Miss I.W. Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #881 Del Skrevet 22. februar 2011 Sitter og venter på kjære og snuppa! Jeg sovnet på sofaen etter trening og stivnet helt i bekkenet. Jeg hadde kommet meg til bhg for å hente snuppa, men jeg tenkte at kjære kunne få prøvd seg på henting i barnehagen. Han har bare godt av det, og det blir ikke så mye lengre dag for snuppa uansett. Det var godt å få trent, men så kjipt å stivne og få vondt etterpå. Aner ikke hva jeg skal gjøre! :klø: Snakket litt med fysioterapeuten, men vi ble avbrutt. Skal få henne til å kikke på meg neste uke og da får vi pratet på kontoret. Hun skal ha to uker ferie snart og det er litt dumt. For all del, hun må få unne seg ferie hun også, men jeg er så dårlig på egentrening og jeg er liksom i en opptreningsfase. Hadde det ikke vært for at jeg burde ha kommet meg i jobb snart, så hadde jeg sikkert overlevd å ha det sånn som jeg har det. Kanskje ikke akkurat som den siste uka for den har vært jævlig. I går hadde jeg vondt hele dagen og det er uvanlig. Som regel kommer og går smerten og varierer i styrke, men i går var det konstant vondt fra morgen til kveld. Hvis jeg greier å innstille meg på å gjøre det beste ut at hver dag og ikke gå med dårlig samvittighet for at jeg ikke blir bra (det er jo ikke min feil! ), så kanskje humøret hadde vært bedre. Istedet flyger dagene avgårde, mens jeg er tiltaksløs og føler på en måte at jeg ikke er verd noe og kaster bort dyrebar tid jeg kunne brukt på noe fornuftig. Og nå når snuppa er i bhg og jeg har hatt en dårlig uke, samt at sykmeldinga mi går ut mandag merkes det så godt. Jeg nyter ikke akkurat "friheten"! Håper i det minste lillesnupp har hatt en fin dag i barnehagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 22. februar 2011 #882 Del Skrevet 22. februar 2011 Så bra at pappa får prøvd seg litt på henting av snupp i barnehagen også Kjedelig med så kranglete bekken om dagen da Egentrening er ikke lett...mye lettere å bli motivert når fysioterapeuten er der Håper dagene blir bedre fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 23. februar 2011 #883 Del Skrevet 23. februar 2011 Stor klem og masse medfølelse til deg! Kronisk sykdom gjør ikke akkurat underverker for humøret Er det sannsynlig at du får ny sykemelding eller vil de at du skal du prøve deg i arbeidslivet igjen? Det høres jo ikke ut som om du er klar enda, syns jeg. Føler du at du blir bedre av opplegget til den nye fysioen forresten? Trasig at du skal være så innmari plaget av BL. Og du? Ikke trykk deg selv ned, det er jo som du sier slett ikke din feil at du ikke har blitt bra enda. Tvert imot, du har vel gjort alt i din makt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 24. februar 2011 Forfatter #884 Del Skrevet 24. februar 2011 Så bra at pappa får prøvd seg litt på henting av snupp i barnehagen også Kjedelig med så kranglete bekken om dagen da Egentrening er ikke lett...mye lettere å bli motivert når fysioterapeuten er der Håper dagene blir bedre fremover Ja, han trenger det. Han var med den første dagen, men siden det gikk så fint med tilvenningen, ble det bare med den dagen. Litt kjekt å vite hvor klær, matboks og barn er. Hvis jeg i det hele tatt greier å komme meg på egentrening, så kjenner jeg at jeg ikke tar i nok eller greier å holde på intesiviteten. Håper at det kommer flere og at vi greier å motivere hverandre! Jeg har i allefall planlagt å dra etter morgendagens kontraktsmøte. Og litt trening er bedre enn ingen! Stor klem og masse medfølelse til deg! Kronisk sykdom gjør ikke akkurat underverker for humøret Er det sannsynlig at du får ny sykemelding eller vil de at du skal du prøve deg i arbeidslivet igjen? Det høres jo ikke ut som om du er klar enda, syns jeg. Føler du at du blir bedre av opplegget til den nye fysioen forresten? Trasig at du skal være så innmari plaget av BL. Og du? Ikke trykk deg selv ned, det er jo som du sier slett ikke din feil at du ikke har blitt bra enda. Tvert imot, du har vel gjort alt i din makt? Takk for trøstende ord, Synne-Marie! Har jeg gjort alt i min makt? Vet ikke... Kunne jeg ha bært mindre på snuppa? Kunne jeg holdt meg HELT unna støvsuging og gulvvask? Kunne jeg trent mere? Kunne jeg holdt ut med akupunkturen? Vært flinkere til å sitte og stå riktig? Burde jeg ha søkt hjelp andre steder? Muligens! Men jeg må leve normalt, og jeg har fulgt legens og fysioterapeutenes ordrer. Har spurt legen om jeg skulle prøve noe annet, men hun ville se om den nye fysioterapeuten kunne hjelpe meg først. Det er jo også litt økonomi inn i bildet. Trening, aku, samt buss, to ganger i uken blir over kr 700,- og det merkes på lommeboka etterhvert. Spesielt når jeg har gått ned i lønn etter permisjonsslutt. Med annen "privat" behandling (f.eks napraprat) vil vel pangene rulle enda fortere... Jeg tror ikke jeg makter å begynne på. Jeg kan uansett ikke bare troppe opp på jobb på tirsdag. Jeg må kurses, testes, undersøkes og settes opp på skift før jeg kan begynne. Arb.giver venter på klarsignal fra meg og de har ikke satt meg opp på jobbing i mars. Jeg var på cafè og på teateret i går og å sitte og gå trappene var et lite mareritt, så formen om dagen er langt ifra bra. Jeg følte til å begynne med at den nye fysioen hjalp, men nå har jeg vært mye dårlig i det siste, så jeg vet ikke. Det er hardere trening og jeg blir sterkere i hele kroppen etterhvert. (Treninga merkes på vekta :nigo.) Har liksom trøstet meg med jeg blir i bedre form og at bekkenet sikkert merker det, men det har det ikke gjort enda. Den forrige fysioterapeuten mente mye kunne ligge i pappas dødsfall og det styret der, men jeg er ikke stressa pga det lenger. Ferdig er vi ikke, nå "brenner" det ikke noen steder. Så de muskelstrammingene der burde ha sluppet taket nå. Jeg prøver å si til meg selv at det ikke er min feil at jeg har vondt, men "flink-pike-syndromet" ødelegger. Det ødelegger også når jeg er hos legen og prater med fysioterapeuten. Jeg vil liksom ikke være til bry eller klage. Og jeg vet at legen har mye å gjøre og vil ikke bruke for lang tid på. Så da blir det til at jeg tar den korte, milde versjonen. Har bestemt meg for å ta meg god tid på mandag og ha med huskelapp. (Sist glemte jeg å fortelle at jeg har sluttet på pillen pga nedstemthet.) Jeg tror at det er viktig, spesielt nå når jeg har gått så lenge, at legen min vet om hele bildet. Både det fysiske og det psykiske, sånn at hun kan hjelpe meg best mulig. Og forhåpentligvis skal ikke snuppa være med (og ta fokuset). Er samtidig redd for å ikke bli trodd. Teit, jeg vet det, men kverna i hodet går og går og går, og noen ganger blir det veldig unyttig. Lurer på om hodet hadde fungert bedre og ungått tunge, teite tanker om jeg visste at jeg ville bli bra på et tidspunkt. Nå lever jeg fra uke til uke og har ingen langsikige mål. Hadde jeg visst at jeg ikke ville være i arbeid et halvt år etter permisjonsslutt, ville jeg da ha vært mindre tiltaksløs og følt meg så ..."blæh!"? Kanskje kunne jeg tatt noen fag, gjort noe fornuftig med tiden min. Sånn som det er nå orker jeg nesten ingenting. Jeg håper at snuppa ikke skal være med til legen på mandag, men hvis hun ikke blir bedre må jeg ta en runde med henne også. Tirsdag var hun i bhg. I går hadde hun fridag og skulle hun bare kose. Hun ville ikke leke før ut på ettermiddagen. Hun ville ikke skifte bleie på stellebordet eller sove i verken vogn eller seng. Mat var hun ikke interessert i. Det eneste som gjalt fram til mamma kom i tre-tid, var fanget mitt. Det er koslig med kos, men ikke hele dagen! Jeg fikk ikke gjort noe og bekkenet ble værre. En ettåring skal springe rundt hele dagen, ikke sitte i sofaen og se såper og barnetv på fanget