Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Emera
Skrevet

Hvis jeg er ordentlig sliten, synes jeg ikke det er så koselig med ungen som står på knærne i setet foran meg og stirrer på meg. Mens mammaen sitter med et salig glis ved siden av, for alle synes jo at det er flott å bli glant på av hennes unge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis jeg er ordentlig sliten, synes jeg ikke det er så koselig med ungen som står på knærne i setet foran meg og stirrer på meg. Mens mammaen sitter med et salig glis ved siden av, for alle synes jo at det er flott å bli glant på av hennes unge...

:enig:

Skrevet
:fnise: mye sant i denne tråden gitt :gjeiper: Jeg for min del HATER å få tilsnakk for diverse ting.. som f.eks når jeg står UTE på f.eks bussholdeplass å røyker, noen kommer å stiller seg vedsiden av meg, oxo går det 2 min, så får JEG beskjed om å flytte meg fordi røyken plager dem.. jeg sto da der først!
Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg skrev denne sms'en til kjæresten min da jeg skulle ta nattbussen Oslo-Trondheim:

" Jeg klikker. Dette er den verste bussturen ever. Sjåføren har på høy radio, de foran meg fniser, han bak meg eter potetgull, han over gangen ser på skrekkfilm med dårlig headset og en jævla nordlending brøler om servostyring på mobilen."

Denne ble sendt 03.21 om natta og dette hadde holdt på helt siden vi dro klokka 23.00.

Når bussjåføren slukker lysene skal det være tyst, og glemmer han det så hold kjeft etter klokka 00.00. Jeg er altfor sjenert til å si ifra, men akkurat da skulle jeg ønske jeg var en skit-tøff bitch som kunne vræle ut all frustrasjonen min og banke opp de de gjaldt.

Skrevet
:fnise: mye sant i denne tråden gitt :gjeiper: Jeg for min del HATER å få tilsnakk for diverse ting.. som f.eks når jeg står UTE på f.eks bussholdeplass å røyker, noen kommer å stiller seg vedsiden av meg, oxo går det 2 min, så får JEG beskjed om å flytte meg fordi røyken plager dem.. jeg sto da der først!

Den ser jeg. Helt enig i at du stod der først, så da kan vel bare de gå et annet sted hvis det plaget dem.

Jeg er en ikke-røyker selv, og hadde nok blitt irritert om en røyker hadde gått bort til meg og stått ved siden av meg for så å begynne å røyke. Det er jo også den samme veien tilbake for en røyker som faktisk står der først..

Skjønner veldig godt at du blir irritert da.. De som røyker skal til hensyn til dem som ikke gjør det, men de som ikke røyker skal faktisk ta hensyn til de som røyker også syns jeg.. Du stod jo faktisk alene og røyket (sikkert for at du ikke skulle "plage" andre med det) så da kan han vel bare drite i å stå ved siden av deg og ble deg slutte å røyke..

Så er enig med deg altså! :)

Skrevet

Er så glad jeg ikke er så himla avhengig av offentlig transport lengre..

Så hver gang jeg skal ta noe buss/fly/tog blir jeg alltid like sjokkert.

Folk har jo volumet så høyt på musikken at man kun hører den überdårlige musikken. Og foreldre med null kontroll over barna er verst.

Skrevet

Her var det mye sant! Herregud, det er mye jeg irriterer meg over hver dag når jeg tar bussen. F.eks. en ting: Hvis jeg står på første stopp som bussen (lokalbuss) starter reisen sin på også er bussen helt tom. Jeg har opplevd så mange ganger at folk setter seg ved siden av meg, selvom det finnes hundre andre ledige seter. Hva er vitsen med det?! Jeg vil gjerne sitte alene så lenge jeg har muligheten til det.

Skrevet
Det går også an å sette seg innerst ved vinduet nå du setter deg på en ledig dobbeltsete... Hater folk som setter seg på setet nærmest midtgangen så ingen får brukt vindussetet!!

Edit: var visst sneket seg med et par skrivefeil :)

Dette hender det at jeg gjør fordi jeg bare skal et par stopp med bussen.

Det er ikke verre enn at du spør om det er ledig ved vinduet, så får du nok sitte der! Synes det er litt teit med folk som blir irriterte og ikke gidder bruke den enkleste utveien for å løse problemet. :)

Gjest Eurodice
Skrevet
Her var det mye sant! Herregud, det er mye jeg irriterer meg over hver dag når jeg tar bussen. F.eks. en ting: Hvis jeg står på første stopp som bussen (lokalbuss) starter reisen sin på også er bussen helt tom. Jeg har opplevd så mange ganger at folk setter seg ved siden av meg, selvom det finnes hundre andre ledige seter. Hva er vitsen med det?! Jeg vil gjerne sitte alene så lenge jeg har muligheten til det.

Du har vel en magnetisk tiltrekning på folk da, vet du :fnise: .

Skrevet

Er enig i det med knær i setet, høylytte tlf-samtaler, unger som får herje fritt i bussen (ikke trygt for barna heller...) osv., men fullt volum på mp3-spilleren, det må man få lov til å ha. Det er nettopp pga. hylende unger og "Nordlands Trompet"-aktige mennesker at man trenger det. Folk skal ha et innmari dårlig headset om du virkelig hører ALT. Og hvis det er så forferdelig ille så får du heller bare sitte med musikk på øret du også, så skal du nok se at det blir lettere å bare kikke ut av vinduet, synke inn i sin egen tankeverden og dermed holde de fleste irritasjonsmomentene på en armlengdes avstand...

Selv når det sitter en svettestinkende person som spiser peanøtter ved siden av deg, to gamle skravlekjerringer rett foran deg, og en gjeng tenåringer med lange bein og spisse knær rett bak deg...

Skrevet

Er så enig med alt her...

Selv er jeg faktisk livredd for å plage andre med min mp3 spiller, og har på laveste volum.

Selv om det er jævlig fristende å skru opp for å overdøve div kakling og ungehyl

Skrevet
Jeg skrev denne sms'en til kjæresten min da jeg skulle ta nattbussen Oslo-Trondheim:

" Jeg klikker. Dette er den verste bussturen ever. Sjåføren har på høy radio, de foran meg fniser, han bak meg eter potetgull, han over gangen ser på skrekkfilm med dårlig headset og en jævla nordlending brøler om servostyring på mobilen."

Denne ble sendt 03.21 om natta og dette hadde holdt på helt siden vi dro klokka 23.00.

Når bussjåføren slukker lysene skal det være tyst, og glemmer han det så hold kjeft etter klokka 00.00. Jeg er altfor sjenert til å si ifra, men akkurat da skulle jeg ønske jeg var en skit-tøff bitch som kunne vræle ut all frustrasjonen min og banke opp de de gjaldt.

Jeg tror jeg har sendt samboern min slike meldinger hver eneste gang jeg har tatt nattbussen den strekningen :ler: I grunn er det så kjipt å ta nattbussen av slike grunner (at det ALDRI er stille) at jeg ikke fatter hvordan jeg klarer å glemme det mellom hver tur og tenker at "joda, jeg kan jo ta nattbussen til Oslo/Trondheim!". Må i hvert fall forberede seg på å ikke sove...

Ellers enig i veldig mye her. Jeg prøver å jobbe litt med det der å ikke irritere meg over alt mulig, men må innrømme at jeg har problemer med å takle folk som ikke viser hensyn.

Skrevet

På nattbuss havner jeg alltid ved siden av han ene som skrur på leselampa to sek etter lyset er slukket. Og er det 1 person som legger ned setet, så er det han foran meg :)

Skrevet

Synes nesten det er verst med de mp3-spillerne. Jeg sjekker alltid om musikken kan høres, med å holde holdetelefoner litt fra meg og dekke de litt med hendene. Kan jeg høre musikken, skrur jeg ned.

Det er ufattelig irriterende med mennesker som bare må høre på (vanligvis forferdelig dårlig) musikk med fullt volum. Hvis jeg ikke har med meg hodetelefoner, er det som oftest med god grunn. Enten vil jeg sove, eller har jeg noe annet å gjøre. Da vil jeg heller ikke høre noen andre sin musikk.

Tar forøvrig kollektivt ganske ofte, ofte også ganske tidlig. Tar jeg toget klokken 6.30, tenker jeg gjerne at jeg får sove en liten halvtime. Men for en eller annen grunn er det alltid noen som synes at hele toget skulle høre på hva de diskuterer. Det verste med dette er at ofte er det faktisk ikke ungjenter, men godt voksne damer som må diskutere alt og ingenting så innmari høylydet.

Skrevet

Dere på trikk, T-bane og buss: Spesielt tenåringer/skoleungdom/unge studenter:

Jeg er så lite interessert i å høre på den masete rockemusikken/metal som banger i ørene deres tidlig og sent.

Spar festen deres til hjemme. Møkkaungdom.

Skrevet
Er enig i det med knær i setet, høylytte tlf-samtaler, unger som får herje fritt i bussen (ikke trygt for barna heller...) osv., men fullt volum på mp3-spilleren, det må man få lov til å ha. Det er nettopp pga. hylende unger og "Nordlands Trompet"-aktige mennesker at man trenger det. Folk skal ha et innmari dårlig headset om du virkelig hører ALT. Og hvis det er så forferdelig ille så får du heller bare sitte med musikk på øret du også, så skal du nok se at det blir lettere å bare kikke ut av vinduet, synke inn i sin egen tankeverden og dermed holde de fleste irritasjonsmomentene på en armlengdes avstand...

Jeg har alltid musikk på øret selv, og det skjer til stadighet at jeg hører musikken til medreisende flere meter unna vel så bra som min egen...

En kaktus går forøvrig til han som satt i samme vogn som meg sist onsdag og brølte i mobilen så jeg skvatt i været og trodde han satt rett ved siden av meg og snakket til meg. Neida, han satt flere meter unna med ryggen til...

Skrevet

Skru av de høye fælre mobilringetonene deres. Skru av musikken i ørene deres. Og sjåfør: skru av radiosus og musikk.

Jeg skal på jobb, ikke på fest.

By the way: bingokjerringer: puss tennene deres, ånden stinker...og røykere, vask klær, hår og munn før dere stiger på. Dere stinker! :nei:

Skrevet

Jeg har ofte musikken på høyt på bussen for å overdøve alle de andre irritasjonsmomentene dere har beskrevet her.

Når jeg var høygravid opplevde jeg noe veldig irriterende på bussen. Jeg var på stappfull buss og måtte stå, etter en stund flyttet en person seg slik at jeg skulle få sitte, da presset en dame i 30 årene seg forbi meg og satte seg på setet som var blitt gitt til meg.

DET synes jeg var frekt!

Det mest irriterende jeg ser på buss, er når noen ikke flytter seg for de som trenger setet mer en dem.

Gjest Papirkurven
Skrevet

Terroristene har sluttet med selvmordsbombing: nå sender de sine 4 døtre under 10 på en 5 timers busstur med hver sin stappfulle smågodtpose og barbiefilm på pcen UTEN hodetelefoner (plingelingeling!). Selvfølgelig på den bussen som går dagen før påsken begynner slik at den er kjempefull og barna må spre seg langs hele bussen :kjefte:

Skrevet
Jeg har ofte musikken på høyt på bussen for å overdøve alle de andre irritasjonsmomentene dere har beskrevet her.

Når jeg var høygravid opplevde jeg noe veldig irriterende på bussen. Jeg var på stappfull buss og måtte stå, etter en stund flyttet en person seg slik at jeg skulle få sitte, da presset en dame i 30 årene seg forbi meg og satte seg på setet som var blitt gitt til meg.

DET synes jeg var frekt!

Det mest irriterende jeg ser på buss, er når noen ikke flytter seg for de som trenger setet mer en dem.

Og hvordan vet du at noen trenger setet mer enn andre da? Er du utstyrt med supermannsyn som gjør deg i stand til å øyeblikkelig vurdere en annen persons helse? Jeg er 27 år, og dermed pr definisjon "ung og sprek". Jeg har en sykdom som blant annet gir plutselig blodtrykksfall. Jeg besvimer veldig lett, og å stå rett opp og ned er noe av det verste jeg kan gjøre. Jeg reiser meg ikke for folk om det betyr at jeg kommer til å besvime inne på bussen.

Det er faktisk ikke slik at alle sykdommer og helseplager lyser lang vei av folk.

Høy musikk er et onde. Skal man høre på musikk, skal det være på et såpass lavt volum at medpassasjerene ikke blir plaget med den. Høy musikk kan gi hørselsskader. Det er derfor ikke "bare" for oss andre å sku opp volumet for å overdøve de hensynsløse passasjerene. Om sidemannen spiller så høy musikk at jeg hører den selv om jeg har min egen musikk på så høyt jeg tør, så er det IKKE ok, tenk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...