Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, på kaffedate. Typen gikk for å kjøpe kaffe, kom tilbake med èn kopp og lurte på om jeg ville ha en slurk :overrasket:

Anonymkode: dab22...f78

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, på kaffedate. Typen gikk for å kjøpe kaffe, kom tilbake med èn kopp og lurte på om jeg ville ha en slurk :overrasket:

Anonymkode: dab22...f78

Det var vel første og siste det da? Veldig spesielt. 

Anonymkode: 3f1d5...2fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var vel første og siste det da? Veldig spesielt. 

Anonymkode: 3f1d5...2fc

Vi hadde et kort forhold og den gjerrigheten var absolutt medvirkende til at det ble slutt.. Veldig spesielt ja.

Anonymkode: dab22...f78

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ett familie-medlem som kan være temmelig gjerrig! 

Hun tjener jo temmelig godt, og har null studiegjeld eller andre lån. I tillegg er alle barna hennes godt voksne, og forlengst flyttet hjemmefra, så ingen utgifter der heller. Likevel klager hun over hvor mye penger alt mulig koster. Forsikringer, elektrisitet, drivstoff til bilen, dagligvarebutikker og så videre. Dette er jo selvfølgelig utgifter som de aller fleste er nødt til å betale for. Likevel klager de langt mindre enn henne, selv om de har studiegjeld, bil-lån, flere små unger som skal brødføs med mere. 

Dersom noen i familien har lyst til å reise på for eksempel en ferietur, festival, konsert, kino eller andre ting, så er hun ALDRI interessert i å være med på noe som helst. Med den begrunnelse at alt mulig koster så forbanna mye penger for henne. Så med mindre noen andre betaler for hennes billetter og alle andre utgifter (+ deres egne utgifter) så er hun overhodet ikke interessert i å være med på noe som helst.   

I tillegg nekter hun alle andre å snakke om sine opplevelser de har hatt, eller ting som de nylig har kjøpt seg. Fordi hun mener at det føles "veldig urettferdig" for henne å høre om ting alle andre har funnet på, samtidig som hun selv ikke har funnet på noen av disse tingene selv. Men det er jo selvfølgelig bare hennes egen feil at hun ikke gidder å være med på noe som helst. Hver eneste gang noen foreslår å finne på ett eller annet, så bidrar hun bare med å klage over hvor mye penger alt mulig koster. Når folk vet at hun sitter på en god del midler (mer penger enn de selv sitter på!) så gidder de etterhvert ikke å innvitere henne med på noe som helst... 

Anonymkode: f88c7...29b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, på kaffedate. Typen gikk for å kjøpe kaffe, kom tilbake med èn kopp og lurte på om jeg ville ha en slurk :overrasket:

Anonymkode: dab22...f78

Hvorfor kjøpte du ikke din egen kaffe, eller spanderte på han i så fall da? Siden du forventet at han skulle spandere på deg...

Anonymkode: 881a6...0ad

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fulgte en gang en YouTuber som forklarte hvordan han sparte penger. Han sa han hadde prøvd å kutte ned på vannregningen med å trekke i snoren en gang om dagen. Han hadde trent kroppen sin til å måtte bæsje hver kveld da han skulle legge seg sånn at han da kunne trekke i snoren, men at hver gang han tisset så bare lot han være å trekke i snoren. Dette fungerte ikke da det misfarget toalettet hans. :fnise: Så ha tillot seg å trekke i snoren to ganger to dagen. 

Jeg sluttet å følge han etter det, fordi han var jo helt gal. Han skjønte ikke at han var ekstremt gjerrig. I tillegg til at han alltid passet på at han hadde lenker til ønske listen sin på Amazon hvis noen ville kjøpe gave til han. Tigging rett og slett. 

Anonymkode: 3f1d5...2fc

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fulgte en gang en YouTuber som forklarte hvordan han sparte penger. Han sa han hadde prøvd å kutte ned på vannregningen med å trekke i snoren en gang om dagen. Han hadde trent kroppen sin til å måtte bæsje hver kveld da han skulle legge seg sånn at han da kunne trekke i snoren, men at hver gang han tisset så bare lot han være å trekke i snoren. Dette fungerte ikke da det misfarget toalettet hans. :fnise: Så ha tillot seg å trekke i snoren to ganger to dagen. 

Jeg sluttet å følge han etter det, fordi han var jo helt gal. Han skjønte ikke at han var ekstremt gjerrig. I tillegg til at han alltid passet på at han hadde lenker til ønske listen sin på Amazon hvis noen ville kjøpe gave til han. Tigging rett og slett. 

Anonymkode: 3f1d5...2fc

Denne minner meg om en youtube-video jeg tittet på for en stund siden. En mann og en dame som bodde sammen, og blant annet delte på tanntråd. Først brukte en av dem litt tanntråd, og så brukte den andre personen samme tanntråd! 

I tillegg dusjer de sammen for å spare på vannet (isteden for å dusje hver for seg, og bruke litt mer vann) og de holdt "regnskap" over hvor mange ganger de har gått på do iløpet av hver dag / uke. På den måten kan de splitte alle utgifter nøyaktig på hver krone.

Anonymkode: f88c7...29b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎20‎.‎10‎.‎2018 den 22.52, AnonymBruker skrev:

Vi er en vennegjeng som treffes 1-2 ganger i mnd. Alle tar med enten drikke, enkel mat eller snacks. Ikke mye hver. Så har vi en venninne, som hver gang venter med å sette fram det hun har med. Ender alltid med at hennes drikke/mat ikke blir åpnet/spist av, og hun tar jo selvfølgelig med seg dette hjem igjen. Alltid. Det har ikke skjedd en gang at hun har satt igjen så mye som en flaske brus til 20 kr. 

Det samme hvis vi skal på fest. Hun passer på å drikke av alle andre, og tar med seg sin flaske som er uåpnet hjem igjen. 

Anonymkode: 70202...27a

Da tror jeg faktisk at jeg bevisst en eller annen gang hadde ventet med å forsyne meg til hun hadde satt fram sine ting. Men da hadde jeg virkelig tatt for meg! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som alltid tar med seg tannpirkere/sukkerposer/salt- og pepper poser /Ketschupposer når hun er ute og spiser. Hjemme har hun en seriøs kjøkkenskuff full av dem 😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg reiser mye til Dubai i jobben og han flyr som regel Business Class med Emirates. I loungen til Emirates på flyplassen i Dubai er det dusjer tilgjengelig for de reisende og inne i den avdelingen er det bl.a. kurver med kammer, engangsbarberhøvler og tannbørste/tannkrem. Hver gang kompisen min er innom rasker han med seg mengder av disse tingene. "Det er jo gratis"...

Anonymkode: 7d6af...b16

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far er svært gjerrig. Mamma og pappa bodde sammen frem til jeg var 5 måneder og min bror var 1 år. I løpet av den tiden sammen betalte mamma mesteparten av husleie og mat. Ble fortalt at hun en dag spurte pappa om han hadde noe penger til bleier og mat, ettersom mamma ikke fikk lønn før om et par dager. Ja, sa han, hun kunne få låne en hundrings frem til lønnen var på konto.😂

Anonymkode: 6d627...27b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min far er svært gjerrig. Mamma og pappa bodde sammen frem til jeg var 5 måneder og min bror var 1 år. I løpet av den tiden sammen betalte mamma mesteparten av husleie og mat. Ble fortalt at hun en dag spurte pappa om han hadde noe penger til bleier og mat, ettersom mamma ikke fikk lønn før om et par dager. Ja, sa han, hun kunne få låne en hundrings frem til lønnen var på konto.😂

Anonymkode: 6d627...27b

Det er 7 mnd mellom deg og din bror? Wow! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Elektra skrev:

Det er 7 mnd mellom deg og din bror? Wow! 

Det står ikke at broren var eksakt ett år, forskjellen mellom dem kan ha vært bortimot 19 måneder.

Anonymkode: e8287...c7e

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står ikke at broren var eksakt ett år, forskjellen mellom dem kan ha vært bortimot 19 måneder.

Anonymkode: e8287...c7e ey

Jeg gikk ut i fra at det som sto stemte. Dumme meg som ikke spekulerte videre, glemte jo helt at dette er påbudt på kg!

Neida, er bare et spørsmål, ikke noe dømming eller kritikk eller noe som helst, kun ren og skjær nysgjerrighet 😘

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Elektra skrev:

Jeg gikk ut i fra at det som sto stemte.

Jo, alt stemte nok. Men du er unnskyldt om du ikke visste at en er 1 år helt til en fyller 2. Og at en er 5 måneder helt til en er 6 måneder.

Anonymkode: e8287...c7e

  • Liker 29
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag, min mor! Har lagt ut rundt 700 for henne i det siste, i dag var vi i byen og jeg manglet 5kr til å betale med i kassa, så jeg ser på henne, og det gamle skremslet trekker pokker meg på skuldrene som om jeg skulle ha bedt om 1 million! Sendte henne et blikk og mynten kom, men hjelpes 😂

Anonymkode: 5e579...88d

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, alt stemte nok. Men du er unnskyldt om du ikke visste at en er 1 år helt til en fyller 2. Og at en er 5 måneder helt til en er 6 måneder.

Anonymkode: e8287...c7e

Rull inn puppa og ta deg en bolle. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...