loxodonta Skrevet 22. september 2010 #61 Skrevet 22. september 2010 Jeg har lagt inn 300g og mine føles naturlige ut. Tro det eller ei. mange tro jo at silikonpupper er harde men det kommer ann på hvor mye man legger inn, Pøser man på med 700g så kan de sikkert føles harde men jeg har bare 300g og de føles ikke harde. Alle som har kjent på de blir helt sjokkerte over hvor naturlige de kjennes. Siden de trodde alle silikonpupper er harde. Enig. De fleste av befolkningen har nok aldri fått kjenne på hvordan en silikonpupp kjennes ut som. Hvordan kan man da uttale seg om at de er harde?? Det eneste man baserer seg på da, er "rykter" og medie-babes med altfor store innlegg, som selvsagt føles veldig unaturlig ut. Men hvor mange prosent utgir disse av alle jenter i Norge med silikon?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #62 Skrevet 23. september 2010 Jeg la inn i mai. Jeg har anatomiske 295ml eller 330g som legen sa. Mine er tilbake til naturlige størrelse. De bh'ene jeg hadde før amming, passer perfekt. Så mine ser nok naturlig ut. Mine venner er veldig overrasket over hvor naturlig det kjennes ut. Men så er jeg tynn, så hvis man kjenner nøye etter, kan man kjenne kantene. Alt i alt er jeg veldig fornøyd (skulle kanskje ønske jeg la inn litt mer?) Mine implantat skal være livsvarige..Jeg trenger aldri å skifte dem ut. Jeg har arr under brystet, og mine ligger under muskelen. Legen mente sånn var best for at det skulle være minst mulig komplikasjoner. Gjør som du vil sier nå jeg!!! Eneste jeg angrer på er restylane i leppa, men dette forsvinner heldigvis...
AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #63 Skrevet 23. september 2010 ...Finnes det virkelig livsvarige implantat..? Eneste er nok at produsentene kan gi livstidsgaranti, viss de sprekker o.l så får du nye. Men operasjon må du betale. Ingen vet hvordan puppene blir etter 10-15-20 år. Jeg er innstilt på å måtte bytte minst en gang til i livet, kanskje to. Det er selvsagt en ulempe med å ha lagt inn silikon. Sammen med sjansen for hard kapsel. Bortsett fra det, har jeg bare positive opplevelser, og vil ikke tilbake til mine gamle bryster.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #64 Skrevet 23. september 2010 Viss du lurer på å få det dekket, er første vei å kontakte fastlegen. Men det høres ikke ut som du har "god" nok grunn til å få det dekket. Hører solskinnshistorier om noen helt flate som har fått det dekket, men jeg ville bare få det gjort. Jeg var helt flat før operasjon. Helt FLAT! Hva dere andre tenker om silikon, får dere tenke for dere selv. Tenk hvor fornøyde mange mange jenter har blitt, inkludert meg selv! Hei, Nå har jeg bestilt time til fastlegen min. Skal dit neste uke faktisk! Er sikkelig spent. Håper han gir meg positiv respons!! Kan jo hende jeg ikke får dekket noe.... Må jeg betale selv blir det dyrt!! Det står jo på hjemmesiden til plastikkirurgi.nu at en silikon operasjon koster mellom 25.000 og 40.000 kroner. Hjelp!! Det er mye penger!! Godt å höre at du er fornöyd, da!!
AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #65 Skrevet 23. september 2010 Hei, Nå har jeg bestilt time til fastlegen min. Skal dit neste uke faktisk! Er sikkelig spent. Håper han gir meg positiv respons!! Kan jo hende jeg ikke får dekket noe.... Må jeg betale selv blir det dyrt!! Det står jo på hjemmesiden til plastikkirurgi.nu at en silikon operasjon koster mellom 25.000 og 40.000 kroner. Hjelp!! Det er mye penger!! Godt å höre at du er fornöyd, da!! Du må informere oss om hvordan det går For min del var det verdt de kronene. Som oftest vil en slik operasjon komme på rundt 30.000. Hvilken BHstr har du nå? Noen andre spesielle grunner til operasjon?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #66 Skrevet 23. september 2010 Du må informere oss om hvordan det går For min del var det verdt de kronene. Som oftest vil en slik operasjon komme på rundt 30.000. Hvilken BHstr har du nå? Noen andre spesielle grunner til operasjon? Det skal jeg gjøre!!! Nå har jeg "a-cup". Fyller den jo ikke så kunne jo like gjerne gått uten bh:( Har tidligere blitt mobbet og selvtillitten er på bånn. Har så lyst til å leve et "normalt" liv! Prisen er vel sikkert avhengig av hvor man opererer seg? Sjekk hva det står her... http://www.plastikkirurgi.nu/priser-laana-brystforstoerrelse Det virker som det er individuelt... Det går jo an å ta sånne operasjoner i utlandet også, da. Har lest litt på det på samme nettside og det virker som at man kan få det mye billigere der... Kanskje ikke så lurt i forhold til komplikasjoner, oppfølging osv.. Men: fastlege først;) får høre hva han sier!!
Rødtoppen86 Skrevet 23. september 2010 #67 Skrevet 23. september 2010 Skal du først ta en slik operasjon, så skal du IKKE gå etter det billigste. For meg virker det som om du ikke er "gammel" nok til å gjøre noe slikt enda. Holdningen din viser at du tenker på enkleste og billigste utvei, og det er ikke bra. Bruk et år på å spare og se om du fortsatt vil ha silikon Jeg er absolutt ikke imot en slik operasjon (ville vært dumt siden jeg selv har silikon) men det har noe med modenhet å gjøre. 1
nymfo88 Skrevet 23. september 2010 #68 Skrevet 23. september 2010 Fordeler : Ser bra ut (med klær) til man får vite at det er silikon Ulemper: Så å si alt. Med mindre du er flatbrystet styr unna, det er ikke kult 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #69 Skrevet 23. september 2010 Fordeler : Ser bra ut (med klær) til man får vite at det er silikon Ulemper: Så å si alt. Med mindre du er flatbrystet styr unna, det er ikke kult Kjære nymfo88: Hvorfor ser det bra ut, helt du får vite at det er silikon? Har du silikon selv kanskje? Hadde vært intressant å fått blindtestet det, og sett hva resultatet sa.... Jeg tror ikke du kan dra alle over en kam. Når man uttaler seg uten å vite, burde man ikke uttale seg i det hele tatt. Det er sånn rykter fortsetter.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #70 Skrevet 23. september 2010 Det skal jeg gjøre!!! Nå har jeg "a-cup". Fyller den jo ikke så kunne jo like gjerne gått uten bh:( Har tidligere blitt mobbet og selvtillitten er på bånn. Har så lyst til å leve et "normalt" liv! Prisen er vel sikkert avhengig av hvor man opererer seg? Sjekk hva det står her... http://www.plastikkirurgi.nu/priser-laana-brystforstoerrelse Det virker som det er individuelt... Det går jo an å ta sånne operasjoner i utlandet også, da. Har lest litt på det på samme nettside og det virker som at man kan få det mye billigere der... Kanskje ikke så lurt i forhold til komplikasjoner, oppfølging osv.. Men: fastlege først;) får høre hva han sier!! Jeg ville absolutt ikke tatt operasjon i utlandet. Hva viss det oppstår noe komplikasjoner i ettertid? Infeksjon feks. Eller ripling eller hard kapsel? Også må de jo skiftes ut minst en gang til i løpet av livet. Litt kronglete blir det med etterkontroller også. Kan jeg spørre hvor gammel du er? For min del, så har jeg alltid tenkt (helt siden ingenting skjedde på den fronten..) at jeg skulle ta brystforstørrelse. Jeg følte meg unormal, ikke kvinne, og var svært ukomfortabel med det. Det var konstant i tankene, og jeg måtte alltid "skjule" det området. Nå kan jeg endelig være som alle andre kvinner Så det var et meget gjennomtenkt valg, jeg har tenkt på det i 10 (!) år faktisk. Hadde jeg derimot hatt noe pupper, jeg var jo helt flat, så hadde saken vært annerledes. Da er det jo lettere å akseptere hvordan man er, for da hadde jeg hatt noe og kunne følt meg "normal". Så for min del- skulle ønske jeg hadde sluppet å ty så drastisk til verks som en operasjon. Men det var noe jeg likevel kom frem til at jeg ville. Når det er sagt- så tenker jeg nesten ikke over lenger at jeg har silikon. Og det er så deilig
AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #71 Skrevet 26. september 2010 Jeg ville absolutt ikke tatt operasjon i utlandet. Hva viss det oppstår noe komplikasjoner i ettertid? Infeksjon feks. Eller ripling eller hard kapsel? Også må de jo skiftes ut minst en gang til i løpet av livet. Litt kronglete blir det med etterkontroller også. Kan jeg spørre hvor gammel du er? For min del, så har jeg alltid tenkt (helt siden ingenting skjedde på den fronten..) at jeg skulle ta brystforstørrelse. Jeg følte meg unormal, ikke kvinne, og var svært ukomfortabel med det. Det var konstant i tankene, og jeg måtte alltid "skjule" det området. Nå kan jeg endelig være som alle andre kvinner Så det var et meget gjennomtenkt valg, jeg har tenkt på det i 10 (!) år faktisk. Hadde jeg derimot hatt noe pupper, jeg var jo helt flat, så hadde saken vært annerledes. Da er det jo lettere å akseptere hvordan man er, for da hadde jeg hatt noe og kunne følt meg "normal". Så for min del- skulle ønske jeg hadde sluppet å ty så drastisk til verks som en operasjon. Men det var noe jeg likevel kom frem til at jeg ville. Når det er sagt- så tenker jeg nesten ikke over lenger at jeg har silikon. Og det er så deilig Takk for tilbakemeldinger Ja, plastisk kirurgi i utlandet er vel kanskje litt risikabelt, men det er så utrolig mye billigere enn her ;-) Jeg har en venninne som tok fettsuging i Talinnn. Hun betalte halvparten av det det koster i Norge!! Hun er veldig fornøyd med resultatet, og har ikke hatt noen komplikasjoner i etterkant. Min alder er forresten 18:) Kanskje du har skrevet der het tidligere, men finner det ikke igjen. Hvor stor cup gikk du til?
AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #72 Skrevet 26. september 2010 Takk for tilbakemeldinger Ja, plastisk kirurgi i utlandet er vel kanskje litt risikabelt, men det er så utrolig mye billigere enn her ;-) Jeg har en venninne som tok fettsuging i Talinnn. Hun betalte halvparten av det det koster i Norge!! Hun er veldig fornøyd med resultatet, og har ikke hatt noen komplikasjoner i etterkant. Min alder er forresten 18:) Kanskje du har skrevet der het tidligere, men finner det ikke igjen. Hvor stor cup gikk du til? For min del- når det gjelder min egen kropp og sikkerhet- så prioriterte jeg slik at hele sommerlønnen gikk i operasjonen. Det er tross alt ikke uoverkommelig. Viss du syns det er mye penger nå, er det jo fullt mulig og vente til du er ferdig utdannet, og da penger ikke har så mye å si. Jeg merker jeg faktisk blir litt negativ når du sier at du er 18... Ting er verken ferdig utviklet fysisk, og man tenker litt annerledes. Hadde jeg selv tenkt mer over det da jeg var 18, vet jeg ikke helt hva jeg hadde gjort... For min del visste jeg jo at selv om åra gikk, ville det ikke skje noe på den fronten. Uannsett er det jo noe du selv bestemmer, og må gjøre det som er riktig for deg. Det skal ikke være den minste tvil om hva man gjør og hvorfor. En annen ting. Brystproteser er jo noe man må skifte før eller siden, og det er hyggelig å komme tilbake til en trygg klinikk. Jeg gikk fra 75a (som ikke ble utfyllt i det hele tatt) til 80B i sportsBH. Har testet BHer og tror jeg kommer til å bli en 80C, eller 75D. Det er mer enn nok for meg, og ja, jeg er fornøyd
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #73 Skrevet 2. oktober 2010 Hei, Nå har jeg bestilt time til fastlegen min. Skal dit neste uke faktisk! Er sikkelig spent. Håper han gir meg positiv respons!! Kan jo hende jeg ikke får dekket noe.... Må jeg betale selv blir det dyrt!! Det står jo på hjemmesiden til plastikkirurgi.nu at en silikon operasjon koster mellom 25.000 og 40.000 kroner. Hjelp!! Det er mye penger!! Godt å höre at du er fornöyd, da!! Hvordan gikk det?
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2010 #74 Skrevet 2. oktober 2010 Enig. De fleste av befolkningen har nok aldri fått kjenne på hvordan en silikonpupp kjennes ut som. Hvordan kan man da uttale seg om at de er harde?? Det eneste man baserer seg på da, er "rykter" og medie-babes med altfor store innlegg, som selvsagt føles veldig unaturlig ut. Men hvor mange prosent utgir disse av alle jenter i Norge med silikon? Jeg har etterhvert fått ganske god trening i å gjenkjenne silikonpupper (pga yrke), og jeg må si at 1) ofte ser de veldig naturlige og ekte ut, spesielt de som ikke er veldig store, som er lagt over muskel, og som har "seget" litt med årene..., slik at de har endel bevegelighet. Det første man legger merke til hos silikondamer, er jo gjerne at brystene er unaturlig faste i forhold til størrelsen, og at de har for lite "bevegelighet". Hos de radmagre, med implantat lagt enten over eller under muskel, synes jeg ofte puppene henger for lite, de står for mye rett ut, og jevner seg ikke når man ligger på ryggen. Hos de som får mye kapseldannelse, eller at implantatet flytter seg i forhold til brystet, ser det jo meget uheldig ut Husk: alle får kapsel, det er bare ulike grader av det. Svangerskap og amming øker risikoen for kapseldannelse med 50%... (Dernest er det "ripling" - også det ser jo utrolig stygt ut,vises med en gang kvinnen vrir seg eller bøyer seg (dersom hun har utringning), og det er ikke tilfelle at ru implantater forhindrer dette). 2) og...når du kjenner på de, kjenner du raskt at de er for "homogene", for "like", for lite knudrete/kjertlete...Men de er jo ikke harde likevel! (med unntak av de med kapselproblem). Silikonpupper er myke, bare ikke myke på samme måten som ekte bryster er det. Man må erfare det for å skjønne det. 3) tusenvis av kvinner tar operasjon årlig, vil anta at mange er veldig fornøyde, men for de kvinner som opplever uheldige bivirkninger, smerter, re-operasjoner, og som må leve resten av livet med arr på brystkassen og varig deformerte bryst: disse kvinnene vil nok tenke at friske små pupper eller friske flate pupper ville vært å foretrekke. Synd at man ikke kan vite på forhånd hvilken gruppe man havner i.
