LilleBille Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Jeg er ikke interessert i din musikk - jeg har egen musikk eller nyheter på øret, og jeg synes det er utrolig kjedelig at jeg ikke får hørt på dette fordi du spiller så høyt (og nei - det stemmer ikke alltid at det er greit å si fra/spørre pent, det hjelper ofte veldig lite - for ¨det kan jeg tydeligvis ta lang fart å drite i"). Jeg er ikke interessert i å lytte til dine "private" telefonsamtaler. Helt greit at du snakker i telefon med "innestemme" - men når du utleverer andre og utbasunerer både hvem som gjorde hva med hvem i helgen - med mer detaljer enn vi trenger for å lage bilder i hodet - da blir det for mye. Jeg liker ikke å lytte til andres sladder - som når du snakker HØYT med sidemann om navngitte personer. Det hender faktisk at noen av oss på bussen kjenner dem - det er tross alt lokalbuss. Jeg synes ikke vesken din trenger et eget sete. Det hjelper ikke at du later som du sover eller leser. Og det har ikke noe å si at du snur det og ser om det er ledige seter bakover, som regel er det ikke det på en full buss i rushtiden, og det er en en grunn til at jeg ber deg ta ting på fanget. Og det hjelper ikke at du stønner og uffer deg heller. Jeg har likevel lyst til å sitte etter en lang dag på jobb.
Gjest annen passasjer Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 ... og tenåringer... det går an å sitte ved siden av hverandre å prate, dere trenger ikke hver deres toseter - gjerne bak hverandre med en annen person i mellom som får samtalen deres over hodet sitt........
Møffi Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 (endret) Det går også an å sette seg innerst ved vinduet nå du setter deg på en ledig dobbeltsete... Hater folk som setter seg på setet nærmest midtgangen så ingen får brukt vindussetet!! Edit: var visst sneket seg med et par skrivefeil Endret 5. april 2009 av Mariajenta
Gjest Gjest_Fanteria_* Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Og dere som sniker i køen for å komme dere fortere inn på bussen. Jeg har fillern meg stått lengre og venta og ser ingen grunn til at du skal presse deg frem foran meg når bussen stopper. Og dere som syns det er veldig behaglig å sette knærne i seteryggen foran deg. DET GJØR J*** VONDT FOR MEG! *snøft* Aner ikke hvor mange ganger jeg har sagt ifra om det...
Alvira Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 Det er heller ikke så lurt at alle som skal på bussen står og trykker mot døra for å komme inn FØR de som vil av har fått gått av bussen. Dette burde jo vært logisk nok, men ser dette veldig ofte på busstopp i sentrum.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 Nordmenn oppfører seg så uhøflig på flyplasser også...de smeller seg inn fra sidelinjen og tror at det er automatikk i at de skal passere inn først i køen foran den lange køen som tålmodig har ventet på sin tur. Nordmenn er håpløse og eier ikke høflighet.
Gjest fa.. Skrevet 5. april 2009 #7 Skrevet 5. april 2009 Nordmenn oppfører seg så uhøflig på flyplasser også...de smeller seg inn fra sidelinjen og tror at det er automatikk i at de skal passere inn først i køen foran den lange køen som tålmodig har ventet på sin tur. Nordmenn er håpløse og eier ikke høflighet. Og det gjelder ikke bare nordmenn, har opplevd nok av det andre steder i verden.... ikke et unikt norsk fenomen dette men irriterende for det..
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #8 Skrevet 5. april 2009 Det er ingen vits i å irritere seg over sånt. Det beste er å beregne å vente/stå oppreist litt lenger enn det skulle virke som, så får man heller bli positivt enn negativt overrasket
Tonje Marie Skrevet 5. april 2009 #9 Skrevet 5. april 2009 Syns de som oppfører seg tett, burde også tåle å høre det. Jeg sier bare ifra på en hyggelig måte, og hvis de enda ikke er hyggelig tilbake så bare slenger jeg noe dritt så kan de bare bli sure Men er ikke noe å gå rundt å irritere seg over det =)
LadyB Skrevet 5. april 2009 #11 Skrevet 5. april 2009 Og foreldre som lar barna drive å løpe rundt og klype og klå på andre medpassasjerer. - Nei, jeg synes faktisk ikke de små er søte i det hele tatt.
Tonje Marie Skrevet 5. april 2009 #12 Skrevet 5. april 2009 Barn er søte, men de skal være veloppdragne. Ikke plage andre, og det gjelder ikke bare på bussen. Også i f.eks. svømmehaller. Ikke la ungene plaske rundt i et basseng som egentlig skal være et rolig basseng, for småbarnsfamilier og pensjonister. Vet ikke om noen er enige. Det er greit hvis det skjer en gang, det er akseptabelt, men når man ser at folk reagerer på det, og fortsatt ikke sier til ungen sin at du ikke trenger å dykke i bassenget når det er så fullt som det er og at du spruter på andre gjester.
The Kitten Skrevet 6. april 2009 #13 Skrevet 6. april 2009 Ringetonetesting på bussen må jo være t aller verste.
