Gå til innhold

Frykter jeg kan komme til å stemme Frp,hjelp meg


Gjest Lei

Anbefalte innlegg

Gjest Gjeste Blondie65

Dobbeltmoralen lenge leve.

Alle dere som er motstander av arbeidsinnvandring, hvem bruker dere til å tekke taket deres, bygge garasjen og sette opp huset? En norsk byggmester med norske arbeidstakere til full pris eller en billigere en med polakker ansatt?

Hvis man er motstander av den frie flyten av arbeidskraft i EU/EØS området så får man værsågod også stå for det hele veien ved å bruke norsk arbeidskraft og betale slik at disse kan konkurrere ut den billigere arbeidskraften fra andre land. Hvis ikke man er villige til dette får man holde munnen godt lukket.

Det er selvsagt ikke greit at politikere jukser enten det er ved å stikke av fra en påkjørsel, sende privatregningen til staten og lyge om det eller å bruke inflytelsen sin til å la alle partikompisene få spennende jobber. Men er det bare AP som driver på sånn da? Såvidt jeg husker har det vært store og små skandalesaker, korrupsjon og svindel i nærsagt alle partier. Kan det være så enkelt som at makt korrumperer selv det "edleste sinn"?

Ja det burde gjøres noe med innvandringen. Det aller viktigste som burde gjøres er å integrere de som kommer hit. Stille krav til dem, osv. Men vi kan ikke gjøre så veldig mye med de vi faktisk sier ja til da det stort sett er kvoteflyktninger som vi er internasjonalt forpliktet til å ta i mot. Kanskje løsningen er å melde seg ut av FN? Det er vel ingen som seriøst mener det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
En stemme til Frp er en bortkastet stemme. Det er ingen av de andre partiene som vil samarbeide med Frp, dermed vil alle som stemmer på dem i praksis bare hjelpe de rødgrønne til å få sitte en periode til.

Så du kan like gjerne fortsette å stemme SV, ts.

Jo, Høyre kommer dessverre til ønske å danne regjering med Frp. Og det er avgjørende for at jeg etter å ha stemt Høyre i alle år (snart 30) høyst sannsynlig kommer til å stemme AP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
FRP vil blant annet privatisere sykehus. Vil du betale en formue for å få en viktig opperasjon?

Med FRP så blir landet mer likt USA på mange områder.

De rike får det bedre, de "fattige" får det verre. Er det slik vi vil ha det?

FRP er bare en ting, farlig. De kommer til å ødelegge dette landet.

Å privatisere sykehusene, er ikke det samme som å privatisere finansieringen.

Offentlig sektor er et sløsehøl. I Tyskland har de endelig begynt å få litt fart på sakene etter at de innførte betaling etter sykdomskategorier basert på ICD-10.

Sosialisme kan potensielt gjøre ting bedre for en gruppe: de fattigste. Men samtidig taper alle (inklusive de fattige) økonomisk på et sosialistisk system, rent empirisk. Turbokapitalisme ruler, om du kan tåle berg-og-dalbanen.

Jeg er en kreativ type, som liker meg godt med fri flyt av både innvandring, ideer og varer mellom land, spesielt innenfor EU. Jeg liker ikke sosialistisk proteksjonisme, reguleringshelvete, rare regler og barnepike-opplegget som norske sosialister kjører i vei med, og eneste grunnen til at det får bestå, er at folk er stokk konservative. Du finner ikke noe mer konservativt enn Ap i Norge idag, og SV er partiet for systemkåte unge og blinde "verdensforbedrere."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tror du virkelig at frp ikke vil kreve å privatisere finansieringen?

