Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

:hakeslepp: Satt hun mer barnevakt for dem da?

Nei, mamma ringte dagen etterpå, og spurte hva i all verden dette var, og sa at hvis hun skulle sitte mer barnevakt måtte de avtale pris og tid på forhånd. Jeg tenkte kanskje at det skulle vanke mer penger etter denne samtalen, eller en oppringning med unnskyld til min søster.. Neida, endte med å aldri bli bedt om å sitte barnevakt igjen..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man bruker så vidt jeg vet mer bensin med flere personer i bilen. Du og dine barn var både tre personer og hadde bagasje for tre personer, det kan du ikke forvente at din venninne skla betale for.

Anonymous poster hash: 6d300...8ea

Hva med slitasje på bilen? Hva med økt kilometer? Hva med bompenger?

Synes venninnen skulle ha betalt minst like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha lest innlegget du siterte svært dårlig siden du ikke fikk med deg dette:

Det må nevnes at han har vært på middag hjemme hos meg og andre i vennekretsen mange ganger, da disker vi opp med både hovedrett og dessert, uten at han trenger å bidra med noe. Da pleier han ofte å spørre om å få med seg restene.

Gjerrigknarken som inviterte var forresten en student som jobber 50% ved siden av studiene, så det er litt uklart hvem du mener er "studenten" i ditt eget innlegg.

Ja, du har rett. Jeg har klart å overse det du påpeker. Det er jo vesentlig. Tenke seg til å være gnier og ufin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de resterende 25% går til? Skatt? Ja, får være belønningen for en ødelagt barndom. :lol:

Anonymous poster hash: d3169...4f3

Broren din!;) Ektefelle arver halvparten, barna resten. Med mindre han har sett begrensninger, da får dere pliktarv på opptil 1mill!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Broren din! ;) Ektefelle arver halvparten, barna resten. Med mindre han har sett begrensninger, da får dere pliktarv på opptil 1mill! ;)

Dette er feil..

Anonymous poster hash: 1b89b...119

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er feil..

Å? Nye regler, eller husker jeg feil?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er feil..

Enlighten us, please.

Hvorfor er dette feil?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Enlighten us, please.

Hvorfor er dette feil?

Å? Nye regler, eller husker jeg feil?

Nå er det ikke meg dere siterer, men livsarvinger (dvs. direkte nedadgående linje) har krav på 2/3 av arven, og man kan testamentere bort 1/3. Ektefelle har krav på min. 1/4, og under alle omstendigheter førsterett på 4G fra dødsboet. Ektefelle kan fratas arv ut over dette i et testamente, mens livsarvinger ikke kan miste arv. Livsarvingenes del begrenses til 1 mill per hode.

Kilder:

http://www.arveoppgjor.no/barn-arv-etter-fordeldre/

http://www.abcnyheter.no/arv/faktainnhold/090102/ektefellens-arverettigheter

(Jeg vet det ikke er de beste kildene, og jeg er på ingen måte advokat - men det stemmer overens med det vi lærte i rettslære :ler: )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^

ok, takk! Jeg ble litt irritert over at folk skriver "dette er helt feil!", og så ikke skriver HVA som er riktig -.-

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

^

ok, takk! Jeg ble litt irritert over at folk skriver "dette er helt feil!", og så ikke skriver HVA som er riktig -.-

Jeg er helt enig! Det ender alltid opp med at jeg googler meg i hjel for å dobbeltsjekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke meg dere siterer, men livsarvinger (dvs. direkte nedadgående linje) har krav på 2/3 av arven, og man kan testamentere bort 1/3. Ektefelle har krav på min. 1/4, og under alle omstendigheter førsterett på 4G fra dødsboet. Ektefelle kan fratas arv ut over dette i et testamente, mens livsarvinger ikke kan miste arv. Livsarvingenes del begrenses til 1 mill per hode.

Kilder:

http://www.arveoppgjor.no/barn-arv-etter-fordeldre/

http://www.abcnyheter.no/arv/faktainnhold/090102/ektefellens-arverettigheter

(Jeg vet det ikke er de beste kildene, og jeg er på ingen måte advokat - men det stemmer overens med det vi lærte i rettslære :ler: )

Aha! Takk for opplysningen!:)

Kompisen min arvet fra en avdød slektning som døde på 60-tallet, onkel av sin avdøde far som døde 20år tidligere, men arven kom først da kona til nevnte slektning døde, og de forklarte meg opplegget da. Med en bror av kona som fikk hennes andel og det hun arvet av mannen, og så skulle resten deles mellom min kompis og søsken, samt farens gjenlevende bror!:ler:

Så ser at det er nok av forvirrende variabler til at jeg innrømmer mulighet for at jeg tar feil!:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb var det besøk fra samarbeidspartnere langt fra, så de måtte leie bil fra flyplassen og til kontoret. I pausen gikk en kollega ut og byttet om vindusviskerne fra leiebilen til sin privatbil, siden hans var slitte :fnise:

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På jobb var det besøk fra samarbeidspartnere langt fra, så de måtte leie bil fra flyplassen og til kontoret. I pausen gikk en kollega ut og byttet om vindusviskerne fra leiebilen til sin privatbil, siden hans var slitte :fnise:

Bad manners 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORDAN kommer man på noe sånt, herregud!! Hahah så forferdelig at man klarer å tenke slik!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var på ikea og ble litt sjokka da en mørkhudet mann gikk foran meg i restaurantkøen. Han fant seg et glass og så noe stressa ut. Så seg rundt og gikk tilbake ut av køen med glasset. Dersom du har et slikt glass så kan man drikke så mye man vil for 15kr, noe som denne personen ikke hadde tenkt å gjøre. Synes dette var smålig..er vel mer på grensen til stjeling enn gjerrig!

Anonymous poster hash: 87580...5b4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på ikea og ble litt sjokka da en mørkhudet mann gikk foran meg i restaurantkøen. Han fant seg et glass og så noe stressa ut. Så seg rundt og gikk tilbake ut av køen med glasset. Dersom du har et slikt glass så kan man drikke så mye man vil for 15kr, noe som denne personen ikke hadde tenkt å gjøre. Synes dette var smålig..er vel mer på grensen til stjeling enn gjerrig!

Anonymous poster hash: 87580...5b4

Var det nå så viktig å få med at han var mørkhudet? Følte du poenget kom bedre frem da?

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det nå så viktig å få med at han var mørkhudet? Følte du poenget kom bedre frem da?

Hehe, tenkte det samme 😂 man skriver jo ikke om det var en hvit person så hvorfor påpeke at personen var mørk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men de som vil ha med seg panten sin, hvordan gjør de det? Tar de den med ut på byen, eller kommer de dagen etterpå og henter den?

Jeg har opplevd at folk har gjemt poser med tomflasker i busker/ hekk, og hentet det på vei hjem fra byen.

Anonymous poster hash: 2cd62...74b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hehe, tenkte det samme man skriver jo ikke om det var en hvit person så hvorfor påpeke at personen var mørk?

Fordi mørkhudede folk er farlige :opplyser:

Var det bare jeg som ikke skjønte hva som var gjerrig med historien forresten?

Anonymous poster hash: 966cb...9a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...