til mammaen sin. Hun har vært opp og ned i to uker nå, og vi kan ikke fortsette sånn. Hun har ett par-tre dager med normalt aktivitetsnivå og så plutselig sover hun nesten hele dagen, eller skal bare kose og bli bært rundt. Disse dagene spiser hun nesten ingenting. Hun har hatt litt feber, men ikke lenge eller ofte. Trodde først det var tenner, men det kommer ingen tenner. Bortskjemt blir hun også når hun er så mye dårlig. Det skal så lite lit får hun begynner å gråte, så mammaen gir etter altfor fort for husfredens skyld. Jeg gjør meg selv en svær bjørnetjeneste, er jeg redd! Men det blir så jeg gir etter for jeg orker ikke at snuppa mi gråter. Hun har meg i sin hule hånd! Nei, nå må jeg hive meg rundt å gjøre meg klar mens snuppa enda dupper! Jeg skal på (frivillig) kurs på jobb. Skal bli godt å få sett igjen noen kolleger! Håper det kommer mange! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 26. februar 2011 Forfatter #885 Del Skrevet 26. februar 2011 Deilig lørdagsmorgen! Her det stille og rolig og jeg nyter en myk start på dagen. Kjære har lagt snuppa ned for en dupp og dratt avgårde for jobbe med nyhuset, så jeg koser meg med KG og en kopp te. Sitter i morgenkåpa enda og vurderer å kle på meg og sette på ei maskin med klær. Er ikke helt med enda og kjenner at det hadde vært deilig å gått å lagt seg på det mørke, kalde soverommet! Jeg har delt seng med snuppa i to netter nå og det gjør ikke underverk for verken skjønnehetssøvn eller bekken. Hun har ikke villet ligge i senga si. I natt sov hun ganske greit i mellom kjære og meg uten for mye styr, men i går natt var det bare mas og skriking. Vi har lagt henne i senga si til kvelds og det har gått greit. Men i forrigårs våknet hun når vi skulle legge oss og vi prøvde alt for å roe henne uten hell. Det eneste som funket litt var å ligge i armkorken min, eller aller helst oppå hodet mitt. Men hun var urolig hele natta. I går kveld sov hun i kanskje tre kvarter før hun begynte å skrike. Var inne å trøste henne flere ganger, men til slutt var det bare å ta henne opp og la henne sove på skudra mi mens jeg så gullrekka. Hun var ikke i form i det hele tatt i går ettermiddag og vi fikk ikke i henne annet enn melk og vann. Det ble bare hylgrining når vi prøvde å sette henne i stolen og gi henne mat. Etter jeg hentet henne i barenhagen i går var hun helt umulig. Hun hylgrein og la seg ned, når jeg tok henne ut av vogna og satte henne ned på gulvet mens jeg satt på plass vogna. Og når jeg skulle kle av henne ytterklærne hylte hun og var så urolig at jeg måtte holde henne fast. Det var bare å sette seg i sofaen og kose og trøste, til hun sovnet etter mye om og men. Sent i går fikk hun litt feber og i hele går feis hun ganske mye, men jeg skjønner ikke hvorfor hun er sånn og begynner å bli bra bekymret og oppgitt. I morrest hadde hun fremdeles litt feber, men var sitt gamle jeg, blid og glad, og spiste greit med frokost. Hun har duppet i nesten 1,5 time nå og jeg gruer litt for hva som møter meg når hun våkner. Håper det gode humøret fortsetter for da kan vi trille bort til nyhuset i godværet og kanskje få gjort noe småtterier der. Men gjør det ikke det, er det bare å være hjemme, for jeg får ikke gjort noe hvis hun kun griner og skal bli båret. Prøver å nyte kosen når hun er sånn i det minste, men det er ikke så morro å begymre seg for hvorfor hun er sånn. Tanken på at det kan ha noe med bhg har slått meg, men jeg tror egentlig ikke det. Hun har jo ikke vært der så mye. Hun hadde visst vært litt lei seg i forrigårs. Og litt sur i går, men det trodde de kom av sult og at hun hadde sovet bare en (lang) dupp. Men jeg tror hun trives for det er jo ikke sånn at hun ikke vil gå inn til dem. Og der var hun våken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 26. februar 2011 Forfatter #886 Del Skrevet 26. februar 2011 Og blid