Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 Populært innlegg #2501 Del Skrevet 27. mars 2018 På 21.3.2018 den 15.43, AnonymBruker skrev: Jeg ble invitert på innflyttningsmiddag til en venn, som sa han skulle by på pizza og rødvin. Jeg tok med en flaske hvitvin som jeg tenkte at vi skulle dele, fordi jeg hadde lyst til å drikke litt siden det er veldig sjeldent jeg får muligheten til det. Jeg fikk servert et lite glass rødvin og når jeg hadde drukket opp sa han "drikk opp vinen din", men glasset var tomt og det påpekte jeg, i den tro om at han da ville tilby meg et glass til. Men det gjorde han altså ikke. Litt senere gikk han og hentet den flasken med hvitvin som jeg hadde tatt med, fylte et glass til oss hver, og takket for vinen. Det virket som at han trodde det var en gave til han, men jeg sa ikke noe for jeg tenkte at han kom til å dele med meg og. Jeg klarte ikke å få meg til å be om mer vin eller forsyne meg selv, for jeg synes at den som inviterer på middag skal sørge for at gjestene har nok å drikke og spørre om de vil ha mer. Men det virket som at han ville ha vinen selv, og det er helt greit det, men en åpnet vin må jo drikkes med en gang og det er jo ikke noe hyggelig å drikke alene? Fyren er veldig rar og har ingen sosiale antenner, så jeg vet ikke om han var gjerrig eller om han rett og slett ikke skjønner at det er normalt å forsyne gjester med drikke når man han invitert på middag. Anonymkode: 0269a...f85 Hvis jeg hadde invitert til middag, og en gjest hadde kommet og gitt meg en vinflaske, hadde jeg gått ut fra at dette var en vertinnegave, ikke noe vedkommende forventet å få servert i løpet av kvelden. Anonymkode: 02528...a1f 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #2502 Del Skrevet 27. mars 2018 På 21.3.2018 den 15.43, AnonymBruker skrev: Jeg ble invitert på innflyttningsmiddag til en venn, som sa han skulle by på pizza og rødvin. Jeg tok med en flaske hvitvin som jeg tenkte at vi skulle dele, fordi jeg hadde lyst til å drikke litt siden det er veldig sjeldent jeg får muligheten til det. Jeg fikk servert et lite glass rødvin og når jeg hadde drukket opp sa han "drikk opp vinen din", men glasset var tomt og det påpekte jeg, i den tro om at han da ville tilby meg et glass til. Men det gjorde han altså ikke. Litt senere gikk han og hentet den flasken med hvitvin som jeg hadde tatt med, fylte et glass til oss hver, og takket for vinen. Det virket som at han trodde det var en gave til han, men jeg sa ikke noe for jeg tenkte at han kom til å dele med meg og. Jeg klarte ikke å få meg til å be om mer vin eller forsyne meg selv, for jeg synes at den som inviterer på middag skal sørge for at gjestene har nok å drikke og spørre om de vil ha mer. Men det virket som at han ville ha vinen selv, og det er helt greit det, men en åpnet vin må jo drikkes med en gang og det er jo ikke noe hyggelig å drikke alene? Fyren er veldig rar og har ingen sosiale antenner, så jeg vet ikke om han var gjerrig eller om han rett og slett ikke skjønner at det er normalt å forsyne gjester med drikke når man han invitert på middag. Anonymkode: 0269a...f85 Hvis jeg hadde invitert til middag, og en gjest hadde kommet og gitt meg en vinflaske, hadde jeg gått ut fra at dette var en vertinnegave, ikke noe vedkommende forventet å få servert i løpet av kvelden. Anonymkode: 02528...a1f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 27. mars 2018 #2503 Del Skrevet 27. mars 2018 På 25.03.2018 den 21.22, AnonymBruker skrev: Men hva bruker de egenrlig alle disse børeposene på da? Anonymkode: ff04d...e15 Søppelposer til bilen og hjemme, hundeposer osv. Det forteller de gjerne:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 27. mars 2018 #2504 Del Skrevet 27. mars 2018 På 25.02.2018 den 19.39, AnonymBruker skrev: Er dette sant? Det må jo være en sykdom. Hvem skal arve de pengene? Anonymkode: 8e3a2...aee Tror nok sånt er vanligere enn du tror. Jeg kjenner til flere av typen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 27. mars 2018 #2505 Del Skrevet 27. mars 2018 På 22.2.2018 den 20.47, AnonymBruker skrev: Kantinemannen på skolen må være den mest gjerrige personen jeg har møtt. Han tar 5 kr for å varme mat i mikroen, 5 kr pr salt og pepper (sånne små røde og blå poser), sukker i te/kaffe koster 7 kr og en brødskive (uten pålegg) koster 15 kr. Hardt å være student når han driver kantina og man har glemt mat (jeg har med mat hver dag, for å si det sånn) Anonymkode: b57c8...b99 Han er ikke gjerrig, men grisk. Vet hva inn prisene er på de produktene og han følger definitivt ikke vanlige kalkyler. Vet jo ikke hvilken kontrakt kantinen har så kan være at de må ha sånne ubule priser 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 27. mars 2018 #2506 Del Skrevet 27. mars 2018 På 25.2.2018 den 20.13, AnonymBruker skrev: Den gjør jo faktisk ikke det. Den går til frivillig arbeid til fordel for barn og unge. Men mulig du regner det som staten. Anonymkode: 85359...b80 Har du link til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #2507 Del Skrevet 27. mars 2018 3 minutter siden, Fru Uperfekt said: Har du link til dette? Hva handler det om? Anonymkode: 8f2f4...347 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 27. mars 2018 #2508 Del Skrevet 27. mars 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva handler det om? Anonymkode: 8f2f4...347 Les tråden så ser du 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #2509 Del Skrevet 27. mars 2018 1 minutt siden, Fru Uperfekt said: Les tråden så ser du Vet du hva jeg er ikke så interessert at jeg gidder å lete etter et innlegg som er blitt skrevet for et par dager siden i en veldig populær tråd hvor det blir skrevet mye. Elsker folk som er hjelpsomme.. Og lykke til med å få svar.. Anonymkode: 8f2f4...347 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madsegen Skrevet 27. mars 2018 #2510 Del Skrevet 27. mars 2018 (endret) 15 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Les tråden så ser du Er det virkelig vits i være vrang? Kan du ikke bare svare? Jesus... Noen MÅ bare være krangelfanter over filleting. Endret 27. mars 2018 av madsegen 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 27. mars 2018 #2511 Del Skrevet 27. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva jeg er ikke så interessert at jeg gidder å lete etter et innlegg som er blitt skrevet for et par dager siden i en veldig populær tråd hvor det blir skrevet mye. Elsker folk som er hjelpsomme.. Og lykke til med å få svar.. Anonymkode: 8f2f4...347 Er derfor jeg spurte en annen ab enn deg 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #2512 Del Skrevet 27. mars 2018 Just now, Fru Uperfekt said: Er derfor jeg spurte en annen ab enn deg Watever. B... Anonymkode: 8f2f4...347 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 27. mars 2018 #2513 Del Skrevet 27. mars 2018 2 minutter siden, madsegen skrev: Er det virkelig vits i være vrang? Kan du ikke bare svare? Jesus... Er ikke vrang, spurte en spess ab (se koden på vedkommende jeg siterte) Nei jeg heter ikke Jesus... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #2514 Del Skrevet 27. mars 2018 Just now, Fru Uperfekt said: Er ikke vrang, spurte en spess ab (se koden på vedkommende jeg siterte) Nei jeg heter ikke Jesus... Anonymkode: 8f2f4...347 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 Populært innlegg #2515 Del Skrevet 27. mars 2018 Hadde en nabo som titt og ofte inviterte seg selv på en øl hos meg. Tror jeg har opplevd at han hadde med seg tre pils en gang. Uansett her er historien; Denne naboen dukket opp en kveld jeg klødde etter å spille litt biljard og drikke noen øl. Ok, han var blakk. Javel, kan spandere en runde med biljard og noen pils jeg. Pilsene blir til ganske mange og vi har flyttet oss fra biljardhall til et utested. Etter x øl der så tenker jeg på å dra hjem mens han tydelig vil drikke mer. Okay, jeg blir med på en pils til sier jeg. Så fisker han ut et kredittkort av innerlomma og sier «hey, denne hadde jeg helt glemt. Straks tilbake» Så kommer han tilbake fra baren med EN øl til seg selv....... Trenger vel ikke si at det var siste gang jeg brukte tid med han. Feiler slike folk? Anonymkode: 7a22a...863 96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #2516 Del Skrevet 27. mars 2018 4 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Har du link til dette? Les arveloven. Anonymkode: 85359...b80 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 27. mars 2018 #2517 Del Skrevet 27. mars 2018 Ikke personlig erfaring, men jeg kom over en «leve billig» gruppe på Facebook, der en dame tipset om hvordan gjøre cafeturen billig: Å ha med seg pulverkaffe hjemmefra og be om å få varmt vann og evt melk (gratis) på cafeen. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 27. mars 2018 #2518 Del Skrevet 27. mars 2018 Til dere over som lurer på noe som står tidligere i tråden: I ruten der noe er sitert, er det en pil helt til høyre, den blir synlig når du tar pilen over (på pc, vet ikke hvordan det er på mobil). Når du trykker på pilen, finner du der sitatet sto originalt. Da er det bare å "pile" seg tilbake til du finner svar på det du spør om uten å måtte scrolle gjennom alle sidene 25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Alice123 Skrevet 27. mars 2018 Populært innlegg #2519 Del Skrevet 27. mars 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner ei som alltid klager over at hun har dårlig råd. Hun er over 30 og studerer og jobber i en liten helgestilling. Ikke fordi hun ikke har tid til å jobbe mer pga. studiene eller fordi hun ikke får mer jobb, men fordi hun ikke gidder. Hun reiser mye, går ut på byen osv, likevel hører vi hele tiden at hun «har minus på kontoen» og «foreldrene måtte handle mat til henne for hun er helt blakk» osv. Dum som jeg er har jeg ved et par anledninger gitt henne noen hundrelapper til mat, siden hun alltid gjør et så stort poeng ut av hvor «fattig» hun er. Fant så ut at hun sparer hele studielånet, så mine bidrag til mat har egentlig vært bidrag til hennes boligsparing... Anonymkode: f90f4...feb Jeg hadde også en slik kompis... jeg var i full jobb og han student med deltidsjobb. Han var alltid "blakk" og klagde mye over dårlig råd. Så av og til spanderte jeg noen middager/byturer/etc på han. Etter endt studietid kjøpte han seg leilighet ut av det blå. Han som alltid var blakk og ikke hadde råd til et cafébesøk en gang. Joda, han viste seg bedskjettet sitt... Med lånekassa deltidsjobben sin hadde han hatt mer igjen i måneden etter skatt enn meg som var i full jobb... Men han hadde spart mesteparten i BSU og var derfor alltid "blakk". Han visste utmerket godt hvor mye jeg tjente og at han faktisk hadde MER INN hver måned enn meg, men likevel lot han som at han var "fattig student" så jeg skulle spandere. Vi er ikke venner i dag. 69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #2520 Del Skrevet 28. mars 2018 On 3/27/2018 at 4:04 AM, AnonymBruker said: Det hender at jeg også må spørre etter en pose (til), men selvfølgelig tar jeg da fram ei krone og betaler for den. Jeg vil jo nødig framstå som en motbydelig gjerrigknark og snylter! Anonymkode: d29d3...5c4 Det gidder jeg ikke, fordi jeg ikke gidder å gå rundt med fysiske penger på meg, i likhet med majoriteten av befolkningen. Er ikke 90 år heller liksom. Anonymkode: 3ce02...740 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå