Independent_ Skrevet 3. oktober 2010 #81 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg har ei venninne som har tatt innplantater i puppene. Hun betalte rundt 30.000 NOK tror jeg og fikk det gjort her i Norge. Hun hadde bare A-cup og har gått opp til en C-cup, noe som er helt grei størrelse. Jeg selv har D-cup ekte og syns det er litt i overkant stort. Men silikon er jo ikke naturlig og det merkes godt. Det synes ikke på utsiden av klærne, men selve puppene er veldig harde og unaturlige i form. De kjennes veldig harde ut i forhold til vanlige pupper. De "danser" ikke like mye når hun f.eks. løper sånn som vanlige pupper ville gjort. Hun angrer ikke på at hun tok silikon, men hun er ikke 100% fornøyd med resultatet. Jeg tror hun bestemte seg for raskt for implantatet fordi hun visste ikke alt som var nødvendig å vite, selv om at hun hadde vært til samtale med lege i forkant av oprasjonen. Likevel så føler hun seg mer som en kvinne nå enn hva hun gjorde før. Selvsagt har det hjulpet mye på hennes selvbilde, siden hun har ønsket seg pupper siden hun var lita jente. Jeg er nå glad i henne uansett, og det tror jeg alle slektningene hennes også er - enten hun har A eller C-cup.
Gjest meg Skrevet 4. oktober 2010 #82 Skrevet 4. oktober 2010 Ja, stakkars meg. Men hvordan hadde en mann følt seg uten penis? Fint at du selv har stor selvfølelse og er fornøyd med små pupper. Underlig sammenligning. Hvis det er sånn du føler det, synes jeg virkelig synd på deg. Et flatt frontparti hindrer da ikke din normale fysiske funksjon på noeen måte?
camilie Skrevet 4. oktober 2010 #83 Skrevet 4. oktober 2010 Ulemper: Du vil mest sannsynlig ikke kunne amme når/ hvis du skal ha barn. Amming er en veldig viktig del av tilknyttnings båndet mor og barn gjør den første tiden. Store pupper begynner seriøst og bli ut nå, tillogmed glamormodeller tar ut silekonen nå. Du vil ikke se naturlig og fin ut naken, da puppene står rett opp selvom du ligger, noe som bare ser rart ut. Mange har fordeler mot silikon jenter så du vil desverre bli fordomsdømt av en del både gutter og jenter. Folk vil se på puppene dine og ikke inn i øynene dine når de snakker med deg. beklager men øyner trekkes automatisk ned på store silikon pupper. ikke nødvendigvis fordi de er pene. Fordel: Hvis du er helt flat som meg, så vil tupe topper klare og holde seg oppe. DEt eneste jeg kan si sikkert er at du en dag, vil våkne opp og angre.. Lær deg og bli glad i deg selv. du er bra nok sånn som du er.. Mulig alt dette stemte før i tiden, men de har kommet ganske langt nå. Du kan amme selvom du har silikon, eneste som KAN skje er at du får hard kapsel pga melken men dette skjer sjeldent. Om en velger å ta silikon er det vel mest sansynligvis fordi personen har komplekser selv, tror det er veldig få som velger å bruke 30.000 og legge seg under kniven bare fordi noe er "inn" Om du ser naturlig ut naken kommer helt ann på hva man velger av protesetyper og hvor man legger den. Det går ann å velge anatomiske proteser som er dråpeformede og dermed henger litt lenger ned enn runde vil. Puppene står rett opp hvis man legger dem under muskelen. Legger man dem over vil de skli ned på siden som ekte bryster gjør, når man ligger. Og om folk ser på puppene kommer vel helt ann på hvordan man kler seg. Selvom man velger å ta silikon for å få bedre selvfølelse så er det ikke dermed sagt at man velger å ha stor utringning? Velger man å ha stor utringing velger man vel også at folk skal stirre. Og selvom det er silikon så ser man ikke det med mindre man bruker en veldig trang pushup bh som pusher dem opp så de blir helt runde. Og selv folk med EKTE bryster klarer å pushe dem opp så de blir runde. Det er mange som velger å ta silikon og jeg tror det er mange fler som har det enn man tror. For det er faktisk ikke så lett å se forskjell på det lenger. De føles også naturlige og myke etter healingen er over. Du trenger heller ikke nødvendigvis å bytte protesene etter x-anntall år. Protesene kommer nå med livstidsgaranti og de skal vare livet ut med mindre noe skjer.
Gjest Silje Skrevet 4. oktober 2010 #84 Skrevet 4. oktober 2010 Synes det er veldig dumt at du stiller slike spørsmål på et forum. Det kommer jo så mye dumme svar. Ring klinikker, snakk med kirurger, det er ingen andre enn deg selv som skal bestemme om du bør gjøre dette eller ikke. Selv har jeg silikon og dem passer perfekt til kroppen min. Og jeg er super fornøyd, men selvfølgelig er det mye negativt med silikon, men det er opp til deg hva du er villig til og risikere for å gjøre dette. Silikon er bare fremstått på feil måte og at alle tar gigantiske bryster? det er bare tull. Håper det ordner seg for deg :
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #85 Skrevet 5. oktober 2010 Underlig sammenligning. Hvis det er sånn du føler det, synes jeg virkelig synd på deg. Et flatt frontparti hindrer da ikke din normale fysiske funksjon på noeen måte? Jeg skjønner ikke hvorfor du er her en gang, og gidder å svare på noe som ikke angår deg i det hele tatt. Fint at du er fornøyd med å være helt flat, vi har skjønt poenget nå.
Gjest dotten Skrevet 6. oktober 2010 #86 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg opererte inn silikon i 2005 - gikk fra A til C-cup og var dengang 19 år gammel. Hadde null problemer frem til jeg fødte en sønn, ammet ikke i frykt for kapsel. Allikevel, et par mnd senere utviklet jeg kraftig kapsel i begge brystene, de er vonde, harde og har fått en veldig unaturlig form. Vent til du er ferdig med barn, for også hormonene som herjer under graviditeten kan være med på å gi kapseldannelse. Selvsagt snakkes ikke dette høyt om. Har enda ikke gjort noe med problemet, det koster rett og slett for mye penger.
Akat Skrevet 6. oktober 2010 #87 Skrevet 6. oktober 2010 Noen som vet hvor lenge de holder? må de byttes? hva koster det? noen som har noe som taler for og imot å gå til annskaffelse av dette? Full respekt for at du velger å gjøre dette. Ser at innlegget er veldig gammelt, så har du gjort det? Fornøyd? Bestevenninna mi gjorde det pga hun aldri fikk kløft, uansett hvor mye push-up og innlegg hun brukte+ hun la på seg på lårene uten at puppene fulgte med. Hun var i utgangspunktet en A-cup, men la inn sånn at hun ble en C. Lagt på seg litt i det siste så er vel oppe i DD nå, men ser veldig flott og naturlig ut! Står mer om brystimplantat med silikon her, om ikke du allerede har lest det og gjennomført det... Bare vært sikker før du gjør det - som noen over sa DYRT! ( Tror venninna mi betalte 30 000, dog med livstidsgaranti) undersøk også i forkant hvem som er flinke. HUn gjorde det uttafor Oslo en plass om jeg husker rett, og de var VELDIG flinke... Bare hold deg unna Brasil!
Gjest meg Skrevet 7. oktober 2010 #88 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor du er her en gang, og gidder å svare på noe som ikke angår deg i det hele tatt. Fint at du er fornøyd med å være helt flat, vi har skjønt poenget nå. Fordi jeg syntes sammenligningen med mann uten penis var... ikke helt på sin plass.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #89 Skrevet 11. oktober 2010 Hvordan gikk det? Hei, Sorry at jeg ikke har fått svart deg før! Timen min ble selvfølgelig utsatt pga sykdom Jeg var der på fredag og legen min sa at han frarådet meg og gjøre det med det første. Han kom med mange argumenter for og mot og jeg følte jeg ikke kunne si så mye. Jeg er ikke så tøff at jeg tør å si til legen min at dette er det eneste jeg vil: henvis meg/operer meg osv ... Finnes det kanskje andre måter å forstørre puppene på uten å opere inn silikonimplantater??? Glemte selvfølgelig å spørre om det....
Gjest Ramin Oddin Skrevet 2. januar 2011 #90 Skrevet 2. januar 2011 Silikonpupper ligger på en pris mellom 25 000-40 000! Jeg skal ta silikon pupper fordi jeg ikke føler meg vell med dem jeg har nå. Fordi de ikke passer til kroppen min. Og selvom store pupper holder på og gå "ut", hva så? Jeg skal operere meg i januar til neste år på nobel clinic i oslo. Gleder meg masse!! Altså, det KAN være en risiko, men begynn allerede nå å leite etter plassen du skal opereres, og les om så mange clinicer du bare kan. Og noen gode råd om hva du må passe på og sjekke ut blant klinikkene. : Sjekk klinikken og kirurgens rykte og renommé. Sjekk om kirurgen er spesialist i plastikkirurgi. Vær oppmerksom på at "kosmetisk kirurgi" ikke er en spesialitet. Sjekk om klinikken har vaktordninger. Er kirurgen tilgjengelig 24 timer i døgnet etter operasjonen? Dekkes eventuelle etterkorreksjoner av prisen du betaler for inngrepet? Vurder klinikkens informasjonsmateriell. Virker alt for "enkelt og greit": vær skeptisk! Skaff deg informasjon om risiko, bivirkninger og komplikasjoner. Ingen inngrep er uten risiko. ____ Mulige komplikasjoner i tilknytning til narkose/bedøvelse og kirurgi generelt Aspirasjon Aspirasjon oppstår hvis du kaster opp mens inngrepet pågår og oppkast havner i lungene. Dersom dette skjer kan det føre til en lettere reaksjon med ubehag, men det kan også føre til infeksjon, kronisk hoste, blokkering i lungene, eller lungebetennelse. Blodpropp Dersom en blodpropp oppstår i en vene (vanligst i vene på leggen) så er det en situasjon som kan bli livstruende. Blodpropp er en lite forutsigbar situasjon som kan oppstå når blod og hevelse får samle seg et spesifikt sted, for eksempel som følge av stillesitting og ubevegelighet (rekonvalesens etter operasjon og medisinske forhold men også i forbindelse med for eksempel graviditet, lange flyreiser). Blodtrykksfall Det er vanlig at blodtrykket faller under et inngrep med narkose. Det som kan være problematisk er dersom det skjer et plutselig fall som følge av blodtap. Dette vil i tilfelle kunne føre til irregulær hjerterytme og et mulig hjerteanfall. Blødning Enhver form for kirurgi medfører noen grad av blødning. Problem oppstår dersom blødningen blir unormalt stor. I løpet av et inngrep vil dette bli avdekket og håndtert umiddelbart. Dersom blødningen skjer etter at inngrepet er gjennomført, kan det være behov for ytterligere inngrep. Her er det viktig at du har en klar forståelse for hva du kan forvente etter inngrepet av i form av blødning, blodansamling og blåmerker. Død Kirurgi – utført av kompetente kirurger – vil i seg selv ikke medføre noen risiko for død. Det kan imidlertid oppstå komplikasjoner i løpet av et inngrep som kan utarte til en livstruende situasjon (se de nevnte komplikasjonsmulighetene i denne oversikten). Altså, dette høres jo HELT kriminelt ut, men det KAN skje, men det er veldig sjeldent. Hvis du går til en GOD Klinik som har gode rykter, så tror jeg nok ingen av disse tingene vil skje. Men det er jo greit og vite før du gjennomfører en operasjon. :-)
Gjest Ramin Oddin Skrevet 2. januar 2011 #91 Skrevet 2. januar 2011 For det første så trengere dere ikke å reklamnere; for det andre så var det en som fortsatt skjønte ikke om hvorfor kvinner bor ikke ta selikon, Vennligest les om igjen alT; for det tredje så skjønte en om hvorfor menn kan få større muskler, men kvinner kan ikke få nye pupper? Jo alle kan få hva hen de vil, men de fleste menn velger dåp for å nå målet sitt, Og som sagt alle må lære seg å bli fornøyd med kroppen sin; Kanskje det er det beste for dem... Dritt i hvordan folk ser på deg; tenk på helset ditt, framtiden din og rett og slett deg selv;; Folk skader deg for tjene penger på deg... Ikke la dem gjøre det... Ikke ta noe risiko, tenk på det veldig godt...
