Gå til innhold

Jeg vurderer silikonpupper...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gjør det og gled deg. Du vet selv om dette er riktig valg for deg.

Og hør med fagperson på området.

Her er påfallende mye uttalelser som faktisk er motsatt, bla å oppdage kuler, det er motsatt, man oppdager de ennå lettere, og amming ikke et problem, har selv erfaring:)

Jeg er fortsatt fornøyd etter 10 år, en god myk håndfull B - cup. De er myke som naturlige, og også når jeg ligger.

Følsomhet i selve brystene er uendret, men noe nedsatt i brystvorten, dette kan vel variere fra person til person.

Endrer mykhet eller fasong seg, gjør jeg noe med det. Det anbefales bytte ca hvert 12 til 13 år.

I mitt tilfelle var mine bryster en liten A, pluss at det var som nesten bare en hudfille/lomme som i tillegg hang og slang. Dette handler altså om psykisk velvære - kjenne seg noenlunde balansert/proposjonert - og ikke om forstørre puppene til en karikatur eller noe som er latterlig for stort.

det at man kan bruke kjole, bikini, bh, og føle seg vel med, og dus med egen kropp var hele motivasjonen, målet var ikke STORE buffere, bare naturlighet, og bryst som passer min kropp og psyke.

Det er helt ok å pleie seg selv og bygge opp seg selv på den måten man selv vil, folk har så mang en mening om alt, men de sitter ikke med fasit.. det er vanskelig å sette seg inn i andres situasjon 100% når man ikke er i den selv.

Lykke til, du vil ikke angre. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle gjerne kjent på puppene til de her som påstår at deres føles myke og naturlige. Det har jeg tilgode å kjenne, og i jobben min har jeg kjent på en del. Ingen av dem hadde komplikasjoner som kapselskrumping, eller store proteser, men jeg har kjent på alle at det ikke kjennes som brystvev. Kan kanskje skjønne det hvis det er folk som har mye pupper fra før som legger inn litt ekstra at innlegget er skjult nok, men ikke små pupper og tomme ammepupper som får inn noe. Har kjent på selve silikoninnlegget løst også, og kjenner jo at det ikke føyer seg som naturlig brystvev, fordi kapselen ikke er elastisk nok.

Jeg vil anbefale alle som vurderer silikon å tenke over om det er verdt det hvis ikke puppene føles like myke etterpå. Er det store komplekser som man tenker over daglig, hvor man ikke går med vanlige klær uten å bekymre seg for hvordan puppene ser ut, skamfølelse osv så kan det nok være verdt det, men da må de fleste være forberedt på at den seksuelle siden ved brystene gjerne ikke er den samme etter inngrepet. Mange menn synes silikon er turnoff pga hardheten, selv om de ser naturlige ut, og det er kjipt hvis drømmemannen synes det. Det sagt, så synes jeg drømmemannen skal unne drømmekvinnen å ikke skjemmes over brystene sine daglig, for det blir det unødvendig lite livskvalitet av.

Gjest Eurodice
Skrevet
Skulle gjerne kjent på puppene til de her som påstår at deres føles myke og naturlige. Det har jeg tilgode å kjenne, og i jobben min har jeg kjent på en del. Ingen av dem hadde komplikasjoner som kapselskrumping, eller store proteser, men jeg har kjent på alle at det ikke kjennes som brystvev. Kan kanskje skjønne det hvis det er folk som har mye pupper fra før som legger inn litt ekstra at innlegget er skjult nok, men ikke små pupper og tomme ammepupper som får inn noe. Har kjent på selve silikoninnlegget løst også, og kjenner jo at det ikke føyer seg som naturlig brystvev, fordi kapselen ikke er elastisk nok.

Jeg vil anbefale alle som vurderer silikon å tenke over om det er verdt det hvis ikke puppene føles like myke etterpå. Er det store komplekser som man tenker over daglig, hvor man ikke går med vanlige klær uten å bekymre seg for hvordan puppene ser ut, skamfølelse osv så kan det nok være verdt det, men da må de fleste være forberedt på at den seksuelle siden ved brystene gjerne ikke er den samme etter inngrepet. Mange menn synes silikon er turnoff pga hardheten, selv om de ser naturlige ut, og det er kjipt hvis drømmemannen synes det. Det sagt, så synes jeg drømmemannen skal unne drømmekvinnen å ikke skjemmes over brystene sine daglig, for det blir det unødvendig lite livskvalitet av.

Jeg vil gjerne tilføye noe her. Først må jeg si at jeg ikke har lest disse "silikontrådene" så nøye, så kanskje det jeg vil si er blitt nevnt tidligere.

Det virker som om de som er misfornøyd med brystene sine, bare tenker silikon som en løsning. Jeg tror at i mange tilfeller kan det være nok med brystløft og omforming av ens eget kjertelvev. Det forutsetter selvfølgelig at brystene ikke er "tomme". Men hengebryster av noe størrelse går det fint å omforme. Det har jeg sett flere eksempler på.

Skrevet

Jeg er pæreformet, liten A-cup og har tenkt å ta 200 eller noe ml silikon, så jeg får en B-cup :)

Tror det blir fint og naturlig!

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_lille my_*
Skrevet
Silikonpupper ligger på en pris mellom 25 000-40 000!

Jeg skal ta silikon pupper fordi jeg ikke føler meg vell med dem jeg har nå. Fordi de ikke passer til kroppen min. Og selvom store pupper holder på og gå "ut", hva så?

Jeg skal operere meg i januar til neste år på nobel clinic i oslo.

Gleder meg masse!!

Lykke til med operasjonen.du kommer ikke til å angre. Selv har jeg nettopp fått lagt inn brystproteser, og er kjempe fornøyd. Jeg hadde en liten A, og nå har jeg fått en b:).de ser kjempe fine og naturlige ut, og det var målet mitt. Det virker som om folk forbinder silikon proteser med noe negativ og at alle som velger å ta det har et mål om å se ut som pamela anderson. Min oppfatning er at det er helt feil. Majoriteten av de som velger å operere inn brystproteser gjør det for å gå opp en cup eller to, alt etter hva som passer til kroppen, eller å fylle opp bryst som har blitt veldig slappe av amming.De fleste kirurger har som mål å gjøre brystene så naturlig som mulig, og sjekker derfor nøye hvor mye innlegg en kan legge inn i brystene før de blir seendes unaturlig ut. Så mitt råd er å stole på kirurgen. Min kirurg prøvde 3 forskjellige innlegg og sjekket nøye hvordan det såg ut før han bestemte seg for hva han skulle gå for.

Jeg håper at dere jenter skal slutte å rakke ned på andre jenter som velger å ta proteser. Hva bryr det egentlig dere?

Når en jente har hatt store komplekser for brystene i alle år, så ser ikke jeg problemet, men om noen andre gjør det så har jo de selfølgelig lov til det, men hold det for dere selv. Denne tråden begynte med et seriøst spørsmål, og da fortjener det seriøse svar.

• 9 måneder senere...
Skrevet

Mange mister følelsen i puppene etter at de har satt inn silikon.

De kjennes oftere hardere ut en vanlige pupper.

Vannskeligere og finne brystkul Brystkreft

Opperasjonen kan gå galt.. Sjeldent, men går en del historier ute.

MAn kan få stygge arr.

Man kan ikke lengre gå i no særlig utringning uten at det ser vulkært ut.

• 2 uker senere...
Gjest 30 og fornøyd
Skrevet

Ja, enig med deg! Makan til negativ holdning!!!

Det er vel strengt tatt ikke snakk om å putte inn enorme babe-pupper?? Her er det vel snakk om å proposjonere kroppen pga ulike årsaker. Jeg personlig vurderer det selv og det har ingenting med verken store pupper eller oppmerksomheten de vil gi meg å gjøre. Jeg har fått to barn og er 30 år. Svangerskapene,amming og vektøkning og vektnedgang har gjort sitt for at brystene ikke lenger er som dem en gang var. Jeg er blitt helt flat og uten fylde. Det handler om å føle seg kvinnelig med de formene en kvinne skal ha og det å føle seg vel med seg selv.

Skjerp dere jenter, alt handler ikke om barbie, bimbo, babe og Pamela Anderson!!!!!!

Skrevet

Glemte å fortelle om et sitat jeg liker veldig godt som kommer fra et eller annet forum hvor de diskuterte det å fikse på puppene.

Det er liksom greit at mennene trener og får store fine muskler, men hvis en dame får større pupper (som bare kan oppnås ved operasjon) så er det fy fy og hun må søke psykolog og forbedre selvtilliten osv...

Det sier man ikke til menn som vil ha store muskler og ta seg godt ut. Han får ikke høre at han må være fornøyd med den kroppen han har eller at han må snakke med psykolog.

Litt satt på spissen, men det er noe i det.

Beklager men dette er jo to helt forskjellige ting å trene er jo sunt og helsebringende for kroppen som oftest, i motsettning til silikonpupper.

• Liker 1
Skrevet

Ja, enig med deg! Makan til negativ holdning!!!

Det er vel strengt tatt ikke snakk om å putte inn enorme babe-pupper?? Her er det vel snakk om å proposjonere kroppen pga ulike årsaker. Jeg personlig vurderer det selv og det har ingenting med verken store pupper eller oppmerksomheten de vil gi meg å gjøre. Jeg har fått to barn og er 30 år. Svangerskapene,amming og vektøkning og vektnedgang har gjort sitt for at brystene ikke lenger er som dem en gang var. Jeg er blitt helt flat og uten fylde. Det handler om å føle seg kvinnelig med de formene en kvinne skal ha og det å føle seg vel med seg selv.

Skjerp dere jenter, alt handler ikke om barbie, bimbo, babe og Pamela Anderson!!!!!!

Sier du at kvinner med små pupper ikke er kvinnelige, og ikke har lov til å føle seg kvinnelige og vel med seg selv? Må man ha pupper av en viss størrelse for å være kvinnelig?

• Liker 1
Skrevet

Sunt å trene ja, men det er mye annet som er unødvendig og lite sunt i verden også. Hva gjør det om en person får silikon og lever lykkelig alle sine dager?

Det er sunt å føle seg vel med seg selv også. Om det må en operasjon til for å oppnå dette, så får det være opp til hver enkelt.

Skrevet

De fleste som tar silikon tar det ikke får å bli glam modeller, men gjør det fordi de vil at brystene skal stå i forhold til resten av kroppen. De jeg kjenner som har gjort det har lagt inn lite, og er topp fornøyde. Jeg gjorde det selv for 15 år siden, og har ikke angret ett sekund. De er nå 15 år etter fremdeles naturlig kjempefine bryster, selv etter to barn. De er ikke tunge. For noe vås å komme med. De blir tunge om du legger inn flere kilo. De står ikke rett opp når jeg ligger, og gjorde det heller ikke da de var nye. Man kan heller ikke si at silikonpupper generellt er stygge, da små silikonpupper gjerne ser helt naturlige ut. Jeg regner med at 80% av de som har svart i denne tråden ikke har silikon engang, og kun spytter ut masse svada de ikke har peiling på. Silikonen har faktisk gjort livet mitt enda litt bedre da jeg er så immari fornøyd med hvordan puppene ble:-). Bor du i Oslo er Fornebuklinikken og Volvat veldig flinke på det.

Lykke til, du kommer ikke til å angre:-)

Skrevet

Sunt å trene ja, men det er mye annet som er unødvendig og lite sunt i verden også. Hva gjør det om en person får silikon og lever lykkelig alle sine dager?

Det er sunt å føle seg vel med seg selv også. Om det må en operasjon til for å oppnå dette, så får det være opp til hver enkelt.

Er det ikke bra at det finnes en viss skepsis? Jo flere som er fornøyd med seg selv uten kirurgiske inngrep, jo bedre, sier nå jeg. Du får det til å høres ut som en enkel løsning på folks komplekser. Kanskje ikke alle som tar silikon lever lykkelig alle sine dager?

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke helt for meg at noen lever lykkelig alle sine dager med sine silikon pupper da. Men jeg synes det er fint om noen lever lykkelig alle sine dager :) .

Synes det blir helt feil og likestille at noen trener for å se bra ut mens andre opererer inn silikon pupper for å se bra ut.

Hvorfor kunne du ikke heller sammenlignet og operere inn silikon pupper med og operere inn silikon i armene (for at det skal se ut som om det er muskler) ?

Kunne du også satt likhetstegn mellom å trene og operer inn silikon muskler?

