Gå til innhold

Stay-Ups? WTF?


Gjest KateW

Anbefalte innlegg

Jeg synes stay-ups er mer classy enn tradisjonelle strømper+hofteholder.

Men jeg jeg har ikke tynne nok lår til at det funker - bulk + sklir ned, dessverre.

Det kan umulig være mange som bruker strøper + holder når man ser på tilgjengeligheten? Finner ikke noe til utvalg i det hele tatt i ordinære undertøysbutikker - det synes jeg er rart.

Det er jo greit å bestile på nett, men foretrekker å prøve i butikken.

Du skal være glag fordi du ikk har tynne lår. Det er ikke sexy..

Ellers mener jeg å huske at det er en liten undertøysbutikk på torvet ved Jernbanestasjonen i Drammen, men jeg vet ikke om de har dette.

Kanskje en av dere burde åpnet en butikk i Oslo? Ideen er helt gratis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sant det... Stay-ups lager "valker" der strømpa slutter. Kanskje ikke for dem som er heldige å ikke ha noen som helst antydning til cellulitter, men det er det jo en del som har. :sukk:

Og nei, jeg er ikke overvektig i det hele tatt, så det er ikke derfor.

Enig at strømper med strømpeholder er best, men dessverre litt mer tungvint, om man ikke er helt vant med å feste strømpene... :sjenert:

Det som er kjedelig med strømpeholder er at det blir et herk å få av seg trusa... :ler: Så da ender jeg alltid opp med å måtte ta av strømpene, så trusa og så ta på strømpene igjen. Noen som har et bedre tips? :lur:

Endret av *Numi*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Caron_*
Det er sant det... Stay-ups lager "valker" der strømpa slutter. Kanskje ikke for dem som er heldige å ikke ha noen som helst antydning til cellulitter, men det er det jo en del som har. :sukk:

Og nei, jeg er ikke overvektig i det hele tatt, så det er ikke derfor.

Enig at strømper med strømpeholder er best, men dessverre litt mer tungvint, om man ikke er helt vant med å feste strømpene... :sjenert:

Det som er kjedelig med strømpeholder er at det blir et herk å få av seg trusa... :ler: Så da ender jeg alltid opp med å måtte ta av strømpene, så trusa og så ta på strømpene igjen. Noen som har et bedre tips? :lur:

Hehe, den klassiske (helt unødvendige) problematikken...

Dette løser seg ved å ha trusa UTENPÅ hofteholderen, og det er faktisk det eneste riktige. Ellers blir det jo forferdelig mye strev, både i fbm dobesøk og når man skal ha sex med strømpene på, kjappiser, fingring osv...

Har vært innom en del nettsteder og sett hvordan damene gjorde det i gamle dager, og de hadde som oftest trusa (og da snakker vi svææære greier) utenpå hofteholderen. Eneste unntaket er i fbm såkalt "girdle" (en slags trang sak som er åpen nedentil, med strømpestropper, og trekkes opp over magen), der må trusa sitte under, eller droppes helt.

Plundrete å feste strømpene?

Det finnes mange triks som hjelper på det, f.eks. å vri strømpene slik at du fester de bakre stroppene mer på siden av lårene, deretter vri de bakover igjen. Eller du kan feste de bakre før du trekker strømpene på deg. Eller du kan få typen (om du har) til å hjelpe deg, jeg selv synes det er veldig "koselig", hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Tror nok mitt problem (altså hvorfor stay-ups sklir og ikke sitter) er lange ben, runde lår og veldig glatt hud... Strømpene rekker ikke til mer enn litt over kneet, og det ser jo bare teit ut.

Har prøvd ulike merker, både billige og dyre, og ulike størrelser, prøver jeg større størrelser blir de videre og ikke lenger, og sklir desto mer... Skal ikke være lett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest Haraldsen

fra Haraldsen (mann)

Stay ups er sexy og se på. Om det er praktisk vet jeg ikke.

Om de ikke rekker lengre enn til over kne er jeg nok enig i at det ikke er så fint, begynner da og minne om knestrømper som jeg mener burde være forbudt.

Hofteholder og strømper er også sexy men kanskje noe mer "horete" som tidligere nevnt. Og da mener jeg ikke det i negativ forstand.

Srømpebukser er heller ikke fint, men hadde jeg truffet på en dame med strømpebukse og uten truse da hadde det blitt helt snudd på hode. Og i tillegg fikk lov til og rive hull på den, ja da snakke man om jackpot, høres utrolig sexy ut. Liker også varianten med kåpe, høyheler og parfyme. Da snakker vi om Dame med stor D.

For noen år siden kjøpte jeg strømpebukser i gave til en dame jeg var i lag med. Disse var laget med ett blondemønster midt på låret slik at det kunne minne litt om stay ups. Sexy saker.

