Gå til innhold

Stay-Ups? WTF?


Gjest KateW

Anbefalte innlegg

Med alle de problemer du har hatt meed stay-ups så har du enten:

a) Store komplekser

b) Bommet totalt når du har handlet

Det var da veldig bastant?

Selv har jeg store lår, og får absolutt ikke stay-ups til å holde seg oppe - dessverre. (Og det har vel lite med komplekser å gjøre, skulle man tro... ;) )

Et lite sidespørsmål: Hvor lange strømper foretrekker dere? Personlig synes jeg lange strømper som rekker helt opp er utrolig sexy. De får jo også bena til å virke ekstra lange. Samtidig kan jeg to tenke meg at det å kjenne litt gnissning av strømpekanten (spesielt om du er truseløs) må være delig?

Men hva mener dere jenter?

Ludvig

Hvor får man kjøpt så lange strømper? Det kan hende at strømper som går helt opp lettere vil holde seg oppe?

Jeg vil veldig gjerne bruke stay-ups til hverdags. Har hofteholder og strømper også, ,men bruker mest bukser på jobb, og synes ikke det passer så godt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann
Det var da veldig bastant?

Selv har jeg store lår, og får absolutt ikke stay-ups til å holde seg oppe - dessverre. (Og det har vel lite med komplekser å gjøre, skulle man tro... ;) )

Ikke kjøp slike ting på Cubus eller H&M. Slike varer skal kun handles i spesialforretninger med yrkesstolthet. Atter en unskyldning for jentetur til London ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW
Med alle de problemer du har hatt meed stay-ups så har du enten:

a) Store komplekser

b) Bommet totalt når du har handlet

Stay-ups er råsexy fordi de dekorerer dama sine ben og "viser vei" til det vi menn er på jakt etter.

Forøvrig så undervurderer kvinner verdien av rådyre sexy strømper og strømpebukser.

Du motsier deg selv BM. Stay-Ups er billig og harry, strømper med holdere er dyrt og sexy. Med andre ord jeg holder meg til strømper og holdere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christabelle

Hvor lang tid tar det før disse strømpene i 100% nylon revner? Jeg har lyst til å bestille noen nylonstrømper med strømpeholdere, men gidder ikke hvis de varer i kun én dag. Min erfaring med Lindex/H&M/osv.-stay-ups er at de revner etter en kveld på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Caron
Hvor lang tid tar det før disse strømpene i 100% nylon revner? Jeg har lyst til å bestille noen nylonstrømper med strømpeholdere, men gidder ikke hvis de varer i kun én dag. Min erfaring med Lindex/H&M/osv.-stay-ups er at de revner etter en kveld på byen.

Det jeg (dama) har erfart i forhold til holdbarhet, er at ekte nylon ligger noe over de øvrige kunststoffstrømpene du får hos bl.a. Lindex, H&M osv.

De har større styrke pga at nylontråd er sterkere enn eks. lycra, polyamid etc.

Når det er sagt er det likevel noen grep som lønner seg å ta uansett hvilke strømper du velger, for å få de til å vare.

Bl.a. før du tar de på deg lønner det seg å være fuktig på hendene og føttene, enten ved å bruke litt bodylotion eller simpelthen ha på litt vann. Dette for å unngå at usynlige tørre hudfliser og negler river over de tynne trådene strømpene er vevd av, som igjen resulterer i at de kan rakne.

Videre er det også lurt å bare skylle de i litt vann med tøymykner i. Da blir de mer fleksible og motstandsdyktige under bruk, og også smidigere i stoffet.

Ekte nylonstrømper er vanligvis noe dyrere enn "erstatningene" ja, og det kommer nok først og fremst av at de blir kjøpt kun av spesielt interesserte, lages på noen få gjenværende gamle fordyrende veverier som ikke greier å matche moderne fabrikker prismessig. Og sist men ikke minst, de er eksklusive, og etter min mening verdt hver eneste krone :)

Jeg anbefaler deg å bestille noen få par fra stockingshq eller touchable i første omgang. Har handlet i massevis fra de to nettbutikkene, og kan absolutt anbefales. Har du først fått prøvd ekte FF eller RHT med en solid og god hofteholder vil du neppe handle mer hos Lindex, det er jeg sikker på :jepp:

Her er link til de to butikkene:

http://www.touchable.co.uk/

http://www.stockingshq.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig bastant?

Selv har jeg store lår, og får absolutt ikke stay-ups til å holde seg oppe - dessverre. (Og det har vel lite med komplekser å gjøre, skulle man tro... ;) )

Hvor får man kjøpt så lange strømper? Det kan hende at strømper som går helt opp lettere vil holde seg oppe?

Jeg vil veldig gjerne bruke stay-ups til hverdags. Har hofteholder og strømper også, ,men bruker mest bukser på jobb, og synes ikke det passer så godt sammen.

Jeg vet ikke om det er butikker i Norge (Oslo) som selger ekstra lange strømper, men på nettet får du det i alle fall. Prøv en av linkene lenger ned eller www.stockingirl.com

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann
Du motsier deg selv BM. Stay-Ups er billig og harry, strømper med holdere er dyrt og sexy. Med andre ord jeg holder meg til strømper og holdere....

What ever tickles your fancy. Men ikke kom her og døm mine preferanser som harry. Holdere er noe jekla mas som bare kommer i veien. Stay-ups er fri bane uten plunder og annet unødvendig mas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du motsier deg selv BM. Stay-Ups er billig og harry, strømper med holdere er dyrt og sexy. Med andre ord jeg holder meg til strømper og holdere....

Hvis stay-ups er billig og harry, må det være mye som er billig og harry... Tipper du er en som aldri handler noen klær på steder Gina Tricot eller H&M da.

Jeg har bare prøvd stay-ups et par ganger, og det har aldri slått meg at det skulle se så harry ut. For meg ser det ikke mye styggere ut enn strømper. Ville tro det er det praktiske som utgjør den største forskjellen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Caron
Hvis stay-ups er billig og harry, må det være mye som er billig og harry... Tipper du er en som aldri handler noen klær på steder Gina Tricot eller H&M da.

Jeg har bare prøvd stay-ups et par ganger, og det har aldri slått meg at det skulle se så harry ut. For meg ser det ikke mye styggere ut enn strømper. Ville tro det er det praktiske som utgjør den største forskjellen der.

Uff, der kom det ordet igjen, "praktisk"... :murvegg:

Hvis bekledning alltid skal være så forbanna praktisk, hvorfor består ikke utvalget i butikkene av kun kjeledresser da? Mer praktisk kan det vel neppe bli :roll:

I mine, og manges, øyne er det kjempeforskjell på usexy, harry, billige stay-ups og ekte nylonstrømper med hofteholder.

Stay-upsene kan aldri bli annet enn dårlige erstatninger, laget kun for late, kjedelige kvinnfolk som ikke bruker de til annet formål enn vi mannfolk bruker sokker.

Her snakker vi om å fremtre klassiskt feminint serru, vi snakker om kvinnen som ønsker å utstråle ekte sensualitet og te seg deretter.

Dette krever litt innsats og er noe mer "upraktisk" ja, enn å trekke på seg noe slaskete stretchige naya naya-greier med silikon her og der som deformerer hele låret og bare ser heltragisk ut.

Forskjellen er rett og slett ikke sammenliknbar, og kan etter min mening ikke diskuteres, av andre enn oss som har peiling på hva ekte strømper i det hele tatt er. For det vet åpenbart kun et fåtall her, noe denne tråden i høyeste grad avslører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvis bekledning alltid skal være så forbanna praktisk, hvorfor består ikke utvalget i butikkene av kun kjeledresser da? Mer praktisk kan det vel neppe bli :roll:

Jeg mente at det var dere som klaget på at stay-ups var så upraktisk. Det var ikke jeg som synes noe var upraktisk her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Caron
Jeg mente at det var dere som klaget på at stay-ups var så upraktisk. Det var ikke jeg som synes noe var upraktisk her. :)

Hva, er det noen her som har klaget på at stay-ups er upraktiske?

Jeg har kun registrert det motsatte, og det er jo den vanlige unnskyldningen de fleste kvinner bruker for å bruke disse i stedet for ekte strømper.

Mulig jeg misforsto innlegget ditt litt, var ikke meningen å "ta" deg for å se det praktiske i stay-upsene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_asker_*
Ikke kjøp slike ting på Cubus eller H&M. Slike varer skal kun handles i spesialforretninger med yrkesstolthet. Atter en unskyldning for jentetur til London ;)

Tull og tøys. Jeg kjøper både stayups og strømper til holderne mine på Lindex, og av og til hos Wolford. Har ingen problemer, verken med kvalitet eller annet. Selvsagt kan man sikkert legge mer penger i dette, men tross alt er dette undertøy som uansett har begrenset varighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tull og tøys. Jeg kjøper både stayups og strømper til holderne mine på Lindex, og av og til hos Wolford. Har ingen problemer, verken med kvalitet eller annet. Selvsagt kan man sikkert legge mer penger i dette, men tross alt er dette undertøy som uansett har begrenset varighet.

Det er godt å høre. Jeg har aldri pleid å bruke verken stayups eller strømper med holdere, bare tynnstrømpebukser. Men jeg kunne godt tenke meg å prøve strømper eller stayups. Det gidder jeg jo ikke hvis man skal måtte gå i spesialforretninger og legge masse strev og penger i det. Tross alt synes jeg det viktigste er det som synes på utsiden; at man har en fin kjole og et fint ansikt/hår. Strømper og sånt som ikke synes utenpå kommer jo litt i annen rekke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes stay-ups er helt greie å bruke. Jeg foretrekker stay-ups framfor strømper med holdere. Men er man ikke helt fast i fisken er det nok penere med hofteholdere. Da kjæresten min sa han likte stay-ups kjøpte jeg et lite utvalg. Synes det er morro å gjøre slikt for hverandre. Jeg tenner på han i laboratorie frakken hans og, så han har skaffet en til hjemmebruk og. Da han var syk kjøpte jeg kinky nurse drakt...mye morro med den og. Men vanskelig å finne hvite stay-ups til he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christabelle
Synes stay-ups er helt greie å bruke. Jeg foretrekker stay-ups framfor strømper med holdere. Men er man ikke helt fast i fisken er det nok penere med hofteholdere. Da kjæresten min sa han likte stay-ups kjøpte jeg et lite utvalg. Synes det er morro å gjøre slikt for hverandre. Jeg tenner på han i laboratorie frakken hans og, så han har skaffet en til hjemmebruk og. Da han var syk kjøpte jeg kinky nurse drakt...mye morro med den og. Men vanskelig å finne hvite stay-ups til he he.

De har hvite på Lindex :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A.Caron - jeg synes stay-ups vitner om effort jeg. Da har man gjort noe mer ut av antrekket enn å bare slenge på seg en strømpebukse eller bukse uten noe under.

Selv synes jeg hofteholder og strømper til hverdags er too much?

Hva synes du passer best under et vanlig jobbantrekk med bukser, da?

Om jeg bare kunne finne noen stay-ups som holdt seg oppe, ville jeg følt meg langt fra harry med dem på under klærne til hverdags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
A.Caron - jeg synes stay-ups vitner om effort jeg. Da har man gjort noe mer ut av antrekket enn å bare slenge på seg en strømpebukse eller bukse uten noe under.

Selv synes jeg hofteholder og strømper til hverdags er too much?

Hva synes du passer best under et vanlig jobbantrekk med bukser, da?

Om jeg bare kunne finne noen stay-ups som holdt seg oppe, ville jeg følt meg langt fra harry med dem på under klærne til hverdags.

Enig i det du skriver her. Jeg får faktisk litt selvtillit eller attitude av å være litt "sexy" under det korrekte og formelle ytre.

Bruker nesten kun stayups, også under bukser. Aldri holder under bukser da hempene blir veldig synlige,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christabelle

Nå har jeg bestilt to par strømper fra Touchable. Håper de passer. Gutter her: Hvor får jeg tak i strømpeholdere? Synes de var så "horete" på touchable? Vil ha enkle, svarte. Uten blonder og sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christabelle
Det jeg (dama) har erfart i forhold til holdbarhet, er at ekte nylon ligger noe over de øvrige kunststoffstrømpene du får hos bl.a. Lindex, H&M osv.

De har større styrke pga at nylontråd er sterkere enn eks. lycra, polyamid etc.

Når det er sagt er det likevel noen grep som lønner seg å ta uansett hvilke strømper du velger, for å få de til å vare.

Bl.a. før du tar de på deg lønner det seg å være fuktig på hendene og føttene, enten ved å bruke litt bodylotion eller simpelthen ha på litt vann. Dette for å unngå at usynlige tørre hudfliser og negler river over de tynne trådene strømpene er vevd av, som igjen resulterer i at de kan rakne.

Videre er det også lurt å bare skylle de i litt vann med tøymykner i. Da blir de mer fleksible og motstandsdyktige under bruk, og også smidigere i stoffet.

Ekte nylonstrømper er vanligvis noe dyrere enn "erstatningene" ja, og det kommer nok først og fremst av at de blir kjøpt kun av spesielt interesserte, lages på noen få gjenværende gamle fordyrende veverier som ikke greier å matche moderne fabrikker prismessig. Og sist men ikke minst, de er eksklusive, og etter min mening verdt hver eneste krone :)

Jeg anbefaler deg å bestille noen få par fra stockingshq eller touchable i første omgang. Har handlet i massevis fra de to nettbutikkene, og kan absolutt anbefales. Har du først fått prøvd ekte FF eller RHT med en solid og god hofteholder vil du neppe handle mer hos Lindex, det er jeg sikker på :jepp:

Her er link til de to butikkene:

http://www.touchable.co.uk/

http://www.stockingshq.com/

Tusen takk for svar! Har bestilt to strømper fra touchable nå, så får jeg se hvordan de er i forhold til Lindex og den slags kvalitet. Jeg er i utgangspunktet fornøyd med Lindex, etc., men er egentlig et lite luksusdyr, og vil prøve ekslusive strømper også :fnise: Bruker det veldig ofte fordi jeg har den klesstilen, og er alltid åpen for noe nytt :)

Det jeg tenker på er at dere sier (og jeg har lest) at disse strømpene ikke har stretch :( Da blir det vanskelig med størrelser. Men på den positive siden så trenger jeg kanskje ikke å være redd for at låret blir klemt slik at jeg plutselig får valker? :fnise:

Nå blir det neste å finne strømpeholdere uten de udugelige gummifestene som ikke holder på noenting (ref. Lindex, etc.). Nå gleder jeg meg til å prøve :)

Det var heller ikke dyrt; 14 pund for to par inkl. frakt. På Caroline B koster et par strømper 23 pund, men dette er altså 100 % nylon. Hvis jeg finner ut at strømper er min greie (og finner strømpeholdere som passer) kommer jeg nok til å kjøpe derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...