Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det skal EKSTREMT mye til før jeg reiser meg fra et sete jeg har slåss om i rushtiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Og hvordan vet du at noen trenger setet mer enn andre da? Er du utstyrt med supermannsyn som gjør deg i stand til å øyeblikkelig vurdere en annen persons helse? Jeg er 27 år, og dermed pr definisjon "ung og sprek". Jeg har en sykdom som blant annet gir plutselig blodtrykksfall. Jeg besvimer veldig lett, og å stå rett opp og ned er noe av det verste jeg kan gjøre. Jeg reiser meg ikke for folk om det betyr at jeg kommer til å besvime inne på bussen.

Det er faktisk ikke slik at alle sykdommer og helseplager lyser lang vei av folk.

Høy musikk er et onde. Skal man høre på musikk, skal det være på et såpass lavt volum at medpassasjerene ikke blir plaget med den. Høy musikk kan gi hørselsskader. Det er derfor ikke "bare" for oss andre å sku opp volumet for å overdøve de hensynsløse passasjerene. Om sidemannen spiller så høy musikk at jeg hører den selv om jeg har min egen musikk på så høyt jeg tør, så er det IKKE ok, tenk.

Jeg er klar over at ikke alle har synlige sykdommer, men at absolutt alle på en buss ar sykdommer som ikke synes,slik at de ikke kan flytte seg for andre, har jeg liten tro på.

Og den damen som presset seg forbi meg når jeg var gedigen og med krykker(ser jeg glemte det i forige innlegg) synes jeg var frekk. Om hun hadde en sykdom som jeg ikke kunne se, synes jeg i det minste hun kynne unnskylt seg, når hun tydelig så at setet ble gitt til meg.

Nå har jeg aldri sakt at det bare er for andre å skru musikken høyere. Jeg sa bare at det er derfor jeg har på høy musikk.

Skrevet
Og hvordan vet du at noen trenger setet mer enn andre da? Er du utstyrt med supermannsyn som gjør deg i stand til å øyeblikkelig vurdere en annen persons helse? Jeg er 27 år, og dermed pr definisjon "ung og sprek". Jeg har en sykdom som blant annet gir plutselig blodtrykksfall. Jeg besvimer veldig lett, og å stå rett opp og ned er noe av det verste jeg kan gjøre. Jeg reiser meg ikke for folk om det betyr at jeg kommer til å besvime inne på bussen.

Det er faktisk ikke slik at alle sykdommer og helseplager lyser lang vei av folk.

Høy musikk er et onde. Skal man høre på musikk, skal det være på et såpass lavt volum at medpassasjerene ikke blir plaget med den. Høy musikk kan gi hørselsskader. Det er derfor ikke "bare" for oss andre å sku opp volumet for å overdøve de hensynsløse passasjerene. Om sidemannen spiller så høy musikk at jeg hører den selv om jeg har min egen musikk på så høyt jeg tør, så er det IKKE ok, tenk.

Hva med at du putter noen sov-i-ro i øra og HOLDER KJEFT. Klarer sikkert å få til alt det uten å besvime også. THANK YOU.

Får være grenser til syting også da!

Gjest MissBella
Skrevet

Jeg liker ikke når folk begynner å snakke med meg når jeg f.eks sitter og leser eller hører på musikk eller begge deler. Når jeg gjør disse tingene, så vil jeg ikke snakke med noen. Ikke alle som skjønner det.

Skrevet
Jeg liker ikke når folk begynner å snakke med meg når jeg f.eks sitter og leser eller hører på musikk eller begge deler. Når jeg gjør disse tingene, så vil jeg ikke snakke med noen. Ikke alle som skjønner det.

Fremmede folk på kollektiv transport i Norge snakker da ikke til en?! Har jeg ikke opplevd...

Gjest Nestea
Skrevet (endret)

Ellers er det flaut med de som presser seg inn i bussen med en slags FØRSTEMANN TIL MØLLA-mentalitet, som skubber og driter i å følge køen. For å ikke nevne de som setter seg ytterst på bussetet sånn at det innerste er ledig. Har til og med observert en gutt som satte seg på det ytterste setet hver gang passasjerer gikk inn på bussen. Men utenom dette er jeg i min egen verden hvor jeg verken bråker eller stinker, og utviser noenlunde god kollektiv-etikette.

Endret av Pasha
Gjest Wacmoc
Skrevet (endret)
Og dere som syns det er veldig behaglig å sette knærne i seteryggen foran deg.

DET GJØR J*** VONDT FOR MEG! *snøft*

Aner ikke hvor mange ganger jeg har sagt ifra om det...

Herregud, aldri tenkt på dette før xD Gjør det selv, tar buss 1 t og 20 min hver dag - 2 ganger om dagen ( Altså 3 timer med venting og bytting av buss )og får vondt i knærna av å sitte normalt, så har alltid sitti sånn. Aldri fått noen klager på det, og setter meg alltid der det ikke er noen forran meg ( om mulig ). Men fy meg, da får jeg slutte!

Syntes det er kraftig irriterende med gamle mennesker som krever plassen din. Kan skjønne det da bussen er full, men de som vil ta plassen din fordi de "liker" å sitte der..