var hun ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 26. februar 2011 #887 Del Skrevet 26. februar 2011 Håper snuppas humør kom seg utover dagen Er det mye igjen i nyhuset før dere kan flytte inn eller? Krysser fingerne for at denne natten blir bedre enn de siste nettene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 27. februar 2011 #888 Del Skrevet 27. februar 2011 Hei Missiw! Så kjedelig at bekkenet ditt er så kranglete. Skjønner at det sliter! Håper snuppa er bedre i formen nå. Ikke greit når disse små er syke og man ikke helt vet hva det skyldes. Kjenner jeg bekymrer meg veldig lett for lillegutt. Men, sånn er det vel å være mamma. Så spennende med nyhuset! Er det mye som står igjen? Håper du får en fin søndag, med ei blid og opplagt snuppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #889 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Får ikke til å sove! Våknet litt før fire og fikk ikke sove. Lå bare å tenkte på dagens legetime, hva som skal gjøres i huset, boet etter pappa, osv, osv. Måtte bare stå opp. Har spist litt og drukket god natt-te og er like våken. Ser på Oscar-utdelingen og surfer etter ting til ny-hjemmet mitt. Håper snuppas humør kom seg utover dagen Er det mye igjen i nyhuset før dere kan flytte inn eller? Krysser fingerne for at denne natten blir bedre enn de siste nettene Hei, Lucky! Joda, humøret kom seg, og var ikke noe å klage på. Hun holdt ut en time ekstra til kvelds, fordi vi glemte tiden mens vi jobbet i nyhuset... Det er litt igjen, men vi er vel inn før det har gått en mnd. Kjære må til USA rett før skal være ut herfra, og sist han var der ble han askefast en uke ekstra, så jeg vil gjerne ha flyttet ut før han reiser. Selv om det betyr at snuppa og jeg må bo der alene til å begynne med. Jeg tror ikke han blir askefask i en uke igjen, men han kan bli forsinket og jeg orker ikke å stresse de dagene vi har når kommer hjem. Blir også lettere for meg å ta litt småarbeid når jeg bor der, f.eks. på kveldene når snuppa sover. De siste nettene har snuppa sovet som vanlig i sin egen seng. Deilig! Hei Missiw! Så kjedelig at bekkenet ditt er så kranglete. Skjønner at det sliter! Håper snuppa er bedre i formen nå. Ikke greit når disse små er syke og man ikke helt vet hva det skyldes. Kjenner jeg bekymrer meg veldig lett for lillegutt. Men, sånn er det vel å være mamma. Så spennende med nyhuset! Er det mye som står igjen? Håper du får en fin søndag, med ei blid og opplagt snuppe. Hei, Happy Feet! Ja, det er utrolig kjedelig med bekkenløsningen. Jeg begynner å bli mektig lei! Snuppa har fremdeles litt skiftende form. I går kveld hadde hun feber igjen. Men hun har vært i grei form i helga uten store svinginger. Hun har spist litt lite, men det går litt opp og ned uavhengeig av form. Har lett for å bekymre meg for snuppa, ja. Men det hadde vel vært rart om vi ikke gjorde det. Det er jo jobben vår! Jeg skal høre med legen min om hva hun tror i dag. Jeg trenger å gå alene i dag. Så får jeg heller ta turen dit i morgen også, hvis hun vil se på henne. Er veldig spennende og litt skummelt med "ny-huset". Blir litt rart å bli husfrue i pappas hus/barndomshjemmet mitt. Har gjort mye for at det skal bli vårt hjem, og at pappa, mamma og pappas kjæreste ikke skal "gå igjen". Ikke at de spøker der, som noen tror jeg mener når jeg sier dette, men at vi ikke bor i dere hjem. Vi må få ferdig soverommet og garderoben før vi kan flytte inn. Men vi har mange, mange langsiktige mål og drømmer! Nei, nå får jeg prøve å få en times tid til med søvn! Er egentlig ganske trøtt for tiden, så det er litt rart å være lys våken midt på natta. Endret 28. februar 2011 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #890 Del Skrevet 28. februar 2011 Gode nyheter i dag! Snuppa har vært i strålende humør og en ren fryd. For uten rett etter første dupp. Vi ble forsinket til bhg fordi hun slo seg helt vrang. Hylte som om hun var bestatt. Kos, trøst og lek på gulvet hjalp, og vi kom oss avgårde akkurat i tide til lunsjen. De får varm lunsj og frukt på ettermiddagen i bhg, så jeg synes det er veldig greit at hun får med seg den. I morrest var hun blid som en og koste seg med en lang frokost sammen pappa, mens mamma fikk sove litt ekstra etter å ha vært våken siden kvart på fire! Etter barnehagen var hun også i godt humør. Mellom kveldsmaten og leggingen hadde hun show for oss på kjøkkengulvet. Krabbet og ålte seg både fram og tilbake, snurret rundt på en fot med en lur mine og gikk ut og inn av kjøkkenet mens hun vinket hade. Hun har spist og drukket godt, og både pappaen og jeg har kos oss med solstrålen vår! Det gjorde godt noen tunge dager! Den andre gode nyheten er at legetimen gikk over all forventing. Jeg greide å legge fram alt med BL, både det fysiske og det psykiske. Hun hadde full forståelse for at det er tungt å gå sånn over lengre tid uten noe mål i sikte. Vi snakket også om pappas bortgang og styret der og at det kan ha stor fysisk innvirkning. Hun mente at jeg hadde gått så lenge nå at det var på tide å prøve noe nytt og se på BL på en annen måte. Hun tok en hel haug blodprøver, bestilte MR av bekkenet og sykmeldte meg i en mnd til. Hun foreslo "Ryggskole" for å trene mere av kroppen, lære å puste og avslappingsteknikker, m.m., samt prøve en annen type fysioterapaut som ser på helheten, og ikke bare muskler og ben, men også psyken. Ser fram til å prøve noe nytt, men først MR og svar på blodprøver! Det har vært en bra dag! Jeg har bestilt meg en vakker sommerkjole og bakt scones og nydelige knekkebrød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 1. mars 2011 #891 Del Skrevet 1. mars 2011 Ble så glad av å lese det siste innlegget ditt Herlig med så mye positivt Deilig at dere snart er inne i ny huset da og skjønner godt at dere vil gjøre det mest mulig deres Hadde nok ikke flyttet rett inn i huset til mamma og pappa jeg heller Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 1. mars 2011 #892 Del Skrevet 1. mars 2011 Så hyggelig med gode nyheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 2. mars 2011 #893 Del Skrevet 2. mars 2011 Det siste innlegget var veldig bra ja Det er godt at du fikk lagt fram alt for legen, for de trenger jo å vite mye for å kunne gi best mulig hjelp, men jeg kjenner til det med at man ikke vil være til bry ja... Det er viktig å tenke på segselv og si akkurat hvordan det er Hvor har du bestilt deg sommerkjole fra? Det hørtes herlig ut å handle sommerklær! *Lengter etter sommer og sol* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #894 Del Skrevet 4. mars 2011 Først i dag har jeg min første "fri-dag" etter snuppa begynte å bhg! Trodde den skulle komme før... Men dagene er fulle med ærend, trening, besøk osv. Jeg fikk til og med kjære til å levere henne, sånn at jeg fikk en myk start på dagen. Så langt har jeg surfet, sett tv og drukket mye kaffe. Men jeg har også sortert og ryddet i snuppas klær, og lagt bort det meste i str 80, kloret litt kluter og bodyer, støvsuget overalt, vasket tre maskiner med klær og sendt en viktig mail som jeg skulle ha sendt for leeeenge siden. En virkelig god start på dagen! Hele familien har vært våken i natt. Både kjære og jeg lå bare vre oss og fikk ikke sove. Ligger jeg for lenge sånn får jeg i allefall ikke sove, så jeg sto opp. Etter en liten stund våknet også snuppa. Fikk melk og kos, men nektet å legge seg i senga si, så jeg tok henne med inn til oss. Kjære sovnet mens jeg slet med snuppa som var trøtt, grinete og styrte fælt med å finne riktig stilling. Etter over en time fikk jeg nok og gikk å la henne i sprinkelsenga med store proteseter. Hun hylte og reiste seg opp, og jeg gikk inn uten å si noe og la henne ned og la dyna over