Tilbake til stay ups, at de "flyter" over kanten er bare deilig. Det kan det gjerne gjøre i BHen også, ett nummer for lite og det flyter litt over - deilig.

Konklusjon:

Stay ups = sexy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Når jeg har stayups på, blir gutten min ofte ekstra kåt.

Når gutten min blir ekstra kåt, blir sexen ofte ekstra god.

Når sexen blir ekstra god, blir forholdet ofte ekstra godt! :fnise:

Elsker å flørte med gutten min, gjerne ved å la han kjenne strømpekanten når vi er ute.......!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Caron_*
Slike: http://www.kinderklipz.com/images/uploads/IMG_0114.jpg

Sånne som pleier å være på bukseseler til barn (og voksne).

Hmm... de der tror jeg du skal lete en stund for å finne, da de er sjeldne. De finnes nok, men hvorfor ikke heller gå for skikkelige metallholdere? De er av samme type som plastholderne, men bare mye mye bedre, solidere og enklere i bruk.

Sjekk denne f.eks:http://www.touchable.co.uk/shop-pages/product-suspender-belts-deep-belts-with-wide-clips-yvette.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Caron_*
Hmm... de der tror jeg du skal lete en stund for å finne, da de er sjeldne. De finnes nok, men hvorfor ikke heller gå for skikkelige metallholdere? De er av samme type som plastholderne, men bare mye mye bedre, solidere og enklere i bruk.

Sjekk denne f.eks:http://www.touchable.co.uk/shop-pages/product-suspender-belts-deep-belts-with-wide-clips-yvette.html

Sorry, her er linken: http://www.touchable.co.uk/shop-pages/prod...ips-yvette.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Caron_*
De er også korte :sjenert:

What? Var den til meg? I så fall, hva mener du med korte? Hvis det er strømpene du mener bør du gå inn på den sida og se på de. Du får de i 5 forskjellige str., og går du for XL passer de folk fra 175-183. Kona er 172 og klarer seg godt med L. Så her bør selv du med dine lange kunne få nylon helt "hjem" ;o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Caron_*
XL blir for store... Men ikke lange nok, generelt. Jeg har veldig lange ben, og er høy...

Du vet at disse er fasongsydde, og uten stretch?

I praksis betyr det at de blir vesentlig lengre på et slankt bein, og tilsvarende kortere jo tykkere bein... Kona har også ganske lange bein, og disse i str L rekker nesten oppunder rumpeballene hennes, så XL blir langt ja men ikke nødvendigvis for stort i vidde.

Er bare å slenge over en mail til denne butikken, oppgi dine mål, så får du garantert svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Kaare_*
Clips? Bilde?

Jeg leter og leter og ender alltid opp med disse pokkers gummiknottene.

Ikke rart at stay ups blir mye omtalt. De kan tross alt brukes i motsetning til strømper pga de elendige strømpeholderne som selges i Norge. De er kun beregnet til pynt og sengehygge.

Jeg er en av få heldige menn som har en samboer som utelukkende bruker strømper og for det meste går i skjørt. Dette hadde aldri vært tilfelle hvis hun ikke for noen år siden kom over klassiske strømpeholdere (hofteholdere) med de helt vesentlige metallklypene. De kjøpes på nettet. Hun sparer også en liten formue på strømpene i forhold til hva hun tidligere brukte i strømpebukser. Hverdagsstrømpene betaler hun 20 kr paret for på nettet. (mørk brune) Strømper er mye billigere enn både stay ups og strømpebukser hvis man handler der prisene gjenspeiler produksjonskostnadene.

Om morgenen bruker samboeren min maks et minutt på å feste strømpene til de seks holderne. Trusen skal utenpå holderen. Selv bruker hun en tynn boxer som dekker holderen slik at bare stroppene kommer frem. Praktisk å bare ta ned trusen ved toalettbesøk.

Så hos oss er det slik at vi synes stay ups er både stygt, ubehagelig og dyrt. En sjelden gang er min samboer "frekk" og stiller i strømpebukse uten truse under. Jeg har pyntet rumpa mi med nylon, sier hun da med et flir. Og jeg tenner på et uvanlig syn!

Hun bruker bl. a slike holdere:

http://www.stockingshq.com/shq-classic-sus...elt-1919-0.html

To av hennes venninner som har prøvd holderne har fullstendig droppet stay ups og bruker nå også strømper endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Caron_*
Ikke rart at stay ups blir mye omtalt. De kan tross alt brukes i motsetning til strømper pga de elendige strømpeholderne som selges i Norge. De er kun beregnet til pynt og sengehygge.

Jeg er en av få heldige menn som har en samboer som utelukkende bruker strømper og for det meste går i skjørt. Dette hadde aldri vært tilfelle hvis hun ikke for noen år siden kom over klassiske strømpeholdere (hofteholdere) med de helt vesentlige metallklypene. De kjøpes på nettet. Hun sparer også en liten formue på strømpene i forhold til hva hun tidligere brukte i strømpebukser. Hverdagsstrømpene betaler hun 20 kr paret for på nettet. (mørk brune) Strømper er mye billigere enn både stay ups og strømpebukser hvis man handler der prisene gjenspeiler produksjonskostnadene.

Om morgenen bruker samboeren min maks et minutt på å feste strømpene til de seks holderne. Trusen skal utenpå holderen. Selv bruker hun en tynn boxer som dekker holderen slik at bare stroppene kommer frem. Praktisk å bare ta ned trusen ved toalettbesøk.

Så hos oss er det slik at vi synes stay ups er både stygt, ubehagelig og dyrt. En sjelden gang er min samboer "frekk" og stiller i strømpebukse uten truse under. Jeg har pyntet rumpa mi med nylon, sier hun da med et flir. Og jeg tenner på et uvanlig syn!

Hun bruker bl. a slike holdere:

http://www.stockingshq.com/shq-classic-sus...elt-1919-0.html

To av hennes venninner som har prøvd holderne har fullstendig droppet stay ups og bruker nå også strømper endel.

Jepp, det var rene ord for penga, og helt enig med deg...

Problemet er nok først og fremst at folk her til lands ikke vet om annet enn HM, Lindex og kanskje noen såkalte undertøysbutikker dann og vann.

Man må på nettet og utenlands skal man finne skikkelig kvalitet, både på strømper og hofteholdere, til butikker som selger varer som er produsert på samme fabrikkene som i gamle dager.

Stay-ups er som du sier stygt ja, og en helt tragisk erstatning for ekte saker.

Godt å se andre menn også uttale seg om dette, med god detaljkunnskap og innsikt. Jeg begynte nesten å føle at damene her inne snart må tro jeg er transvestitt eller noe... Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XL blir for store... Men ikke lange nok, generelt. Jeg har veldig lange ben, og er høy...

Jeg forstår ikke helt hva du mener? Er XL for store i foten, men for korte på lengden?

Har ellers kjøpt noen (strømper - ikke stayups) på www.stockingirl.com som definitivt er lange nok (det holder vel at de rekker "helt opp"?). Her vil du sikkert finne det du trenger! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Egentlig gøy å registrere hvordan dette emnet engasjerer. Jeg trodde jo nesten strømpeholder og strømper var avskaffet i kongeriket Norge (i motsetning til land som England, Frankrike og Italia), men aner at vi har noen ivrige forkjempere her. Dersom dere som sverger til "ordentlige" strømper kan få overbevist noen av deres venninner kan vi kanskje ane begynnelsen på en folkebevegelse?

Kanskje med et mere fengende navn enn "strømpens venner"?

Men det er synd at det er så vanskelig å få kjøpt slikt her hjemme på berget. Home-parties hadde kanskje vært en ide, men da må stua være stor dersom alle vi interesserte "han-dyr" skulle få plass på bakre rad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Da noterer jeg meg alle tips...

Mitt problem er at jeg er nesten 180 høy, med lange ben, har str 36 i fot, og hvis jeg kjøper XL blir de for vide og sklir, foten i strømpen rekker meg til langt oppå leggen, samt at båndet rundt låret blir for slarkete...

(Dette gjelder stay-ups)

Da jeg så på bildene i linken til Caron hvor strømpene på modellen var vanlig lengde, antok jeg bare at disse ble for korte til meg også...

MEN, da får jeg ta sats ved neste lønn da... Og passer de ikke så blir det verst for dere! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg som nevnt tidligere er en uforbeholden tilhenger av strømper og strømpeholder, synes jeg ikke stayups heller er så ille (som strømpebukser). Dette krever imidlertid at strømpekanten når helt opp og ikke slutter midt på låret. Dette tror jeg også kan være en av grunnene til at stayupsen sklir ned. Dessuten blir jo benet mye flottere med lange strømper. Gummikanten på stayups blir vel slitt ved vask, og dette vil jo også medføre at festet blir dårligere. Da kunne man jo kanskje kombinere med strømpeholder selv om dette nærmest kan sammenliknes med belte + buksesæler! I alle fall er jo dette bedre enn at stayupsen sklir ned.

Jeg har sett at mange har problemer med å få tak i bra strømper og strømpeholdere. Jeg kan derfor tilby en tre-pack med strømper (mørk brune og sorte) til de tre første som vil ha dette. Selvsagt gratis, men personlig overlevering. Er du interessert så send meg en melding (gå inn på profilen min og send melding eller epost.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...