Tok bussen med bikkja en gang, og hadde en stor bag med overnattingsting så satt der hvor barnevognene skal stå. Var meg og 2 til på bussen. Pluttselig kommer en gammel kjærring og spør om jeg kan flytte meg fordi det er "plassen hennes!". Sa tilbake at det ble litt vannskelig med hunden og alle tingene, og det var jo 30 andre ledige seter. Nei, det var det samme, for hun likte den plassen best!

Endte med at hun gikk til bussjåføren og klaga, han slang et blikk bakover og ba henne sette seg ned så han kunne kjøre.

Endret av Wacmoc
Skrevet

Har ikke hatt så mange elendige busserfaringer.. men opplevde en gammel gris som satt og stirra på meg og dro fram snabben på nattogen for noen år siden. Hva i all verden fikk han til å tro at jeg var intr i å se den 60 år gamle pølsa hans i friluft?! :spy:

Han ble heldigvis kastet av toget ved neste stopp. (helst hadde jeg nok sett at han ble kastet av i fart da men..)

Skrevet

Kjære medpassasjerer. Når dere tar bussen i morgenrushet er det fint om dere ikke stopper helt opp i midten av bussen, da det er god plass i midtgangen bakover. Så slipper vi andre å bli klemt inn i frontruta.

Skrevet

Jeg vil gjerne gjøre oppmerksom på at bussen, i motsetning til hva mange later til å tro, faktisk IKKE har samme egenskap som sekken til Brødrene Dal : det er ikke uendeligheter av plass i den. Når folk er stappet så tett at man står med nesen flattrykt mot vinduet, og folk ramler ut når dørene åpnes, så er det faktisk fullt. Det hjelper ikke å plassere foten i døråpningen og stå og glo iltert på de som allerede er i bussen, slik at bussen ikke får lukket dørene og kjørt videre. Det er FULLT! Ei heller er det plass til en king size barnevogn. Nei, tenk, du kan IKKE forlange at fem andre passasjerer som har betalt for turen skal gå av bussen og vente på neste, for at akkurat DU skal få plass.

Og hva ER det med dem som mener at den bitte lille miniatyrhåndvesken deres er helt umulig å ha på fanget, og insisterer på at den må ha et sete helt for seg selv, midt i rushtiden, så folk må stå tettpakket i midtgangen? Du kan bli så sur du bare vil, om du ikke flytter vesken din når jeg spør om å få sitte, pælmer jeg skiten på gulvet.

Gjest Gjest_Varsia_*
Skrevet
Kjære medpassasjerer. Når dere tar bussen i morgenrushet er det fint om dere ikke stopper helt opp i midten av bussen, da det er god plass i midtgangen bakover. Så slipper vi andre å bli klemt inn i frontruta.

Åh, ja!! Skulle akkurat til å skrive dette selv.

Hva er det egentlig som feiler de idiotene som står i midten av bussen uten å bevege seg en millimeter lenger bort mot den BAKRE delen av bussen?? Aner ikke hvor mange ganger jeg har måttet stå ved de fremre dørene i bussen og fått juling hver gang dørene har åpnet seg fordi idiotene ikke greier å gå lenger enn til midten av bussen og stå der som en gjeng med sauer. For hver gang det kommer nye passasjerer roper sjåføren "kan dere der bak trekke lengre bak i bussen?", men neida, INGEN rører seg!

Hva faen??? Gud, det er plagsomt å se på disse idiotene når du selv står med nesa oppi noens svette armhule og strever med å holde balansen uten å tryne ut døra hver gang bussen stopper.

FLYTT DERE, kjære, kjære medmennesker!

*vurdere å kjøpe seg bil*

Skrevet
Jeg vil gjerne gjøre oppmerksom på at bussen, i motsetning til hva mange later til å tro, faktisk IKKE har samme egenskap som sekken til Brødrene Dal : det er ikke uendeligheter av plass i den. Når folk er stappet så tett at man står med nesen flattrykt mot vinduet, og folk ramler ut når dørene åpnes, så er det faktisk fullt. Det hjelper ikke å plassere foten i døråpningen og stå og glo iltert på de som allerede er i bussen, slik at bussen ikke får lukket dørene og kjørt videre. Det er FULLT! Ei heller er det plass til en king size barnevogn. Nei, tenk, du kan IKKE forlange at fem andre passasjerer som har betalt for turen skal gå av bussen og vente på neste, for at akkurat DU skal få plass.

Og hva ER det med dem som mener at den bitte lille miniatyrhåndvesken deres er helt umulig å ha på fanget, og insisterer på at den må ha et sete helt for seg selv, midt i rushtiden, så folk må stå tettpakket i midtgangen? Du kan bli så sur du bare vil, om du ikke flytter vesken din når jeg spør om å få sitte, pælmer jeg skiten på gulvet.

*stående applaus*

Skrevet
Og dere som syns det er veldig behaglig å sette knærne i seteryggen foran deg.

DET GJØR J*** VONDT FOR MEG! *snøft*

Aner ikke hvor mange ganger jeg har sagt ifra om det...

Men hvis du lar vær å legge seteryggen helt ned så får jeg også plass til bena mine - uten å kjøre dem opp i ryggen på deg.

Skrevet

Hei en gang skulle jeg ta bussen fra røros til oslo. Turen var så lang at jeg sovnet på skulderen til hu jenta som satt ved siden av, og det virket ikke om som hun reagerte på det. Hadde aldri sett henne før heller og ingen av oss sa noe før heller.

Gjest LanaLane
Skrevet
Hei en gang skulle jeg ta bussen fra røros til oslo. Turen var så lang at jeg sovnet på skulderen til hu jenta som satt ved siden av, og det virket ikke om som hun reagerte på det. Hadde aldri sett henne før heller og ingen av oss sa noe før heller.

Det spørs jo hvor lekker du er det :fnise:

Jeg har opplevd å være stengt inn av en SCHVÆR mann med ekstra stor mage som brukte spisebrettet(det som henger på stolen foran) som pute. Jeg måtte spørre de bak meg om jeg kunne få klatre over dem og dra på do, men til slutt sovna jo de også.

Hjalp ikke når fyren endelig lente seg bakover, snudde hodet sitt mot meg med åpen munn og begynte å snorke høyt med dårlig ånde. Heldigvis gikk noen av på Lillehammer og da fikk jeg flytta meg.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Nassern_*
Skrevet

Min verste bussopplevelse var da jeg hadde brukket begge håndleddene og hadde gips opp over begge albuene. Jeg var 12 år gammel og måtte holde meg fast i bussen, mens tårene rant nedover, fordi det var så vondt... Ingen reiste seg... Et par stykker stirret på armene mine.

Veldig vondt minne...

Jeg er klar over at ikke alle har synlige sykdommer, men at absolutt alle på en buss ar sykdommer som ikke synes,slik at de ikke kan flytte seg for andre, har jeg liten tro på.

Og den damen som presset seg forbi meg når jeg var gedigen og med krykker(ser jeg glemte det i forige innlegg) synes jeg var frekk. Om hun hadde en sykdom som jeg ikke kunne se, synes jeg i det minste hun kynne unnskylt seg, når hun tydelig så at setet ble gitt til meg.

Nå har jeg aldri sakt at det bare er for andre å skru musikken høyere. Jeg sa bare at det er derfor jeg har på høy musikk.

Gjest Gjest
Skrevet

...For å ikke snakke om en gang da jeg skulle på en lang flytur hjem. 15 timer lang flytur med mas og gnål og slibrige kommentarer fra en ekkel gammel gris av en sidemann, som støtt og stadig ville ah meg til å sove inntil han, ha beina mine på fanget hans, ville ha meg til å se på bildene på kameraet hans osv.. Jeg var lei av fyren før vi var kommet oss opp i luften. Og jeg er høflig av natur ( tror jeg) så jeg svarte etter beste evne, høflig men bestemt nei takk tila lle hans tilbud. Fyren gav seg ikke.

Til slutt klarte jeg å sovne på tross av gnålet hans o gsov i 10 12 timer, avbrutt av "er du sikker på at du ikke vil sove inntil meg" " jeg kan massere beina dine".

Vel nede på neste flyplass, jeg skulle ha flybytte, var jeg rimelig kjapp med å komme meg fort som f...ut av flyet, for å slippe å dele en lunsj med han.

Fysj for en ekkel gris. Mannen var iallefall 60, mens jeg da var 22. Satte en støkker i meg...

Skrevet
Men hvis du lar vær å legge seteryggen helt ned så får jeg også plass til bena mine - uten å kjøre dem opp i ryggen på deg.

Du har ikke tenkt at det finnes de som liker å sitte i setet og ikke ligge? Jeg sitter med seteryggen rett opp jeg, så personen bak meg har allverdens med plass ;) Hvertfall så mye plass som det er mulig å få.

Skrevet
By the way: bingokjerringer: puss tennene deres, ånden stinker...og røykere, vask klær, hår og munn før dere stiger på. Dere stinker! :nei:

Mener du virkelig at jeg må vaske klær, dusje og la vær å røyke hele dagen om jeg skal bruke kolektivtrafikk? Er klar over at røyk ikke lukter roser og grønne skoger altså, men litt må du tåle også! Og om du ikke tåler det, så får du skaffe deg bil, for jeg kommer til å fortsette å ta den røyken før jeg setter meg ned på både tog og buss altså!

Gjest Wacmoc
Skrevet
Mener du virkelig at jeg må vaske klær, dusje og la vær å røyke hele dagen om jeg skal bruke kolektivtrafikk? Er klar over at røyk ikke lukter roser og grønne skoger altså, men litt må du tåle også! Og om du ikke tåler det, så får du skaffe deg bil, for jeg kommer til å fortsette å ta den røyken før jeg setter meg ned på både tog og buss altså!

:enig: :enig:

Jeg gidder ikke la være å røyke før jeg skal ta buss/tog halvannen time fordi jeg kanskje må sitte vedsiden av en som ikke liker lukta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...