Rødtoppen86 Skrevet 2. oktober 2010 #75 Skrevet 2. oktober 2010 Heldigvis er det de færreste som får problemer. Tenk på alle de som opererer seg hvert år. Klart man hører om tilfellene hvor det oppstår problemer, ikke om alle de som lever med silikon uten problemer. Det viktigste er at man er klar over at det kan oppstå problemer, at man er villig til å ta den risken. Det meste man gjør her i livet har risikoer, men man får spørre seg hva man er villig til å leve med. Noe så enkelt som å få en piercring kan jo være farlig det og. Det er ikke alltid at det er den største operasjonen som er farligst. Nei, hva man gjør med kroppen sin får den enkelte bestemme, men da får man også stå for valget sitt.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #76 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg har etterhvert fått ganske god trening i å gjenkjenne silikonpupper (pga yrke), og jeg må si at 1) ofte ser de veldig naturlige og ekte ut, spesielt de som ikke er veldig store, som er lagt over muskel, og som har "seget" litt med årene..., slik at de har endel bevegelighet. Det første man legger merke til hos silikondamer, er jo gjerne at brystene er unaturlig faste i forhold til størrelsen, og at de har for lite "bevegelighet". Hos de radmagre, med implantat lagt enten over eller under muskel, synes jeg ofte puppene henger for lite, de står for mye rett ut, og jevner seg ikke når man ligger på ryggen. Hos de som får mye kapseldannelse, eller at implantatet flytter seg i forhold til brystet, ser det jo meget uheldig ut Husk: alle får kapsel, det er bare ulike grader av det. Svangerskap og amming øker risikoen for kapseldannelse med 50%... (Dernest er det "ripling" - også det ser jo utrolig stygt ut,vises med en gang kvinnen vrir seg eller bøyer seg (dersom hun har utringning), og det er ikke tilfelle at ru implantater forhindrer dette). 2) og...når du kjenner på de, kjenner du raskt at de er for "homogene", for "like", for lite knudrete/kjertlete...Men de er jo ikke harde likevel! (med unntak av de med kapselproblem). Silikonpupper er myke, bare ikke myke på samme måten som ekte bryster er det. Man må erfare det for å skjønne det. 3) tusenvis av kvinner tar operasjon årlig, vil anta at mange er veldig fornøyde, men for de kvinner som opplever uheldige bivirkninger, smerter, re-operasjoner, og som må leve resten av livet med arr på brystkassen og varig deformerte bryst: disse kvinnene vil nok tenke at friske små pupper eller friske flate pupper ville vært å foretrekke. Synd at man ikke kan vite på forhånd hvilken gruppe man havner i. Jeg er enig i mye av det du skriver om fasthet. Men hvorfor velger de fleste kvinner som får hard kapsel (uten at det gjør for vondt) heller å ha hard kapsel enn å gå tilbake til sine gamle bryster/flate bryster? Ja, jeg kan være enig i at friske små pupper er å fortrekke fremfor komplikasjoner (som forresten ikke skjer så ofte heller). Men ikke friske flate pupper, for min del. Hva hadde DU gjort viss du hadde hatt INGENTING? Det er så lett å si det for dere som ikke har noen grunn til å gå gjennom en brystforstørrelse. Tror du at du virkelig hadde valgt å være helt flat resten av livet, i frykt for å være en av de 5% som får kapsel?? Aldri kunne gå uten BH, aldri i bikini, aldri i kjoler, topper, utringinger, aldri finne BH som passer og får deg til å føle deg pen, og kanskje i tillegg få bemerkninger på at man er ingen kvinne. Når du vet at en operasjon med stor sannsynlighet vil være vellykket? Jeg sier ikke at man skal blunde igjen og at "det skjer ikke meg" angående komplikasjoner. Men jeg er villig å ta den sjansen og prøve. For jeg vil heller ha noe. Å leve resten av livet med arr på brystkassen hørtes veldig stygt ut. For min del dreier det seg om noen cm under brystene (som for øvrig ikke viser lenger, pga heng) som er ganske hvite og vanskelig å se. Og dem lever jeg gladelig med resten av livet. Siden du har god kjennskap til å gjenkjenne silikonpupper pga yrket... er du kirurg/sykepleier eller?
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2010 #77 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg har lagt inn 300g og mine føles naturlige ut. Tro det eller ei. mange tro jo at silikonpupper er harde men det kommer ann på hvor mye man legger inn, Pøser man på med 700g så kan de sikkert føles harde men jeg har bare 300g og de føles ikke harde. Alle som har kjent på de blir helt sjokkerte over hvor naturlige de kjennes. Siden de trodde alle silikonpupper er harde. Jeg tror ikke at jeg ikke ville kjent lett at dine ikke er ekte. Beklager. Mine implantater var kun 150 g, og såkalt myke og uten kapselskrumping. Men nå har jeg kun det lille jeg hadde av brystvev igjen, og forskjellen er bokstavelig talt til å ta og føle på. Og jeg har kjent på en liten haug. Ingen med helt naturlig følelse. Ikke alle lar seg plage av en noe kunstig følelse. Flott for dem :-) For meg var det en fest å ta innleggene ut. Selv om jeg er nesten helt flat. Det er så skjønt å ha pupper som er deilige, og ikke bare flotte å se på :-)
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #78 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg tror ikke at jeg ikke ville kjent lett at dine ikke er ekte. Beklager. Mine implantater var kun 150 g, og såkalt myke og uten kapselskrumping. Men nå har jeg kun det lille jeg hadde av brystvev igjen, og forskjellen er bokstavelig talt til å ta og føle på. Og jeg har kjent på en liten haug. Ingen med helt naturlig følelse. Ikke alle lar seg plage av en noe kunstig følelse. Flott for dem :-) For meg var det en fest å ta innleggene ut. Selv om jeg er nesten helt flat. Det er så skjønt å ha pupper som er deilige, og ikke bare flotte å se på :-) Så fint for deg. Da har du nok funnet løsningen for deg. Uannsett hvor mye andre diskuterer- så er jeg meget fornøyd med mine og har ikke planer om å ta ut implantatene. Så får dere andre mene hva enn dere vil om mine er faste eller ikke. For jeg vil ikke ha "myke" men bare en liten dæsj i BHn.
Gjest frk flat Skrevet 3. oktober 2010 #79 Skrevet 3. oktober 2010 Ja, jeg kan være enig i at friske små pupper er å fortrekke fremfor komplikasjoner (som forresten ikke skjer så ofte heller). Men ikke friske flate pupper, for min del. Hva hadde DU gjort viss du hadde hatt INGENTING? Det er så lett å si det for dere som ikke har noen grunn til å gå gjennom en brystforstørrelse. Tror du at du virkelig hadde valgt å være helt flat resten av livet, i frykt for å være en av de 5% som får kapsel?? Aldri kunne gå uten BH, aldri i bikini, aldri i kjoler, topper, utringinger, aldri finne BH som passer og får deg til å føle deg pen, og kanskje i tillegg få bemerkninger på at man er ingen kvinne. Når du vet at en operasjon med stor sannsynlighet vil være vellykket? Jeg sier ikke at man skal blunde igjen og at "det skjer ikke meg" angående komplikasjoner. Men jeg er villig å ta den sjansen og prøve. For jeg vil heller ha noe. Stakkars deg. Jeg er kvinne, ser ut som en kvinne og føler meg som en kvinne, selv om jeg er ganske så flat. Hvis du må gjøre dette for å fikse på en elendig selvfølelse, så værsågod. Men kom ikke og fortell meg at alle med små pupper er så utseendefokusert at de ønsker seg silikonpupper, koste hva det koste vil.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #80 Skrevet 3. oktober 2010 Stakkars deg. Jeg er kvinne, ser ut som en kvinne og føler meg som en kvinne, selv om jeg er ganske så flat. Hvis du må gjøre dette for å fikse på en elendig selvfølelse, så værsågod. Men kom ikke og fortell meg at alle med små pupper er så utseendefokusert at de ønsker seg silikonpupper, koste hva det koste vil. Ja, stakkars meg. Men hvordan hadde en mann følt seg uten penis? Fint at du selv har stor selvfølelse og er fornøyd med små pupper.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå