Gå til innhold

Frykter jeg kan komme til å stemme Frp,hjelp meg


Gjest Lei

Anbefalte innlegg

Og innvandringsspørsmål har gjerne ikke de enkle svarene Frp gir.

Det burde en tidligere Sv`er vite.

I know!

Men hvem i alle dager skal jeg stemme på da?

De som styrer nå har jo ihvertfall bevist at de ikke duger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Snart vil jo 70 millioner innbyggere fra andre land ha krav på trygd etter bare 8 uker i jobb her. Norge er over og ut...

Om tre uker blir Norge et meget attraktivt fristed for millioner av arbeidsledige i Øst-Europa.

Joda, det er småting sett i forhold til andre land. Jeg sier ikke det er bra, men det får da være grenser for hva vi skal omtale som skurker.

Men du har helt rett i at vi ikke får den informasjonen vi burde hatt i mange tilfeller, men det gjelder alle partier (ikke minst "mitt", som ikke en gang informerer sine egne).

Enig i deg når det gjelder bekyrmingen om dette med forpliktelser til å utbetale trygdeytelser til folk som ikke bor i landet. Jeg aner ikke hvilken regjering som la grunnlaget for en slik praksis, men naivt å ikke forstå hvilket misbruk dette ville føre til er det iallefall. Uten at jeg kjenner bakgrunnen, så tror jeg kanskje det har noe med krav og bestemmelser i EU å gjøre.

EU er no dritt, men så lenge det finnes så må vi bli medlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
I know!

Men hvem i alle dager skal jeg stemme på da?

De som styrer nå har jo ihvertfall bevist at de ikke duger.

Igjen, les partiprogrammene til de ulike partiene og gjør en helhetsvurdering ut fra det. Det er vel ikke bare innvandring du er opptatt av?

På hvilken måte duger ikke regjeringen da? Jeg synes de gjør en kjempejobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i deg når det gjelder bekyrmingen om dette med forpliktelser til å utbetale trygdeytelser til folk som ikke bor i landet.

Norge kommer jo til å gå konk jo.

Det hjelper heller ikke at enorme verdier er gamblet bort i oljefondet.

Politikerne må vel skjønne at dette aldri i verden kommer til å gå bra vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Norge kommer jo til å gå konk jo.

Det hjelper heller ikke at enorme verdier er gamblet bort i oljefondet.

Politikerne må vel skjønne at dette aldri i verden kommer til å gå bra vel?

Ja, det med trygdeutbetalinger til utlandet må de nok finne en løsning på. Jeg vet riktignok ikke hvor mye penger det er snakk om, men systemet virker underlig.

Når det gjelder Oljefondet, så er ikke pengene tapt før de skal realiseres. Snakk om papirtap synes jeg er uinteressant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, les partiprogrammene til de ulike partiene og gjør en helhetsvurdering ut fra det. Det er vel ikke bare innvandring du er opptatt av?

På hvilken måte duger ikke regjeringen da? Jeg synes de gjør en kjempejobb.

Nei, selvfølgelig er jeg ikke bare opptatt av innvandring. Men i det siste har jeg lagt merke til ganske store forandringer i byen jeg bor i. Jeg føler at vi snart må bestemme oss, skal Norge være åpent for absolutt alle, eller skal vi begynne å integrere de som allerede er her?

Det er jo ikke til å komme bort i fra at det er ganske mye problemer med en nesten ukontrollert innvandring. Det er jo nesten aldri noen som blir sendt hjem igjen etter å ikke ha fått innvilget oppholdstillatelse. De blir jo i landet likevel, enten ved å trenere sakene sine eller ved å bare leve uten papirer.

Det er også mange innvandrere som mener Norge er altfor liberale med hvem og hvor mange vi tar i mot.

Jeg spør heller, på hvilke områder har regjeringen egentlig gjort et bra arbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SMÅPENGER!
Ja, det med trygdeutbetalinger til utlandet må de nok finne en løsning på. Jeg vet riktignok ikke hvor mye penger det er snakk om, men systemet virker underlig.

Når det gjelder Oljefondet, så er ikke pengene tapt før de skal realiseres. Snakk om papirtap synes jeg er uinteressant.

Helt klart! Det er jo foreløpig bare småpenger som virkelig er tapt pga konkurser i sparegrisen - 323 milliarder kroner.Og det er jo ingenting.Ja,bortsett fra om de skulle trenges i Norge da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om trygdeutbetalinger til utlandet har det jo vært slik siden det ble innført fri flyt av arbeidskraft i EØS-området. Bare litt flere land som nå involveres. Dette får ikke FrP gjort noe mer med enn andre partier. Man kan kanskje unngå det ved å endre Trygdeloven? Jeg er ikke jurist, så det skal jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Oljefondet, så er ikke pengene tapt før de skal realiseres. Snakk om papirtap synes jeg er uinteressant.

Mye av tapene er vel allerede realisert?

De pøste jo på med aksjer i banker som vippet på konkursen rand, og som ikke overraskende gikk konk også.

(Sånn går det når spekulantene i "oljefondet" øker sine sjanser for bonus ved å ta høy risiko. Sykt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om trygdeutbetalinger til utlandet har det jo vært slik siden det ble innført fri flyt av arbeidskraft i EØS-området. Bare litt flere land som nå involveres.

"I dag må en arbeidsinnvandrer fra de nye EU-landene arbeide i 52 uker i Norge før de får norsk ledighetstrygd. Da saken nylig ble diskutert i Stortinget, trodde Per-Olaf Lundteigen - som tok opp saken - at kravet ville bli senket til 26 uker. Men nå viser det seg altså at arbeidsinnvandrerne kun trenger å være i arbeid i åtte uker for å få ledighetstrygd."

Dette blir dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei, selvfølgelig er jeg ikke bare opptatt av innvandring. Men i det siste har jeg lagt merke til ganske store forandringer i byen jeg bor i. Jeg føler at vi snart må bestemme oss, skal Norge være åpent for absolutt alle, eller skal vi begynne å integrere de som allerede er her?

Det er jo ikke til å komme bort i fra at det er ganske mye problemer med en nesten ukontrollert innvandring. Det er jo nesten aldri noen som blir sendt hjem igjen etter å ikke ha fått innvilget oppholdstillatelse. De blir jo i landet likevel, enten ved å trenere sakene sine eller ved å bare leve uten papirer.

Det er også mange innvandrere som mener Norge er altfor liberale med hvem og hvor mange vi tar i mot.

Jeg spør heller, på hvilke områder har regjeringen egentlig gjort et bra arbeid?

Norge er ikke åpent for absolutt alle, det er strenge regler for hvem som får asyl.

Integrering går sin gang i samfunnet og der det ikke fungerer må man finne løsninger, ikke å kutte i forskjellige integreringstiltak slik Frp vil.

Innvandringen er kontrollert, personer som ikke får opphold i landet blir hovedsaklig returnert. Problemet med folk som forsvinner etter avslag vil nok være uansett hvilken regjering som sitter. Der har politiet store utfordringer.

Det er sikkert mange innvandrere som mener asylpolitikken er for streng.

Regjeringen duger ikke mener du, det går vel an å være litt mer konkret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Rona_*
Jeg har alltid stemt SV, men nå skjønner jeg at det ikke går lengre. SV er så skremmende naive, særlig når det gjelder innvandring. Jeg bor midt i Oslo og ser jo at innvandringen er helt ute av kontroll.

For å være helt ærlig, så skremmer alle partiene meg. Sv, Ap, Venstre, Høyre, Sp, Frp og Krf. Det er bare juks fra alle sammen (særlig Ap), og det virker som om politikerne bare er ute etter å fylle sin egne lommer. De tør heller ikke å ta debatten om innvandring (unntatt Frp), de prøver bare å overse alle debattene om dette temaet.

Jeg hadde aldri trodde jeg engang skulle vurdere å stemme Frp, men nå fins det liksom ikke noen alternativer.

Hjelp meg å få hjernen min på rett kjøl!

Hvordan skal jeg kunne vekke politikerne uten å stemme Frp?

Les din bibel; Das Kapital så kommer du nok fort på andre tanker enn å bli lakei for borgerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En stemme til Frp er en bortkastet stemme. Det er ingen av de andre partiene som vil samarbeide med Frp, dermed vil alle som stemmer på dem i praksis bare hjelpe de rødgrønne til å få sitte en periode til.

Så du kan like gjerne fortsette å stemme SV, ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, jeg syns du bør begynne med å stille deg selv spørsmålet "Hvorfor stemte jeg SV før?". Hvis svaret er fellesskapstanken, så har du absolutt alt å tape på å stemme FrP. De vil jo bare at alle skal greie seg sjøl.

Så kan du fortsette med å stille deg disse spørsmålene:

* Kan FrP gjøre noe med alle traktatene og FN-forpliktelsene Norge har påtatt seg iforhold til asyl?

* Har jeg en kronisk sykdom som kvalifiserer til blå resept eller annet behov for hjelp fra folketrygden?

* Har jeg studielån?

* Syns jeg det er betryggende at jeg som skattebetaler får være deleier i kritiske deler av næringslivet gjennom staten?

* Jobber jeg i staten?

* Er jeg overhodet interessert i miljøvern? Liker jeg å gå i skog og mark eller er motorbåtlivet det viktigste for meg? (i siste fall - stem FrP).

* Er jeg stolt av at jeg tidligere har stemt på et parti som har som sitt program å tenke på andre? At jeg dermed demonstrerer omtanke for flere enn meg selv?

* Vil jeg kunne forsvare ALLE andre sider ved FrP-politikken? Det er nemlig disse som antakelig får størst realisering hvis de kommer i regjering - flere veier, utbygging av marka, privatisering av statlig eierskap. Det er nemlig ikke så lett å stanse krig i verden og forhindre at vi tar i mot flyktninger som vi er forpliktet til internasjonalt. Det er mye lettere å sette i gang tiltak her hjemme.

Når det gjelder innvandringspolitikken vil det jo fortsette å komme innvandrere, men FrP vil jo også kutte ut en hel del med integreringstiltak (tiltak mot diskriminering i arbeidslivet, tiltak for religionsfrihet osv), så det er ikke sikkert det blir noe lettere å være FrP-velger med kvaler, etter det kommende valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Hvis du leser artikkelen ser du at nordmenn ikke får mindre enn polakker. Forskjellen er at de som har høy lønn (f.eks 900 000) får et større inntektstap nettopp fordi de hadde så høy lønn fra før. Det sier seg selv at man ikke kan betale dagpenger på 900 000 hvis en med så høy inntekt blir arbeidsledig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Trodde man måtte betale inn til felleskapet for å få trygd jeg.

Ingen nordmenn får vel trygd etter å bare ha jobbet i 8 uker her til lands vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde man måtte betale inn til felleskapet for å få trygd jeg.

Ingen nordmenn får vel trygd etter å bare ha jobbet i 8 uker her til lands vel?

Les artikkelen, så ser du at opptjening innen EØS-området teller med i opptjeningstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

FRP vil blant annet privatisere sykehus. Vil du betale en formue for å få en viktig opperasjon?

Med FRP så blir landet mer likt USA på mange områder.

De rike får det bedre, de "fattige" får det verre. Er det slik vi vil ha det?

FRP er bare en ting, farlig. De kommer til å ødelegge dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...