Gå til innhold

Ny tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Hei Missiw!

Så koselig å lese hos deg igjen :) Og jammen ikke verst å ha muligheten til å kose seg litt på morgenkvisten! ;)

Lykke til med flyttinga! Det er da man merker hvor mye man egentlig har ja. Er helt sprøtt å se hvor mye som samler seg opp i løpet av få år.

Ha en koselig dag med snuppa i dag :klemmer:

Nei, det er ikke så dumt med litt kjærestetid på en helt vanlig onsdagsmorgen! :lur: Dèt tilhører sjeldenhetene!

Det er ufattelig mye en har stuet bort i skuffer og skap! Det er bare 4 år siden vi flyttet hit og vi har vært veldig flinke til å kvitte oss med ting som vi ikke bruker, men det blir da litt! (Eller MYYYE da! ;) )

Vi hadde en veldig kos dag! :hjerte:

:klemmer:

Så deilig med kosedag med snuppa :hjerte: Håper dere har fått gjort mye i dag :)

Deilig at snuppa sover hele natten da, fint for mor og far det :lur:

Vi har storkost oss. Ikke akkurat vært så effektiv, men det tok jeg igjen når mamma. Hun foreslo at hun kunne vaske litt mens hun var barnevakt i går kveld, og da var jeg snar med å tømme siste rest i kjøkkenskapene!

Ja, det er deilig at hun sover natta igjennom igjen! :Nikke: Det har vært litt tull siden hun begynte i bhg`en. Men hun trives der og har virkelig fått opp apetitten igjen, så det er ingen grunn til at vi må ha "kose- og melkeflaskestund" midt på natta.

Hun har en tendens til å våkne når vi er inne å sjekker på henne før vi legger oss. Det er som om hun ligger våken og venter på oss, og så fort vi stikker hodet inn, så begynner hun å grine. Hadde en liten seanse i går igjen, så vi må bare slutte å kikke inn på det tidsrommet og ta runden litt tidligere!

Snuppa sover og hoster inne på rommet nå, mens uværet herjer ute. Fant ut at det var like greit at hun sov første duppe hjemme når det var sånt vær! Men jeg får vel komme meg ut av morgenkåpe nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har vi flyttet! :hoppendeglad:

Det har vært en lang dag, og det er ganske rotete her, men det er så deilig å være i hus!

Feirer med et aldri så lite glass rødvin, og et til! ;) Er sliten og det skal bli godt å legge seg på ny-soverommet.

Godt at hun sover på natta igjen.

Snille mamman din :hjerte:

Ja, det er veldig godt! Er spent på om hun blir urolig av flyttingen da.

Mamma er så kjekk å ha i nærheten! :hjerte: Hun har passet snuppa i natt og mesteparten av i dag. Ville også ta henne i dag, men jeg ville så gjerne at hun sov første natta i ny-huset sammen med oss. :rodmer: Dessuten savner jeg henne... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært superflink og tatt oppdateringsrunde på både dagbøker og blogger! Mye koslig lesning! Det er det lenge siden jeg har hatt tid til å lese så mye.

Sitter og koser meg med både kaffe og te (ikke samtidig da! ;)). Kjære tok bhg-levering på vei til jobb og jeg burde egentlig ha begynt med noe. Det ser ikke ut her (bl.a. ikke pakket ut klærne våre) og jeg har en leilighet som burde ha vært utvasket også.

Gratulerer med nytt hus :strix:

Deilig å endelig være inne tenker jeg :)

Tusen takk, Lucky!

Det er deilig å endelig være inne! Vi har jo tenkt på det lenge og pusset opp en liten stund.

Men det er noe med å bo i stort hus! Det er kaldt her! :fryser: Vi er så redde for panserstrømregning, at vi ikke har på noe varme. Fyrer med kjellerveggene som vi rev ned, men det blir jo ikke behagelig tempratur før langt utpå dagen og det liksom ikke kaldt nok til å fyre natta igjennom. Må trumfet igjennom at vi slår på noe varme her assa! Brrr

Og så blir det noen ekstra vendinger ned ting som skal hit og dit! Men det blir vel et system på ting. Hjelper vel på at ting får faste plasser.

Merker også allerde at det blir mere husarbeid. Når jeg er ferdig i en ende så er det bare å begynne i neste. Er ikke så glad i husarbeid. Kjære har lovt meg vaskehjelp når vi blir flere og jeg er ute i arbeid igjen. Det lettere det enn å hjelpe til mere! :fnise: Han har jo litt å ta seg til ute, så han er unnskyldt, egentlig.

Snuppa ser ut til å trives i nyhjemmet. Det er mye som skal utforskes og hun har i tillegg sovet en til en og en halv time lengre om natta. Vet ikke helt hvorfor for det var ikke så bråkete der vi bodde, selv om det var mer trafikk rett utenfor. Hun fikk liksom ikke med seg at vi stilte klokka, men legger seg "en time tidligere" om kvelden! :fnise:

Hadde bil i går og var på shoppingrunde, men fikk ikke gjort unna alle ærend. De var utsolgt eller så hadde de ikke akkurat sånne ting jeg hadde sett for meg. Fikk kjøpt flere garderobeskap, og maling til hodegavelveggen på soverommet og det ble mørk lilla! :nigo: Tror det blir stilig! Får se om jeg får malt i løpet av helga. Må få skikk på garderoberommet og snuppas rom først. Synes jeg har pakket ut 100 banankasser, men enda har vi flere igjen.

Var også på MR av rygg og bekken i går. Den første runden i trommelen gikk greit, selv om jeg mått ligge med stortærne mot hverandere. Det tok ca 25 minutter og det er kjempevanskelig å ligge stille når du. Den andre runden var pyton! Fikk en pute under knærne og til å begynne meg var stillingen mye bedre enn den første, men etter en liten stund fikk jeg veldig vondt i bekkenet! I tillegg klødde det overalt. Det ble bare vondere og vondere og jeg tenkte at NÅ MÅ JEG UT! Men prøvde å holde ut litt til, og så litt til! I det jeg ikke maktet mere og begynte å klemme på knappen var jeg ferdig. Bekkenet fikk seg en sikkelig trøkk av undersøkelsen, og jeg tror jeg vil kjenne det i flere dager. :overrasket: Har time til legen på fredag og jeg håper resultatet når fram i tide.

Var egentlig så fornøyd med at tross flytting med pakking, litt bæring og mye vasking, så gikk det ganske greit med rygg og bekken. Kjenner det, men jeg er helt klart på bedringesvei. Endelig! Muskelene i ryggen og nakken har det ikke bra, men selve bekkenvondtet er bedre enn på lenge.

Nei, nå må jeg se å få gjort noe her! Det mangler ikke på prosjekter og jeg "kastet" bort gårsdagen, så jeg kan ikke gjøre det i dag å... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere begynner å komme i orden i nyhuset :)

Spennende med lilla på soverommet, elsker lilla :hjerte:

Håper du får gode resultater på fredag da :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig å begynne å finne seg til rette i nyhuset :) Bonus at snuppe sover lengre om nettent :tommel:

Håper på gode nyheter på fredag for deg jeg også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg med på å håpe på gode nyheter på fredag :Nikke:

Så deilig å endelig være inne i nyhuset, og at vesla ser ut til å kose seg og sover godt :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere begynner å komme i orden i nyhuset :)

Spennende med lilla på soverommet, elsker lilla :hjerte:

Håper du får gode resultater på fredag da :klemmer:

Det begynne å likne noe her ja! Godt å få kontroll over banankassene og svartsekkene! :fnise: Men det er noen prosjekter rundt omkring enda.

:hjerte: lilla!

Tror det må bli lilla inne til snuppa etterhvert også... :sjenert: Litt annen lillatone da, men hun har gulvteppe og sommerfugl-wallstickers i lilla og grønt.

Det ble egentlig gode nyheter!

Så herlig å begynne å finne seg til rette i nyhuset :) Bonus at snuppe sover lengre om nettent :tommel:

Håper på gode nyheter på fredag for deg jeg også :klem:

Det er veldig deilig!

Det gjør ingenting at hun sover lengre. Det er bare godt for mamma å få en ekstra time om morgenen! :jepp:

Takk!

Jeg henger meg med på å håpe på gode nyheter på fredag :Nikke:

Så deilig å endelig være inne i nyhuset, og at vesla ser ut til å kose seg og sover godt :strix:

Takk!

Det har vært en lang vei å komme hit, men nå er vi endelig på plass i huset! Og snuppa stortrives! :hjerte:

Fredag var det først legetime og så overdragelse til nye eiere av leiligheten, hvilket innbar at torsdag var den store utvaskedagen. Det var godt å være ferdig etter 5 timer med vaskebøtte og gummihansker!

Legetimen gikk bra. MR`en viste kun en liten prolaps i ryggen, men den skulle ikke plage meg og gå over av seg selv. Ikke noe å ta hensyn til, men øker smertene må jeg komme tilbake. Kjekt at de ikke fant noe galt, selv om det hadde vært ok å fått det svart på hvitt hva som gjør vondt og hva skal gjøres for at det skal bli bra. Men jeg er glad for at det "kun" er bekkenløsning og ikke noe alvorligere.

Ble enige om å gå sykmeldt i en mnd til. Det blir 1,5 mnd med ferien min, og jeg skal prøve å begynne på en gang i mai uansett om jeg er bra eller ikke, bare for å se hvor mye jeg tåler. Kanskje går det greit å gå på jobb med litt smerter? Jeg tror jeg bare må prøve meg nå, for å være sikker. Hun skulle henvise meg til Ryggskolen for å prøve få gjort noe med rygg og nakke, men der er det litt ventetid og jeg blir sykmeldt igjen for å delta der.

Hadde med snuppa til legen pga planleggingsdag i bhg, så vi gjorde det til en utflukt med matpakke og kos, med en kjapp bytur (skulle se etter gardiner, men fant ingen) før overdragelsen. Startet veldig ukoslig med en stressa bussjåfør som begynte å kjøre før jeg og ei til med vogn så vidt hadde kommet oss ombord. Vi hadde ikke fått satt vognene sånn som det skulle stå og festet dem i stroppnene. Vi hadde ikke engang fått satt på bremsene før han heiv seg ut av busslomma. Da gjorde jeg noe som er litt utypisk meg og ropte til sjåføren at han måtte ta det med ro og la oss feste vognenen! Jeg sier gjerne ifra hvis det er noe, men bruker ikke å stå å rope i offentligheten, men jeg ble rett og slett redd! :kjefte: Egentlig synes jeg de skal vente til vi har fått festet vognene OG betalt før de kjører, men det er det de færreste som gjør, dessverre.

Snuppa begynte å løpe etter byduene mens vi ventet på bussen hjem, så i dag skal vi gå å mate endene. Gleder meg til å se lillesnupp i action! :rodmer:

I går hadde jeg jentene fra barselgruppa på tapas og vin. Det ble mye skravel og ymse avsløringer, latter og kos til nærmere halv tre i natt! Det er en bra gjeng!

Snuppa våknet etter jeg var ferdig å rydde og vaske opp, og hadde fest i dobbelsenga. Pappaen prøvde forsiktig å si at nå var det natta og hun skulle sove, men hun svarte med å rope/le BLA, BLA, BLA, BLA, BLAAAH, mens hun hoppet på rompa. :skratte: Vi kunne ikke annet enn å le av henne! Hun var da slettes ikke enig med han!

Har hatt en super dag i vårværet, med tur med mamma og snuppa, og restetapas til middag! Skulle legge meg tidlig, men det er for en gangs skyld en film på TV som frister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa begynte å løpe etter byduene mens vi ventet på bussen hjem, så i dag skal vi gå å mate endene. Gleder meg til å se lillesnupp i action! :rodmer:

Både endene OG måsene var mette! Alle skulle på tur med småttisene og mate endene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de ikke fant noe mer på mr'n da :) Håper bekkenet kommer seg slik at du snart kan jobbe litt igjen :)

Herlig med skravlekveld med jentene da :strix:

Er så utrolig mange teite bussjåfører altså :kjefte:

Håper dagen har vært fin :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de ikke fant noe mer på mr'n da :) Håper bekkenet kommer seg slik at du snart kan jobbe litt igjen :)

Herlig med skravlekveld med jentene da :strix:

Er så utrolig mange teite bussjåfører altså :kjefte:

Håper dagen har vært fin :klemmer:

Ja, det er nok best at det ikke er noe annet galt enn bekkenløsning og en stiv rygg! Vil jo ikke akkurat havne på operasjonsbordet heller. Bekkenet er ganske greit, og kanskje blir det aldri bedre, men jeg skal prøve meg på jobb og se hva jeg greier. Ganske snart, forhåpentligvis.

Jeg blir litt overrasket over bussjåfører både som passasjer og som bilist! De er bra frekke! Med så dyrebar last skulle en tro at de var mere ydmyke. :kjefte:

Det har vært veldig travelt i det siste og lite tid til pc og tv. Men det har vært koslig-travelt, med stell av hus og heim. :hjerte: Det er mye som ordnes og orges, planlegges og kjøpes. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har vært på det store svenske møbelhuset.

I løpet av uka har snuppa rundet 14 måneder! :strix:

Hun er min lille, store jente! :hjerte:

Hun stortrives i huset og springer overalt mens hun hyler av glede. Det er spennende med mamma og pappas prosjekter og verktøy.

Hun trives godt i barnehagen og jeg gleder meg som en liten unge til å få "påskegaven" hun har jobbet med i bhg.

Hun spiser godt om dagen, og er supersulten og utålmodig når hun kommer hjem fra barnehagen.

Hun sover fra 18:30-19:00 til 07:00-08:15 og en to timersdupp i barnehagen. Når vi har kose-oss-hjemme-dag på onsdager og i helgene har hun i tillegg en liten-dupp mellom frokost og lunsj.

Hun har ikke begynt å snakke forståelig, men "snakker" mere. Hun "kjefter" også mye. Tenker hun har lært det i barnehagen. :fnise:

Det har heller ikke kommet noen flere enn de 6 tennene hun har hatt en stund. Men det er noen bra klumper i gummene, så jeg regner med at det popper opp flere tenner snart! Hun hater fremdeles å pusse tennene og det er liten kamp morgen og kveld.

Hun er verdens beste klemmer og har alltid en hånd bak nakken vår. :rodmer:

Hun overrasker oss stadig vekk og er så søt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tann nr sju kom i natt! En jeksel nede til venstre tittet fram i morrest, og to tenner til er godt på vei opp igjennom tannkjøttet.

Hun våknet i natt og gråt fælt. Ante at det var tenner for hun var utrøstelig og ville ikke legge seg ned, bare klatre på meg. Hun sovnet etterhvert og sov i mellom oss til tidlig morgen. Ble litt tidligere enn mamma og pappa hedde planlagt, men det gikk da fint.

Hun har sovet en times dupp og en dupp på tre timer i dag, mens vi har styrt og stelt hjemme.

Nå er det kos foran tv`en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor høres så herlig ut :hjerte:

Synes så synd på de små som må slite sånn for å få frem tennene :(

Håper helgen har vært fin :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Lucky! I helgen har hun vært litt masete og sovet urolig, men det er sikkert bare tennene. Tror at litt barnehage i morgen blir godt for begge to. Jeg tror hun har lettere for å glemme vonde gummer når det skjer litt mere rundt henne.

Har hatt en fin helg. Været ble ikke så ille som fryktet, men det ble mest inne-tid. Vi har pyslet i huset, og jeg tror garderoberommet endelig er ferdig innredet. Alle skap og hyller er fulle. :sjenert: Og jeg som trodde jeg skulle få så god plass!

Har ei travel uke foran oss, men med mye kos. Nå er det natta! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det blir ikke mye barnehage på snuppa denne uka. I dag skal vi på barseltreff. Vi treffes ikke så ofte med barna nå når de fleste har begynt å jobbe. I dag kommer alle untatt tre, men to av de går i samme bhg (annen avd.) som snuppa så de treffer vi nå og da likevel.

I går holdt jeg hun hjemme pga at hun kastet opp på natta og var dekt av røde prikker. Vet ikke hva prikkene er, men de er på retur i dag. Formen hennes er egentlig bra, men jeg tenkte at det var kjekt å ha henne under oppsyn, samt at hun fikk en litt rolig dag.

Har så vondt inni meg av oppkasten! :sjenert: Hun gråt natt til i går, men jeg ventet en stund før jeg først ordnet en melkeflaske og så gikk inn til henne... :tristbla: Fant henne liggende under dyna med masse oppkast, stakkar. Jeg tok meg av dusjing, kosing, ny pysj og litt melk, mens kjære fiksa senga. Hun la seg fint etter litt kos og trøst hos oss begge, og kastet ikke opp mere. Jeg var i tvil om hun skulle ligge i senga på rommet sitt, og så for meg at hun kastet opp mere i søvne og værre til. Men det gikk heldigvis fint!

I dag er det ikke noe å si på formen og prikkene er som sagt ikke så ille. Hun er litt hoven på et øye, men vi ser det an litt før vi evt tar en tur til legen. Så lenge hun spiser og drikker, og er seg selv, ser jeg ingen grunn til å renne til legen med det første. Men det er godt å ha henne hjemme fra bhg selv om hun ikke er syk, så får jeg passet på henne og sett det an. Håper hun er bra nok til å dra torsdag og fredag, for da må jeg se å få svingt vaskefilla og ryddet litt før svigers kommer på påskebesøk.

Er både morsomt og slitsomt, men du ser hvor snuppa har vært for hun skal borti alt og det er som en virvelvind har vært å rotet til alt der hun har gått. Ser det bedre her huset for vi har ikke fått skapdører på alle skap og det står litt kasser og bokser med verktøy og ting som ikke har fått fast plass, rundt omkring. Hun går og utforsker og jeg går etter og rydder! :fnise: Får ikke gjort mye da!

Nei, nå får jeg hive på meg regndressen og gå på barsletreff. Snuppa ligger å dupper ute i vogna. (Gud, så deilig det er å ha fått den muligheten! :nigo: Var umulig der vi bodde før.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas første barnehagedag!

Fikk den skumle første telefonen fra barnehagen ca en time etter levering. :sukk: Snuppa hadde vært uheldig og snublet på grusen og falt. Hadde fått "snusleppe" ifølge hun som ringte, men var i fin form. Tennene var spart, det var bare litt skrubbsår og hovent, så det var ingen grunn til å hente henne. Det var heldigvis ikke værre! Hun var ikke noe særlig å se på, men det virket ikke som om hun hadde vondt, og jeg håper i det minste hevelsen går tilbake til å morgen.

Har vært på lang biltur i dag og er heldt ødelagt i bekkenet og i nakken. Skulle trille vogna ned tre trinn fra en butikk på mandag og da var det noe som skjedde i nakken min, og etter det har den ikke vært god. Har litt vondt siden slutten av januar, men nå er det ille. :tristbla: Bekkenet likte ikke bilturen, og det spørs om alt styret med flytting og oppussing har satt sine spor.

Vi var på kino å så "Saras valg" i går og i stedet for å sitte godt tilbake og nye filmen (så godt det gikk med den tragiske historien), satt jeg med skuldrene opp under ørene og spente hele kroppen. Det er ikke noe gøy når kroppen ikke funker! :sur:

I tillegg gnager samvittigheten hver dag for at jeg ikke er i jobb. Jeg må flere ganger daglig "rettferdiggjøre" for meg selv at jeg ikke jobber. Dette er bare pyton! I tillegg er det styr med kjøpt av huset vi har flyttet inn og boet etter pappa. Det hjelper jo heller ikke på vonde, stive muskler. :nei:

Håper påskekos, vår og snart Barcelona-tur hjelper på! :lete:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille vesla :( Blir en del knall og fall når de er så små og heldigvis går det som oftest veldig fint ;)

Kjedelig med vond nakke også da :( Du burde prøve akupunktur for det, det hjelper meg veldig når jeg er stiv i nakken :Nikke:

Må ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke er på jobb da, du må passe på deg selv :Nikke: Begynner du å jobbe for tidlig, blir det nok bare værre ;)

Skal bli deilig med litt påskekos og Barcelonatur tenker jeg :) Når reiser dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeksel nummer to har kommet! Oppe på ventre side. Det har gått greit. Bare litt ekstra snørr og noen urolige netter.

Ellers er har det vært travel så langt i påska, med svigerbesøk og oppussing. Blir roligere fra i dag. :sol:

Stakkars lille vesla :( Blir en del knall og fall når de er så små og heldigvis går det som oftest veldig fint ;)

Kjedelig med vond nakke også da :( Du burde prøve akupunktur for det, det hjelper meg veldig når jeg er stiv i nakken :Nikke:

Må ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke er på jobb da, du må passe på deg selv :Nikke: Begynner du å jobbe for tidlig, blir det nok bare værre ;)

Skal bli deilig med litt påskekos og Barcelonatur tenker jeg :) Når reiser dere?

Det vises nesten ikke lengre, bare litt rurer her og der. De kommer seg fort, disse småttisene!

Er åpen for å prøve nye ting nå. Orker ikke å ha så vondt i kroppen min lengre! :tristbla: Og jeg er ikke klar for jobb, jeg vet det innerst inne! Men det er så vanskelig å holde motet og fornuften oppe innimellom. :sjenert:

Vi reiser til Barcelona om to uker! :hoppendeglad: Det skal blir fantstisk godt! Endelig en ferietur uten bismak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...