legger dem på bakken og begynner å svampe på klor. Etter et halvt minutt ser jeg til min overaskelse (og akuratt da, forskrekkelse) at buksa RASKT blir lysere og lysere brun. MEEEP! Jeg forter meg å ta resten, la den ligge pittelitt og jogger inn med den i dusjen, dusjer av så mye jeg kan av kloret og henger den opp. Kan poste resultatet her når den er ferdig. Er jeg heldig gir deg en fet rust-effekt. Er jeg uheldig ser et ut som om jeg liker å rulle meg rundt i jord.

*Jeg har en tendens til å lage lydeffekter som swooosh, miish ogsånn når jeg snakker. Jeg vet ikke hvor godt dette kommer frem skriftelig (siden jeg ikke engang kan gestikulere) men hvis det er noen som ikke helt får meg seg hva swoosh betyr et sted er det selvsagt bare å spørre :P

Endret av freezepop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med bukseprosjekt - vil gjerne se resultatet. Jeg var på loppemarked i dag og kom hjem med et par ting (kan sees i dagboka mi). Og ganske fornøyd med resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sativa

Så flink du er da, som ordner deg pene pene bukser.

Det var egentlig et smart tips, jeg kan jo flikke og tilføre giftige kjemikalier på noen av jeansa til fjortisen min...

Tror du forloveden har med burgere hjem til deg etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er da, som ordner deg pene pene bukser.

Det var egentlig et smart tips, jeg kan jo flikke og tilføre giftige kjemikalier på noen av jeansa til fjortisen min...

Tror du forloveden har med burgere hjem til deg etterpå?

Spørsmålet er jo om jeg har lyst på en hamburger som har liggi løst i en bag over en 30 minutter lang sykkeltur da. Om ikke er det fortsatt brownies igjen jeg kan forgripe meg på :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde nok jeg heller forgrepet meg på browniesen jeg altså, heller enn en mørbanket hamburger fra en bag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oj oj oj!!!

En KGmann!

Velkommen du!

*flexe muskler*

Nå som jeg tenker over det, en KGmann... det høres litt sleskt ut. "Heysann! Jeg er en kvinneguidemann, så hvis du trenger din egen personlige guide så, høhø".

Takk foresten

:ninja: <--- offisielle smilyen i denne dagboka, tydeligvis.

Lala, sitter og hører på NIN, leser Monsen-artikler (noe som gir meg litt brekninger) og venter på at sambo skal komme hjem - hjemturen tok visst litt lenger tid en bortturen (bruker å være sånn).

HAH! Der kom hun, CYAAA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Skjønner godt brekningstendensene ja, kjenner jeg ikke vil meg selv så vondt akkurat nå, selv om jeg sikkert egentlig burde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt brekningstendensene ja, kjenner jeg ikke vil meg selv så vondt akkurat nå, selv om jeg sikkert egentlig burde!

Anbefales strengt tatt ikke.

Dagens random: Etter 5 år er gmail fortsatt i beta. DET er en møkkalang betatestingsperiode det!

Også har vi skikkelig lite røyk, noe som er litt teit fordi vi kjeder hos. Hmmm... Jaja. én nå mens vi finner på no smart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...