Gå til innhold

Niques bryllupsdagbok


Nique

Anbefalte innlegg

Sånn kan det gå ja :fnise: Nå er det heldigvis ikke det som avgjør om et ekteskap blir lykkelig eller ikke, høyden på brud og brudgom altså :fnise: Men greit å tenke litt taktisk ift sko og sånt ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Begynner å stresse litt nå, med invitasjoner og slikt...skulle vært ferdige nå, men vi har ikke helt kommet igang ennå. Heldigvis har alle gjester blitt forespurt på forhånd, invitasjonene er mer for å gjøre det helt offisielt + gi litt detaljer rundt feiringen.

Stress! :eeeh:

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :hallo:

Tror ikke jeg har vært her inne før...hadde deg ikke på "mine innlegg" iallefall...

Har lest litt i den andre dagboken din - såå koselig å lese om livene deres - virker som dere har det så fint sammen!

Lykke til med invitasjons-laging! Er enig med Tusle: DEILIG når man er ferdig - og ikke tar det så lang tid som man trodde heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress med invitasjoner ja, våre ble også endel forsinket, men det er herlig når de er sendt ut og alt er formelt i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitasjoner ikke laget ennå, men andre ting har løst seg ihvertfall.

Vi var litt uheldige med planlegging av dat har det vist seg, da det er MGP den uken/helgen. Ergo er det ikke hotellrom å få i Oslo fra torsdag til fredag. Familien til sambo kommer langveisfra, og skulle, etter planen, ankomme dagen før, for å slippe stress. Istedet så må de nå fly fra nederland kl 06, og lander da før kl 08. Problemet da var; hvor skal de være intill vielsen? Samme forsåvidt med deler av min familie. Hjemme hos oss er uaktuelt, vi bor på en 2-rom leilighet.

Løsningen kom fra jobben min; manager her foreslo at familiene samles her, i storsalen, til lett matservering og forfriskninger, samt at der er tilgang på toaletter, stor blomsterpark å se på m.m.

Såpass kunne de da gjøre for meg, mente han.

Noen mennesker er bare hjelpsomme :blomst:

Det har gitt oss en sikkerhetsventil hvis vi ikke finner noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er invitasjonene under konstruksjon, vi får dem innen en uke.

Nå må vi bare få satt sammen infohefte, så kan vi sende alt ut, setter en grense på max 2 uker på å få det sendt :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på tide å sette igang papirmøllen med å innhente prøve-papirer. Skal innom Nav til uken og sjekke hvilke papirer mannen må ha fra Nederland. Leste litt i går om lover og regler o.l, men det var litt uklart synes jeg.

Han har arbeids- og oppholdstillatelse, men i reglene sto det det noe om bosettingtillatelse. Hvis han har det, så trenger han ikke erklæring fra nederlandske myndigheter for å gifte seg, bare de vanlige erklæringene som jeg trenger. :klø:

Kjenenr at det befgynner å haste litt med å få alt det fikset også nå. Under 4 måneder igjen :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Her tror jeg ikke at jeg har tittet innom før. Gratulere med forlovelse og snart bryllup. Er veldig gøy å lese hvordan du tenker, spes siden jeg kjenner igjen mange av tankene som jeg har om dagen.

Vi har klart å sende ut innbydelsene siden vi gifter oss midt i fellesferien, tenkte det var greit å være ute med de i god tid, tilfelle booking av overnatting ol

Gleder meg til å følge deg videre mot den store dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Her tror jeg ikke at jeg har tittet innom før. Gratulere med forlovelse og snart bryllup. Er veldig gøy å lese hvordan du tenker, spes siden jeg kjenner igjen mange av tankene som jeg har om dagen.

Vi har klart å sende ut innbydelsene siden vi gifter oss midt i fellesferien, tenkte det var greit å være ute med de i god tid, tilfelle booking av overnatting ol

Gleder meg til å følge deg videre mot den store dagen :)

Koselig med nye lesere :)

Nå trenger ikke våre gjester ordne overnatting, kun reise, og alle er informert og forhørt på forhånd om både dato og varighet av festen (en hel helg).

Så invitasjonene våre er pro-forma (hvis jeg kan bruke et slikt ord på det) :fnise:

Invitasjonene kom i posten her forleden, og de er fine. Enkle, men elegante. Nå skal vi bare ordne vedlegget, en brosjyre med info og bilder om gjestene, samt litt info om reisen vi skal på, og så kan vi sende dem avgårde.

Kjære var på ambasaden for å ordne papirer, men vi må visst ordne noen papirer fra norske myndigheter først, så vi skal tydeligvis igjennom en skikkelig papirmølle. Sitat fra forloveden; "hvis vi ikke får ordnet det snart, så må vi bare ta vielsen etter bryllupsfesten" :gjeiper:

Så jeg har en skikkelig haste-følelse når det gjelder prøve-papirene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært i kontakt med arrangørene, og depositum betales i dag, så fort jeg kommer meg hjem fra jobb. DA er de tingen vei tilbake, eller jo, men det er uaktuelt atm. :fnise:

Sjekket sparekontoen vår i går for bryllupet, og vi er nesten i mål, selv om det måtte taes derfra til ny vaskemaskin. Neste lønning *bank-i-bordet* er alt dekket inn på den kanten :jepp:

så da betales hele pakken, og vi er klare til feiring :danser:

Bare 3 måneder og 2 uker igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Lenge siden. Her ser det ut som det går bare bra. Snart bryllup å greier :):)

Jeg har forresten ikke dagbok lenger men kommer nok innom her litt av og til.

Her går det veldig bra. Ikke noe spesielt nytt da men vi har det veldig bra:)

Til sommeren blir det babyprøving på oss, spennende tid i vente :)

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tid for en oppdatering her ser jeg.

Nå er innbydelsene sendt, og skal kontakte CL for mer organisering, bl.a kaken må ordnes. Kunne tenke meg å få på plass hvilken type kake de kan få laget, og få fastsatt middagen.

Papirer er sendt fra ambasaden, alle andre erklæringer er innhentet, så nå kan vi snart få ordnet prøvepapirer. Da kan vi også bestille tid for vielsen på tinghuset.

Da gjenstår sko, mansjettknapper og slipsnål til mannen, kjoletilpassing for meg må bestilles i april, og ringer må bestilles. Ikke stresset ennå. Kanskje bittelitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Lenge siden. Her ser det ut som det går bare bra. Snart bryllup å greier :):)

Jeg har forresten ikke dagbok lenger men kommer nok innom her litt av og til.

Her går det veldig bra. Ikke noe spesielt nytt da men vi har det veldig bra:)

Til sommeren blir det babyprøving på oss, spennende tid i vente :)

Klem klem

Nå har du vært lenge borte ja :klemmer:

Til sommeren blir det prøving på oss og, spennende :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Da er papirer levert hos Nav, fikk beskjed ved levering at det er mulig vi mangler ett papir som må hentes i Holland :sur:

Nå får de se og bestemme seg, forrige beskjeden vi fikk var at det kunne fåes hos ambasaden, hvilket vi gjorde, og nå skal det liksom ikke være godt nok? Er et _kanskje_ inni der riktignok, men dette irriterer meg litt kjenner jeg.

Ellers har jeg nå fått påminnelse om å bestille time for tilpassning av kjolen, så torsdag hentes den hos foreldrene mine.

I helgen samlet søsterene seg (meg, C og T) og besøkte T's svigermor. Hun er da frisør, og med hjelp fra henne har vi nå funnet en frisyre som jeg liker, og som søstrene mine kan hjelpe meg å få til. Noen mennesker er bare hjelpsomme :)

To do;

Ringer må bestilles

sko-slipsnål-mansjettknapper til mannen

strømper til meg

bestille time på tinghuset (får ikke gjort før Nav får litt fortgang i saksbehandlingen sin)

kontakte arrangør for samtale om kaken, fastsette middagsmeny, og få den endelige regningen så det kan betales.

Det nærmer seg..Skummelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er kjolen prøvet på igjen og målt til, så skal jeg tilbake om 2 uker og ta en siste prøving.

Da blir det å gå uten BH under kjolen, lenge leve korsetttopp. Veldig bra resultat :jepp:

Venter fremdeles på papirer fra Nav, har ikke hørt at vi mangler noe, så :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått svar fra skatt/folkeregisteret, og vi mangler papirer :kjefte:

Så i går var vi innom nav for å lever papirer fra hjemmekommunen til sambo, men neida, det er ikke godt nok stemplet, så der må vi bare skaffe nye. Fra Holland..

:grine::sinnatagg: :slåss:

Og dette har de brukt over 3 uker på å fortelle oss.

Fortsetter det slik får vi ikke giftet oss før bryllupsfesten :sukk:

Dagens panikkinnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da venter vi fremdeles på papirer fra Holland, venter dem denne uken.

Ellers har jeg mottatt stay-ups'ene jeg hadde bestilt fra SecretsInLace, og det er prøvd på, og godkjent. De er rett og slett fantastiske :D

Mangler fremdeles sko og mansjettknapper/slipsnål til sambo, samt å bestille selve vielsen. Men nå begynner vi faktisk å bli klar. Og godt er det, med under 2 mnd igjen.

Ja, også ringer da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...