Gjest Lykkeliky Skrevet 3. januar 2011 #92 Skrevet 3. januar 2011 Uff, jeg blir trist av slike innlegg, jeg! Trodde silikon var ganske UT nå, skjønner ikke at folk fortsatt får seg til å operere inn fake-pupper! Alle ser jo at det er fake, og hva slags menn vil egentlig ha ei dame som er fake?!?! Syntes også det er idiotisk at folk sier de gjør det for seg selv, da er det mye bedre å VÆRE seg selv da! Uten oppblåste patter! Nei, jenter, skjerp dere!!! 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #93 Skrevet 3. januar 2011 Uff, jeg blir trist av slike innlegg, jeg! Trodde silikon var ganske UT nå, skjønner ikke at folk fortsatt får seg til å operere inn fake-pupper! Alle ser jo at det er fake, og hva slags menn vil egentlig ha ei dame som er fake?!?! Syntes også det er idiotisk at folk sier de gjør det for seg selv, da er det mye bedre å VÆRE seg selv da! Uten oppblåste patter! Nei, jenter, skjerp dere!!! Hva slags menn vil ha jenter med siilikon? Mange. Har flere venninner med silikon og alle har kjæreste. Jeg har å silikon og type. Folk må få lov til å gjøre som de vil.Jeg driter vel i om "alle" ser de er fake. So what? Så lenge jeg er fornøyd med puppene mine og typen min så får folk bare mene hva de vil og slenge så mye dritt de vil om jenter med silikon.
Gjest Lene Skrevet 8. februar 2011 #94 Skrevet 8. februar 2011 Ingn grunn til å ikke ta silikon hvis man føler seg trygg på det og har sjekket ut stedet du skal ta det. Føler man seg ikke vel i "puppene man har" , så skjønner jeg godt at folk gjør det. Jeg hadde perfekte pupper frem til jeg fikk barn. Nå er de blitt mye mindre, og jeg urderer å ta silikon-saltvann selv. Lykke til med operasjonen Natvig. Du har kanskje tatt den? Ble du forøyd? Lene
Gjest Delphina Skrevet 8. februar 2011 #95 Skrevet 8. februar 2011 Hva slags menn vil ha jenter med siilikon? Mange. Har flere venninner med silikon og alle har kjæreste. Jeg har å silikon og type. Folk må få lov til å gjøre som de vil.Jeg driter vel i om "alle" ser de er fake. So what? Så lenge jeg er fornøyd med puppene mine og typen min så får folk bare mene hva de vil og slenge så mye dritt de vil om jenter med silikon. Hvis disse guttene kun er ute etter silikonpuppene deres, så kan de værsågod feste noen på seg selv også. Ok, nå skal jeg være seriøs. Folk foretrekker store eller små, falske eller ekte. Mange menn foretrekker pupper Jeg bryr meg mildt sagt ikke om folk har falske eller ekte, så lenge man er fornøyd med seg selv.. Dog til folk som vurderer å legge inn mye, ulemper med store bryst, ekte eller falske er at du kan få plager i rygg, nakke og/eller skuldre. Det er tross alt vekt foran på brystet som blir tungt. Av erfaring er det ikke behagelig å ha disse plagene, og jeg må nok ty til reduksjon etter svangerskapet for å få slutt på plagene jeg har. Tenk dere godt om før dere legger inn innlegg, det er ikke akkurat småsaker, det koster en del også.
Lunete Skrevet 8. februar 2011 #96 Skrevet 8. februar 2011 Ulemper: Du vil mest sannsynlig ikke kunne amme når/ hvis du skal ha barn. Amming er en veldig viktig del av tilknyttnings båndet mor og barn gjør den Du vil ikke se naturlig og fin ut naken, da puppene står rett opp selvom du ligger, DEt eneste jeg kan si sikkert er at du en dag, vil våkne opp og angre.. Gidder egentlig ikke å blande meg inn i denne diskusjonen, men klarer ikke la vær å påpeke et par ting. Silikon i brystene utgjør ingen problemer for amming. Ikke alle silikon pupper står rett opp når man ligger, ikke alle legger inn like mye som Pamela vet du... Mine sto rett opp når jeg lå på ryggen før jeg opererte fordi de ikke var store nok til å bevege seg noe. De så vel falskere ut før jeg opererte da... Og det er da ingen garanti for at man kommer til å angre! Makan til fordommer. Mange opererer seg og er fornøyde og lykkelige over det valget hele livet.
Betty84 Skrevet 9. februar 2011 #97 Skrevet 9. februar 2011 Noen som vet hvor lenge de holder? må de byttes? hva koster det? noen som har noe som taler for og imot å gå til annskaffelse av dette? Finn tråden -ceecee`s hemmelige verden du.......
Smokapie Skrevet 1. januar 2012 #98 Skrevet 1. januar 2012 Nå har jeg lest mange av de ulike innleggene. Og forstår at over halvparten er super fornøyd. Jeg skal under kniven neste mandag, og har sommerfugler i magen. Har tenkt på dette i ca 5 år, og hver gang slått det fra meg og tenkt det vokser nok. Men har aldri skjedd noe mer. Vinteren er aldri noe problem, men hver gang sommeren kommer, og jeg ønsker å gå uten bh i t-skjorter eller kjoler med bar rygg så blir det ett problem Var på konsultasjon 1.nov, og da sa legen at han syntes 350gr er passe, under muskelen. Jeg er veldig slank 22år, veier rundt 48-49kg og er ca 172cm. Bruker nå 75a(med to innlegg puter) Hva tror dere jeg kommer til å oppnå, og tror dere at det vil bli fint ? Er det noen der ute som kanskje vil sende før etter bilder, er så spent på resultatet. Veit at mine ikke blir samme som andre sine, men gøy å se hvor bra resultatet til andre er :D Beste forume jeg har lest på lenge.
Gjest perspektiv Skrevet 2. januar 2012 #99 Skrevet 2. januar 2012 Sier du at kvinner med små pupper ikke er kvinnelige, og ikke har lov til å føle seg kvinnelige og vel med seg selv? Må man ha pupper av en viss størrelse for å være kvinnelig? Hei, Sitter her med harde bittesmå AA-cup som ikke er "myke" eller lignende (helt flat). Satt og leste igjennom tråden, og nikket meg enig i alle som sa at man har rett til å føle seg kvinnelig og førnøyd med seg selv... Overså alle "hatinnleggene" om silikon, helt til jeg leste hva du sa. Fikk meg virkelig til å tenke over ting. Tusen takk. Jeg er helt enig med deg, hvorfor skal størrelse ha noe å si om hvor feminin man er? Synes fortsatt jeg har alt for små pupper, men kommer nok ikke til å ta silikon. Forstår fortsatt fullt ut at folk velger å ta det. Hadde nok valgt en B-cup hvis jeg kunne. Men som sagt, det kommer jeg til å huske.. Hvorfor i faen er det bare kvinner som har store pupper som skal "få lov" til å føle seg kvinnelige, og hvordan våger de å se på andre som mindre feminine fordi de har mindre fett på kroppen? Tusen takk for perspektivendringen:) 1
bambino Skrevet 2. januar 2012 #100 Skrevet 2. januar 2012 (endret) Mine personlige Fordeler og ulemper ved å ta silikon. Tok dråpeformede, 200g var det vel. Gikk fra A til stor B. Det var en rask operasjon med lokalbedøvelse. Dro hjem etter 2-3 timer på overvåkning. De første dagene var jo ikke direkte morsomme der jeg måtte få hjelp til å reise meg opp fra sofaen osv. Og det var dyrt, betalte vel ca 25 000. Men jeg er veldig fornøyd. Føler de er akkurat passe store ( jeg bad om noe som passet kroppen min uten å se unaturlige ut), de er jevnere nå enn de var. Arrene er bare 2 hvite streker i folden under puppene, så de synes kun om kan strekker armene høyt opp. Det negative jeg kommer på som jeg synes er kjedelig nå er at jeg mangler fortsatt litt følelse på et bittelite område under den ene puppen, og jeg kan ikke lengre ligge på magen å sove... Som sagt, alt i alt er jeg veldig fornøyd og har ikke angret et sekund. Og til de som skriver at det ser fake ut og ingen gutt vil ha en jente med silikon. Det går faktisk ann å gjøre det på en måte som ikke ser fake ut. Flere av mine beste venner så ikke engang at jeg hadde gjort det. Måtte vise frem arrene til hu ene. Men jeg trives mye bedre med meg selv, og ja to "geleklumper" kan faktisk gi bedre selvtillitt..... ! Endret 2. januar 2012 av Line20
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå