Gå til innhold

Niques bryllupsdagbok


Nique

Anbefalte innlegg

Så får man lage en dagbok for bryllupsplanlegging mm.

sambo fridde forrige fredag, 20/3-09, og jeg kunne, uten tvil, si ja :rødme:

Helgen har gått med på å prøve å få litt orden i tankene som har invadert det stakkars hodet mitt, og igår innså jeg at det var på tide å begynne litt planlegging.

Sambo kommer fra Holland, så på den store dagen må vi samle familie og venner fra begge land. Har regnet litt på det, og så langt så er det;

20 "voksne" gjester (år: 16+)

7 barn (men det er usikkert om de blir med)

Vi har ikke mulighet for å huse hele familien hans i norge, samt at vi ønsker å holde festligheter over mer enn en kveld, da de to familiene aldri har møtt hverandre.

så, idag la jeg frem et forslag for sambo, at vi kan samle slekta og dra på en av de nye cruise-båtene til ColorLine fra Oslo til Kiel, t-r, mat+drikke inkludert.

Det, eller så må vi samle hele haugen på ett hotell et sted, fortrinnsvis ikke i storby.

Hvis noen ikke har sett de båtene, anbefales, de er i høyklasse.

Uansett, i morgen tenker jeg å sende en mail til rederiet med div info om hele samlingen, og be om et prisoverslag, samt mulige/anbefalte datoer i tiden mai-august 2010, så får vi se da.

Forlover til meg, har planer om å spørre bestevenninnen min :klemmer:

Har snoket på nettet i dag, etter bryllupsinvitasjoner, sambo mente vi kunne bare skrive ut noen vi laget på pc, men ba pent om ikke vi kunne få til noe som er litt mer "fancy" enn et vanlig A4 ark printa på jobben. Når jeg leseer det nå, så får jeg nesten litt dårlig samvittighet, for jeg vet ikke hva han egentlig hadde planer om å lage, men jeg har litt lyst på kort .. :sjenert:

Ellers så må vi begynne å spare, vi har blitt enig om at vi står for utgiftene til båtreisen+mat/drikke. Det blir, utrolig nok, ikke så himmelfallende dyrt, hvis de prisene vi har sett på så langt stemmer. Det blir fortrinnsvis det som koster penger, samt en kjole til meg, og en dress til sambo, og ringer.

So far, so good.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett på noen kjoler på nett, og har funnet en del forskjellig, men jeg falt da for

divaX-1

så noe på house of fashion også, men klarer bare ikke å finne det frem igjen på websiden deres..latterlig oppsett de har.

Its a jungle out there :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin den kjolen var! :D Gratulerer så mye med forlovelse! :hjerte:

Synes jeg og. Har sett andre på andre kjoler rundt omkring, men så langt er det denne som har satt seg fast i hodet mitt. Må uansett prøve på modellen, kan jo være jeg får et helt annet inntrykk da.

Har sjekket litt rundt, og det kan se ut som om selve vielsen kan finne sted ombord, da kapteinen har lov å utføre vielser, så lenge man er i internasjonalt farvann. Spørs selvfølgelig hva den respektive kapteinen, samt redieriet, mener om saken da. :ler:

Da mangler det bare litt info før vi kan kontakte rederiet og begynne å planlegge.

Jeg håper vår løsning lar seg gjøre *krysser fingre*

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh, meg og sambo reiste på besøk til foreldrene mine på onsdag, for å fortelle om forlovelsen. Etter litt så kommer det fra min mor; hun vil gi oss ett råd til bryllupet, alle skattepengene hun får igjen neste år (hun regner det samme som i år, ett sted rett over 10K), så ler hun litt og sier hun håper hun ikke får restskatt :)

Hun er litt god da :skratte::klemmer:

Så kom spørsmålet, har du funnet kjole ennå? Også, kakespørsmålet.

Hun synes Hvit dame var ett godt forslag, helt til jeg opplyste at jeg spiser ikke marsipan, under noe som helst omstendigheter, så da kanskje frosting var ett bedre alternativ? Må sjekkes.. Jeg har litt lyst på 2 eller 3 deler, en sjokolade, en vanlig (kan droppes), og ønske fra sambo, en del med romkrem og aprikosbiter.

Hehe, mor gleder seg virker det som, og vil engasjere seg litt, jeg er da også første datteren som skal gifte seg, når min bror giftet seg, så var liksom bruden og hennes familie de som fikk styre showet, så det var litt sårt.

Men det sagt, så har også ene svigerinnen min kommet med forslag om brudekjole :fnise: , hun lurte bl.a på muligheter for å leie, men jeg ser jo at leiepriser faktisk kan gå nærme prisen på den ene kjolen jeg har blitt så altfor forkusert på.

Jeg er ikke så fryktelig lysten på å kjøpe brukt, da jeg er både høy, og ikke av de tynneste, og vil gjerne ha en kjole som er tilpasset meg, og fortrinnsvis fotvid (fotsid? dekke skoene ihvertfall)

*edit: en hel haug med skrivefeil, går litt fort på tastaturet av og til*

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest litt og sett litt bilder and den kjolen jeg la link til tidligere, og må si jeg er litt skeptisk. Den blir sydd i Kina, og det er ikke dumt for all del, er derfor den er så billig, men jeg liker ikke at det må påregnes at fargen kan være mørkere eller lysere enn bildet, ei heller likte jeg andre bilder jeg så, hvor en kvinne hadde på kjolen, der var mønster og farge helt annerledes, så kjolen så helt sær ut.

Men, jeg har kommet på en annen idé jeg liker istedet.

Skal sjekke litt priser hos sydamer i byen, for jeg har mønster på en annen kjole jeg kunne tenke meg, ikke typisk brudekjole, men kjempefin (jeg sier bare Eyowin) ;)

Må sjekke videre på den tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

da har jeg bestilt forlovelsesringer (en liten overraskelse til sambo), og dato er sånn ca bestemt, gjenstår bare å få bestilt til riktig dato. 28.mai 2010 blir det da. Mulig vi må vies før båtreisen, så må få sett på det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder kjole sier jeg bare, hjelpe meg, det er mye å velge mellom der ute, det er bra jeg har god tid.

Vi fikk forlovelsesringer i posten i dag, enkle sølvringer med gravering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars mor...hun så nesten litt skuffet ut når jeg sa jeg ikke vil ha en hvit-hvit brudekjole...og når jeg nevnte rød, da ble hun helt sjokkert, og sa et det gikk bare ikke ann. Da sambo så kom med innlegg om at søsteren hans giftet seg i rød kjole kom det bare et avmålt "ja-ja..hmh".

Men jeg har sett endel fine fra Lilly, i både hvit, creme og ivory, samt en type Keltisk brudekjole i hvit med rød topp/liv.

Min største bekymring nå til dags er de eventuelle språkprobleme som kan dukke opp :vetikke: ser for meg en fest hvor gjestene er delt i 2 grupper, den norske og den hollandske.

Jeg håper svigerfamilien blir litt mer trygg på engelsken sin innen den tid, svigerfar får jeg ikke gjort noe med, han snakker ikke et kløyva ord engelsk, sånn er det bare, så han får man bare leke tolk for. Men han er veldig flink på å prøve å gjøre seg forstått med håndgester, peking og miming, og vil gjerne forstå hva som blir sagt.

Mamma og pappa tar det med knusende ro, og sier at alt løser seg, vi bare prøver oss med noen enkle selskapsleker for å løse stemningen litt, og tar det derfra.

Takk og lov for at det blir et lite bryllup, med bare 25 gjester.

Kjenner jeg gleder meg :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir nok fornøyd med valget av kjolen din skal du se. Kansje hun bare trenger tid til å fordøye det :)

Går nok bra selv om alle ikke kan engelsk :)

Du har all grunn til å glede deg :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Stund siden sist nå, men her er en liten oppdatering (denne ligger også inne på en tråd i bryllupsforumet);

Min søsters samboer, snill som han er, har kontakter i firmaet vi vil bruke for bryllupet vårt, (2 dagers tur med gjestene våre), men han er så fryktelig treig på å få snakket med dem, og han insisterer på å orden dette for oss.

Men jeg er utålmodig, og det har snart gått en måned siden jeg sendte ham detaljer og spørsmål jeg hadde, samt dato.

Ja, det er et helt år til vi gifter oss, men jeg føler at bestilling/reservasjon bør være på plass snart så vi kan få ut invitasjoner samt begynne å planlegge, men jeg liker ikke å mase for mye på ham heller, siden han muligens kan ordne rabatter/fordeler for oss.

Men kjenner dette tærer på tålmodigheten min, eller mangelen på sådan.

Bare et aldri så lite hjertesukk fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss

:danser::skaal::hoppe::duskedame::yvonne::strix:

Av og til så får jeg noen slike "aha-ja" følelser, som i dag, jeg går rundt og små-ler hele tiden.

Men ingenting er klart ennå, men hva gjør vel det idag? :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Stund siden sist her, men nå har jeg kommet litt videre ihvertfall.

Ringte ColorLine i går, fikk en kundekonsulent å forholde meg til, det er visst litt tidlig å bestille ennå, men hun markerte datoen, så den er "satt av".

Ellers skulle hun sette opp et tilbud til meg, med forslag til eventen.

Det viser seg også at kapteinen ikke lenger har lov å utføre vielser, men de har en prest ombord med jevne mellomrom, så hun skulle også sjekke muligheter for dette. Hvis det ikke funker så må det bli en vielse før avreise, og, ifølge sambo, så blir det _ikke_ i kirke.

Det blir helt feil for ham å gifte seg i en kirke, når han ikke har noe forhold til religionen, og siden det er ikke så viktig for meg om det skjer i en kirke eller hos HEF, så følger vi hans ønske her.

Av alle ting så har jeg nå begynt å bekymre meg for kaker :eeeh:

rare ting

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :hoppe:

Et skritt videre i planleggingen :nigo:

Sjønner godt at kjæresten din ikke ønsker å gifte seg i kirken siden han ikke har noe forhold til relgionen. God dere er enige der :)

Dette blir bra vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

oh, over en måned siden siste oppdatering. Får ta en kjapp en, jeg skal prøve kjole om to dager, en jeg har sett på i ett par måneder.

Det må gjøres nå, siden det er produksjonsslutt på 09 kolleksjonen fra Lilly.

Har vært i mer samtale med CL, og prøver å finne en dato for møte, hvor vi kan gå igjennom forskjellige ting ang bryllupet, det blir en dag i august (planen så langt)

så får vi se :) Gleder meg til torsdag ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt kjole :hjerte::bolledeig:

Akkurat den jeg har sett på de siste månedene...

kjole

Så har vi fått avtalt når vi skal møte CL for å prate om ting og tang rundt bryllupet, så her går det fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...