henne. Gjorde det en fem-seks ganger før hun roet seg. Passet på å vekke kjære og kjefte litt på han. Midt på svarte natta ser ikke riktig tidspunkt å ta opp sånt, men jeg var så oppgitt over at han er så veldig "flink" til å la meg ta snuppa når hun våkner på natta. Det er greit at han skal på jobb, men jeg trenger søvn jeg også, og vi vet begge at snuppa ikke griner like mye til han. Han tok henne heldigvis i morrest og startet dagen med hjemmekontor, mens snuppa spiste frokost. Ble så glad av å lese det siste innlegget ditt Herlig med så mye positivt Deilig at dere snart er inne i ny huset da og skjønner godt at dere vil gjøre det mest mulig deres Hadde nok ikke flyttet rett inn i huset til mamma og pappa jeg heller Ha en fin kveld Ja, det er herlig med gode nyheter. Prøver å ta det med meg i tyngre stunder! Det er litt rart å skulle flytte inn, men vi får det så fint at jeg gleder meg mest. Blir godt å få større plass, også. Gruer meg til den store flyttesjauen da! Så hyggelig med gode nyheter Ja, endelig ser det ut til å gå litt framover. Fysioterapeuten min mente at "ryggskole" var en god idè. Det siste innlegget var veldig bra ja Det er godt at du fikk lagt fram alt for legen, for de trenger jo å vite mye for å kunne gi best mulig hjelp, men jeg kjenner til det med at man ikke vil være til bry ja... Det er viktig å tenke på segselv og si akkurat hvordan det er Hvor har du bestilt deg sommerkjole fra? Det hørtes herlig ut å handle sommerklær! *Lengter etter sommer og sol* Jeg sa det som det var til legen ang det å ha det travel og ikke ville ønske å være til bry, så det virket som om hun prøvde å holde meg igjen litt. Hun var også flink til å følge opp ting jeg sa og spørre om forskjellig. Jeg må bli flinkere til å tenke på meg selv ja. Hadde en kollega på lunsj forrige dagen og hun sa at ingen kommer til å takke meg for å gå på jobb for tidlig. Godt å høre det fra andre, selv om jeg innerst inne vet det selv. Jeg har bestilit denne. Er spent på den og håper den er så myk og sval som jeg håper. Gleder meg til ha den på meg når vi skal gå i Barcelona til våren! Vi var forresten i møte med bhg i går og hadde en god samtale med ped.leder på avdeliginga. Hun fortalte at de andre ungene hadde blitt veldig glad i henne og gikk stadig bort til henne og koste. Sånt varmer et mammahjerte! Ellers går det veldig bra med henne og tilvenningen har gått fortere enn hun trodde den ville. Hun er sosial, spiser godt og er enkel å legge. Hun gråter ikke lenge etter vi har gått og ser ut til å trives veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 5. mars 2011 #895 Del Skrevet 5. mars 2011 Her var det mye positivt Ei lita snuppe som trives i barnehagen er jo supert Show på kjøkkengulvet Hun høres bare herlig ut. Det er også godt å lese at dere angriper bekkenløsningen fra en annen vinkel når du har gått så lenge med den. Nydelig sommerkjole Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #896 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Snuppa er 13 mnd i dag! Hun er blid som sol! Og sur som den sureste sitron! Hun er gavmild med klemmer og kos, og låner gjerne bort leker, favorittbamsen og smukken så lenge hun får dem tilbake. Hun babler mye, og vi har hørt noe som minner om mamma, pappa, nei og hade, uten at det er så veldig klart. Hun spiser akkurat det samme som oss og spiser alle måltid på egenhånd. Frokost, lunsj, frukt og skive, middag og kvelds + melk og vann. Hun spiser f.eks. røkelaks og grønne oliven, men er ikke så glad i syltetøy på brødskiva. Hun har fått smaken på kjeks og kaker, og nyter det med lure smil og koselyder. Hun har fremdeles to dupper (i vogn!), og sover stort sett natta igjennom fra 19 til ca 06. Hun er en sikkelig mammadalt om dagen, og når det står på som værst duger ikke en gang pappa. Hun hyler og griner, og drar meg i buksa og holder opp armene for at jeg skal løfte henne opp. Stort sett ordner alt seg så fort hun kommer opp i trygge armer og en god klem venter. Men hun er også imøtekommende og nysgjerrig på fremmede. Hun elsker å danse og det rykker i kroppen hennes så fort det er musikk som fenger. Hun liker godt å stjele mammas skjerf og sjal og "kle seg ut". Hun er fryktelig glad i å sitte i sofaen med bamsen, dukka, helst smukken, og tv (helst reklame), og er forsiktig sånn at hun ikke faller ut. Hun har ikke helt fått teket på å verken komme oppi eller ut av sofaen. Men vi kan stole på at hun ikke gjør noen stunt sånn at hun faller ut. Noen ganger duger ikke noen lekene og hun må underholdes, eller så hun utforsker alle skap og krinkler og kroker, og allerhelst ting og steder hun vet hun ikke har lov til. Mens andre ganger kan hun sitte lenge på gulvet å kose seg og leke alene. Hun rister på hodet og smiler lurt når hun gjør ting som ikke er lov. Hun hater fremdeles å pusse tenner og vaske fjeset, men synes det er okay igjen å ligge på stellebordet. Vi har lagt bort det meste i str 80, og det er bare pga lengden hennes. Her var det mye positivt Ei lita snuppe som trives i barnehagen er jo supert Show på kjøkkengulvet Hun høres bare herlig ut. Det er også godt å lese at dere angriper bekkenløsningen fra en annen vinkel når du har gått så lenge med den. Nydelig sommerkjole Ja, ting begynner å se litt lysere ut, Pusilus. Hun er helt fantastisk! ...stort sett! Jeg er veldig glad for at legen min endelig vil prøve noe nytt. Blir det ryggskole på meg har jeg bestemt meg for å si minst mulig om "bekkenløsning", bare forklare symptomer og sånn, bare for å ikke sette meg selv i en bås, bare i tilfelle det er noe annet. Håper kjolen er som forventet! I dag har vi vært i huset og jobbet. Vi har ikke fått gjort det vi hadde planlagt fordi det var så mye annet som kom i mellom av arbeid, samt litt besøk, men i morgen skal vi endelig åpne malingspannene! Nå sitter vi å koser oss med ett "lite" glassrødvin og snakker om hvor utrolig heldige vi faktisk er! Endret 7. mars 2011 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #897 Del Skrevet 5. mars 2011 Mååå bare skrive en liten liste.... Sparkle og pusse mens Johaug vant 3 mila Snuppe som danset til den nye spilledåsa som mamma ikke kunne la være å kjøpe Å være i nyhuset hele dagen, som vi trives så godt i, og så dra hjem til hjemmet vårt som vi har skap sammen og blitt familie i Planlegging og drømming av og om nyhuset Carpe Diem på Spelemannsprisen Liten rødvinsbuzz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #898 Del Skrevet 7. mars 2011 Omgangsyka! Heldigvis ser det ut til at det kun er mor som er rammet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 7. mars 2011 #899 Del Skrevet 7. mars 2011 Omgangsyka! Heldigvis ser det ut til at det kun er mor som er rammet. Føler SÅ med deg vennen Håper virkelig du slipper lettere unna enn hva jeg har gjort Masse god bedring til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #900 Del Skrevet 7. mars 2011 Takk, Lucky, det håper jeg også! Har tenkt på deg i dag, faktiskt! Har kommet meg litt og fått i meg to skiver og et speilegg på ettermiddagen. Jeg har stort sett sovet og frosset i dag. Hjelper jo ikke på formen at jeg fikk mensen sent i går og PMSen er sikkelig vond. Bekkenet har slått seg vrang fordi jeg bare har ligget i senga og litt på sofaen. Har tatt en paracet som jeg håper skal virke litt. Tørr ikke ta mere pga tom mage. Har mest lyst å gå å legge meg igjen, men jeg må prøve å holde meg litt våken sånn at jeg er sikkert på å få sove til natta! Kjære har levert og hentet snuppa i bhg og gjort alt i dag. Jeg har neste ikke sett henne. Men jeg har ikke greid å ta vare på henne i det hele tatt og jeg må prøve å unngå å smitte resten av familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå