Gå til innhold

Glabarn?


GlaJenta88

Anbefalte innlegg

Tenker det er godt å få begynt å fortelle folk om den store nyheten :jepp:

Deilig å ikke måtte "skjule" det lengre! :)

For en fantastisk gave dere ordner til moren din! Tror hun kommer til å bli kjempefornøyd! :enig:

Greys er ganske allright ja... Jeg liker også fruene :)

Men i går glemte jeg at det var onsdag og gikk glipp av både gossip girl og ugly betty :hakeslepp: Røde dager i vanlig uke gjør meg forvirra :klø:

Kos deg masse med bursdagfeiring i helga!

Jeg stikker innom igjen når jeg er tilbake fra ferie!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun ble veldig fornøyd med gaven, ja!

Har du sett sesongavslutningen på fruene? :hakeslepp: Der var det mye som skjedde, ja!

Satser på å kose meg masse på lørdag, ja. Det er så mange tanter og "tanter" som kommer, at det blir nok rene spørsmålsrunden tenker, jeg. :ler: Jaja, nå vet jo nesten alle det uansett. Lurer på om jeg skal sende en melding til resten av venneflokken, sånn at jeg bare får det ut til alle og ingen føler jeg snurt over at de ikke fikk vite det samtidig ;):ler: Det høres kanskje dumt ut, men jeg tror jeg har venner som kommer til å tenke sånn. Altså først; "Åh, så moro/koselig osv og så, nei, fikk de vite det før meg?" Haha, teite folk ass ;):ler:

Oioi, to dager til Kreta! Så moro! Nå får du kose deg masse masse! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fantaserer faktisk om når jeg blir gravid og kan fortelle det til alle! Jeg tror det blir så gøy og koselig :skratte:

Serier er skummelt avhengighetsskapende, jeg har sett fire gossip girl-episoder i dag selv om jeg har eksamen i morgen! Xoxo ;)

Driver kjæresten din også og leker seg med vennene sine ja..hehe ;) Sånn er min også, det er jo litt søtt men jeg synes det kan bli irriterende til tider..jeg kaller det Peter Pan-syndromet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fantaserer faktisk om når jeg blir gravid og kan fortelle det til alle! Jeg tror det blir så gøy og koselig :skratte:

Serier er skummelt avhengighetsskapende, jeg har sett fire gossip girl-episoder i dag selv om jeg har eksamen i morgen! Xoxo ;)

Driver kjæresten din også og leker seg med vennene sine ja..hehe ;) Sånn er min også, det er jo litt søtt men jeg synes det kan bli irriterende til tider..jeg kaller det Peter Pan-syndromet :fnise:

Jeg trodde helt ærlig at det kom til å bli mer "morsomt" enn det faktisk var/er. Jeg hadde tenkt mye på hvor glad jeg kom til å være den dagen jeg fikk positiv test også, men den dagen ble jo preget av angst istedet. :ler: Gikk jo over etter en uke eller to, da. Men likevel. Skulle ønske jeg bare kunne ha sendt en melding til alle sammen og bare "Heihei! Jeg er gravid, termin i desember." Haha, men det tar seg jo ikke ut det. ;)

Oioi! 4 episoder dagen før eksamen er ikke dårlig ;) Det er egentlig viktig å ikke overlese dagen før også, så egentlig er det ikke så ille å se masse episoder og slikt før eksamen. :Nikke:

Haha, jeg lo høyt når jeg leste dette her. Peter Pan-syndrom. ;) Synes det er koselig at de liker å "leke" litt de også. Det er bare at det alltid tar så lang tid når han er ute med dem synes jeg. Han kommer jo aldri hjem til "vettug" tid. Jeg vil jo ikke at han skal "kutte kontakt" med gutta sine selv når han får barn, men jeg gidder jo ikke å være den som alltid blir sittende hjemme alene med ungen heller på en måte. Men han mener at hvis han først skal ut, så skal han være der "tiden ut". :ler: Men jeg skjønner ikke hvorfor det betyr å være ute til halv fire om morgenen jeg da.

Jaja, masse lykke til på eksamen i morgen i alle fall! Det går nok supert skal du se! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..jeg har ikke akkurat overlest før heller da :sjenert:

Men det er et fag jeg liker så det ordner seg nok..jeg leser egentlig aldri så mye, for jeg er lat! :briller: Takk for lykke til-en :)

Ute hele natten ja..kjenner igjen den :P Jeg synes det er litt slitsomt å skulle være den voksne og fornuftige kraften i forholdet, men samtidig liker jeg at han er litt spontan og barnslig og kan rive meg med innimellom! For jeg er litt voksen og kjedelig til å være 20, så da er det deilig når han får meg til å være barnslig :)

Og noen ganger er det omvendt, jeg kommer f.eks. ikke til å fortelle han at jeg har sett gg i hele dag istedetfor å lese... :sjenert:

Du skal se at når barnet kommer så vil han bare være inne sammen med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Vestfold jeg også ja. Som du sier, alltid hyggelig med noen nye "naboer" :) Hvor i Vestfold er du fra? Omtrent like gamle og ser jeg, artig :)

Utrolig hyggelig gave til mamma'n din da :) Jeg tenkte faktisk lage noe lignende til mammas og pappas 60-årslag til høsten. Scrappe et album med bilder av alle ungane fra vi var små, og fram til nå :) (de har jo rukket å få 4 barnebarn, så blir nok et par bilder av dem også)

Håper du får en strålende helg, og at selskapet i morgen går bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm..jeg har ikke akkurat overlest før heller da :sjenert:

Men det er et fag jeg liker så det ordner seg nok..jeg leser egentlig aldri så mye, for jeg er lat! :briller: Takk for lykke til-en :)

Ute hele natten ja..kjenner igjen den :P Jeg synes det er litt slitsomt å skulle være den voksne og fornuftige kraften i forholdet, men samtidig liker jeg at han er litt spontan og barnslig og kan rive meg med innimellom! For jeg er litt voksen og kjedelig til å være 20, så da er det deilig når han får meg til å være barnslig :)

Og noen ganger er det omvendt, jeg kommer f.eks. ikke til å fortelle han at jeg har sett gg i hele dag istedetfor å lese... :sjenert:

Du skal se at når barnet kommer så vil han bare være inne sammen med dere :)

Hvordan gikk eksamen da?

Joda, jeg tror nok også han kommer til å bli, om mulig, enda mer hjemmekjær enn det han er nå, ja. Én ting er i alle fall sikkert; Vi skal dele på både oppgavene og gledene 50/50 så godt det går. Jeg gidder ikke å bli en sånn mamma som aldri "gir slipp" og nekter far å gjøre ting osv. Barnet er like mye hans ansvar og glede som mitt. Så det så ;)

Fra Vestfold jeg også ja. Som du sier, alltid hyggelig med noen nye "naboer" :) Hvor i Vestfold er du fra? Omtrent like gamle og ser jeg, artig :)

Utrolig hyggelig gave til mamma'n din da :) Jeg tenkte faktisk lage noe lignende til mammas og pappas 60-årslag til høsten. Scrappe et album med bilder av alle ungane fra vi var små, og fram til nå :) (de har jo rukket å få 4 barnebarn, så blir nok et par bilder av dem også)

Håper du får en strålende helg, og at selskapet i morgen går bra! :)

Jeg er fra Sandefjord, jeg! Så koselig gave da! Her har jeg jo bare ordnet de "siste" bildene på en måte. Ikke gjort noe mer arbeid med å finne gamle bilder osv. Men jeg må innrømme at jeg har blitt litt bitt av denne scrappebasillen jeg også, da. :sjenert: Så jeg gleder meg veldig til jeg har masse bilder av egen bebis å scrappe om. Ikke så moro med bilder av meg selv, så nå går det mye i bilder av den "gamle" bebisen; Pusen vår. :hjerte::ler:

Helgen har vært veldig fin! Bra vær og fint selskap. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda..ikke knallbra, ikke knalldårlig. Satser på noe mellom 4 og 5 ;)

Jeg gruer meg som en idiot til å slutte på skolen og på jobben min, jeg har skikkelig forandringsangst..så helt motsatt av alle som går rundt å er lettet fordi eksamen er over, går jeg rundt å er litt sånn..å faen ;)

Hvordan går det med deg og den lille? Er du frisk og rask på alle måter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, på fredag skulle samboer på sommerfest med jobben. Det var satt opp buss fra jobben og ut til en strand i nærheten og så skulle de ta båt over til en liten øy hvor festen skulle avholdes. Mao, jeg trengte ikke å tenke på å hente eller kjøre osv. Men, han måtte jo til byen først for å klippe håret ;) Så jeg benyttet kvelden med å se på et par episoder til av Grey's også var det en episode som omhandlet utroskap. Og jeg, hormonell som vanlig, blir jo :kjempesinna:. Haha, dumt, men sant. :ler: Jeg har absolutt ikke noe til overs for utroskap, og jeg håper (og tror) at hvis min kjære utvikler sterkere følelser for noen andre, så sier han det til meg først hvis han planlegger å gjøre noe med det. Rett og slett. Såpass respekt har vi vel for hverandre. Men anyways. Så omtrent samtidig som jeg sitter der og er så sint som fy på disse karakterene på Grey's, så tikker det inn en melding fra samboer om at to av kollegaene hans står og kliner og er helt på G med hverandre. Han kjenner vi godt, og er en av de nærmeste til samboer på jobbem, hun vet vi bare er ei "drittkjerring" på kontoret. I utgangspunktet så er det ikke noe feil i å tafse og klå på hverandre på firmafest, bortsett fra den enorme blåmandagen etterpå, men nå er jo begge disse "lykkelig" gift på hver sin kant. Hans kone og 4 barn bor et stykke unna, mens ho skulle hjem til sin familie etter festen. Og jeg kjenner jeg blir enda mer sint. Haha, selv om det ikke er noe jeg har noe med overhodet! Jeg klarte faktisk å bli litt irritert på samboer som ikke sa sin mening til kameraten også, men han trenger jo ikke skape uvenner heller. Jaja, Glagutten hadde det morsomt i alle fall, og kommer nok også til å ha en ganske artig mandag i morgen. :ler: De hadde handlet for 13000,- bare brennevin. I tillegg var det jo en del flasker vin og et par kasser øl. De var ca 50 stk tror jeg. Gutten min hadde det bra i alle fall, og jeg slapp å hente.

Han var jo da, logisk nok, noe redusert på lørdag. Så jeg fikk svært lite hjelp av han den dagen, til tross for at jeg stresset relativt mye. Jeg hentet kake i byen, bakte kake selv, vasket og ryddet omtrent hele leiligheten, hentet vennepar av mamma og pappa, samt rakk å pynte meg litt før vi dro. :tommelsmil: Kvelden var så absolutt vellykket, og jeg hadde "planlagt" å slippe nyheten sånn rett før jeg skulle dra hjem. Men så klarte ikke mamma å holde seg lenger. Så hun bare buste ut med det, og det mens jeg satt midt i hele forsamlingen og klarte dermed ikke å "komme meg unna". :ler: Men alle tok det veldig fint og mente det var en gledelig nyhet. "Vi er jo tross alt ikke unge heller". Så det var mange som meldte seg som barnevakt, gitt! :ler: Satser på at det ikke er så lett å få det innfridd, men noen av dem mente det nok. :Nikke: Det er i alle fall masse utstyr man kan arve rundt omkring, og det er jo veldig fint. Mamma fikk også masse flott, men det beste var nok å få lov til å fortelle om nyheten tror jeg. Tantene gikk bare rundt og kalte pappa for Besse resten av kvelden. :fnise: Jaja, så kjørte jeg 3 av gjestene hjem og dro hjem for å legge meg sånn i halv tre-tiden.

Idag har pus og jeg vært ute en tur! Jeg har fått kjøpt et slikt rulle-kobbel til ho, og det gikk veldig fint i en halvtimes tid. Så satte hun seg fast under en busk, så kom bare båndet ut igjen, men ingen pus. Hun kom rett bak båndet, da, men det var tydelig at hun likte seg mye bedre uten den selen på, så jeg lot ho løpe litt rundt uten selen. Hun holdt seg rett i nærheten av meg uansett. Hadde hun bare hatt et halsbånd med navn og telefonnr, og hadde jeg vært trygg på at hun holdt seg unna biler osv, kunne hun fått være ute lenge alene også, men nå er det ikke sånn det er da. Så hun klatret etter ei skjære opp i en gran, og så fikk jeg tak i ho ;) Tror vi var ute i litt over 2 timer, jeg. :Nikke: Så det lover godt! Bare jeg får ordnet med kattestige og slikt på verandaen nå da, så kan hun få komme seg opp og ned som hun vil. Da blir det bra! :catmilk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi fra samme by også da jo! :)

Blir sikkert koselig å scrappe eget babyalbum da! Jeg holder på å scrappe fra min egen barndom, har en del bilder helt tilbake fra min egen dåp. Det er blitt satt litt på vent nå da, har laga en del bursdagskort i det siste istedet :) Og nå skal jeg jo begynne på albumet til mamma og pappa snart også (bare jeg får rota meg til å bestille det jeg vil ha på nettet), så gudene vet når jeg får tatt opp det albumet igjen :gjeiper: Har alltid noe å styre med..

Håper alt står bra til med deg og den lille, ha en fortsatt fin søndag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda..ikke knallbra, ikke knalldårlig. Satser på noe mellom 4 og 5 ;)

Jeg gruer meg som en idiot til å slutte på skolen og på jobben min, jeg har skikkelig forandringsangst..så helt motsatt av alle som går rundt å er lettet fordi eksamen er over, går jeg rundt å er litt sånn..å faen ;)

Hvordan går det med deg og den lille? Er du frisk og rask på alle måter?

Jeg har en samboer som er helt lik omtrent. Han hater virkelig forandringer! Altså, ny hårsveis, ommøblering osv. Så jeg visste det kom til å bli tungt den dagen han fikk vite at han skulle bli pappa, men nå går det jo bra da. Nå har han blitt vant til tanken, og da er det greit. Skal du slutte både på skolen og på jobben? :klø: Hva er det du skal for noe da?

Ellers så er alt tipptopp for tiden. Hvordan det står til i magen vet jeg jo egentlig ikke, da. Men har testet den Baby Watcheren nå, og hjerteslagene ligger på ca 138, og det tyder jo litt på gutt det også da ;) Men jeg vet ikke hvor tidlig sånne ting stabiliserer seg. Er litt trøtt og sliten for tiden, men nå har jeg jo egentlig hatt litt "ferie" også. Skal på jobben i morgen for å finne ut hvor mange vakter jeg har fått fremover i juni og starten av juli. Jeg gadd ikke sette meg opp på så mange i juli, ettersom jeg får stipendet og sånn i august uansett ;) Men jeg vet virkelig ikke når jeg skal fortelle det på jobben da. Satser på i slutten av sommeren evt. midten av juli. Altså når jeg ikke skal ha flere enn mine faste vakter lenger. Bare det ikke begynner å vises før den tid så ;) Jeg har fått en liten kul nederst på magen, men den synes nok ikke for andre enn meg selv enda. :ler: Folk pleier jo ikke å stirre på magen min heller ;)

Da er vi fra samme by også da jo! :)

Blir sikkert koselig å scrappe eget babyalbum da! Jeg holder på å scrappe fra min egen barndom, har en del bilder helt tilbake fra min egen dåp. Det er blitt satt litt på vent nå da, har laga en del bursdagskort i det siste istedet :) Og nå skal jeg jo begynne på albumet til mamma og pappa snart også (bare jeg får rota meg til å bestille det jeg vil ha på nettet), så gudene vet når jeg får tatt opp det albumet igjen :gjeiper: Har alltid noe å styre med..

Håper alt står bra til med deg og den lille, ha en fortsatt fin søndag :sol:

Oioi! Jeg gikk på Krokemoa og så Bugården, jeg!

Ja, jeg gleder meg masse til babybildene. Kan jo øve meg litt med nevøen som kommer på besøk nå til sommeren da. Han ble født i november i fjor, så han er jo snart 7 måneder. :rødme: Ja, det høres ut som om du har nok å henge fingrene i når det gjelder scrapping i alle fall! :Nikke:

Her er alt bare velstand ;) Søndagen skal fortsettes med Poirot på TV tenker, jeg. Hvis bare sambo blir ferdig med det spillet sitt snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang glemte jeg jo å oppdatere når det var ny uke. Nå er det jo snart 14+2 og greier.

:duskedame::danser::strix: 14 uker :strix::danser::duskedame:

Fra 14 uker og 0 dager til 14 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 50 g

CRL: 8 cm

Full lengde: 10 cm

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 12 uker gammelt. Hodet er fremdeles stort i forhold til kroppen, men kan nå holdes oppe av hals og nakke. I kinnene vokser sugemusklene. Når de blir større, får ansiktet mer babyaktig utseende med lubne kinn. Fosteret begynner å produsere spytt.

Ansiktshår dannes og man kan begynne å ane hårmønsteret på hodet. Lungene utvikles og fosteret begynner å puste små mengder fostervann. Dette er svært viktig for at lungene skal utvikle seg riktig, og fosteret får viktig trening i noe det skal beherske ved fødselen. Fosteret svelger også fostervann og sugeevnen er bedre utviklet nå.

Hjertet pumper 28 liter blod hver dag. Det høres kanskje mye ut, men det nyfødte barnets hjerte pumper hele 350 liter i døgnet!

Milten begynner sin oppgave overvåket av leveren. Den vil fjerne gamle røde blodceller og produsere antistoffer. Fostervannet fornyes hver tredje time.

Armene har nesten nådd sine endelige proporsjoner, men beina er fremdeles relativt korte. Hendene, særlig tomlene, blir mer funksjonelle. Bevegelsene blir stadig mer kontrollerte og mykere, og fosteret kan bevege både hode, munn, lepper, armer, håndledd, hender, bein, føtter og tær! Noen kjenner allerede disse fjørlette bevegelsene, men som regel vil du ikke kunne kjenne dem på noen uker ennå.

TIL MOR; Spennende forandringer!

Når du kjenner hvordan brystene vokser, og ser hvordan brystknoppene og området rund dem blir mørkere, så husk at dette er viktige forberedelser. Fettlagrene økes, og det dannes nye melkeganger. Kroppen din forbereder seg. Den viser deg at den vet hva som skjer, og hva den til en hver tid skal gjøre. Den vet at barnet skal ernæres, ikke bare i svangerskapet, men også etter fødselen. Den er, som du selv ser, til å stole på!

Noen kvinner får en mørk stripe på magen, fødselsstripen fra navlen og ned. Kanskje merker du også at verden rundt deg har forandret seg? Plutselig ser du flere gravide enn du har lagt merke til før. Og kvinner med barnevogner dukker opp hvor enn du ferdes. Kanskje oppdager du din egen mor igjen? Livmoren som vokser forsøker å fortelle deg at alt er som det skal være. Kjenn hvor godt det føles å legge en hånd eller to på den. Kanskje kjenner du forandringer i din tankeverden også?

TIL FAR: Informasjon

For mange år siden skapte den svenske fotografen Lennart Nilsson en liten revolusjon for mange vordende foreldre da han presenterte sin billedbok fra mors liv. I dag vil man enkelt kunne tilegne seg all den informasjon man trenger ved hjelp av internett, bokhandel eller bibliotek. Også helsevesenet er blitt flinkere til å informere og er i dag langt mer opptatt av at denne informasjonen også er forbeholdt deg som far.

Egne nettsider for gravide, vordende foreldre eller nybakte fedre og mødre er blitt enormt populære. Her vil du finne detaljerte beskrivelser om fosterets utvikling og alle mulige artikler om alt fra fødselsplanlegging til bleietester. Det er en fantastisk mulighet for å tilegne seg kunnskap – ikke minst for fedre. Det vil gjøre deg i stand til å diskutere og forstå partneren din på en annen måte og gjøre ventetiden i seg selv mer spennende og forståelig.

Det du bør være klar over, er at nettet også er et forum for nybakte og blivende mødre som ikke klarerå vente på neste legekonsultasjon når nervøsiteten og nysgjerrigheten gnager. Jeg vet ikke hvor mange ganger min kone lot seg bekymre etter å ha lest diskusjoner på nettet om mulige lyder og ulyder, tegn og signaler på hva som kunne gå galt. Det du skal være klar over, er at din partner vil være svært sårbar i denne perioden. I slike stunder nytter det lite med overbærende trøst og en pose seigmenn. Skal du møte den enorme informasjonsbølgen, er det viktig å være forberedt, og den forberedelsen består i all hovedsak i å tilegne seg kunnskap nok til å argumentere med vett og fornuft.

Ukens sitat:

"Kunsten i å være lykkelig består i å gjøre

sine gleder enkle."

Kinesisk ordspråk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om selskapet til moren din var en suksess! Så moro for henne at hun fikk fortalt den store nyheten da, det var sikkert stas! :) Tenker de gleder seg ;)

Tenk at du er 14 uker da, herlighet! Vilt! Tenk da, at om 6 uker er du HALVGÅTT! Sinnsykt så fort tiden går, føler den bare fly forbi uten meg :fnise:

Hehe, jeg tror jeg er litt lik samboeren din jeg.. Jeg er ikke noe særlig glad i forandringer selv, med det mener jeg ikke en hårklipp eller lignende, men slik som å flytte til et nytt sted, ny skole, ny klasse, masse nye folk.. Wæ! Jeg er litt lettere skrekkslagen i begynnelse, og har en veldig hjemlengsel, men det er jo slikt som går seg til da :) Men merker jeg trives med faste vaner og sånn egentlig.. Kjedelig kanskje, men slik er nå det, hehe! :) Deilig at folk er forskjellige! :nigo:

Jeg vet ikke hvilken musikk du liker jeg, men tenkte jeg skulle anbefale Kate Voegele! Hun er så utrolig flink, jeg er imponert! Hun er noen å 20, og hun har gitt ut to album, og hun har en rolle i One Tree Hill hvor hun også spiller musiker, og herregud altså, hun er så flink! Elsker musikken hennes! Den nyeste CDen hennes heter A Fine Mess! :)

Det var dagens reklame :fnise: God natt! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 uker! og snart 15! :hoppe::babysmokk::danse:

Jeg skal begynne på høyskolen, og flytte..ikke langt, ca. en times reise fra her jeg bor, men fortsatt for langt til å fortsette der jeg jobber nå.. :(

Så jeg må vel finne meg en kjedelig deltidsjobb på mega eller noe..

Det hørtes ut som moren din sitt selskap gikk kjempefint! :) Var det 50 hun ble?

Har dere begynt å tenke på navn forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om selskapet til moren din var en suksess! Så moro for henne at hun fikk fortalt den store nyheten da, det var sikkert stas! :) Tenker de gleder seg ;)

Tenk at du er 14 uker da, herlighet! Vilt! Tenk da, at om 6 uker er du HALVGÅTT! Sinnsykt så fort tiden går, føler den bare fly forbi uten meg :fnise:

Hehe, jeg tror jeg er litt lik samboeren din jeg.. Jeg er ikke noe særlig glad i forandringer selv, med det mener jeg ikke en hårklipp eller lignende, men slik som å flytte til et nytt sted, ny skole, ny klasse, masse nye folk.. Wæ! Jeg er litt lettere skrekkslagen i begynnelse, og har en veldig hjemlengsel, men det er jo slikt som går seg til da :) Men merker jeg trives med faste vaner og sånn egentlig.. Kjedelig kanskje, men slik er nå det, hehe! :) Deilig at folk er forskjellige! :nigo:

Jeg vet ikke hvilken musikk du liker jeg, men tenkte jeg skulle anbefale Kate Voegele! Hun er så utrolig flink, jeg er imponert! Hun er noen å 20, og hun har gitt ut to album, og hun har en rolle i One Tree Hill hvor hun også spiller musiker, og herregud altså, hun er så flink! Elsker musikken hennes! Den nyeste CDen hennes heter A Fine Mess! :)

Det var dagens reklame :fnise: God natt! :natti:

Ja, det er vilt å tenke på at det er under 26 uker til termin! Men, når det er 52 uker i et år, så blir det jo et helt halvår til da, og da roer jeg meg litt igjen. :ler: Plutselig så er dagen der, og jeg har ikke gjort noe! :fnise: Nei, får ikke håpe på det ;)

Når det gjelder vaner og rutiner er jeg veldig avhengig av det når det gjelder jobb, skole og husarbeid. Da må jeg ha lister osv for å være sikker på at alt er gjort. :opplyse: Men jeg synes det er deilig å være litt impulsiv også egentlig. Særlig om sommeren eller i helger hvor jeg ikke har noe planlagt. Plutselig ta seg en tur ut med noen venner, eller en båttur osv. Evt. bytte studieretning.. :fnise: Der har du meg vett ;) Mens Glagutten må gå og grue seg lenge og vurdere for og imot osv hele tiden. Godt vi ikke er like på alle punkt sier nå jeg ;) Når det gjelder nye steder med nye mennesker storkoser jeg meg, han derimot, kan ikke fordra det.

Jeg fant bare én sang av ho på Spotify, jeg.. Er sikkert noe mer på youtube elns? Den jeg fant var jo fin i alle fall. Jeg er igrunn ganske så altetende når det kommer til musikk. Én type til noe, én til noe annet på en måte. Jeg har f.eks. masse "bilmusikk". Dvs musikk med tekster jeg kan og liker å synge med på. Sånn at jeg kan sitte og gaule for meg selv i bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 uker! og snart 15! :hoppe::babysmokk::danse:

Jeg skal begynne på høyskolen, og flytte..ikke langt, ca. en times reise fra her jeg bor, men fortsatt for langt til å fortsette der jeg jobber nå.. :(

Så jeg må vel finne meg en kjedelig deltidsjobb på mega eller noe..

Det hørtes ut som moren din sitt selskap gikk kjempefint! :) Var det 50 hun ble?

Har dere begynt å tenke på navn forresten?

Ja, kjære tid! 2 dager unna 15 uker! Tida flyr virkelig nå altså. :Nikke:

Hvilken høyskole har du søkt på da? Og hvilket studie har du søkt deg inn på? Man må jo ikke havne på et matvarebutikk, da. Hva med "vaskehjelp/barnepasser el" på et treningssenter f.eks.? Da trenger man ikke noe utdannelse så vidt jeg vet. Dessuten får du sikkert redusert pris på senteret generelt! Eller på et kaffebrenneri, gullsmed osv? Masse jobber til "ufaglært arbeidskraft". Kanskje ikke flust akkurat nå da, men det kommer nok!

Mamma er født samme år som statsminister Stoltenberg og selveste Barbie hun, ja. :Nikke: 50 altså ;)

Vi hadde jo egentlig navn klart lenge før jeg ble gravid, men nå er jeg ikke så sikker lenger gitt. Nå som vi faktisk sitter oppi det. Hvis det blir den gutten sambo er så sikker på, så blir det i alle fall ikke et "pinglenavn".. :sjenert: Søte navn synes jeg ikke noe om på gutter rett og slett. Én ting er den lille søte babyen Leander, men så blir det jo en voksen mann etterhvert og da passer det dårlig synes jeg. Jeg liker en del bibelske og gamle navn, da. Liker godt Samuel f.eks., men det blir ikke like pent på engelsk på en måte, og det er jo viktig at gutten (eller jenta :ler:) kan studere i utlandet og fortsatt uttale navnet sitt.. (Samuel er jo et vanlig navn andre steder også, da. Det er jo fordelen med bibelske navn, men liker ikke uttalen så godt på engelsk. Minner meg for mye om mulddyr..) Men så er det jo en gang så at det er barnet som skaper navnet og ikke omvendt, da. Så... nei, vi har ikke kommet noe lenger ang. navn. ;) Er jo fint å vite kjønnet først også da. Forhåpentligvis får vi vite det den 2. juli (22 dager til! :hoppe:), og det blir bra! Gleder meg masse til ultralyd sammen med sambo, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oppdaget noe på tickeren min nå; 180 dager igjen! Det er sånne ting som får meg til å freake litt ut. :sjenert: Men 180 dager er jo egentlig kjeeeempelenge, da. Dessuten oppdaget jeg at buksa har blitt litt for stram nå, gitt. Makan også, jeg har jo den ene mammabuksa (som er helt fantastisk deilig å ha på), men synes jo strengt tatt at det er litt tidlig å begynne å bruke det. Dessutenm har jeg jo ikke sagt noe på jobben, og det blir litt teit å fortelle det på den måten også. Satser på sommervær og kjoler/skjørt fremover altså. :Nikke: Jeg har fått masse vakter frem til 2. juli, så har jeg fri i nesten en måned før neste vakt. Også er det kanskje sommerfest den 3. juli, så da tenkte jeg at jeg skulle slippe nyheten der. Altså fortelle sjefen det enten på dagen den 3. eller før jeg drar på ultralyd den 2. (Jeg skal jo jobbe den dagen uansett) Hvis det ikke synes tydelig før den tid, da. Men det tror jeg egentlig ikke, for de uniformene er ganske svære egentlig. Nå har jeg akkurat kommet hjem fra dagvakt, fri i morgen, kveldsvakt på fredag og så dagvakt lørdag og søndag. Så jeg får jo kjørt meg da. Kjære samboer har satt seg opp på 68 timers uker fremover han da. :sukk: Så jeg vet ikke hvor mye vi får sett til hverandre egentlig, men gode lønninger blir det jo. Så han jobber fra 7 til 19 på hverdagene og 7-15 på lørdag. Jeg er jo ferdig 14 på lørdag da, men jobber også på søndag. Er ikke så lett dette her. Nå sitter jeg her og lurer på hva i alle sine dager jeg skal ha til middag.. :klø: Sambo tar seg nok en pizza elns når han kommer hjem, men jeg tør ikke å gå i kjelleren lenger. Jeg har fantastisk fobi mot edderkopper (type kaldsvetter, pustevansker og total angst..) og jeg møtte nylig et kjempsvær eksemplar av arten der nede, så jeg holder meg unna. ;) Mulig jeg bare koker noen egg og spiser brødskiver. Evt. steker noen egg. Mat blir det jo uansett; Middag må man ha.

Lurer litt på hvordan det har gått med pappa idag også. Han var på et sånt senter i går og fikk plassert masse sensorer på seg. De skulle taes av idag, men jeg vet ikke om de kan lese de av med en gang eller om man må vente på resultater osv. Disse sensorene skulle måle hjerteaktivitet o.l. tror jeg. Det var hjerteovervåkning av noe slag i alle fall. Han kommer fra en lang linje av menn hvor alle har dødd av hjerterelaterte problemer før fylte 50, men hans mor, min farmor, hadde et veldig sterkt hjerte. Så vi satser på at han har arvet det fra den siden. Han har ikke hatt noen direkte problemer da, men det er klart man blir jo litt skremt av slik statistikk! Pappa fyller 54 i september.

Nei, nå skal jeg finne noe mat, se en episode av Grey's (episode 19, sesong 2) og så ringe hjem. Regner med at folk har kommet hjem da i alle fall. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare slenge inn en :strix: nå!

Idag fikk jeg en melding av bestevenninna mi med forespørsel om vi skulle finne oss noen billige billetter til et eller annet sted sørover i løpet av sommeren. Og jeg tenkte jo; JA! Det må jeg få til før desember kommer og jeg mest sannsynlig ikke kommer til å ha råd til ferie på en stund. Dessuten er jeg samboer med en som ikke liker å hverken fly eller reise generelt, så skal jeg på tur, må det bli i bil eller med venninner. Bilferie i Danmark synes jeg vi kan vente med til barnet blir litt eldre og kommer til å ha glede av Legoland selv, dessuten gjorde vi det i fjor. :fnise: I alle fall, så endte jeg opp med å lete etter billige billetter nå da, og da fant jeg jo ut at de billige billettene er til steder hvor det tar mellom 7 og 17 timer med fly for å komme til. Resten er normalt priset. Så jeg endte opp med å spørre om hun heller ville være med på Londontur istedet, jeg. :tommelsmil: Forrige gang vi var i London reiste vi med en helt gjeng, og jeg har lengtet tilbake siden! Og nå har jeg tross alt en til jeg kan shoppe til! :sikle::shoppe:

Så nå har jeg bare tatt et raskt søk på nettet og har beregnet totalkostnader (medregnet fly, hotell i 7 netter, tubekort for 7 dager samt togreise til og fra Stansted) til kr. 3800,- per pers! Det er jo ikke dårlig når det da er snakk om sånn i-siste-liten-hoppe-på-tur, vel? Utenom dette blir det så klart mat og drikke alle dagene, samt hvor mye jeg kan avse på shoppingen så klart.. :sjenert: Jeg tror jeg må ha budsjett denne gangen gitt. Kjenner jeg håper denne turen blir noe av altså! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så gøy! :hoppe:

Jeg elsker London :) Når har du tenkt at dere skulle reise da? Og hvor skal dere bo?

Jeg har søkt på høyskolen i Ålesund, studiet heter Produktutvikling og design, det er en sånn ingeniør-greie...jeg regner med jeg kommer inn, det har vært lave grenser der før :) Så nå er jeg og samboer på full leilighetsjakt, skal på visning i dag og var i går. Det er gøy!

Det finnes sikkert mange greie deltidsjobber..jeg ser bare litt negativt på det nå, fordi jobben jeg har nå er relevant for studiet og jeg har fagbrev innenfor det fagområdet jeg jobber med, slik at en evt. deltidsjobb vil bli en del dårligere betalt. Det er jo litt irriterende å jobbe som ufaglært når man er faglært i noe annet ;) Men jeg får jobbe på nåværende arbeidsplass i ferier og slikt, så jeg har jo sjansen til å tjene litt penger da :)

Kjedelig at dere begge skal jobbe så mye..men det blir jo penger av det! :danse:

Min samboer jobber natt hele denne uken, så jeg er hjemme alene, og det synes jeg er drittkjedelig! Men sikkert litt lurt siden jeg har eksamen i morgen...ikke at jeg leser noe mer for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på Virik og Ranvik jeg da :) (en eks som gikk på Krokemoa og Bugår'n :gjeiper:) Hvor i byen holder du til nå da? Selv flytta jeg til Lasken/Bugår'n ifjor.

Ser du driver og styrer med Londontur, det gjør jeg også nå :) Eller turen er jo bestilt og betalt da, nå bare setter jeg av penger som jeg kan shoppe med :shoppe: Fikk feriepenger fra en gammel jobb her for litt siden, satte av 4000,- der til shopping, og skal sette av like mye fra feriepengene fra jobben jeg har nå, woho :) Har jo bursdag like før vi drar også, så blir bra detta :kul:

God helg til deg og dine! :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...