Hvis de får igjennom det systemet de ønsker så kommer det til å bety takk og farvel for vanlige folk. I tillegg vil det etterhvert gå hardt utover finans- og foretnings folk, det er jo de som virkelig lider under kapitalismen. De rike blir rikere og proletariatet blir fattigere. Kun idioter ønsker dette systemet innført i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare for å legge til en ting om helsevesenet: Rettsøkonomiske (eller var det rettssosiologiske) undersøkelser har vist at med et privat helsevesen blir det kortere helsekøer - fordi færre går til legen: De har rett og slett ikke råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Og bare for å legge til en ting om helsevesenet: Rettsøkonomiske (eller var det rettssosiologiske) undersøkelser har vist at med et privat helsevesen blir det kortere helsekøer - fordi færre går til legen: De har rett og slett ikke råd.

I dag er det jo slik at man nesten ikke får hjelp i helsevesenet. Og hvis man får hjelp så tar det månedsvis før man får de undersøkelsene eller den behandlingen man trenger.

Jeg er alene med barn og ganske fattig, men jeg hadde gjerne betalt 1000 kroner for at barnet mitt skulle slippe å vente 2-3 mnd på en nødvendig hjerteundersøkelse på barneavdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det jo slik at man nesten ikke får hjelp i helsevesenet. Og hvis man får hjelp så tar det månedsvis før man får de undersøkelsene eller den behandlingen man trenger.

Jeg er alene med barn og ganske fattig, men jeg hadde gjerne betalt 1000 kroner for at barnet mitt skulle slippe å vente 2-3 mnd på en nødvendig hjerteundersøkelse på barneavdelingen.

Ta den tusenlappen og gang den opp med minst 10, antagelig en god del mer. Og viser det seg at barnet er sykt, må du påregne millionbeløp dersom det kreves sykehusopphold og operasjoner. Har du fortsatt råd til å ha syke barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ta den tusenlappen og gang den opp med minst 10, antagelig en god del mer. Og viser det seg at barnet er sykt, må du påregne millionbeløp dersom det kreves sykehusopphold og operasjoner. Har du fortsatt råd til å ha syke barn?

Frps helsepolitikk:

FrP vil at pengene skal følge den enkelte person uansett hvor i landet denne bor. Dette gjelder enten det gjelder behandlingen av et benbrudd, behov for hjemmehjelp, sykehjemsplass eller annen type behandling. Vi kan ikke forstå at dette skal være uetisk er uforsvarlig.

FrP mener akkurat som våre politiske konkurrenter at det er et offentlig ansvar å opprettholde et godt tilbud av forskjellige helse- og omsorgs-tjenester til befolkningen. Ufordringen ligger i at så lenge det er en kommune som betaler blir det store forskjeller. En fattig kommune tilbyr mindre enn en rik. Det er logisk, og det er derfor vi vil at pengene skal øremerkes – direkte fra staten til deg og meg uten omveier. Vi kaller det stykkprisfinansiering. Enkelt og greit.

For FrP betyr det noe at kommunen, fylket, en privat institusjon eller organisasjon konkurrerer om å utføre tjenestene. Den som er best blir valgt. Derfor ønsker vi likestilling mellom de private og offentlige tilbyderne. Konkurranse kan være sunt.

http://www.frp.no/Innhold/FrP/Dokumenter/F...lderpagesize=20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan stykkprisfinansieringen skal administreres, nei det klarer de ikke å gi svar på. Og hvordan man skal klare å bygge opp og beholde sterke fag- og forskningsmiljøer med en fullstendig uforutsigbar finansiering har de heller ikke svar på.

Når de i tillegg skal kutte alt av skatter kraftig, lurer jeg veldig på hvor de skal ta pengene fra. "Oljefondet" er jo det mest brukte svaret, men pengene i Oljefondet er ikke penger som er lett realiserbare.

Ergo er deres modell for helsevesen (og det meste andre som har med det offentlige å gjøre) totalt ugjennomførbart, og vil måtte finansieres av hver enkelt etterhvert, a la USA.

Endret av Wadjet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Frps helsepolitikk:

FrP vil at pengene skal følge den enkelte person uansett hvor i landet denne bor. Dette gjelder enten det gjelder behandlingen av et benbrudd, behov for hjemmehjelp, sykehjemsplass eller annen type behandling. Vi kan ikke forstå at dette skal være uetisk er uforsvarlig.

FrP mener akkurat som våre politiske konkurrenter at det er et offentlig ansvar å opprettholde et godt tilbud av forskjellige helse- og omsorgs-tjenester til befolkningen. Ufordringen ligger i at så lenge det er en kommune som betaler blir det store forskjeller. En fattig kommune tilbyr mindre enn en rik. Det er logisk, og det er derfor vi vil at pengene skal øremerkes – direkte fra staten til deg og meg uten omveier. Vi kaller det stykkprisfinansiering. Enkelt og greit.

For FrP betyr det noe at kommunen, fylket, en privat institusjon eller organisasjon konkurrerer om å utføre tjenestene. Den som er best blir valgt. Derfor ønsker vi likestilling mellom de private og offentlige tilbyderne. Konkurranse kan være sunt.

http://www.frp.no/Innhold/FrP/Dokumenter/F...lderpagesize=20

Tror det er her folk forstår privatiseringen feil. De tror at med privatisering så vil det bli dyrer for oss å få hjelp av helsevesenet. MEN det som frp vil er at man skal privatisere helsevesenet, slik at det skal bli mer effektivt, men de skal fortsatt dekke behandlingene du må ha, slik det blir gjort i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestkvinne
FRP vil blant annet privatisere sykehus. Vil du betale en formue for å få en viktig opperasjon?

Med FRP så blir landet mer likt USA på mange områder.

De rike får det bedre, de "fattige" får det verre. Er det slik vi vil ha det?

FRP er bare en ting, farlig. De kommer til å ødelegge dette landet.

Det der er bullshit ! Håper ingen tar det over seriøst !

FRP har mange kloke hoder .Og om de skulle få mer makt - så vil alltid også andre partier ha sterk innflytelse på viktige avgjørelser .Så jeg syns FRP burde fått en sjangse nå ! De vil nok bruke pengene her hjemme i Norge på varige goder , veinett osv - fremfor å spille dem bort på børsen ...

Uansett - det kan ikke bli verre med FRP - bare bedre mener jeg .

Dagens regjering sløser vekk folkets penger og kaster dem vekk utenlands , på å ta imot flest mulig innvandrere , utenrikspolitikken , pengestøtter til land som bryter menneskerettigheter ( Afghanistan ) osv !

Fysj - håper FRP nå får mange stemmer - for nå går det på ræva snart med landet vårt og Norges økonomi ....

Pluss innvandringen har explodert - mange av disse er alvorlig psykisk syke - og får ikke den hjelp de trenger - dermed går de rundt som tikkende bomber og er en generell fare for andre . Begynner å bli skummelt å gå ut etter kl. 17.00 nå ... manglende politi osv Nei få FRP til makta - så rydder de nok opp ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

På en måte hadde det vært fint dersom frp faktisk vant valget, for da ville folk som deg innsett at det partiet virkelig ikke er bra for landet vårt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, selvfølgelig er jeg ikke bare opptatt av innvandring. Men i det siste har jeg lagt merke til ganske store forandringer i byen jeg bor i. Jeg føler at vi snart må bestemme oss, skal Norge være åpent for absolutt alle, eller skal vi begynne å integrere de som allerede er her?

Det er jo ikke til å komme bort i fra at det er ganske mye problemer med en nesten ukontrollert innvandring. Det er jo nesten aldri noen som blir sendt hjem igjen etter å ikke ha fått innvilget oppholdstillatelse. De blir jo i landet likevel, enten ved å trenere sakene sine eller ved å bare leve uten papirer.

Det er også mange innvandrere som mener Norge er altfor liberale med hvem og hvor mange vi tar i mot.

Hva med å stemme Venstre? Det er mange mange år siden de fikk vise noe særlig av hva de står for politisk på nasjonalt plan, dessverre. Jeg tror ikke folk flest vet hva V står for. De er et borgerlig parti, samtidig som de heldigvis nekter å gå i regjering med gærningene i FrP.

Innvandringspolitikk:

http://www.venstre.no/sentralt/organisasjon/artikkel/2953/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tenk deg nøye om, og vei det ene opp mot det andre.

Selv om Frp er veldig storkjefta når det gjelder innvandringspolitikken, så har Norge noen forpliktelser de må overholde når det gjelder flyktninger. I tillegg kan vi heller ikke sende tilbake kriminelle innvandrere til sine opprinnelsesland hvis de kan bli dømt til døden for noe de har gjort der (eller her).

Er en hel haug Frp ikke kommer til å få gjort noe med i det hele tatt. De kommer til å kjøre på frem til valget. Når det kommer for en dag at ting ikke blir som de hadde forespeilet, så sier de bare i (kjent frp-stil) at det skyldes forhold de er mot, men som de ikke får gjort noe med.

TAKK for at noen endelig skjønner litt mer enn gjennomsnittet:=)

det denne forklarer handler om internasjonale konvensjoner vi har signert, og som vi aldri kommer til å skrive oss bort fra igjen.

det er ingenting Frp får gjort med det, men dette snakker de ikke om.

de vinner masse velgere på innvandringssaken, og dette vet de godt.

det frp lover mest av det desverre ikke gjennomførbart, fordi de har et valgprogram som er umulig å gjennomføre i praksis.

det er rett og slett umulig å få mer velferd uten at fellesskapet skal måtte gi noe tilbake.

eksempelvis alkoholpolitikken deres:

hvem visste vel at det beløpet vi inndrar i skatter her faktisk blir spist opp av de utgiftene vi har som er alkoholrelaterte?

det er noe med å tenke litt lengre enn å irritere seg over enkeltsaker - men tenk helhetlig!

jeg kommer til å klare meg fint om frp er i regjering selv om jeg ikke stemmer dem.

jeg har jobb, jeg eier egen bolig og jeg har høy utdannelse.

men mange av dem som stemmer frp, nemlig lavt utdannede og trygdede - kommer til å bli fattige. frp ønsker å bygge velferdssystemet sitt som USA, nemlig mer private forsikringsordninger og mindre offentlig forvaltning.

man kan være uenig eller enig, men les gjennom valgprogrammet før en stemmer noe som helst.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Frps helsepolitikk:

FrP vil at pengene skal følge den enkelte person uansett hvor i landet denne bor. Dette gjelder enten det gjelder behandlingen av et benbrudd, behov for hjemmehjelp, sykehjemsplass eller annen type behandling. Vi kan ikke forstå at dette skal være uetisk er uforsvarlig.

FrP mener akkurat som våre politiske konkurrenter at det er et offentlig ansvar å opprettholde et godt tilbud av forskjellige helse- og omsorgs-tjenester til befolkningen. Ufordringen ligger i at så lenge det er en kommune som betaler blir det store forskjeller. En fattig kommune tilbyr mindre enn en rik. Det er logisk, og det er derfor vi vil at pengene skal øremerkes – direkte fra staten til deg og meg uten omveier. Vi kaller det stykkprisfinansiering. Enkelt og greit.

For FrP betyr det noe at kommunen, fylket, en privat institusjon eller organisasjon konkurrerer om å utføre tjenestene. Den som er best blir valgt. Derfor ønsker vi likestilling mellom de private og offentlige tilbyderne. Konkurranse kan være sunt.

http://www.frp.no/Innhold/FrP/Dokumenter/F...lderpagesize=20

stykkprisfinansiering kan godt fungere, men det vil koste mer å administrere enn det løsningen man har i dag. dermed må frp bruke langt mer penger på offentlig forvaltning enn det partiet sier de vil, og makter.

dette er bare ett av mange områder hvor frp forsåvidt på papiret har en ok politikk, men den kan ikke gjennomføres i praksis!

det er ett sted disse pengene kan komme fra: SKATT

og det vet vi alle frp er mot, og dette vet vi frp taper velgere på om de gjennomfører.

skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Realist
Eller at vi har en statsminister som bulker borti biler, UTEN å legge igjen informasjon til eieren? Hva slags mennesket er det som gjør slikt egentlig? Svaret er en jeg absolutt ikke vil gi min stemme til.

Du fremstod som troverdig helt fram til denne. En tidligere trofast "sosialistisk" velger ville aldri hengt seg opp i en gammel fillesak som frepperne i sin tid desperat forsøkte å koke suppe på . Spesielt med tanke på at Frp-politikere er kongen av moralske blemmer. Med dette har du avslørt deg selv som et frepper-troll.

Jeg skal likevel gi deg svar på ditt spørsmål ettersom problematikken er høyst reell. Frp er ikke partiet for deg. Du oppholder masseinnvandringen som den avgjørende faktoren for å ville finne et alternativ til Arbeiderpartiet og SV. Problemet er bare at Frp ikke er et alternativ i så måte. Som Frps innvandringspolitiske talsmann, Per Sandberg, uttalte for noen uker tilbake er Frp et liberalistisk parti som i utgangspunktet er for fri innvandring. I virkeligheten er altså Frp et særdeles dårlig alternativ til Ap/SV dersom du er opptatt av å få stanset masseinnvandringen til Norge.

Problemet er bare at alle de store aktørene, inkludert Frp selv, ser seg tjent med at Frp får beholde den innvandringskritiske myten som er oppstått rundt Frp. Derfor er det ingen som legger to pinner i kors for å avsløre den som usann. Men usann er den like fordømt.

Dersom du ønsker å stemme på et alternativt parti til Arbeiderpartiet og Sosialistisk Venstreparti, for å få stanset masseinnvandringen til Norge, må du nok lete blant småpartiene som aldri dukker opp på en meningsmåling eller i et debattprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alt for Norge
Ja det burde gjøres noe med innvandringen. Det aller viktigste som burde gjøres er å integrere de som kommer hit. Stille krav til dem, osv. Men vi kan ikke gjøre så veldig mye med de vi faktisk sier ja til da det stort sett er kvoteflyktninger som vi er internasjonalt forpliktet til å ta i mot. Kanskje løsningen er å melde seg ut av FN? Det er vel ingen som seriøst mener det?

Skal man gjøre noe med innvandringen må det nødvendigvis innebære å redusere eller stanse den helt. Hvis ikke gjør man per definisjon ingenting med den. Dessuten er det i aller høyeste grad mulig å opprettholde et FN-medlemskap uten å ta i mot en eneste flyktning eller innvandrer. Det er bare å se på FN-medlemmer utenfor den hvite verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jumbo_*

Gi meg et parti som er for å sende ut innvandrere 1. gang de bryter loven så skal jeg stemme på de!!! :) (nei, det må være en grense, jeg ser jo den. Kan ikke sende de hjem hvis de prater i mobilen i bilen f.eks. men ved bruk av vold, våpenbesittelse o.l) Er det dødsstraff i det landet de kommer fra så SYND FOR DEM, det visste de før de brøt loven.

Så kom igjen naive KG'ere slakt innlegget mitt, jeg venter på deres NAIVE kommentarer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vold, våpenbesittelse o.l) Er det dødsstraff i det landet de kommer fra så SYND FOR DEM, det visste de før de brøt loven.

Så kom igjen naive KG'ere slakt innlegget mitt, jeg venter på deres NAIVE kommentarer!!

Helt enig. Problemet er at de kaster passene sine rett før de skal gjennom passkontrollen. Dermed vet man ikke hvor de skal sendes tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...