-jk- Skrevet 28. juni 2023 #4101 Del Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jobber på resturant. Når vi skjærer paprika og skal skylle vekk frøene får vi aldri ha vannet rennende, må skru av og på for hver paprika. «VANN KOSTER PENGER» Anonymkode: 03cda...11e Vann bør spares på uansett. Ingen vits i å la det renne unødvendig, f.eks når man pusser tennene. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #4102 Del Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 29.12.2019 den 17.04): Jeg er 35, har fast jobb, og gjør fremdeles dette... Har med meg matboks i veska 😂 For å gjøre det verre bor jeg bare på hotell når jeg er på jobbreise, og da får jeg jo penger til å dekke måltider. Men de sparer jeg heller om jeg kan. Anonymkode: c216a...031 Hva får du ut av det? Håper innerst inne at du og andre tyver får det på rullebladet. Det dere gjør øker prisene for de av oss som er ærlige. Anonymkode: f2051...931 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #4103 Del Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 1.4.2020 den 11.19): I familien min kalles tynn saft for tante Ragnhild-saft. Tante har alltid vært kjempegjerrig og til alle andre enn sine egne barn blandet hun saften så tynn at den knapt hadde farge. Man smakte et svakt hint av saft, men det hintet var så svakt at det bare var ekkelt. Smakte rett og slett dårlig vann. Vi lærte fort å be om vann i stedet når hun bød på saft. Anonymkode: 000f9...380 Håper ikke min datter Ragnhild blir slik. Hun hun er oppkalt etter var iallefall en veldig raus person Anonymkode: f2051...931 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #4104 Del Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 17.12.2022 den 6.14): Observerte at på treningssenter og i svømmehallen var skohornet lenket fast med kjetting. Dette fordi alle løse skohorn ble borte. Ett skohorn kan du få veldig billig mange steder. Og på treningssenter jeg trener på hadde de før en hårføner liggende i garderoben. Det forsvant og de erstattet det 2 ganger. Da ga de opp. Og der har de såpe, sjampo og balsam i dusjen. De måtte låse fast beholderene og lokket for folk stjal dette og. Også opplevd at foreldre til venner krevde penger av oss hvis vi skulle hentes, kjøres noe sted. Dette var på slutten av 80 tallet og vi gikk fortsatt på skole. Min far tilbød seg å kjøre oss, men faren til hun ene insisterte på å kjøre. Når vi kom frem forlangte han penger for kjøre. Min far skulle kjøre oss gratis. Anonymkode: c9a64...056 Husker jeg var så overrasket en gang jeg besøkte en venninne et annet sted i landet, og jeg måtte betale moren hennes for å hente meg på flyplassen. I min familie har vi alltid kjørt og hentet gjester til buss, tog og fly uten å ta så mye som en krone for det. Er vel ulike skikker rundt omkring. Anonymkode: cc5ca...c06 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 16. juli 2023 #4105 Del Skrevet 16. juli 2023 Nnilm skrev (På 3.6.2020 den 16.35): En venninne av meg ringte søsteren sin for en prat dagen etter hun hadde vært der på middag, vel samtalen ble kort. Venninen min startet med : Tusen takk for middagen i går, det var hyggelig, svaret hun fikk var : ja det synes du nok, du som spiste opp hele sjokoladen vi la frem. Eller kompisen som var på middag hos oss, vi hadde litt øl og vin, kompisen skulle ikke drikke alkohol. Da han skulle reise spurte han om å få med seg 3-4 øl, siden det var det han antageligvis hadde drukket hvis han ikke kjørte. Eller den gangen tante gjemte grillpølsene sine i uthuset på hytta så ingen tok av hennes. Det var sommer og hun ble matforgiftet, var syk i flere dager. Det var karma for tanten 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 16. juli 2023 #4106 Del Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hva får du ut av det? Håper innerst inne at du og andre tyver får det på rullebladet. Det dere gjør øker prisene for de av oss som er ærlige. Anonymkode: f2051...931 Får? Det er vel heller "fikk", det er 3 år, 6 måneder og 18 dager siden dette ble skrevet. Det etterfølgende er ikke nytt heller, men er ikke spørsmål til personen som skrev dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #4107 Del Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva får du ut av det? Håper innerst inne at du og andre tyver får det på rullebladet. Det dere gjør øker prisene for de av oss som er ærlige. Anonymkode: f2051...931 Har du jobbet på hotell? Det har jeg og vi kaster 30 til 40% av maten hver dag! Det eneste vi kan ta vare på er frukt som ikke er oppdelt, og brød. Selv syltetøy i skåler kastes og fylles på nytt neste dag. Heier på de som tar med i matboks, mindre matsvinn! Anonymkode: 1f0ba...c0a 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #4108 Del Skrevet 30. august 2023 Bump Anonymkode: ce1cc...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #4109 Del Skrevet 30. august 2023 Da ene slektningen min slet økonomisk og holdt på å gå personlig konkurs så stilte resten av familien opp og bidro masse med mat, klær og penger. Nå har vedkommende en svært god jobb og tjener mye, da vi var på McDonald's så fikk jeg en meny til 120kr og senere et vipps oppgjør. Takk for lunsj Anonymkode: 0feed...512 20 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #4110 Del Skrevet 30. oktober 2023 Faren min er ganske gjerrig selv om han har meget god inntekt og lønn. Han unner seg aldri noe og lever utrolig restriktivt. Tror han typ aldri i sitt liv har stukket innom en kiosk for å kjøpe seg kaffe eller noe å spise. Da jeg og søsteren min var med pappa på ferie da vi var små, så måtte vi alltid smøre rundstykkker fra frokostbuffeen og pakke inn i servietter. Vi pakket også med crossainter og småbakst fra frokosten. Dette skulle vi da spise som lunsj. Dette skjedde hver eneste dag. Først da jeg ble eldre forstod jeg at dette ikke var helt normalt. Alle jeg har reist med i ettertid har alltid spist lunsj ute eller laget seg ordentlig lunsj på ferie. Det har selvfølgelig skjedd at vi har tatt med en uspist crossaint eller rundstykke fra frokostbufeen her og der, men da har dette vært I TILLEGG til annen lunsj. Da vi var med pappa på ferie tok vi med oss to små lyse rundstykker med ost liksom. De fleste foreldre skjønner at dette ikke er tilstrekkelig eller næringsrik mat som dekker lunsjbehovet? En annen ting er lange kjøreturer. Vi har familie i Trøndelag og har gjennom oppveksten kjørt bil hver sommer. Det var på disse turene aldri snakk om å kjøpe mat. Vi stoppet alltid på en rutebilstasjon der vi spiste medbrakte brødskiver. Jeg har vært med venner på kortere bilturer der vi alltid stoppet et sted. Disse to historiene er imidlertid ikke de verste. For en stund siden skulle jeg flytte inn i en ny leilighet i Oslo. Leiligheten ligger midt i byen og alle vet hvordan parkeringsforholdene er i byen. Fikk omsider parkert i en sidegate ved leiligheten, men pappa som hadde kjørt inn et flyttelass nektet å betale for parkeringsbillett. Han var også utrolig sint og kjeftet på meg fordi det var helt håpløst av meg å flytte et sted der det er så dårlige parkeringsforhold. Jeg har ikke bil selv, så hvorfor skal jeg ta dette i betraktning? Uansett så endte dette med at jeg måtte bære alle tingene i flyttelasset fra bilen og opp i leiligheten. Mens jeg gjorde dette satt pappa i bilen for å sjekke om det kom en parkeringsvakt. Da skulle han umiddelbart kjøre for å unngå parkeringsbot. Jeg gikk sikkert ti turer frem og tilbake, og hver gang jeg hentet noe på nytt ble faren min bare mer og mer stresset. Jeg sa også til han at han ikke trengte å hjelpe meg så lenge, maks 15 minutter. Det viktigste var å få opp de tyngste tingene. I stedet måtte jeg spørre en av mine roomies om å være bærehjelp. Nei, gud forby at han bare kunne betale for å stå der i 15 - 20 minutter. Anonymkode: 2eb4c...972 17 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #4111 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 27.6.2023 den 23.27): Min farmor tok alltid vare på innpakningspapiret etter hver julaften og bursdager. Strøk det og brukte det på nytt. Jeg syntest det var såååå flaut og gnient på 90-tallet. Nå synes jeg det er genialt ❤️ Anonymkode: e6ff4...677 Det gjør foreldrene mine ennå! Tror ikke det er bare for å spare penger, for papiret er ganske billig. Men det fyller opp restavfallet hvis man ikke er flink til å trykke det godt sammen, og noe av det er brukbart å bruke opp igjen. Anonymkode: 0c816...80b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #4112 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Faren min er ganske gjerrig selv om han har meget god inntekt og lønn. Han unner seg aldri noe og lever utrolig restriktivt. Tror han typ aldri i sitt liv har stukket innom en kiosk for å kjøpe seg kaffe eller noe å spise. Da jeg og søsteren min var med pappa på ferie da vi var små, så måtte vi alltid smøre rundstykkker fra frokostbuffeen og pakke inn i servietter. Vi pakket også med crossainter og småbakst fra frokosten. Dette skulle vi da spise som lunsj. Dette skjedde hver eneste dag. Først da jeg ble eldre forstod jeg at dette ikke var helt normalt. Alle jeg har reist med i ettertid har alltid spist lunsj ute eller laget seg ordentlig lunsj på ferie. Det har selvfølgelig skjedd at vi har tatt med en uspist crossaint eller rundstykke fra frokostbufeen her og der, men da har dette vært I TILLEGG til annen lunsj. Da vi var med pappa på ferie tok vi med oss to små lyse rundstykker med ost liksom. De fleste foreldre skjønner at dette ikke er tilstrekkelig eller næringsrik mat som dekker lunsjbehovet? En annen ting er lange kjøreturer. Vi har familie i Trøndelag og har gjennom oppveksten kjørt bil hver sommer. Det var på disse turene aldri snakk om å kjøpe mat. Vi stoppet alltid på en rutebilstasjon der vi spiste medbrakte brødskiver. Jeg har vært med venner på kortere bilturer der vi alltid stoppet et sted. Disse to historiene er imidlertid ikke de verste. For en stund siden skulle jeg flytte inn i en ny leilighet i Oslo. Leiligheten ligger midt i byen og alle vet hvordan parkeringsforholdene er i byen. Fikk omsider parkert i en sidegate ved leiligheten, men pappa som hadde kjørt inn et flyttelass nektet å betale for parkeringsbillett. Han var også utrolig sint og kjeftet på meg fordi det var helt håpløst av meg å flytte et sted der det er så dårlige parkeringsforhold. Jeg har ikke bil selv, så hvorfor skal jeg ta dette i betraktning? Uansett så endte dette med at jeg måtte bære alle tingene i flyttelasset fra bilen og opp i leiligheten. Mens jeg gjorde dette satt pappa i bilen for å sjekke om det kom en parkeringsvakt. Da skulle han umiddelbart kjøre for å unngå parkeringsbot. Jeg gikk sikkert ti turer frem og tilbake, og hver gang jeg hentet noe på nytt ble faren min bare mer og mer stresset. Jeg sa også til han at han ikke trengte å hjelpe meg så lenge, maks 15 minutter. Det viktigste var å få opp de tyngste tingene. I stedet måtte jeg spørre en av mine roomies om å være bærehjelp. Nei, gud forby at han bare kunne betale for å stå der i 15 - 20 minutter. Anonymkode: 2eb4c...972 Enig i at han er gjerrig, men du kunne vel betalt parkeringen for ham, Anonymkode: 326ff...512 36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #4113 Del Skrevet 30. oktober 2023 Jeg var skikkelig gjerrigknark mens jeg studerte. Pantet flasker som jeg fant i søpla, hamstret gratis mat på kiwi, hadde ikke pc eller internett, men klarte meg med data-rommet på universitetet. Kjøpte ikke alle pensumbøkene, men satt på biblioteket og leste. Var sjelden med på noe sosialt. Pakket meg inn i mange lag tøy i stedet for å skru opp varmen og dusjet på jobb. Ganske unødvendig nå når jeg ser på det i ettertid, for jeg hadde ikke så dårlig råd. Men jeg unngikk da studielån og kom gjennom med gode karakterer. Er ganske gnien ennå, spiser ikke på restaurant, følger med på tilbud, kjøper brukt, har alltid med niste og handler aldri på kiosken eller i kantina, men er blitt litt mer normal heh Anonymkode: 0c816...80b 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest5656 Skrevet 30. oktober 2023 #4114 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg var skikkelig gjerrigknark mens jeg studerte. Pantet flasker som jeg fant i søpla, hamstret gratis mat på kiwi, hadde ikke pc eller internett, men klarte meg med data-rommet på universitetet. Kjøpte ikke alle pensumbøkene, men satt på biblioteket og leste. Var sjelden med på noe sosialt. Pakket meg inn i mange lag tøy i stedet for å skru opp varmen og dusjet på jobb. Ganske unødvendig nå når jeg ser på det i ettertid, for jeg hadde ikke så dårlig råd. Men jeg unngikk da studielån og kom gjennom med gode karakterer. Er ganske gnien ennå, spiser ikke på restaurant, følger med på tilbud, kjøper brukt, har alltid med niste og handler aldri på kiosken eller i kantina, men er blitt litt mer normal heh Anonymkode: 0c816...80b Hvis du tror det var ille... Sist jeg var i garderoben på jobb så jeg en som tok med seg håndsåpen til toalettvasken og putta den i dusjen for å vaske seg med den! Det må da være grenser for hvor gjerrig noen kan være! 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #4115 Del Skrevet 30. oktober 2023 Da jeg var i militæret, var vi ikke så langt fra svenskegrensen. Så det hendte vi tok en harrytur og kjøpte godteri og cola. En dag sto jeg sammen med en annen kar på kasernen, og jeg spør om han vil ha en colaboks. Han takker ja og jeg tar en selv og åpner. Merket jo at han ikke åpnet sin, men tenkte ikke så mye over det før vi kom til velferden. Der han begynte å tilby colaboks for 10 kroner til noen av de andre soldatene (som var lavere pris enn de 15 kronene det kostet på velferden). Må jo humre litt. Selv svikter min egen gjerrighet som regel halvveis. Som da jeg gikk 3 kilometer på lørdag til Coop Mega fordi de hadde Jegerbrød til 20 kroner (som egentlig ikke er så godt brød heller, men jeg spiser uansett brød sjelden) og jeg fikk 8 kroner rabatt i Coop-appen. Kjøpte to brød for 32 kroner og var fornøyd med meg selv. Men tror grønnsakene jeg kjøpte var ganske mye dyrere relativt sett til Kiwi enn det jeg sparte på brødene og noen kremoster. Så det var litt fail i gjerrigheten der. Anonymkode: 2f24a...ed2 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #4116 Del Skrevet 30. oktober 2023 Gjest5656 skrev (25 minutter siden): Hvis du tror det var ille... Sist jeg var i garderoben på jobb så jeg en som tok med seg håndsåpen til toalettvasken og putta den i dusjen for å vaske seg med den! Det må da være grenser for hvor gjerrig noen kan være! Kan jo bare være at han hadde glemt å ta med dusjsåpe?? Anonymkode: ada18...d7e 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #4117 Del Skrevet 30. oktober 2023 Jeg har fortalt et par gjerrigknarkhistorier her om meg selv. Gjenbruk og sparing har egentlig alltid vært en livsstil pga. at jeg aldri har hatt flust med penger; etterhvert har jeg fått mer og mer sans for kreative løsninger som reduserer både utgifter, avfall og bryderi. Har også begynt med å samle på gavepapir når det er fint kvalitetspapir, noen ganger gavebånd også. Papiret rulles pent, rullene settes i en sånn eske med skillevegger som man kan ta med fra Vinmonopolet. Jeg sper på i blant med nytt "kjøpepapir" og -bånd også, og har etterhvert et bra utvalg. Gjett om dette har kommet til nytte når noen f.eks. trenger bare en bit papir eller litt bånd. Til gjengjeld liker jeg å gi ordentlige gaver som gjerne koster en del, og så avskyr jeg grådighet og snylting - har man ikke råd selv kan man spørre om å låne f.eks., i stedet for å bare grafse til seg av andres. Ja, jeg er en av dem som sier fra når noen prøver å stjele tipsen på fellesbordet for å betale regninga si med den, når noen "ikke er tørst lenger" med én gang det er deres tur til å kjøpe etter å ha blitt påspandert, for så å bli "litt tørst likevel" i dét andre kjøper. Anonymkode: 2626f...111 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 4. november 2023 #4118 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 18.38): Jeg har fortalt et par gjerrigknarkhistorier her om meg selv. Gjenbruk og sparing har egentlig alltid vært en livsstil pga. at jeg aldri har hatt flust med penger; etterhvert har jeg fått mer og mer sans for kreative løsninger som reduserer både utgifter, avfall og bryderi. Har også begynt med å samle på gavepapir når det er fint kvalitetspapir, noen ganger gavebånd også. Papiret rulles pent, rullene settes i en sånn eske med skillevegger som man kan ta med fra Vinmonopolet. Jeg sper på i blant med nytt "kjøpepapir" og -bånd også, og har etterhvert et bra utvalg. Gjett om dette har kommet til nytte når noen f.eks. trenger bare en bit papir eller litt bånd. Til gjengjeld liker jeg å gi ordentlige gaver som gjerne koster en del, og så avskyr jeg grådighet og snylting - har man ikke råd selv kan man spørre om å låne f.eks., i stedet for å bare grafse til seg av andres. Ja, jeg er en av dem som sier fra når noen prøver å stjele tipsen på fellesbordet for å betale regninga si med den, når noen "ikke er tørst lenger" med én gang det er deres tur til å kjøpe etter å ha blitt påspandert, for så å bli "litt tørst likevel" i dét andre kjøper. Anonymkode: 2626f...111 Å ta vare på gavepapir er jo veldig miljøvennlig, det glansede julepapiret kan ikke resirkuleres heller. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #4119 Del Skrevet 4. november 2023 Pappa stjeler dopapir og såpe fra jobben. Vet ikke om tyveri teller når det kommer til gjerrigknarkhistorier. Anonymkode: 071e6...d81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #4120 Del Skrevet 5. november 2023 På videregående for lenge siden gikk jeg og en venninne ute på vinteren uten lue. En random fyr spør meg "det er kaldt, kjøp lua mi, femti kr, hø hø". Jeg bare gikk forbi og lurte på hvorfor akkurat meg. Han spurte senere også. Venninnen min visste, to dager før hadde min ett år eldre stebror sagt til ham at buksa hans så så trang og kort ut, men han kunne kjøpe den for femti kr. Stebroren min hadde dukket opp hjemme i "ny" bukse uten å ville si hvor den kom fra. Synes dengang det var dritpinlig for meg at mange visste det. I dag har han ørten millioner minst og lever av å "finne deals" i mange land, men gjerrig som f... fortsatt. Anonymkode: ad023...e35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå