Gå til innhold

Jeg vurderer silikonpupper...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som vet hvor lenge de holder? må de byttes? hva koster det?

noen som har noe som taler for og imot å gå til annskaffelse av dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Aeris
Skrevet

alt jeg kan si, er vær fornøyd med kroppen din, ikke ødelegg den...

• Liker 1
Gjest Gjest_cilja_*
Skrevet

Viss du ønsker innlegg av litt størrelse,ås vær obs på at du kan få nakke/ryggplager av dette.

De må skiftes ut,hvor ofte kommer an på hvilke innlegg du har. Tenk deg nøye om før du evt. velger innlegg.

Gjest Gjest
Skrevet

Fordeler: Det ser ok ut med klær på..

Ulemper: Stor operasjon, dyrt, må byttes om noen år, tar lang tid før de ser noenlunde ok ut, arr, nippler som peker i hver sin retning, to runde klumper på brystkassen, ryggproblemer, vanskelig å finne bh i riktig størrelse.. osv osv

• Liker 1
Gjest Gjest_lulu_*
Skrevet

menn ser på deg som sex objekt etterpå

• Liker 1
Gjest Papirkurven
Skrevet

Kan jeg spørre om størrelsen nå?

Vil bare si at jeg har hatt store pupper hele livet og sliter med stiv nakke og skuldre, øresus, prolaps og skjevhet. Kanskje ikke bare pga. puppene, men hvis du plutselig får masse ekstra fremme vil du nok kjenne det! Du er laget med de proporsjonene du skal ha.

• Liker 1
Skrevet

haha! Dette er den dummeste tråden jeg har sett! Det får da være måte på til negativ holdning til sillikonpupper! Hahahahah! Nei alle får ikke rygg og nakke problemer.. NEI alle velger ikke 500 gram! Og bli sett på som ett sexobjekt etterpå? nei..eller jo men det er nok bare de som ser ut som lene alexandra (før) etterpå! Man kan velge imellom dråpe former eller helt runde. Vil man ha noe naturlig er det lurt å velge dråpeformer, men jeg personlig synes runde er finest=) Har det selv! JA man må operere seg igjen om noen år for å ta ut gamle protesene. Man kan da velge om man vil sette inn nye eller ta de helt ut. Men protesene nå varer ivertfall 13 år så det er ingen fare med å måtte bytte dem ut fort! Å ødlegge kroppen gjør man ivertfall ikke.. Man pynter på skrotten! Det er lov!;)

Gjest Gjest
Skrevet

Ulemper: Du vil mest sannsynlig ikke kunne amme når/ hvis du skal ha barn. Amming er en veldig viktig del av tilknyttnings båndet mor og barn gjør den første tiden.

Store pupper begynner seriøst og bli ut nå, tillogmed glamormodeller tar ut silekonen nå.

Du vil ikke se naturlig og fin ut naken, da puppene står rett opp selvom du ligger, noe som bare ser rart ut.

Mange har fordeler mot silikon jenter så du vil desverre bli fordomsdømt av en del både gutter og jenter.

Folk vil se på puppene dine og ikke inn i øynene dine når de snakker med deg. beklager men øyner trekkes automatisk ned på store silikon pupper. ikke nødvendigvis fordi de er pene.

Fordel:

Hvis du er helt flat som meg, så vil tupe topper klare og holde seg oppe.

DEt eneste jeg kan si sikkert er at du en dag, vil våkne opp og angre..

Lær deg og bli glad i deg selv. du er bra nok sånn som du er..

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet
Kan jeg spørre om størrelsen nå?

Vil bare si at jeg har hatt store pupper hele livet og sliter med stiv nakke og skuldre, øresus, prolaps og skjevhet. Kanskje ikke bare pga. puppene, men hvis du plutselig får masse ekstra fremme vil du nok kjenne det! Du er laget med de proporsjonene du skal ha.

Er en A nå, synes ikke det er så proposjonert i forhold til resten av kroppen, har en typisk "pæreform" så vil jo gjerne gjevne ut litt...

Gjest Jonas
Skrevet

Turn off.

En ting er at det kan gjøres fint osv. men for meg sier det noe om personligheten som ikke er særlig attraktivt. (Det er ikke noe attraktivt at noen tenker så mye på utseende at de går til et sånn skritt).

• Liker 1
Gjest Gjesten
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor alle er så negative til silikon ? (ja jeg er mann)

Er jo ikke noe galt å fikse litt på puppene, spesielt om du selv får bedre selvtillit av dette! I mine øyne er det å ha et pent utsende en egenskap (på likhet med personlighet, pent fjes osv)

Skrevet

Her var det mye uerfarne folk som svarte på ting de absolutt ikke har noen erfaring med.

Silikonpupper vil ikke gi rygg/nakkeproblemer, da skal du har store innlegg på en liiiten kropp. Ofte hjelper det å bruke riktig bhstørrelse og trene. Faste silikonpupper vil ikke være like tunge som ekte, store pupper siden de henger mer og muligens trenger mer støtte.

Silikoninnlegg må ikke skiftes ofte som noen nevner. De holder godt og lenge, men mange velger å bytte ut protesene fordi de ønsker større.

De aller fleste kan amme uten problem med silikoninnlegg.

Det folk har sett av silikonpupper som ikke ser ut i måneskinn er ofte gjort av kirurger fra USA eller andre land hvor de ikke har så strenge regler om i Norge.

Det er så mye skrekkhistorier der ute som folk velger å tro på fordi de hører om det i media. Alle de hundre tusen i Norge som har silikon som ikke er noe galt med hører man ingenting om.

Klart det er fordeler og bakdeler med store og små pupper, men det får enhver avgjøre. Selv om man har silikon så vil det ikke si at man har pupper som Pamela. De aller fleste velger noe som kler kroppen og ser veldig bra ut.

Skrevet

Glemte å fortelle om et sitat jeg liker veldig godt som kommer fra et eller annet forum hvor de diskuterte det å fikse på puppene.

Det er liksom greit at mennene trener og får store fine muskler, men hvis en dame får større pupper (som bare kan oppnås ved operasjon) så er det fy fy og hun må søke psykolog og forbedre selvtilliten osv...

Det sier man ikke til menn som vil ha store muskler og ta seg godt ut. Han får ikke høre at han må være fornøyd med den kroppen han har eller at han må snakke med psykolog.

Litt satt på spissen, men det er noe i det.

Gjest Gjest
Skrevet
Her var det mye uerfarne folk som svarte på ting de absolutt ikke har noen erfaring med.

Silikonpupper vil ikke gi rygg/nakkeproblemer, da skal du har store innlegg på en liiiten kropp. Ofte hjelper det å bruke riktig bhstørrelse og trene. Faste silikonpupper vil ikke være like tunge som ekte, store pupper siden de henger mer og muligens trenger mer støtte.

Silikoninnlegg må ikke skiftes ofte som noen nevner. De holder godt og lenge, men mange velger å bytte ut protesene fordi de ønsker større.

De aller fleste kan amme uten problem med silikoninnlegg.

Det folk har sett av silikonpupper som ikke ser ut i måneskinn er ofte gjort av kirurger fra USA eller andre land hvor de ikke har så strenge regler om i Norge.

Det er så mye skrekkhistorier der ute som folk velger å tro på fordi de hører om det i media. Alle de hundre tusen i Norge som har silikon som ikke er noe galt med hører man ingenting om.

Klart det er fordeler og bakdeler med store og små pupper, men det får enhver avgjøre. Selv om man har silikon så vil det ikke si at man har pupper som Pamela. De aller fleste velger noe som kler kroppen og ser veldig bra ut.

Du hadde jo virkelig peiling. :rolleyes:

• Liker 1
Gjest Gjest*tuppelure
Skrevet

ikkje tøys med skaparverket! hehe;)

selv har jeg har små pupper, og de er så fine atte... man kan gå med så utringa topper man bare vil utan at det ser "tacky" ut! :D

Husk at man kommer langt med en god push-up med litt innlegg. Og tenk på hvor mange ganger du kan dra på kino, på restaurant, fornøyelsespark - you name it - for beløpet!

Beklager at jeg ikke svarte på det du spurte om - jeg vet lite om det.

Lykke til med valget ditt :)

• Liker 1
Skrevet
Du hadde jo virkelig peiling. :rolleyes:

Kan hende jeg har lest side opp og side ned om dette temaet både på norske og amerikanske sider, og muligens har erfaring selv :jepp:

Gjest Gjest
Skrevet

Mange mister følelsen i puppene etter at de har satt inn silikon.

De kjennes oftere hardere ut en vanlige pupper.

Vannskeligere og finne brystkul Brystkreft

Opperasjonen kan gå galt.. Sjeldent, men går en del historier ute.

MAn kan få stygge arr.

Man kan ikke lengre gå i no særlig utringning uten at det ser vulkært ut.

• Liker 1
Gjest Papirkurven
Skrevet

jeg hadde priset meg lykkelig om jeg hadde pupper i en slik form og/eller størrelse at jeg ikke MÅTTE gå med bh hele tiden!

• Liker 2
Skrevet

Silikonpupper ligger på en pris mellom 25 000-40 000!

Jeg skal ta silikon pupper fordi jeg ikke føler meg vell med dem jeg har nå. Fordi de ikke passer til kroppen min. Og selvom store pupper holder på og gå "ut", hva så?

Jeg skal operere meg i januar til neste år på nobel clinic i oslo.

Gleder meg masse!!

Skrevet
Noen som vet hvor lenge de holder? må de byttes? hva koster det?

noen som har noe som taler for og imot å gå til annskaffelse av dette?

Silikonpupper ligger på en pris mellom 25 000-40 000!

Jeg skal ta silikon pupper fordi jeg ikke føler meg vell med dem jeg har nå. Fordi de ikke passer til kroppen min. Og selvom store pupper holder på og gå "ut", hva så?

Jeg skal operere meg i januar til neste år på nobel clinic i oslo.

Gleder meg masse!!

Altså, det KAN være en risiko, men begynn allerede nå å leite etter plassen du skal opereres, og les om så mange clinicer du bare kan.

Og noen gode råd om hva du må passe på og sjekke ut blant klinikkene. :

Sjekk klinikken og kirurgens rykte og renommé.

Sjekk om kirurgen er spesialist i plastikkirurgi. Vær oppmerksom på at "kosmetisk kirurgi" ikke er en spesialitet.

Sjekk om klinikken har vaktordninger. Er kirurgen tilgjengelig 24 timer i døgnet etter operasjonen?

Dekkes eventuelle etterkorreksjoner av prisen du betaler for inngrepet?

Vurder klinikkens informasjonsmateriell. Virker alt for "enkelt og greit": vær skeptisk!

Skaff deg informasjon om risiko, bivirkninger og komplikasjoner. Ingen inngrep er uten risiko.

____

Mulige komplikasjoner i tilknytning til narkose/bedøvelse og kirurgi generelt

Aspirasjon

Aspirasjon oppstår hvis du kaster opp mens inngrepet pågår og oppkast havner i lungene. Dersom dette skjer kan det føre til en lettere reaksjon med ubehag, men det kan også føre til infeksjon, kronisk hoste, blokkering i lungene, eller lungebetennelse.

Blodpropp

Dersom en blodpropp oppstår i en vene (vanligst i vene på leggen) så er det en

situasjon som kan bli livstruende. Blodpropp er en lite forutsigbar situasjon som kan oppstå når blod og hevelse får samle seg et spesifikt sted, for eksempel som følge av stillesitting og ubevegelighet (rekonvalesens etter operasjon og medisinske forhold men også i forbindelse med for eksempel graviditet, lange flyreiser).

Blodtrykksfall

Det er vanlig at blodtrykket faller under et inngrep med narkose. Det som kan være problematisk er dersom det skjer et plutselig fall som følge av blodtap. Dette vil i tilfelle kunne føre til irregulær hjerterytme og et mulig hjerteanfall.

Blødning

Enhver form for kirurgi medfører noen grad av blødning. Problem oppstår dersom blødningen blir unormalt stor. I løpet av et inngrep vil dette bli avdekket og håndtert umiddelbart.

Dersom blødningen skjer etter at inngrepet er gjennomført, kan det være behov for ytterligere inngrep. Her er det viktig at du har en klar forståelse for hva du kan forvente etter inngrepet av i form av blødning, blodansamling og blåmerker.

Død

Kirurgi – utført av kompetente kirurger – vil i seg selv ikke medføre noen risiko for død. Det kan imidlertid oppstå komplikasjoner i løpet av et inngrep som kan utarte til en livstruende situasjon (se de nevnte komplikasjonsmulighetene i denne oversikten).

Altså, dette høres jo HELT kriminelt ut, men det KAN skje, men det er veldig sjeldent. Hvis du går til en GOD Klinik som har gode rykter, så tror jeg nok ingen av disse tingene vil skje. Men det er jo greit og vite før du gjennomfører en operasjon. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...