Gjest Tokidoki Skrevet 6. april 2009 #14 Skrevet 6. april 2009 Og til deg som sprayet deg med parfyme på bussen, jeg håper du får halsbrann
Zzyzx Skrevet 6. april 2009 #15 Skrevet 6. april 2009 Jeg har faktisk opplevd at en fyr spurte om jeg ville sitte. Ikke fordi han skulle av på neste stopp, men fordi han så at jeg stod på bussen hver morgen. Så det finnes lyspunkt. Ellers så irriterer det meg når folk som har mp3-spilleren på full guffe ikke bare forpester med musikken, men noen finner faktisk på å synge til musikken i tillegg. Da bikker det over for meg. Til deg som satt i stillevgna på flytoget på lørdag og snakket kontinuerlig i telefonen (med utestemme): brenn! (Ja, både vi og togverten gav beskjed, men det er visst ikke alltid sånne ting hjelper.
Gjest KateW Skrevet 6. april 2009 #16 Skrevet 6. april 2009 Vel, jeg skulle ta buss fra Sørlandet til Oslo en søndag, etter fest, selvsagt.... Den, bussturen altså, ble særs underholdene. En kvinne ved navn Norlands Trompet på ca 65, underholdt alle, ALLE medpassasjerene fra Arendal til OsloS. Helt fantastisk. Spesielt Margit fikk vi høre mye om, Margit skulle få ny bag, og virket å være det eneste menneske i hele verden Trompeten hadde noe godt å si om. Ellers gikk det i aborter, underslag, kjønnssykdommer, detaljerte opplysninger om økonomien til flere navngitte personer, hvor flink hun (Trompeten) var til det meste, hvor mye skryt hun fikk, og hvor populær hun var, nå hadde hun vært tvunget til å skru av telefonen for å få litt ro på bussen. Ordet GRUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSOMT, i falsett med litt sånn tåkelur-lyd, gikk stadig igjen, dette ble brukt til å beskrive alt og alle utenom henne selv og Margit, selvsagt. Flere av pasasjerene bråvåknet flere ganger da hun satte i og ule. En av passasjerene gikk til og med av på feil stopp, fordi hun remjet til da bussjåføren annonserte hvor vi var, og det ikke var muli gå høre et ord. Puster og ferdig nå...
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #17 Skrevet 6. april 2009 Vel, jeg skulle ta buss fra Sørlandet til Oslo en søndag, etter fest, selvsagt.... Den, bussturen altså, ble særs underholdene. En kvinne ved navn Norlands Trompet på ca 65, underholdt alle, ALLE medpassasjerene fra Arendal til OsloS. Helt fantastisk. Spesielt Margit fikk vi høre mye om, Margit skulle få ny bag, og virket å være det eneste menneske i hele verden Trompeten hadde noe godt å si om. Ellers gikk det i aborter, underslag, kjønnssykdommer, detaljerte opplysninger om økonomien til flere navngitte personer, hvor flink hun (Trompeten) var til det meste, hvor mye skryt hun fikk, og hvor populær hun var, nå hadde hun vært tvunget til å skru av telefonen for å få litt ro på bussen. Ordet GRUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSOMT, i falsett med litt sånn tåkelur-lyd, gikk stadig igjen, dette ble brukt til å beskrive alt og alle utenom henne selv og Margit, selvsagt. Flere av pasasjerene bråvåknet flere ganger da hun satte i og ule. En av passasjerene gikk til og med av på feil stopp, fordi hun remjet til da bussjåføren annonserte hvor vi var, og det ikke var muli gå høre et ord. Puster og ferdig nå... Hørtes ut som drømmeturen........
LilleBille Skrevet 6. april 2009 Forfatter #18 Skrevet 6. april 2009 Er så glad for å se at det ikke bare er meg som er bussnazi
Gjest KateW Skrevet 6. april 2009 #19 Skrevet 6. april 2009 Det var helt fantastisk, ja! Og i morges begynte jeg å fundere på om trikken var ute eller inne... Det er tydelig endel, og selvsagt er disse alle kvinner, som mener at trikken er ute. Derfor snakker de med utestemme. Muligens er jeg tidvis nysgjerrig og liker å lære nye ting, men altså: Navn på naboer, adressene deres, hvor de har studert, navn på ungene deres og hvor de har studert, samt sykdomsforløp, gjerne litt pinlige sykdommer som har sitt utspring rent anatomisk syd for ekvator... Jeg trenger ikke vite det! Jeg vil ikke vite det! Jeg vil sitte helt stille med kaffen min... Er det greit?
Involvert Skrevet 6. april 2009 #20 Skrevet 6. april 2009 ... og tenåringer... det går an å sitte ved siden av hverandre å prate, dere trenger ikke hver deres toseter - gjerne bak hverandre med en annen person i mellom som får samtalen deres over hodet sitt........ Alle tenåring sitter faktisk ikke slik, tenk Og jeg, som 19 åring, irriterer meg grønn over akkurat det samme.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå