Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2009 #61 Skrevet 7. mai 2009 Mener du virkelig at jeg må vaske klær, dusje og la vær å røyke hele dagen om jeg skal bruke kolektivtrafikk? Er klar over at røyk ikke lukter roser og grønne skoger altså, men litt må du tåle også! Og om du ikke tåler det, så får du skaffe deg bil, for jeg kommer til å fortsette å ta den røyken før jeg setter meg ned på både tog og buss altså! Da kan du heller ikke klage på hvordan andre oppfører seg på bussen. Da får du skaffe deg bil selv.
waco Skrevet 7. mai 2009 #62 Skrevet 7. mai 2009 En gang så fomla jeg under skjørtet på en dame som sov ved siden av meg på bussen. Men hun sov ikke på ordentlig, hun bare latet som og da er det jo greit!
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2009 #63 Skrevet 7. mai 2009 Har faktisk fått beskjed av busssjåføen å skru ned lyden på mp3 spilleren... Tror iallefall det var meg det var rettet mot (var ikke så veldig mange på bussen). eneste var at JEG ikke hadde musikken på noe høyt.. Når jeg ikke gjorde noe, sier bussjåføren. "ja se der, personen med musikk har det så høyt at den ikke hører beskjeder heller" jeg satt nesten bakerst i bussen så det kunne ikke være at han hørte meg, men jeg har headsett som man ser at jeg har på. når jeg hører hva folk snakker om på andre siden av midtgangen og lenger fremme i bussen også for den del, så mener jeg at jeg ikke kan ha musikken på for høyt. hørte heller ikke musikken selv da jeg tok av meg headsettet. dette var faktisk andre gangen jeg hadde tatt den bussen med samme sjåfør.. første gangen hadde jeg ikke på musikk, men det var andre som hadde det og det kom akkurat samme beskjed... busssjåfør: la folk høre på musikk så lenge det ikke plager andre. dvs er for høyt. Folk som derimot har musikken på høyt irriterer meg (som en del andre her inne) Vil jeg høre på musikk, tar jeg frem mp3 spiller selv og hører på den, jeg har ikke behov for å høre på musikk som jeg ikke liker (eller liker for den del, men da har jeg den selv)
Ambivalent Skrevet 7. mai 2009 #64 Skrevet 7. mai 2009 Røykere kan ikke uttale seg hvorvidt vi andre må tåle det eller ikke... Jeg er heldigvis ikke allergisk mot røyk, men har sittet sammen med mennesker på bussen som har luktet høgg og hoppetau... av røyk. Sitter man innerst er det skikkelig kvalmende, og jeg har hatt problemer med å puste noen ganger. Og like ille er det å måtte stå ute i regnet, fordi personen i busskuret røyker. Ja, jeg synes det er så kvalmende at jeg heller vil bli våt. Kreftpinnesugere som ikke tåler slike kommentarer bør kanskje skaffe seg bil... Jeg mener at har man valgt den meningsløse vanen det er å røyke, så bør man klare å ta hensyn til oss andre (som eier luktesans). Jeg promper ikke i en heis full av mennesker, for å si det sånn.
Gjest KateW Skrevet 7. mai 2009 #65 Skrevet 7. mai 2009 Parfyme er verre enn røyk, syns jeg. Men jeg velger å ta offentlig transport, og folk som har dusjet seg med et elller annet som stinker mer en rosa Date fra 1986 får jeg bare tåle, selv om jeg blir allergisk. Vi kan ikke forvente at alle skal ta hensyn til alle, det være seg røyk, parfyme, dårlig ånde eller svettelukt, sånn er det bare...
Gjest Blubberella Skrevet 7. mai 2009 #66 Skrevet 7. mai 2009 Jeg klarer til og med å irritere meg over folk som puster veldig kraftig gjennom nesen. Især hvis de har plystrebuse som piper hver gang de puster inn og ut... Jeg blir faktisk kjempestressa av sånne "pesere" på offentlige transportmidler (og steder for den saks skyld). Parfymerte folk er mye verre enn innrøyka folk. Røyk lukter nesten litt godt med mindre det er skikkelig gammel sursneip, mens parfyme bare gjør meg kvalm. Tror det er bra jeg har egen bil, gitt...
Gjest Gjest_Nassern_* Skrevet 7. mai 2009 #67 Skrevet 7. mai 2009 På grunn av astma reagerer jeg kraftig på røyking. Jeg kan få problemer med å puste ved å sitte i nærheten av en som stinker røyk. Det kan godt hende at det kun er psykisk fordi jeg blir dårlig når noen røyker i nærheten. Jeg har også en venninne som er allergisk mot parfyme, og en kraftig dæsj med parfyme er nok til å utløse et astmaanfall hos henne. Etter å ha gått på en skole med mange astmatikere og allergikere har jeg sluttet å spise blant annet fisk og nøtter i lukkede rom der det er mange mennesker. Jeg bruker nesten heller aldri parfyme. Det er ikke noe plage for meg å ikke spise i forelesningssalen, men likevel kan det lette dagen til en annen.
Ambivalent Skrevet 7. mai 2009 #68 Skrevet 7. mai 2009 Det er ikke noe plage for meg å ikke spise i forelesningssalen, men likevel kan det lette dagen til en annen. Nettopp! Bare flere tenkte slik. Selv bruker jeg aldri parfyme når jeg skal et sted med mange mennesker, fordi jeg vet det er mange som er allergiske.
Inwe Skrevet 8. mai 2009 #69 Skrevet 8. mai 2009 Da kan du heller ikke klage på hvordan andre oppfører seg på bussen. Da får du skaffe deg bil selv. Jeg har faktisk ikke klaga, bare sa at jeg fortsetter å ta den røyken før jeg setter meg på buss eller tog.. Sitter å hører på lav musikk på bussen og drømmer meg bort, med veska på fanget.. Og kan tilogmed reise meg for folk som trenger det. Så synes jeg tar hensyn de få gangene jeg bruker kolektivtrafikk. Går nemlig til de fleste stedene jeg skal siden jeg bor såpass sentralt! Røykere kan ikke uttale seg hvorvidt vi andre må tåle det eller ikke... Jeg er heldigvis ikke allergisk mot røyk, men har sittet sammen med mennesker på bussen som har luktet høgg og hoppetau... av røyk. Sitter man innerst er det skikkelig kvalmende, og jeg har hatt problemer med å puste noen ganger. Og like ille er det å måtte stå ute i regnet, fordi personen i busskuret røyker. Ja, jeg synes det er så kvalmende at jeg heller vil bli våt. Kreftpinnesugere som ikke tåler slike kommentarer bør kanskje skaffe seg bil... Jeg mener at har man valgt den meningsløse vanen det er å røyke, så bør man klare å ta hensyn til oss andre (som eier luktesans). Jeg promper ikke i en heis full av mennesker, for å si det sånn. Jeg står ikke å røyker i busskuret om det er andre personer på bussholderplassen. Da står jeg eller i regnet selv, for jeg er klar over at det er min uvane og ingen andres. Er du allergisk eller absolutt ikke tåler røyk, be meg flytte på meg. Jeg tar faktisk hensyn. Jeg har flere ganger flyttet meg for andre, steller meg aldri i nærheten av noen som ikke røyker når jeg skal ta meg en røyk. Setter meg så røyken ikke blåser på andre, om det så er venninner som har sagt det er greit. Så hensyn tar jeg. Så langt ingen nekter meg å røyke..
Ambivalent Skrevet 8. mai 2009 #70 Skrevet 8. mai 2009 Jeg har faktisk ikke klaga, bare sa at jeg fortsetter å ta den røyken før jeg setter meg på buss eller tog.. Sitter å hører på lav musikk på bussen og drømmer meg bort, med veska på fanget.. Og kan tilogmed reise meg for folk som trenger det. Så synes jeg tar hensyn de få gangene jeg bruker kolektivtrafikk. Går nemlig til de fleste stedene jeg skal siden jeg bor såpass sentralt! Jeg står ikke å røyker i busskuret om det er andre personer på bussholderplassen. Da står jeg eller i regnet selv, for jeg er klar over at det er min uvane og ingen andres. Er du allergisk eller absolutt ikke tåler røyk, be meg flytte på meg. Jeg tar faktisk hensyn. Jeg har flere ganger flyttet meg for andre, steller meg aldri i nærheten av noen som ikke røyker når jeg skal ta meg en røyk. Setter meg så røyken ikke blåser på andre, om det så er venninner som har sagt det er greit. Så hensyn tar jeg. Så langt ingen nekter meg å røyke.. Det er bra noen tenker slik. Så lenge røykingen ikke går ut over meg (eller andre), har jeg ingenting i mot røykere. Dessverre har jeg mange negative erfaringer med dem som blant annet blåser røyk i ansiktet mitt når jeg går forbi osv., det har gjort meg litt vel kynisk.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #71 Skrevet 12. mai 2009 Det som irriterer meg på bussen er når man har stått på holdeplassen en stund, og en eller annen person med ryggsekk som ikke finner frem penger på holdeplassen for å spare verden for tid, men som når bussen kommer... selvfølgelig går inn først, for deretter å ta av seg sekken, finne lommeboken (som de finner i det siste rommet de leter). Og når det er gjort, så åpnes rommet for mynt og personen betaler 35 kr i forskjellige småmynt fordi det "er så godt å bli kvitt". Men enda værre..etter telling finner personen ut at det kun var 34.50 der i smått, så da må hun betale med seddel alikevell....
Gjest strykebrett Skrevet 12. mai 2009 #72 Skrevet 12. mai 2009 Og hva ER det med dem som mener at den bitte lille miniatyrhåndvesken deres er helt umulig å ha på fanget, og insisterer på at den må ha et sete helt for seg selv, midt i rushtiden, så folk må stå tettpakket i midtgangen? Du kan bli så sur du bare vil, om du ikke flytter vesken din når jeg spør om å få sitte, pælmer jeg skiten på gulvet. Jeg har satt meg på veska til folk ved et par anledninger
FoxyFish Skrevet 12. mai 2009 #73 Skrevet 12. mai 2009 Det desidert verste jeg vet er folk som slafser og smatter. Og det i en hver anledning. Jeg satt vet siden av en gammel dame på bussen en gang, hvor det var slik at bussen stoppet et sted for å vente, skrudde av motoren og sto der i fem-seks minutter. Og akkurat da drar damen frem en banan... Hun spiser den saaaaakte, mens hun virkelig nyter og tygger hver eneste munnfull minst 40 ganger med munnen åpen. Etter å ha kjempet seg gjennom bananspisingen, må damen ha seg en tyggis må vite! Det handler om folkeskikk!!!
FoxyFish Skrevet 12. mai 2009 #74 Skrevet 12. mai 2009 Jeg har satt meg på veska til folk ved et par anledninger Er de fritt frem for å sette seg på miniatyrhunder også?
Zzyzx Skrevet 12. mai 2009 #75 Skrevet 12. mai 2009 Kjære medpassasjer. Hvis ballene dine er så store at du må skreve så mye som er fysisk mulig så anbefaler jeg en tur til legen ASAP!
Ambivalent Skrevet 12. mai 2009 #76 Skrevet 12. mai 2009 En gang satt jeg i en buss der det kanskje var fire personer ombord til sammen. Jeg hadde et A1 lerret (gikk på kunstskole) ved siden av meg i setet, og jammen kom det ikke en jente og satte seg på det. Det ble helt bøyd! Det var kanskje 60 ledige plasser i bussen, jeg fatter ikke, jeg ble så sinna. Turen varte i én time, og hun satt der og skravlet med venninnen som satt i setet tvers over midtgangen... Men jeg var ikke så veldig gammel (var ekstremt sjenert da jeg var yngre), så jeg turte ikke si noe. Men inni meg:
summerrain Skrevet 21. mai 2009 #77 Skrevet 21. mai 2009 Jeg skal ærlig innrømme at jeg er en av de fæle personene som hører på musikk høyt! Har aldri tenkt over dette egentlig... Men har sluttet med det nå Kanskje andre også kan lære av denne tråden? Når skal folk egentlig innse at ungene deres IKKE er søte når de kravler rundt omkring og gaper på bussen kl syv om morgenen? Vet at det ikke er mulig å kontrollere ett barn, men å sitte å smile med ett å-så-søt smil mens barnet ditt kravler i setet ved siden av meg når jeg prøver å sove er ikke søtt i det hele tatt. Jeg klarer heller ikke når folk lukter sterkt, enten det er røyk eller parfyme, bli veldig lett bilsyk! Og barnevognene som ALLTID skal på når bussen er full! Det står faktisk på holdeplassene(i Stavanger) at barnevogner kun er lov når det er LEDIG PLASS PÅ BUSSEN!!!
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #78 Skrevet 21. mai 2009 Kjære medpassasjer. Hvis ballene dine er så store at du må skreve så mye som er fysisk mulig så anbefaler jeg en tur til legen ASAP! Havner stadig ovenfor slike på t-banen. Jeg prøver holde bena samlet og på skrå, slik at de må velge side. Hater å bli sittende med begge bena mellom bena til en skrever. Hater å bli sittende rett ovenfor en person uansett, og det er forbausende mange som velger å sette seg der selv om det er ledige plasser ellers. Stor er lykken de dagene jeg får kapret alene-setet helt bakerst
Zzyzx Skrevet 21. mai 2009 #79 Skrevet 21. mai 2009 Jeg setter meg alltid ovenfor folk, men det er mest fordi de på en eller annen måte alltid klarer å legge beslag på sitt eget sete og havparten av det ved siden av. Og litt fordi jeg ikke bryr meg om hvilken vei jeg sitter, men jeg vet at andre ikke liker å sitte feil vei.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #80 Skrevet 21. mai 2009 Jeg setter meg alltid ovenfor folk, men det er mest fordi de på en eller annen måte alltid klarer å legge beslag på sitt eget sete og havparten av det ved siden av. Og litt fordi jeg ikke bryr meg om hvilken vei jeg sitter, men jeg vet at andre ikke liker å sitte feil vei. Jaja, nå vet du en ting til, nemlig at mange ikke liker å bli sittende rett ovenfor andre Sporveien gjorde undersøkelser som bekreftet dette da de skulle ha nye vogner. Folk foretrekker at setene er samme vei i hele vogna. Men jamen meg bestilte de ikke tog med rett ovenforplasser også på de nye togene. Samt færre sitteplasser enn før...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå