Gå til innhold

fullt i gang :D


*netta*

Anbefalte innlegg

Hehe nytter ikke å sykemelde seg 100% i min jobb... måtte uansett ha hjulpet med så mye at jeg kan like godt stå med 30% jobbing.. :gjeiper: Vi jobber litt sesongbasert hos oss, så jeg gjør ferdig min sesong også har vikaren min fått ansvar for neste sesong.. så da må jeg bare gjøre ferdig mine ting - og det begynner å ebbe ut nå.. men det er utrolig vanskelig for noen andre å ta over - er så mye detaljer involvert.. bare det å forklare det for de andre er jo 30% arbeid på ei uke... :fnise: Men er nok ikke så lenge før jeg begynner å bli ferdig og kan ta 100%.. tipper det blir 100% i desember.. men klarer nok ikke å holde meg unna jobbmailen alikevel... er jo så kjedelig å sitte hjemme alene så mange timer hver dag.. blir så ustimulert i hodet også av det.. er ikke så god til å være sykemldt - spes når jeg vet at alle andre på jobb har masse å gjøre... også sitter jeg her... selv om jeg ikke har noe valg da.. når ryggen ikke funker så funker den ikke..

Jeg ble også skuffet over legens dårlige info ang behandlig.. jeg spurte etter fysio behandling, men da var hun helt likegyldig.. så gikk jeg til kiropraktor på eget initiativ, og fikk en helt annen diagnose og masse hjelp... Ga beskjed til jordmor slik at jeg får skrevet opp bekkenproblematikken i journalen min.. er jo litt forskjell på bekkenløsning og bekkenlåsning i forhold til fødselen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aha du har sånn en jobb ja :fnise: nei da er det ikke mye vits men hallo er jo ikke lenge til desember da så det klarer du jo fint :hoppe: Du høres ganske tøff ut. Ja noen leger er helt RÆVA :kjefte: har hørt om andre som blir sendt videre med en gang de nevner vondt i ryggen...

I går skjedde det noe rart, hadde blod i urinen (synlig) frika litt ut iallfall siden jeg hadde så ryggvondt og magevondt. Men i dag var den helt fin igjen ingen rosa farge.. Ringte jordmor og hun mente det gikk greit så lenge det var borte og ikke var noen smerter involvert:klø: Merkelig det der synes jeg men babyen sparker og er fornøyd så da er jeg glad :) I dag har jeg bursdag så dagen har vært temmelig buissy :jepp: Våknet og tok dagen med ro har fått så mange telefoner så er øm i øret, men godt å vite at folk tenker og husker på enn når man har bursdag da. Vi har hatt besøk av et vennepar som er nybakte foreldre og jeg fikk dulla og dalle med lillemann :rødme: Kjenner jeg gleder meg masse til min kommer nå :hoppe: Vi har spist god mat og kost oss skikkelig i kveld noe vi alle fortjente ;) Så nå skal jeg bare slappe av og se på cold case :D Så deilig å være tilbake her inne :enig:

Kjempe mange gode :klemmer: til alle som er innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg vært hos legen :) Og han fant ingenting på urinprøven min så blodet i urinen var nesten litt uforklarelig da. Synes det var litt dårlig at han ikke tenkte noe mer over dette :kjefte: Men håper jo han har rett og at det ikke er noe galt :D I helgen har jeg vært hos pappa og kost meg med hjellelaget lapskaus og besøk av farmor :rødme: Tiden flyr unna her og magen blir større og større for hver uke. Tenk allerede uke 25 plutselig er det jo mars jo :hoppe: Gleder meg sånn til å få se den lille gutten vår ;) I dag har jeg shoppet litt med en veninne og fått spist på mc donalds NAM :gjeiper: Kanskje ikke så rart vekta flyr av sted så glad i mat som jeg er blitt :) Har gått opp 10,5 kilo til nå og mer blir det :fnise: Godt jeg var tynn fra før men må si det var litt rart og handle ting i large når jeg er vant til xs :filer: Nå skal jeg ha meg noe kvelds før det er kvelden på oss her i surværet :natti:

Men hilser til alle som erinnom og tilbyr varme :klemmer: til alle på denne kalde årstiden :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at formen er bra og at du gleder til mars. Det skjønner jeg veldig godt, kunne tenkt meg å glede meg så mye til mars selv. Men en gang blir det vel en måned jeg kan glede meg til også.

Riktig god helg til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Hei blåmor :hoppe:

Ja det er koselig å kunne glede seg til noe,ikke lenge til så gleder du deg i 9 mnd du å :duskedame:

I dag skal jeg ut i skogen med sambo og gå tur med hundene våres :rødme: Så blir det nok god mat og en filmkveld kan jeg tenke meg ;) Er helt grønn på middagen enda da så må kanskje grave frem no snart :):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 uker allerede, guuud som tiden flyr. Her skjer det ikke stort for tiden, slapper masse av og rydder som vanelig :fnise: Begynner å bli skikkelig lei av hormonene mine for tiden og kranglingen som oppstår pga dem :snurt: Føler meg så teit noen ganger da jeg blir kjempe sur for ingenting, og sambo er ikke no flink til å roe meg ned eller prate rolig om noe i det hele tatt. Han eksploderer bare tilbake, smeller med dører og brøler og skriker. Er så lei av at det ikke kan være en diskusjon på et rolig nivå som ikke utvikler seg til brøling og krangling. I går hadde vi en skikkelig krangel da jeg spurte han hvorfor han måtte fyre seg sånn opp og eksplodere, brøle at han er drit lei av meg og bla bla. Så sa jeg til han at han var slik pga faren som ogsåer veldig lik og når man vokser opp med brøling og smelling med dører så er det veldig lett å bli slik selv. Så eksploderte han totalt og sa ja skal vi begynne å snakke om familie her så er jo din mor ei hore som har barn med tre forskjellige mannfolk og slik kom sikkert jeg å til å bli :murvegg: Jeg ble så sinna å lei meg at jeg hadde lyst til å skyte han :kjefte: Så kom han som vanelig krypende på kvelden med den samme gamle sory for det jeg sa bla bla vi kan snakke om det nå. Sa bare til han at jeg var så lei av denne kranglingen og stygge ord som ble slengt og en krypende unnskyldning etterpå så vistt ikke han kunne seriøst skjerpe seg fra nå av så var det ikke noe mer å snakke om. I dag er ting som normalt igjen men jeg kjenner at det henger igjen på innsiden og dette går utover humøret. Og når jeg endelig har klart og riste denne av meg så kommer det sikkert en ny en.... BLÆRHHH Mannfolk er no herk av og til :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er glad jeg har sluppet unna de hormongreiene ja! Høres ikke gøy ut! Og er vel ikke akkurat tida å ta opp sånne temaer som hvor sinnet kommer fra.. akkurat midt i en krangel... men det regner jeg med du fikk med deg =)

Er ikke lett når en blir hissig på den måten.

Jeg har en pappa som er vokst opp med at det var ok og krangle, brøle, eksplodere og kaste ting når han ble sinna.. og mamma har brukt maaaange timer på å snakke med han om det, og han ble bedre etterhvert.. men det som er tillært i barndommen er vel vanskelig å komme ut av.. dårlige mønstere som plutselig kommer frem når følelsene tar overhånd.

Det har vel gjort sitt med meg at jeg ikke tåler at noen brøler til meg, eller slenger rundt seg med skjellsord, "hold kjeft" etc i en krangel eller til vanlig. Kjenner bare det svartner for meg da, og blir bare helt kald og rolig - og forklarer at det språket kan de gå en annen plass med for her i huset diskuterer vi ting uten å kjefte, smelle og brøle.... er nesten litt skummelt å bli så "rolig" og "kald"..... blir så hissig og forbanna at jeg må legge lokk på det, og ta det helt den andre veien.. Lillebroren min er motsatt - han eksploderer og brøler. Det som er likhetstegnene på de to brøleapene er at de tåler fryktelig lite selv... er forferdelig sårbare.. selv om det virker som de tåler alt utfra måten de lirer av seg på. Er nok derfor de blir så sinna tilbake hvis en da påpeker ting når de er i det humøret.

Kanskje mannen din også er litt sånn? Ekstra sårbar når han brøler og kjefter, og derfor tar det veldig hardt nå du sier noe som treffer spikeren helt på hodet? I stedet for å sette seg ned å grine som han egentlig hadde trengt, så brøler han tilbake ting som sårer like ille som han føler selv der og da...

Nå synser jeg bare da... så kan hende jeg er helt på jordet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett thumbalina :) Er nok en ganske følsom fyr ja, og et er jeg å så derfor så blir det ofte krangling siden begge er like sta. Jeg liker heller ikke så godt og sette meg ned og grine foran han, liker ikke den sårbare følelsen. Følelsen av å være litt mindre tøff f.eks selv om jeg vet at man ikke blir sett på slik selv om man slipper det ut innimellom. Har egentlig alltid vært slik også, grein aldri foran mamma da jeg var liten helst alene for meg selv. Kanskje mange ting i barndommen hadde blitt enklere for meg selv om jeg kanskje bare hadde grenet foran alle og sagt hva som var galt :sukk:

Når vi ikke krangler er vi jo bestevenner så det er jo bra.Vimå nok bare bli enige om nulltoleranse med krangling foran mini :jepp: Ellers så har jeg vært hos jordmor i dag og målene lå rett over gjennomsnittet :duskedame: Var så redd for at det lå under jeg.. Fikk også neste time hos legen siden jeg må ta ekstra blodprøve i uke 32, jeg er blant de 15% som er rhesus negativ :) Jeg gikk innom nav og hentet søknad på engangstønad så må jeg få en time der nede så jeg kan prate med noen om hva jeg har krav på. Blir ikke klok av å lese om rettigheter og slikt blir jo bare mer og mer forvirret jo :murvegg: Men blir nødt til å få noe for slik som ting er nå har jeg bare 7000 utbetalt i mnd. Men vi får se hva som skjer. I dag var planne fiskeboller til middag og lengre har jeg ikke kommet :fnise:

Mange varme klemmer til deg thumbalina :klemmer: Alltid deilig at noen hører på allt det teite man blåser av seg her inne :skratte:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Cupcakes

hei netta :vinke:

lenge siden nå :sjenert: men gud som tiden og magen din må ha flydd av sted, er vel 30 uke rog noe nå du eller? så moro! :D

er det gutt dere venter? orket ikke lese meg så langt tilbake for skulle helst ha sovet nå i og med at "ferien" er over i morgen..

babyønskene mine har blitt sterkere igjen så får nesten "vondt" inni meg når jeg leser i babydagbøekene, men akk så glad på alles vegne da, og dine :) håper jeg kan lage meg en etterhvert også :lur:

ønsker deg en finfin uke netta :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...