Gå til innhold

Jeg vurderer silikonpupper...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Silikonpupper ligger på en pris mellom 25 000-40 000!

Jeg skal ta silikon pupper fordi jeg ikke føler meg vell med dem jeg har nå. Fordi de ikke passer til kroppen min. Og selvom store pupper holder på og gå "ut", hva så?

Jeg skal operere meg i januar til neste år på nobel clinic i oslo.

Gleder meg masse!!

Altså, det KAN være en risiko, men begynn allerede nå å leite etter plassen du skal opereres, og les om så mange clinicer du bare kan.

Og noen gode råd om hva du må passe på og sjekke ut blant klinikkene. :

Sjekk klinikken og kirurgens rykte og renommé.

Sjekk om kirurgen er spesialist i plastikkirurgi. Vær oppmerksom på at "kosmetisk kirurgi" ikke er en spesialitet.

Sjekk om klinikken har vaktordninger. Er kirurgen tilgjengelig 24 timer i døgnet etter operasjonen?

Dekkes eventuelle etterkorreksjoner av prisen du betaler for inngrepet?

Vurder klinikkens informasjonsmateriell. Virker alt for "enkelt og greit": vær skeptisk!

Skaff deg informasjon om risiko, bivirkninger og komplikasjoner. Ingen inngrep er uten risiko.

____

Mulige komplikasjoner i tilknytning til narkose/bedøvelse og kirurgi generelt

Aspirasjon

Aspirasjon oppstår hvis du kaster opp mens inngrepet pågår og oppkast havner i lungene. Dersom dette skjer kan det føre til en lettere reaksjon med ubehag, men det kan også føre til infeksjon, kronisk hoste, blokkering i lungene, eller lungebetennelse.

Blodpropp

Dersom en blodpropp oppstår i en vene (vanligst i vene på leggen) så er det en

situasjon som kan bli livstruende. Blodpropp er en lite forutsigbar situasjon som kan oppstå når blod og hevelse får samle seg et spesifikt sted, for eksempel som følge av stillesitting og ubevegelighet (rekonvalesens etter operasjon og medisinske forhold men også i forbindelse med for eksempel graviditet, lange flyreiser).

Blodtrykksfall

Det er vanlig at blodtrykket faller under et inngrep med narkose. Det som kan være problematisk er dersom det skjer et plutselig fall som følge av blodtap. Dette vil i tilfelle kunne føre til irregulær hjerterytme og et mulig hjerteanfall.

Blødning

Enhver form for kirurgi medfører noen grad av blødning. Problem oppstår dersom blødningen blir unormalt stor. I løpet av et inngrep vil dette bli avdekket og håndtert umiddelbart.

Dersom blødningen skjer etter at inngrepet er gjennomført, kan det være behov for ytterligere inngrep. Her er det viktig at du har en klar forståelse for hva du kan forvente etter inngrepet av i form av blødning, blodansamling og blåmerker.

Død

Kirurgi – utført av kompetente kirurger – vil i seg selv ikke medføre noen risiko for død. Det kan imidlertid oppstå komplikasjoner i løpet av et inngrep som kan utarte til en livstruende situasjon (se de nevnte komplikasjonsmulighetene i denne oversikten).

Altså, dette høres jo HELT kriminelt ut, men det KAN skje, men det er veldig sjeldent. Hvis du går til en GOD Klinik som har gode rykter, så tror jeg nok ingen av disse tingene vil skje. Men det er jo greit og vite før du gjennomfører en operasjon. :-)

Kan du anbefale noen spesifike kirurger/klinikker med denne essensielle utdanningen?~Helt utrolig at reglene ikke er strengere og klarere på dette området.

Videoannonse
Annonse
Gjest Imsdal
Skrevet
Ulemper: Du vil mest sannsynlig ikke kunne amme når/ hvis du skal ha barn. Amming er en veldig viktig del av tilknyttnings båndet mor og barn gjør den første tiden.

Store pupper begynner seriøst og bli ut nå, tillogmed glamormodeller tar ut silekonen nå.

Du vil ikke se naturlig og fin ut naken, da puppene står rett opp selvom du ligger, noe som bare ser rart ut.

Mange har fordeler mot silikon jenter så du vil desverre bli fordomsdømt av en del både gutter og jenter.

Folk vil se på puppene dine og ikke inn i øynene dine når de snakker med deg. beklager men øyner trekkes automatisk ned på store silikon pupper. ikke nødvendigvis fordi de er pene.

Fordel:

Hvis du er helt flat som meg, så vil tupe topper klare og holde seg oppe.

DEt eneste jeg kan si sikkert er at du en dag, vil våkne opp og angre..

Lær deg og bli glad i deg selv. du er bra nok sånn som du er..

Her var det mye feilinformasjon for å si det mildt :skratte:

Det å legge inn brystimplantater har sjelden en invirkning på om du kan amme eller ikke. De legger inn implantatene "under" brystet, og rører derfor ikke melkekjertlene. Om du derimot tar en brystreduksjon vil du miste evnen til å amme.

Det er ikke for alle det handler om silikon er in eller ut, noen gjør det rett og slett for sin egen del, og ikke for å være moderne. Glamormodellene tar ut silikonen fordi de har lagt inn enorme mengder som naturlig nok gir plager, og de har kanskje operert av feil grunn? Er sikker på at de færreste kirurgene vil anbefale slike mengder. Det finnes mindre implantater enn 500cc vettu ;)

Om du legger implantatene under muskelen vil de nok kanskje stå rett opp om du ligger, men på de som tar over muskelen vil brystene fortsatt "flyte" utover slik som naturlige. Min kirurg sa at de ikke var så mange som fikk under muskelen, de var helst de som var veldig tynne.

Mine ser helt natulige ut, akkurat som mine egne bare i en større utgave. Jeg har enda tilgode å møte noen som ser på puppene mine istedetfor i øynene mine..

Alle som tar silikon får ikke enorme pupper slik som du tydligvis tror :-)

Skrevet
Silikonpupper ligger på en pris mellom 25 000-40 000!

Jeg skal ta silikon pupper fordi jeg ikke føler meg vell med dem jeg har nå. Fordi de ikke passer til kroppen min. Og selvom store pupper holder på og gå "ut", hva så?

Jeg skal operere meg i januar til neste år på nobel clinic i oslo.

Gleder meg masse!!

jeg var til nobel nå og det koste 28....lykke til de er flinke

Gjest LonelyAngel
Skrevet
Turn off.

En ting er at det kan gjøres fint osv. men for meg sier det noe om personligheten som ikke er særlig attraktivt. (Det er ikke noe attraktivt at noen tenker så mye på utseende at de går til et sånn skritt).

Dummeste jeg har lest på Leeeenge!!!!

Det er ikke alle som tar silikonpupper (500 g) fordi de vill tiltrekke seg mer menn osv, slik mange av de glamourmodellene vill.

Mange jenter tar silikon pupper som ikke engang synes at de er fake.

Det er bare for å få former, som ser naturlig ut.

Samme som f.eks jenter sminker seg, tar tattoo osv.... det er for å bedre sin egen selvtilitt... Er ingenting galt med det?

Skrevet

Her var det mange som ikke hadde noe særlig peiling :sjokkbla:

Anbefaler deg heller å gå inn på CeeCees dagbok her inne jeg :) Der er det mange som skal ta og som har tatt silikon..

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=115105

Jeg tok forresten på Fornebuklinikken for 11 dager siden, og kunne ikke vært mer fornøyd. Endelig har jeg fått pupper!!Så om du bor i Oslo området anbefaler jeg de på det varmeste :)

Masse lykke til.

Skrevet
Du hadde jo virkelig peiling. :rolleyes:

Ja hu hadde det.. Som og lese fra fakta.

Takk :-)

Skrevet (endret)

Jeg trodde ts ønsket å vite fordeler og ulemper med sillikon! og hvem kan vel da svare bedre en vi med innlegg? både på godt og vondt!

Jeg la inn 290ml i jun i fjor og kunne ikke vært mer fornøyd!!!!!

de som ikke vet det har ikke sjangs til å gjette det ( både med og uten klær )

De er naturlig myke, og arrene viser omtrent ikke!

Men hadde jeg hatt noen som helst negativ opplevelse med inngrepet, så tro meg , da hadde jeg advart i tråder som dette. og det tror jeg de fleste hadde gjort!

Men de som advarer er de som ikke har erfaring...... kanskje vi skulle begynt en ny tråd for de? Vi som fordømmer og forakter de med sillikon.....hadde vel vert en passende tråd :gjeiper:

Hadde man hatt et stort fødselsmerke i fjeset, som man ønsket fjernet kirurgisk. så tror jeg ikke det hadde vert mange som hadde svart , at du må elske deg selv som du er!!!

