Gå til innhold

Hva angrer du mest på i forhold til jobb og utdanning?


Gjest Dianah

Anbefalte innlegg

Gjest Dianah

Jeg angrer mest på at jeg har brukt to år på journalistikkstudier når jeg kunne ha kommet like langt med universitetsutdanning eller høyskoleutdanning innen økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg angrer på at jeg ikke fullførte grunnkurset jeg gikk på da jeg var gravid. Det hadde ikke hatt noe å si for kompetansen min nå likevel, men jeg syns det var dumt at jeg bare lot det fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

At jeg ikke gikk for veterinærdrømmen med en gang, men måtte se hva annet jeg kanskje likte. Nå må jeg ta opp fag og blir nok ikke utdannet før jeg er langt over 30, bare fordi jeg ikke fulgte magefølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at eg ikkje tok landbrukslinja på videregåande, men gjekk i staden allmennfag, som eg då angra frykteleg mykje på. Hadde eg berre vore litt meir tøff og gått for eigne valg, så hadde eg hatt ein mykje betre praktisk retta forståelse for landbruket idag.Men eg har jo allikevel komme meg inn i miljøet, og er snart ferdigutdanna innanfor landbruket no..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At eg valde den kjende og trygge vegen og gjekk allmennfag på vgs, og allmennlærar etterpå. Eg skulle ha gått elektro på vgs, elektro på teknisk fagskule og elektroingeniør på høgskulen slik som eg ville. No får eg ikkje meir studielån, så kan ikkje bli ingeniør, og tar heller ein Ph.D ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mange valg jeg kan angre paa, og noen jeg angrer litt paa.

Jeg angrer litt paa at jeg ikke valgte form og farge paa vgs, men tok allmenn i stedenfor. Etter det angrer jeg litt paa at jeg ikke valgte aa studere arkeologi paa Universitetet, men valgte sosialantropologi. Er litt lei meg for at jeg ikke oppdaget min interesse for IT tidligere, kunne studert noe innenfor det feltet.

Angrer ikke paa at jeg tok Master, men oensker jeg hadde valgt en litt annen retning innen samme fagretning.

Men det nytter ikke mye aa angre naa. Jeg har fremdeles en god utdanning med gode resultater. De andre interessene mine kan jeg fremdeles ta opp paa fritid, eventuelt omutdanne meg senere om jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer på at jeg tok siste året på videregående eller tok opp de fagene jeg trengte for å få studiekompetanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke tok et pauseår etter videregående på folkehøgskole. Et utdanningsvalg ville nok vært hakket mer gjennomtenkt dersom jeg hadde utsatt det et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer meg på at jeg kastet bort så mange år på universitetet og ikke gikk for det jeg egentlig ville med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner

Jeg angrer på at jeg "ble for lenge" i en jobb som ikke var bra for meg, med et arbeidsmiljø jeg mistrivdes i på grunn av en leder med mildest talt utilstrekkelig lederkompetanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer litt på at jeg bosatte meg langt unna der bransjemiljøet er rett etter utdanning. Har jobbet med relaterte ting, men mistet endel motivasjon etter hvert, litt fordi jeg ikke omgåes andre som driver med det samme. Synes også det er vanskelig at det nesten ikke finnes faste jobber i bransjen. Men angrer ikke mye, trengte vel å ta den sjansen en gang i tida. Har planer om å flytte og å studere mer (kanskje andre ting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluksi

Jeg angrer mest på all tiden jeg har brukt på å være usikker over hvert eneste valg jeg har tatt når det gjelder skole.

Nå sitter jeg uten utdanning, men heldigvis med en del jobberfaring og nå en jobb jeg liker og der muligheten for å stige i gradene er tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At jeg hørte mer på fornuften enn hjertet.

Samme her. Jeg gikk det som omgivelsene mente var best i stedet for å satse på den litt mer vågale drømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At jeg ikke valgte arkitektur. Jeg er tilfreds med det jeg driver med, men føler at arkitektur hadde vært ennå bedre :)

Ellers - at mine yngre dager var litt for 'festlige', kunne nok ha tatt studiene ennå mer seriøst litt tidligere. Har jo fått gode resultater, men jeg kunne ha kommet ennå lengre hvis jeg hadde vært litt mer seriøs i videregående og gjennom bachelorgraden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke kritiserte lærerne og skolesystemet mer da jeg gikk i barneskolen. Godtok å få samme matematikk som de andre selv om jeg kunne gangetabellen, samt deling før jeg begynte i 1. klasse.

Klaget over at jeg ikke fikk hjelp med mine mattestykker (fikk utlevert en 6. klassebok), men etter en stund med å tale for døve ører gav jeg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer på at jeg soste bort mange år på diverse skoler før jeg endelig fant ut hva jeg ville bli. Minstet en del år med inntekt. Men fikk jo opplevd en del da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer på mye, men mest på ingenting. Alle valg jeg har tatt, smarte eller mindre smarte, har gitt meg erfaring jeg føler er nyttig og har bidratt til å definere meg selv og lære meg å kjenne.

Skulle jeg levd om igjen ville jeg fulgt hjertet mer enn hodet og de gamle drømmene mer enn impulser. Og kanskje ikke bacheloren på HF jeg holder på med, hehe.

Men hey! Jeg er jo bare 25, har resten av livet foran meg til å ta gode valg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...