Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ja, for hadde mistanke om dette.

Siden den gang legger jeg ikke så mye i gavene til de 

Må da være bedre at de gir bort en vin de ikke har sans for enn at de tømmer den ut eller?

Hva mener du de burde gjort med den...?

Anonymous poster hash: dedad...908

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes det flere av de der altså? det verste er at han faktisk har veldig god inntekt.. Husker en gang han tvingte meg som lita jente til å dra fram den store kommoden hans i gangen, fordi jeg mista en femmer bak den.. Han fikk nesten panikk..

Rart han ikke foreslo du bare lot den ligge, siden det bare var en femmer.

Og så tok han den selv etter at du var gått hjem.

Anonymous poster hash: dedad...908

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart han ikke foreslo du bare lot den ligge, siden det bare var en femmer.

Og så tok han den selv etter at du var gått hjem.

Anonymous poster hash: dedad...908

Den var hans. Så jeg fikk den ikke ;) men måtte hjelpe han å lete. Og ikke hadde han gitt seg heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kafè jeg var på noen få ganger solgte lapskaus billig, tror det var 90 kroner, en porsjon var to øser. En gang jeg var der la jeg merke til et par som ba om en porsjon, på to tallerkener. Ja, ja, tenkte jeg, det får være måte på gjerrighet. Neste gang jeg kom var det ny pris på lapskaus, en porsjon kostet fortsatt 90 kroner, en halv porsjon kostet seksti. De var tydeligvis ikke det eneste paret som delte en porsjon lapskaus.

Mer grisk enn gjerrig, mener jeg. Å ta 30 kroner ekstra for samme vare bare fordi den blir delt i to, hører ingen steder hjemme. Hvor mye ekstra kostet det kafeen at de delte en porsjon? Jeg håper inderlig at det kostet dem mye mer å være så lite imøtekommende overfor gjestene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye å skryte av i forhold til andre her, men husker en gang jeg var på byen med en bekjent av meg; jeg kjøpte en pakke sigg litt utpå kvelden og lot ham ta den i lomma ettersom jeg ikke hadde plass, delte selvfølgelig med ham også, og dette tok han tydeligvis som en invitasjon til å ta med seg pakka hjem når det var stengetid uten å en gang si hadet og så røyke det opp før jeg rakk å stikke innom dagen etter. Over halve pakka var igjen...  :grine:



Anonymous poster hash: d59f7...40b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen og jeg pleier av og til å dele en hovedrett på restaurant. (Ikke high class-restauranter), fordi vi er småspiste begge to. Vi spiser ofte ute. Det hender vi deler en forrett i tillegg. Føler meg ikke spesielt gjerrig for det.

Anonymous poster hash: b2678...b58

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typen og jeg pleier av og til å dele en hovedrett på restaurant. (Ikke high class-restauranter), fordi vi er småspiste begge to. Vi spiser ofte ute. Det hender vi deler en forrett i tillegg. Føler meg ikke spesielt gjerrig for det.

Anonymous poster hash: b2678...b58

Samme her ;) Noen ganger har man lyst til å dele mat, bare fordi det er hyggelig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta 30 kroner ekstra for samme vare bare fordi den blir delt i to, hører ingen steder hjemme. Hvor mye ekstra kostet det kafeen at de delte en porsjon? 

Prisen er helt grei. Bare en mindre del av det du betaler på en kafé er for det som havner i magen. Resten er for servering, oppvask, lokale osv., utgifter som er nøyaktig like store enten du får én eller to øser lapskaus på tallerkenen.

Du betaler altså 30 kr for å få sitte i et varmt rom og spise av stentøystallerkener. Lapskausen koster 30 kr for én øse og 60 for to.

Anonymous poster hash: c2d44...4a2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Prisen er helt grei. Bare en mindre del av det du betaler på en kafé er for det som havner i magen. Resten er for servering, oppvask, lokale osv., utgifter som er nøyaktig like store enten du får én eller to øser lapskaus på tallerkenen.

Du betaler altså 30 kr for å få sitte i et varmt rom og spise av stentøystallerkener. Lapskausen koster 30 kr for én øse og 60 for to.

Anonymous poster hash: c2d44...4a2

 

Leie av lokale koster det samme uavhengig av hvor mange gjester de har. Rommet ville vært oppvarmet uansett, og det blir jo varmere av at det er et menneske til der. Hvor mye koster ekstraarbeidet til de ansatte? Nøyaktig null kroner. De får timelønn, gjør de ikke? Slitasjen er et regnskap for seg – det er mulig det blir en krone eller tre hvis man finregner på det – men vi kan vel enes om at det er bedre for en restaurant å ha gjester enn å slippe slitasje. Det er til og med en fordel at de er to, siden tomme lokaler virker avskrekkende på nye gjester.

 

Oppvasken? Det er ikke sikkert at den koster dem noe som helst. Oppvaskmaskinen må kjøres uansett, og de gangene det blir en ekstra runde, er det allerede tjent inn ved at de har solgt mer drikkevarer og sikret seg kunder som kommer tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leie av lokale koster det samme uavhengig av hvor mange gjester de har. Rommet ville vært oppvarmet uansett, og det blir jo varmere av at det er et menneske til der. Hvor mye koster ekstraarbeidet til de ansatte? Nøyaktig null kroner. De får timelønn, gjør de ikke? Slitasjen er et regnskap for seg – det er mulig det blir en krone eller tre hvis man finregner på det – men vi kan vel enes om at det er bedre for en restaurant å ha gjester enn å slippe slitasje. Det er til og med en fordel at de er to, siden tomme lokaler virker avskrekkende på nye gjester.

 

Oppvasken? Det er ikke sikkert at den koster dem noe som helst. Oppvaskmaskinen må kjøres uansett, og de gangene det blir en ekstra runde, er det allerede tjent inn ved at de har solgt mer drikkevarer og sikret seg kunder som kommer tilbake.

Nettopp ;) Har selv jobbet i serveringsbransjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer grisk enn gjerrig, mener jeg. Å ta 30 kroner ekstra for samme vare bare fordi den blir delt i to, hører ingen steder hjemme. Hvor mye ekstra kostet det kafeen at de delte en porsjon? Jeg håper inderlig at det kostet dem mye mer å være så lite imøtekommende overfor gjestene.

Jeg synes det er rimelig gjerrrig å ikke spandere på seg en hel porsjon middag hver, kan ikke se for meg at de ble mette av en øse lapskaus. Uansett, det gikk dårlig med kafeen, den er stengt for en god stund siden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leie av lokale koster det samme uavhengig av hvor mange gjester de har. Rommet ville vært oppvarmet uansett, og det blir jo varmere av at det er et menneske til der. Hvor mye koster ekstraarbeidet til de ansatte? Nøyaktig null kroner. De får timelønn, gjør de ikke? Slitasjen er et regnskap for seg – det er mulig det blir en krone eller tre hvis man finregner på det – men vi kan vel enes om at det er bedre for en restaurant å ha gjester enn å slippe slitasje. Det er til og med en fordel at de er to, siden tomme lokaler virker avskrekkende på nye gjester.

 

Oppvasken? Det er ikke sikkert at den koster dem noe som helst. Oppvaskmaskinen må kjøres uansett, og de gangene det blir en ekstra runde, er det allerede tjent inn ved at de har solgt mer drikkevarer og sikret seg kunder som kommer tilbake.

Minner meg om finansministeren om ble tatt for å bruke Statens gratiskort på private feriereiser: "Flyene går jo uansett!" Hos deg heter det at oppvaskmaskinen må kjøres uansett.

Fornøyelig innlegg!

Anonymous poster hash: c2d44...4a2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Minner meg om finansministeren om ble tatt for å bruke Statens gratiskort på private feriereiser: "Flyene går jo uansett!" Hos deg heter det at oppvaskmaskinen må kjøres uansett.

Fornøyelig innlegg!

Anonymous poster hash: c2d44...4a2

 

Ja, jeg ser den. Det er jo akkurat det samme. Fly eller oppvaskmaskin, what’s the difference?

 

Tillegg: Selvsagt er det helt naturlig å sammenligne et par som vil dele en rett på restaurant med en finansminister som misbruker offentlige midler. Godt observert!

Endret av Pawn Hearts
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt er det helt naturlig å sammenligne et par som vil dele en rett på restaurant med en finansminister som misbruker offentlige midler. Godt observert!

Du misforstår. Jeg sammenligner finansministerens tåpelige unnskyldning med et ditto resonnement. Så naive begge to at en er i tvil om en skal le eller gråte. Jeg velger å tro at du er humoristisk.

Anonymous poster hash: c2d44...4a2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Prisen er helt grei. Bare en mindre del av det du betaler på en kafé er for det som havner i magen. Resten er for servering, oppvask, lokale osv., utgifter som er nøyaktig like store enten du får én eller to øser lapskaus på tallerkenen.

Du betaler altså 30 kr for å få sitte i et varmt rom og spise av stentøystallerkener. Lapskausen koster 30 kr for én øse og 60 for to.

Anonymous poster hash: c2d44...4a2

 

Når det står halv porsjon på menyen forventer nok mange gjester at det skal koste halvparten så mye som en vanlig porsjon. Hadde de skrevet stor og liten porsjon hadde nok ikke folk reagert på samme måte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du misforstår. Jeg sammenligner finansministerens tåpelige unnskyldning med et ditto resonnement. Så naive begge to at en er i tvil om en skal le eller gråte. Jeg velger å tro at du er humoristisk.

Anonymous poster hash: c2d44...4a2

 

Og sammenligningen din er helt på trynet. Kan du forklare hvorfor du trakk fram saken med finansministeren? Du kan le og gråte så mye du vil, men det er forskjell på kong Salomo og Jørgen Hattemaker. For å oversette det til et språk som nyliberalistene kanskje skjønner: Et utested går kjapt konkurs om de ikke tar hensyn til gjestene. SiMa skrev jo også at de måtte gi seg, så det var neppe suksessoppskriften.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og sammenligningen din er helt på trynet. Kan du forklare hvorfor du trakk fram saken med finansministeren? 

Det kan jeg, men gidder ikke. Det fins sterke indikasjoner på at det er nytteløst - enten nå grunnen er din dumskap eller vrangvilje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og spiste med to venninner for lenge siden. Vi spleiset på to store nanbrød i tillegg til middagen vi bestilte hver for oss. Min ene venninne tok sin del av brødene, mens hun andre var kjapp med å grafse til seg både hennes og min del. Hun sa til meg "Hvis du vil ha mer bestiller vi bare enda en". Men, skal si hun var kjapp med å be om regningen. Regningen for brødene ble delt på tre. Huff, kan virkelig ikke fordra slike mennesker  :laugh: Jeg er vanligvis en person som sier ifra dersom jeg føler noen går over grensen, men ble bare så paff..

 

//Sportsidiot

Endret av sportsidiot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 dette høres faktisk ut som onkelen min.

  :fnise:

 

...og bestefaren min! :ler:

 

Han var helt ekstremt gjerrig. Han spiste fisk som hadde ligget i fryseren siden 1977 som ikke en gang bikkja ville ha. Kan jo ikke kaste mat, må vite! Og han fikk det for seg at det var så dyrt å dra ned i do, at han pisset på et norgesglass og satte det inne i peisen :spy: (Han var ikke bare gjerrig, han var fryktelig uhygienisk også).

 

Han ga aldri bort gaver noen sinne. Eller forresten, da jeg giftet meg, fikk vi 25 kroner. Husker mamma omtrent krøp gjennom gulvet av flauhet og gjemte vekk konvolutten. 

Han skiftet aldri klær, og gikk i de samme klærne i årevis. Da han døde, fant vi sikkert 30 skjorter som fortsatt lå i plastikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...