For er folk så mindrevitende at de ikke tror vi har prøvd ? Og er de så trangsynte og tror vi skal blåse oss opp for å ligne modellene vi ser i alle ukeblad? tanken har ikke slått dere at vi er voksne kvinner,med egne meninger? ofte så voksne at vi er ferdig med amming. ikke det at det egentlig ville vert noe problem, men ser at det er et argument som går igjen her inne :fnise:

og så til det tråden egentlig handler om........

ULEMPER: vondt de 4-5 første dagene etter inngrep ( er det eneste jeg kom på )

FORDELER: alt det som var ulemper før inngrepet,ikke er det lenger :)

Endret av she devil
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Før skulle silikonpuppene byttes ut hvert 10ende-15ende år. Dagens brystimplantater holder lenger.

Det kan forekomme lekasje på Silikonpuppene. Det må man ha i bakhodet.

Det skjer ikke alle, men det kan skje noen. Det kan føre til livstruende sykdommer. Som oftest går det bra.

Legger ved noen linker jeg fant osv jeg der det står mye informasjon om silikon. :) Kanskje du har lest det allerede.

Fra Dr online.

Oppsøk en erfaren plastikkirurg. Sørg for at den som skal operere deg har papirene i orden og er godkjent spesialist i plastikkkirurgi. I alle land gjøres plastikkirurgiske operasjoner også av ikke-spesialister eller spesialister i andre fag.

Generelt vil det være en fordel å opereres i rimelig nærhet av der du bor. Det vil ofte oppstå spørsmål eller ting du lurer på etterpå. Da er det greit at du kan få tak i legen. Likedan er brystproteser noe du må regne med å følge opp ev. med en ny operasjon i et 10-årsperpektiv.

Mange faktorer bestemmer resultatet. Bl.a. er det en god del design i en slik operasjon, samt operasjonsmetode og teknikk, som må individualiseres hos hver enkelt. Det er mange små og noen større produsenter av proteser, med forskjellig fasong og overlate. Også her er det behov for individualisering. Noen av disse har dokumentasjon av holdbarhet, andre ikke. Du bør sørge for å få såkalt cohesive (mer tyktflytende)gel.

Amming og silikon

Brystimplantat - brystforstørrelse

Spørsmål og svar - brystinplantat jeg?

Endret av Chakoya
  • 2 uker senere...
Gjest linda 22
Skrevet

enig med deg Rødtoppen86 .her var det mange som ikke har som mye peiling!! altså det kommer jo helt ann på å hvor store pupper man velger å ha da.hvis man skal få ryggproblemer.selv om man legger inn silikon betyr ikke det at man får rygg å nakke problemer.de komplikasjonene som du har skrevet her er ganske sjeldent skjer.å man må ikke tror på alle de skrekk historiene. jeg tok silikon for 2 år siden å angrer ikke i det hele tatt:)å de er ikke sånn kjempe store heller å da ser de ikke så fake ut.men må si det at er ikke noe pent når man legger inn alt for mye.fins jo en mellomting

Skrevet

Som innehaver av naturlig F-cup klarer jeg ikke å fatte hvorfor folk trakter slik etter store pupper, ettersom de er i veien og en må bruke masse penger for å finne gode bh-er som støtter nok til at det ikke gjør vondt å bevege seg. (Forøvrig: jeg har ingen personlig erfaring med silikoninnlegg, og jeg sitter ikke på enorm kunnskap om slike inngrep.)

Jeg synes det kan være både pent og sexy med små pupper, og ville nok rådet deg til å tenke deg nøye om før du legger deg under kniven.

Dersom du har tenkt lenge og nøye over det og fremdeles føler at dette er det rette for deg, så sier jeg bare "go for it"! Bare sjekk godt opp klinikkene og kirurgene du vurderer og velg en størrelse på innleggene som ikke får deg til å se unaturlig barmfager ut, og du kommer sikkert til å bli fornøyd med resultatet.

Jeg har ikke noe imot jenter med silikonpupper, selv om jeg aldri ville gjort det selv. Det har faktisk skjedd at jeg har blitt overrasket når noen sier at de har innlegg, ettersom de har sett så naturlige ut at jeg ikke har tenkt over det engang.

Men når alt det er sagt, så er det viktigste hvordan du selv føler det og motivasjonen for å gjøre det. Jeg vet om jenter som har forblitt like lite selvsikre etter et slikt inngrep, men jeg kjenner også til jenter som plutselig har blomstret opp fordi de endelig føler at de har den kroppen de alltid har ønsket seg.

Uansett hva du velger ønsker jeg deg lykke til, og håper du blir fornøyd! :)

Gjest Gjest
Skrevet
Glemte å fortelle om et sitat jeg liker veldig godt som kommer fra et eller annet forum hvor de diskuterte det å fikse på puppene.

Det er liksom greit at mennene trener og får store fine muskler, men hvis en dame får større pupper (som bare kan oppnås ved operasjon) så er det fy fy og hun må søke psykolog og forbedre selvtilliten osv...

Det sier man ikke til menn som vil ha store muskler og ta seg godt ut. Han får ikke høre at han må være fornøyd med den kroppen han har eller at han må snakke med psykolog.

Litt satt på spissen, men det er noe i det.

Eh, nei? Det du snakker om har jo ikke noe med hverandre å gjøre. Nei, en mann får skjelden høre klager dersom han trener for å ta seg bra ut, og det gjør faktisk ikke damer heller.

Men når en person er villig til å gå til så ekstreme lengder at den betaler mange titalls tusen for å undergå operasjon, da er det et par utenforstående mennesker som vil komme til å reagere, uavhengig av om pasienten er mann eller dame.

• Liker 1
Gjest Gjest_Karianne_*
Skrevet
jeg hadde priset meg lykkelig om jeg hadde pupper i en slik form og/eller størrelse at jeg ikke MÅTTE gå med bh hele tiden!

Nettopp av denne grunnen ønsker jeg meg silikonpupper. Jeg bruker D-cup, men om jeg ikke har bh på meg syns det knapt at jeg har noe pupper. Jeg kan fint suge på min egen brystvorte, og når jeg tar ståsolarium får jeg hvite flekker under puppene fordi de ligger helt flatt inntil huden. Blyanttesten hadde jeg strøket med glans. Jeg har fått og ammet de barna jeg skal ha, jeg er godt gift og har en mann som elsker meg slik jeg er, men JEG føler at jeg vil ha, nettopp for å kunne bruke de klærne jeg har lyst på, slippe å gå med bh til enhver tid og ikke minst føle meg ok i bikini....

Så gi meg da en god grunn til å ikke ta?

Skrevet
Glemte å fortelle om et sitat jeg liker veldig godt som kommer fra et eller annet forum hvor de diskuterte det å fikse på puppene.

Det er liksom greit at mennene trener og får store fine muskler, men hvis en dame får større pupper (som bare kan oppnås ved operasjon) så er det fy fy og hun må søke psykolog og forbedre selvtilliten osv...

Det sier man ikke til menn som vil ha store muskler og ta seg godt ut. Han får ikke høre at han må være fornøyd med den kroppen han har eller at han må snakke med psykolog.

Litt satt på spissen, men det er noe i det.

Sammenligne silikonpupper med å trene for å få store muskler?

Hva med å sammenligne silikonpupper med å f.eks bruke steroider for å få store muskler? Det er heller ikke en fullstendig sammenligning ettersom steroider oftest tilfører kroppen tilskudd av hormoner den i begrenset grad produserer selv. Trening forbedrer kroppen og er bra for helsa, silikonpupper gjør ingen av delene. Du drar også det psykiske inn i bildet, det er nok ikke like stort press mot gutter om å ha en muskuløs kropp, slik at det ikke blir den psykiske belastningen. For jenter er det derimot en viss grad av press for å ha store pupper, men det tror jeg at jentene selv står for. For hver jente som skaffer seg silikonpupper så øker presset mot dem som ikke har det.

Just my two cents..

• Liker 1
Skrevet

Det virker som mange mener at alle som tar silikon velger å få kjempestore bryster. Det er jo ikke sikkert TS skal ha det. Si at hun har A-cup nå, og skal over til B eller C-cup. Det er jo ikke unormalt stort.

Fordeler:

Bedre forhold til egen kropp hvis du har store komplekser med små bryster.

Bedre selvtillit.

Ulemper:

Dyrt

Det er alltid en risiko for komplikasjoner når man operer seg.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Emilie_*
Skrevet
Ulemper: Du vil mest sannsynlig ikke kunne amme når/ hvis du skal ha barn. Amming er en veldig viktig del av tilknyttnings båndet mor og barn gjør den første tiden.

Store pupper begynner seriøst og bli ut nå, tillogmed glamormodeller tar ut silekonen nå.

Du vil ikke se naturlig og fin ut naken, da puppene står rett opp selvom du ligger, noe som bare ser rart ut.

Mange har fordeler mot silikon jenter så du vil desverre bli fordomsdømt av en del både gutter og jenter.

Folk vil se på puppene dine og ikke inn i øynene dine når de snakker med deg. beklager men øyner trekkes automatisk ned på store silikon pupper. ikke nødvendigvis fordi de er pene.

Fordel:

Hvis du er helt flat som meg, så vil tupe topper klare og holde seg oppe.

DEt eneste jeg kan si sikkert er at du en dag, vil våkne opp og angre..

Lær deg og bli glad i deg selv. du er bra nok sånn som du er..

Skrevet

Vil bare si at jeg skjønner behovet for større pupper. Selv har jeg DD, og er veldig glad for det. Jeg er en stor og høy kvinne, og at følt meg lite kvinnelig med små pupper.

Mine strutter nok ikke like mye som før, men foreløpig er jeg veldig fornøyd med dem. Den dagen de henger og slenger etter å ha ammet, så ser jeg ikke bort i fra at jeg tar et brystløft.

Og jeg tror TS har skjønt hva folk flest mener om glamourmodeller og enorme ballong-pupper nå! Men det er fullt mulig å få fine pupper som ser nogenlunde naturlige ut. Jeg har hørt at man kan legge innlegget under muskelen, som gjør det hele mer naturlig. Jeg vet det ikke, men det høres jo logisk ut.

Lykke til uansett, bare prøv å finn innlegg som blir proporsjonale til kroppen din. Og ikke røyk eller drikk alkohol mens sårene gror, da kan arrene blir styggere.

• 2 uker senere...
Gjest Monapona
Skrevet
Nettopp av denne grunnen ønsker jeg meg silikonpupper. Jeg bruker D-cup, men om jeg ikke har bh på meg syns det knapt at jeg har noe pupper. Jeg kan fint suge på min egen brystvorte, og når jeg tar ståsolarium får jeg hvite flekker under puppene fordi de ligger helt flatt inntil huden. Blyanttesten hadde jeg strøket med glans. Jeg har fått og ammet de barna jeg skal ha, jeg er godt gift og har en mann som elsker meg slik jeg er, men JEG føler at jeg vil ha, nettopp for å kunne bruke de klærne jeg har lyst på, slippe å gå med bh til enhver tid og ikke minst føle meg ok i bikini....

Så gi meg da en god grunn til å ikke ta?

Gjest monapona
Skrevet

Helt enig med deg!

Har små pupper, men er helt flate. Fint ferdig med barn og amming.

Ikke noe kult når magen er nesten større en puppene. Og ikke særlig kjekt å bevege seg rundt i bikini, eller på svømmehallen.

Hvorfor ikke få silikon når en kan? En lever bare en gang sier nå jeg.

Viktig å ha det bra med seg selv. Uansett hva en velger.

Men det er også viktig at en ikke blir påvirket av hva andre sier du SKAL gjøre. En må bestemme hva som er bra for seg selv.

Jeg skal operere inn silikon i sommer og gleder meg veldig:)) Da blir det en C-cup tenker jeg. God sommer alle sammen ;))

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

"herregud! silikon er styggt! selv har jeg naturlig f cup og skjønner ikke hvorfor dere vil ha nakke ryggproblemer!! desuten er det drittdyrt med bh. dere blir bare ett objekt uansett bla blabla..................................."

ehm.. jeg har a cup.. tror neppe jeg får vondt i ryggen av c cup som jeg ønsker meg. jeg skal gifte meg så er ikkje på jakt etter å bli manneobjekt, og uansett blir en ikke det av å få større pupper, jeg har fortsatt ikke modell ansikt. jeg veier 73 kg og er 166 høy altså etter talla overvektig, men trives greit med den jeg er bortsett fra at jeg er pære form...

eneste grunnene jeg venter er at jeg er litt usikker på når jeg skal ha barn og lurer på å gå litt ned i vekt først (rippling)

silikon er ikke så farlig når en gjør det av det rette grunnene mentalt, fysisk er de få som har store problemer nå lenger, selfølgelig skjer jo det også innimellom. ingen gidder vel å skrive her inne,"når har jeg ikke hatt problemer i 2 år -3 år- 5år- 10år" generellt er det vel folk som vil ha, har hatt komplikasjoner, og er imot det...........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...