I mitt hode er å trene tross alt mer naturlig og sunt en å operere inn silikon, samme hvordan du snur og vender på det.

Skrevet

Hvorfor kunne du ikke heller sammenlignet og operere inn silikon pupper med og operere inn silikon i armene (for at det skal se ut som om det er muskler) ?

Nettopp fordi man kan trene på seg muskler, men ikke særlig til pupper. Ja, man kan få fastere pupper av trening, men de blir ikke en cup size større.

Hadde det vært mulig å trene puppene større, så hadde det jo vært superflott.

Og ja, ikke alle kan få store muskler av trening, men de får større muskler enn en jente får pupper av trening.

Jeg er der at operasjoner er siste vei ut. Ikke misforstå meg ved å tro at jeg mener at folk skal operere seg i hytt og pine. Det skal overveies nøye, og tenkes igjennom lenge før man tar en slik operasjon såklart.

Det beste er jo selvfølgelig om man ikke finner det nødvendig, men har man kommet så langt at man har bestemt seg, så får det være den personen sitt valg.

Det er litt vanskelig å si hvor grensa går for hva som er tillatt. Slik jeg ser det er det helt ok å sminke seg, farge håret, ha hair extensions, falske negler og så videre, men silikon er ikke "godtatt" fordi det er en operasjon.

Det er også rart at de som har medisinske grunner til å få silikon ser ut til å få all verdens samtykke, men er det snakk om å fikse på puppene uten å ha hatt kreft eller noe lignende, så er det fyfy.

Skrevet

Nettopp fordi man kan trene på seg muskler, men ikke særlig til pupper. Ja, man kan få fastere pupper av trening, men de blir ikke en cup size større.

Hadde det vært mulig å trene puppene større, så hadde det jo vært superflott.

Og ja, ikke alle kan få store muskler av trening, men de får større muskler enn en jente får pupper av trening.

Jeg er der at operasjoner er siste vei ut. Ikke misforstå meg ved å tro at jeg mener at folk skal operere seg i hytt og pine. Det skal overveies nøye, og tenkes igjennom lenge før man tar en slik operasjon såklart.

Det beste er jo selvfølgelig om man ikke finner det nødvendig, men har man kommet så langt at man har bestemt seg, så får det være den personen sitt valg.

Det er litt vanskelig å si hvor grensa går for hva som er tillatt. Slik jeg ser det er det helt ok å sminke seg, farge håret, ha hair extensions, falske negler og så videre, men silikon er ikke "godtatt" fordi det er en operasjon.

Det er også rart at de som har medisinske grunner til å få silikon ser ut til å få all verdens samtykke, men er det snakk om å fikse på puppene uten å ha hatt kreft eller noe lignende, så er det fyfy.

Jeg skjønner egentlig veldig godt hva du mener med at du synes det er rart at det er godtatt at en kvinne som har mistet sitt bryst i en operasjon, at dat da er det godtatt at en får silikon pupper. Men ikke en som bare vil ha større pupper.

For det er jo selvbilde og det og føle seg fornøyd med seg selv som er stikkordet her.

Men samtidig blir det jo rart om kvinner med små bryst og gjennomsnittelig bryst skal operere de fordi de har normale pupper som flertallet i befolkningen har.

Jeg har ikke spesielt mye i mot at folk opererer puppene sine bare så det er sagt men det burde ikke likestilles med sminke, ny frisyre eller trening.

Skrevet

Er det noen her som HAR silikon i sine pupper som har klaga på di her?? :fnise:

Jeg er ikke helt flatbrystet, men har en håndfull a-størrelse. (altså de er flate uten bh). Innrømmer at jeg noen ganger har så lyst på LITT større bryster, B eller C feks, for er masse man kan gjøre med de. Mine bryster fremhever vel den sportye personligheta mi, men dessverre ikke den kåte sexye oppførselen jeg har når jeg er på stranda. Likevell er jeg en guttemagnet, men vil jo ha mat i puppene hvis jeg får beiby, å mor kunne ikke amme...:/

Jeg tenker ikke på silikon da når jeg vil ha større pupper, tenker at om det var noe som fikk de til å vokse litt mer :P Jeg har kniv å sprøyteskrekk!! D:

Disse tankene har jeg sjelden, men jeg blir påvirket av andre, ser på brystene til folk å blir litt misunnelig, men likevel er jeg fornøyd med kroppen min da den likevel aldri har fått klager fra andre. Så jeg kommer ikke til å gjøre det da. Men jeg skal ikke slakte andre, selv om jeg ikke liker at det bare er for guttas skyld så de kan leke bebi ;p

Uansett, jeg syns at de som er flate som mener at de mangler det for å se ut som en kvinne, skal få silikon jeg. De som har ødelagte pupper eller hengepupper også. Så klart de som har råd gjør som de vil he he :P Men det får kanskje noen liv til å bli bedre litt raskere for en liten stund, man kan jo alltids fjerne de!

Hva med sånn sprøyteinjeksjon? du må ta den igjen etter et par måneder, så det vil koste, men innholdet løser seg og forsvinner igjen hvis du ikke er fornøyd, eller har følt at du har fått det du leta etter i et par måneder bare ;)

5+++tusen må du nok regne med med silikon, sprøyta koster vel ikke over 8000, 3000-- kanskje etter hvert besøk(?)

åh om jeg bare husker den nettsia...

Skrevet

Jeg vurderer også silikonpupper. Er skikkelig lei av mine små pupper. (Har a-cup) Vil så gjerne bare føle meg litt mer tilfreds med meg selv! Lurer på hvor grensen går i forhold til hva staten finansierer ???

Jeg har prøvd å søke etter steder på internett som gir GOD informasjon om forstørrelse av pupper. Fant faktisk veldig mye bra informasjon på denne nettsiden, Kan det ha vært her du har sett det "gjest" ?

http://www.plastikkirurgi.nu/brystforstoerrelse-brystforstoerring-brystoperasjon

Der står det faktisk masse om ulike metoder, priser, fordeler og ulemper...Kanskje denne kan være til hjelp for noen her.

Jeg må si jeg er litt usikker om jeg tør å ta en sånn operasjon.....Og hvis jeg tør, hva slags brystimplantat skal jeg velge? silikon/saltvannsimplantat?? Hmmmm.....

Skrevet

Tror ikke du skal be staten om hjelp akkurat. De som får støtte til en slik operasjon er de som har en medisinsk grunn eller sliter veldig psykisk.

Skal du først ta silikon, så får du klare å spare pengene selv. Klarer man ikke det, så er man ikke klar for et slikt inngrep heller.

Skrevet

Jeg vurderer også silikonpupper. Er skikkelig lei av mine små pupper. (Har a-cup) Vil så gjerne bare føle meg litt mer tilfreds med meg selv! Lurer på hvor grensen går i forhold til hva staten finansierer ???

Jeg har prøvd å søke etter steder på internett som gir GOD informasjon om forstørrelse av pupper. Fant faktisk veldig mye bra informasjon på denne nettsiden, Kan det ha vært her du har sett det "gjest" ?

http://www.plastikkirurgi.nu/brystforstoerrelse-brystforstoerring-brystoperasjon

Der står det faktisk masse om ulike metoder, priser, fordeler og ulemper...Kanskje denne kan være til hjelp for noen her.

Jeg må si jeg er litt usikker om jeg tør å ta en sånn operasjon.....Og hvis jeg tør, hva slags brystimplantat skal jeg velge? silikon/saltvannsimplantat?? Hmmmm.....

Viss du lurer på å få det dekket, er første vei å kontakte fastlegen. Men det høres ikke ut som du har "god" nok grunn til å få det dekket. Hører solskinnshistorier om noen helt flate som har fått det dekket, men jeg ville bare få det gjort. Jeg var helt flat før operasjon. Helt FLAT! Hva dere andre tenker om silikon, får dere tenke for dere selv. Tenk hvor fornøyde mange mange jenter har blitt, inkludert meg selv! :jepp:

Skrevet

Jeg har lagt inn 300g og mine føles naturlige ut. Tro det eller ei. mange tro jo at silikonpupper er harde men det kommer ann på hvor mye man legger inn, Pøser man på med 700g så kan de sikkert føles harde men jeg har bare 300g og de føles ikke harde. Alle som har kjent på de blir helt sjokkerte over hvor naturlige de kjennes. Siden de trodde alle silikonpupper er harde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...