Gå til innhold

Sarasaharas stormskritt mot bryllup!


Gjest Sarasahara

Anbefalte innlegg

Gjest Sarasahara

Starte en liten dagbok jeg og da :) er ikke så veldig erfaren innpå her, så dere får ha tålmodighet..

Synes ikke det er lenge siden min kjære gikk ned på kne, men er faktisk et halvt år siden :) var en herlig dag.. :rødme: å, så god tid jeg trodde jeg hadde... :fnise: Men stormskrittene kom i form at jul og eksamen og plutselig var påsken over også gitt, og da satt jeg her da. Kjolen er bestilt, og den er jeg megafornøyd med :) Ble dyrt, men skal da bare ha på meg en sånn én gang i livet, så bestemte meg for å ta akkurat den jeg ville ha :jepp:

Lokale og fotograf er også booket, halvveis kjenner en fotograf som kan gjøre det billigere, og lokalet ble et folkets hus. Datoen er forresten 4.juli (bare halvannen måned igjen!!!)

http://www.eikerbygda.no/bilder/krokstadelva13-folketshus.jpg

Er litt nedslitt og ikke noe herregård akkurat, men budsjettet strakk dessverre ikke til, så vi satser på heller pynte og gjøre det intimt og personlig i stedet for storslått og fantastisk. ;)

Det som stresser litt livet av meg er at maten enda ikke er spikra. Vi blir ca 90 (!) gjester til middag, og har bestemt oss for catering, og noe mat allá oksesteik (synes det er litt kjipt, men har finni ut at jeg sannsynligvis kommer til å ha andre ting å bry meg om den dagen enn maten :yvonne: ) I tillegg har jeg verken sko, tilbehør eller frisør, og det har heller ikke min kjære tilkommende. MEN, neste torsdag reiser vi til Glasgow på bryllupsshopping, på tips fra min kjære mor. Så da blir det nok greier :)

Men er altså veldig åpen for tips til frisør, er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre der.. Vil bli fin, liksom :) Også lurte jeg litt på om det er noen som vet åssen man får de søte signaturene hvor det er nedtelling til bryllupet...? :sjenert:

Koselig om noen vil komme med tips/erfaringer/råd/ hva som helst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: Så gøy med nye folk her inne i bryllupsdagbøkene.

Det ser jo ut som om du har det viktigste fikset ihvertfall! :Nikke: Får vi se bilde av kjole? :sjenert:

Så gøy med tur til Glasgow da! Håper dere finner alt dere trenger og mer til. :fnise:

Jeg laget min ticker her . Der velger du hvilken ''strek'' du vil ha og hva du vil ha som beveger seg bortover ''streken''. Når du har plottet inn dato osv. trykker du ''Create my ticker and get the code''. Det er da altså ''BB code'' du skal bruke. Denne klipper du ut.

Gå inn på KG, trykk på navnet ditt oppe i midten, trykk på ''endre min signatur'' og lim inn BB-koden. Da skal tickeren din være ok.

Håper dette var forståelig? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarasahara

Jippii, jeg fikk det til! Tusen takk, ^^Belle^^ :)

Sliter litt med å finne bilde av brudekjolen på nettet her :kjefte: Men skal legge ut med en gang hvis jeg finner :jepp: Jeg synes den er nydelig! Er en romantica kjole uten stropper og med langt, perlebrodert slep :rødme: Har du bryllupsdagbok du også? :) (vil kikke litt ;))

Nå nærmer altså Glasgowturen seg her, og vi håper vi finner mye nyttig, ja ;)

Min kjære tilkommende har kikka litt på dresser, og har lyst på en fin en han kan bruke siden også, og heller kjøpe en fin brokadevest å ha inni (jeg er helt enig der ;)), men han har lyst på en stripete dress. Hva synes man om det i bryllup?

Må forresten minne meg selv på å høre med min mor om hun har husket på å ringe cateringfirmaet.. Mye som skal på plass, altså!

Har begynt å samle litt vin til festligheten også, men lurer litt på hvor mye man trenger...? Blir ca 90 stk, så er det jo noen som ikke drikker vin osv. Noen tips?

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippii, jeg fikk det til! Tusen takk, ^^Belle^^ :)

Sliter litt med å finne bilde av brudekjolen på nettet her :kjefte: Men skal legge ut med en gang hvis jeg finner :jepp: Jeg synes den er nydelig! Er en romantica kjole uten stropper og med langt, perlebrodert slep :rødme: Har du bryllupsdagbok du også? :) (vil kikke litt ;))

Nå nærmer altså Glasgowturen seg her, og vi håper vi finner mye nyttig, ja ;)

Min kjære tilkommende har kikka litt på dresser, og har lyst på en fin en han kan bruke siden også, og heller kjøpe en fin brokadevest å ha inni (jeg er helt enig der ;)), men han har lyst på en stripete dress. Hva synes man om det i bryllup?

Må forresten minne meg selv på å høre med min mor om hun har husket på å ringe cateringfirmaet.. Mye som skal på plass, altså!

Har begynt å samle litt vin til festligheten også, men lurer litt på hvor mye man trenger...? Blir ca 90 stk, så er det jo noen som ikke drikker vin osv. Noen tips?

God søndag!

Jeg har bryllupsdagbok vet du. Klikk på linken i signaturen min, så kommer den opp. Og dersom du har lyst til å se bilder (og ikke gidder å bla deg gjennom hele boken :fnise: ) kan du gå inn på forumet som heter ''Bryllupsdagbok'' og finne den der. Da trykker du på bindersen og du kan se alle bildene jeg har lagt ut. :Nikke:

Min kjære har også kjøpt seg en dress som kan brukes etterpå. Og han har også brokadevest inni, sammen med cravat/kalvekryss. Har ikke sett ham da, det skal være en hemmelighet, men han har fortalt meg hvordan den ser ut. Tror nok han kommer til å bli kjempefin! :rødme:

Stripete dress synes jeg er kjempefint! Det er nok ikke ''normalen'' i et bryllup, men dersom dere synes det er fint så spiller det vel liten rolle om det er vanlig eller ei. Min kjære skal ha brungrå dress, ikke veldig vanlig det heller tror jeg.

For alkoholmengder, se denne linken: http://www.kvinneguiden.no/magasin/bryllup...bryllupet/68476

Ha en fin mandag! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarasahara

Siste nytt på bryllupsfronten er nå at det ikke blir bryllupsreise til Mexico, sånn som jeg hadde trodd (og håpet) :sukk: vårt allerede altfor stramme budsjett strekker nok ikke til.. så vi får prøve å finne på noe annet. Noen som har noe tips til billige ferieturer? Sliter sånn med å finne noe som er koselig samtidig som det ikke koster en årslønn... :tristbla:

Bortsett fra det så er det vel ikke så mye som har skjedd.. Har tenkt til endelig å bestille meg frisørtime (på høy tid kanskje) :jepp:

Ellers så er det nå dagen før Glasgow-tur, mamma har satt over penger og lønninga kommer på fredag, så det er gode shoppeutsikter :)

Så må jeg bare helt til slutt få utløp for litt frustrasjon. Går på høyskole for å få meg litt nyttig utdanning, etter å ha skjønt at det ikke er så stas å jobbe uten slikt. Jeg vet ikke helt når jeg synes det var en god idé å gifte seg midt oppi skolen, men uansett så ble det nå bestemt. Og da sitter jeg her da, med fire eksamener jeg skal lese til, og et bryllup som ikke blir planlagt av seg selv, får ikke jobbet noe særlig, for da får jeg jo ikke lest til eksamen, og jobber jeg ikke, så får jeg jo ikke noe penger til bryllupet! Også føler jeg jo at jeg må fikse ALT på én gang..! æææh...! Så hvis det er noen som har lyst til å donere en million kroner eller noe, så meld dere nå... ;)

Til tross for all min sutring, så ordner alt seg vel, og man har alltids flere forsøk på eksamen... :) Så dermed ønsker jeg alle sammen god onsdag (lillelørdag)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få en million av min Skybert-konto dersom du vil! :fnise:

Reis til Parga i Hellas. Nyyyydelig er det der! Parga ligger helt i nord-vest i Hellas, på fastlandet og er en herlig liten by med akkurat passe blanding av sol, strand og uteliv. Det er lite norske turister der (men mange italienere) så du føler liksom ikke at du er tilbake i Skandinavia så fort du stikker stortåa ut av flyet. :fnise: Dere kan ta dere en fest dersom dere vil, men nattelivet blir ikke overskygget av party-party samtidig som det ikke blir kjedelig.

Det er kjempemange utflukter derfra, til Albania (visum kreves, altså dere må være der i mer enn en uke for å ha tid til å søke om det, noe vi ikke fikk :tristbla: ) og diverse øyer som jeg ikke husker navnet på. Paros kanskje? Eller Naxos? :klø:

Snorklemulighetene på stranden er også fantastiske da stranden i byen (det ligger en større og finere litt utenfor) ligger i en lagune-lignende sak. Vannet er krystallklart og dere kan snorkle ut til den lille øya som lager ''lagunen'' og se på sikkert verdens minste kapell og bare nyte utsikten. :rødme:

Vi reiste på hopp-på-tur til Parga i august, da var været herlig. Kanskje bittelitt for varmt, men det gikk greit allikevel. Tror det har noe med at det ligger såpass langt nord i landet.

Ha en kjempefin tur til Glasgow! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sarasahara

*tar imot skybert-penger fra ^^Belle^^* tusen takk :)

Og takk for bra reisetips! Vi får sitte og knote litt på nettet og se om vi finner noe billige turer. Har vel egentlig innfunnet meg med at det blir en liten "symbolsk" tur nå rett etter bryllupet, så får vi heller spare og ta en skikkelig luksusferie når det passer bedre og vi har bedre råd :)

Og så et ørlite spørsmål.. Er det jeg som er dum, eller funker ikke brudekjolegalleriet her inne? Har prøvd og prøvd, men får det ikke til :gjeiper: Tenkte liksom at det KUNNE jo være det var bilde av min elskede (leide) kjole der :sjenert:

Takk for god-tur-ønskning, ^^Belle^^! Gleder meg :)

Også håper jeg etterhvert at noen flere har lyst til å kikke innom her, er så godt å få litt tips innimellom, når hjernen min stopper opp og ikke har lyst til å planlegge eller finne på nye løsninger :)

God onsdagskveld til alle :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om det funker eller ei, har aldri vært der inne. :sjenert: Men jeg håper du finner bilde av kjolen din, gleder meg til å se den! :hoppe:

En uke i Parga er helt perfekt for en liten, symbolsk tur etter bryllupet. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarasahara

Da var Glasgow-turen overstått, og har VONDT i beina! Men det var definitivt verdt det :) Til inspirasjon for andre som gjerne vil spare litt, se på dette:

Fly tur/retur kosta tilsammen 600 kr (ryanair), og hotellet rett over tusenlappen. Bodde litt i utkanten, så det førte til litt sårere føtter, men sparte desto mer ;) Maten regner vi ikke med, for vi må jo spise hjemme også, og det koster ikke så mye å spise på helt ok spisesteder i Glasgow. Sambo fikk kjøpt seg dress, skjorte, vest og sånt fint slips (mye bredere enn vanlig, husker ikke hva det heter) og det kom på 4700 kr inkl innsying! :biggrin: Vi skal i bryllup til bestekompisen hans en mnd før vårt bryllup, og jeg fikk meg kjole, sko og stæsj til den anleding for ca 700 kr. Gifteringene fikk vi også kjøpt (flaks at de passet!) til den nette sum av 2100 kr til sammen ;) Jeg hadde nesten gitt opp å finne meg sko til brudekjolen, da vi fant akkurat de jeg vill ha til 700 kr. Så sammenlagt brukte vi ca 9800 kr på hele turen. Det er vel ca det ringene og vesten til sambo hadde kosta i norge :fnise: Så jeg er godt fornøyd! :jepp:

Bare sånn for oppsummerings, og mitt eget systems skyld, en liten oversikt

Ordnet og betalt:

Klær og sko til min tilkommende

Sko til meg

Gifteringer

Invitasjoner (sendt ut og fått svar på)

Toastmastere

Forlovere

Noe drikke (har kjøpt inn en del vin)

Ordnet men ikke betalt:

Lokale (8000)

Fotograf (5000)

Prest

Ikke ordnet:

Mat (er under bearbeiding)

All pynt

Undertøy til meg + hårstæsj

Frisør

Transport til oss

Transport til gjester...?

Musikk

Bordplaner (under bearbeiding)

Blomster

Hotell på bryllupsnatta

Bryllupsreise

Tror det var hele lista.. men sikkert hundre ting som kommer opp etter hvert ;)

Endret av Sarasahara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarasahara

Oppdatert liste (glemte jo kjolen..!)

Ordnet og betalt:

Klær og sko til min tilkommende

Sko til meg

Gifteringer

Invitasjoner (sendt ut og fått svar på)

Toastmastere

Forlovere

Noe drikke (har kjøpt inn en del vin)

Slør

Ordnet men ikke betalt:

Lokale (8000)

Fotograf (5000)

Prest

Kjole (8000, 2000 er betalt i depositum)

Ikke ordnet:

Mat (er under bearbeiding)

All pynt

Undertøy til meg + hårstæsj

Frisør

Transport til oss

Transport til gjester...?

Musikk

Bordplaner (under bearbeiding)

Blomster

Hotell på bryllupsnatta

Bryllupsreise

Ønskeliste

Var hos mamma en tur i dag, og da ble ønskelistekikketur på onsdag planlagt :) Så da får vi håpe ønskelista kommer på plass! Også håper jeg det er hjemmesida vår min kjære tilkommende ektemann sitter og pusler med nå bak PC-skjermen... :fnise:

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :velkommen: til bryllupsdagbøkene!!

Så dere opprinnelig hadde tenkt å dra til Mexico på bryllupsreise. Kanskje like greit nå at det ikke ble noe av nå eller, med all den dødelige influensaen de har der borte.. ;)

Lykke til videre med alle forberedelser!! Dette blir bra!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarasahara
Hei! :velkommen: til bryllupsdagbøkene!!

Så dere opprinnelig hadde tenkt å dra til Mexico på bryllupsreise. Kanskje like greit nå at det ikke ble noe av nå eller, med all den dødelige influensaen de har der borte.. ;)

Lykke til videre med alle forberedelser!! Dette blir bra!! :tommelopp:

Tusen takk, cypress :) Litt ny innpå her, så gøy at flere kikker innom.

Ja, er vel like greit det ikke ble noe av da ja :fnise: kikka litt i dag, og det vi nå prøver å få til er et par dager i london først/sist og en ukes tid i Marbella i Spania, kanskje litt tryggere ;) Ikke veldig fancy, men får ta det igjen når vi får bedre råd.

Tusen takk for lykkeønskninger, det trengs! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Der fant jeg dagboka di :)

Ikke lenge til bryllupet nå, og ser ut som du har alt under kontroll. :jepp:

London og Marbella høres ikke så dumt ut, kan få det like fint der som om å dra til et fancy sted. Og dere skal jo på bryllpsreise, så da er det vel egentlig det samme hvor dere dra, bare dere er sammen og har det fint :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sarasahara
:goodbye:

Der fant jeg dagboka di :)

Ikke lenge til bryllupet nå, og ser ut som du har alt under kontroll. :jepp:

London og Marbella høres ikke så dumt ut, kan få det like fint der som om å dra til et fancy sted. Og dere skal jo på bryllpsreise, så da er det vel egentlig det samme hvor dere dra, bare dere er sammen og har det fint :)

:kose:

Koselig at du stikker innom, Baillie :)

Hehe, har vel alt jeg skal gjøre under kontroll, er verre å få gjort det :fnise:

Er helt enig i at det er samme hvor vi drar, egentlig :) Bare det er sol og vann jeg kan bade i og min kjære er der, så er jeg egentlig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:D Sniker meg inn her en tur jeg også, du har jo fått masse i orden til bryllupet:D Og bryllupsreise er iallefall morsomt å planlegge :biggrin: Tror forøvrig dere kommer til å være så nyforelskede og opptatt av hverandre at akkurat stedet betyr litt mindre ... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sarasahara
Heisann:D Sniker meg inn her en tur jeg også, du har jo fått masse i orden til bryllupet:D Og bryllupsreise er iallefall morsomt å planlegge :biggrin: Tror forøvrig dere kommer til å være så nyforelskede og opptatt av hverandre at akkurat stedet betyr litt mindre ... :tunge1:

Hyggelig at du stakk innom, Sort Pastill (søtt nick :)) Jepp, nå begynner så smått ting å falle på plass :nigo: men går desto mer opp for meg at om litt over to måneder så er jeg gift :blink: litt skummelt også :fnise: men gleder meg selvfølgelig veldig til å bli frue :rødme: Og blir nok heller ikke noe problem å kose seg på bryllupsreise ;)

Hei :vinke:

Innom og kikker litt hos deg. Tror ikke jeg har vært på besøk i denne dagboka før :)

Hei, Tusle! :vinke: koselig å se deg her :) Er bare å besøke i vei :)

Sliter litt med å finne energi og ork til alt om dagen, er bare masse som skal gjøres på én gang! :bond: Sitter f.eks her og lurer på om jeg klarer å trykke litt trening inn mellom all makroøkonomien og finansregnskapet, særlig siden jeg skal bruke tid på bryllupsting i morra. :fnise: Så setter for ordens skyld opp en liste, så får vi se i kveld hva som ble gjort ;)

Trene

Lage middag til sambo og meg

Leseleselese (eksamen neste uke)

Vaske to maskiner med klær

Krysser fingrene for at resten av dagen blir effektiv ;)

God tirsdag så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::duskedame::hoppe::duskedame: for at du får gjort det du skal!

Har min store medfølelse med deg; makroøkonomi er kjedelig! :sleeping: Husker jeg sleit ihvertfall med motivasjon i det faget. Men du får trøste deg med det bare er denne uka med lesing, og så er du ferdig med makroøkonomi og finansregnskap for denne gang. :kose:

Og så er det enda kortere tid til bryllupet! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarasahara
:hoppe::duskedame::hoppe::duskedame: for at du får gjort det du skal!

Har min store medfølelse med deg; makroøkonomi er kjedelig! :sleeping: Husker jeg sleit ihvertfall med motivasjon i det faget. Men du får trøste deg med det bare er denne uka med lesing, og så er du ferdig med makroøkonomi og finansregnskap for denne gang. :kose:

Og så er det enda kortere tid til bryllupet! :fnise:

Takk for dusking og hopping, tror det var det som gjorde susen, for har gjort alt på lista :biggrin: Lesing gikk så som så, riktignok, men det var vel egentlig å forvente :fnise: Og tusen millioner takk for medfølelse, tror makroøkonomi er verdens kjedeligste (og mest uforståelige) fag.

Min kjære mor ringte forresten i dag og har (nesten) fått spikra catering til bryllupet :) De måtte sjekke litt ferier og sånt, men han hu snakka med sa han var ganske sikker på at det gikk bra... :duskedame: for at det går i boks! Og i morra er det altså den store ønskelistedagen :lur: hihihi.. bare å gå rundt og skrive ned alt det fine jeg...*kremt* vi har lyst på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarasahara

Oppdatert to do-liste:

Ordnet og betalt:

Klær og sko til min tilkommende

Sko til meg

Gifteringer

Invitasjoner (sendt ut og fått svar på)

Toastmastere

Forlovere

Noe drikke (har kjøpt inn en del vin)

Slør

Noe av ønskelista

Ordnet men ikke betalt:

Lokale (8000)

Fotograf (5000)

Prest

Kjole (8000, 2000 er betalt i depositum)

Ikke ordnet:

Mat (er under bearbeiding)

All pynt

Undertøy til meg + hårstæsj

Frisør

Transport til oss

Transport til gjester...?

Musikk

Bordplaner (under bearbeiding)

Blomster

Hotell på bryllupsnatta

Bryllupsreise

Ønskeliste

Serveringshjelp/dj

Jepp, har altså vært og fiksa ønskeliste :) Er veldig fornøyd med serviset vi valgte oss ut, og fikk til og med en gave fra butikken! :bolledeig: to vinglass, så det kommer godt med på slitne, stressa kvelder :fnise:

Da er det ut av bryllupsmodus, og inn i finansregnskapens verden!

God onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...