Hildegard Skrevet 9. april 2009 #101 Del Skrevet 9. april 2009 Håper du har en fin påske:)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 10. april 2009 #102 Del Skrevet 10. april 2009 Vil ønske deg og voffe en riktig god helg. Er sikker på at han er like glad i deg som i samboeren din Stor Hehe..du har nok rett i det! Håper det er greit jeg sniker her, og håper du sier ifra om jeg prater for åpent Synes du skriver mange flotte ord, og de varmet! :happy: Du har rett angående det å ta seg tid til å sørge også, og jeg er redd for at det kanskje har skjedd litt mye i det siste som har ført til at min situasjon har kommet i "bakevja". Men jeg skal være sykemeldt en stund til, og håper det gjør susen Håper 2010 blir permisjonsår for deg følger med videre og ønsker lykke til med prøving Så koselig at du følger med! Bare ikke bli skremt eller noe av det som står her, dette skjer ikke alle. Men det er kanskje greit å ha tenkt tanken, for man kan jo aldri vite. Lykke til med prøvingen! :happy: Kommer forresten ikke inn på dagboken som du har i signaturen din? Innom for å ønske deg en god påske! Skal dere noe spesielt i påska? God påske til deg også! Her går dagene i ett, og jeg koser meg glugg i hjel, og da blir Internett litt nedprioritert! Hehe.. Er hos mamma og pappa hele påsken, og det er deilig! Null ansvar, og kan sitte å strikke hele dagen om jeg vil! Titter innom og ønsker deg en herlig påske! Tror nok du/vi er litt for "gamle" for Unge Mødre :gjeiper: Men du kan jo melde deg på likevel da, så har du gjort det liksom Hehe..jeg håper litt at jeg/vi er for gamle.. Men det vil nok tiden vise! God påske, Arhirwen! Jeg synes absolutt at du skal søke på jobber du er interessert i, og ikke tenke på at du kanskje blir gravid om ikke så alt for lang tid (håper vi). For som det sies, men har jo ingen garanti på hvor fort det går, og du skal ha det bra i mellomtiden også. Selv om jeg faktisk likte å jobbe på Rimi/Ica, jeg da ... Håper også på at det som skjedde med babyen deres var en tilfeldighet, og ikke noe genetisk. Men husk, selv om det viser seg å være genetisk, så trenger det ikke å være "slutten" på alt. Vi vet jo for vår del at mannen er bærer av den genetiske translokasjonen, og det kommer han til å være hele livet, slik at vi må testes og sjekkes for hvert nytt svangerskap (hvis det blir flere, da, bank i bordet), men det kan også gå helt fint! Moderne medisin er fantastisk, og kan hjelpe i veldig mange tilfeller. Hehe.. håper du skjønte hva jeg mente angående "kassa på butikken"-jobb! At det er ikke noe som passer for meg, men at jeg ikke "ser ned på" eller noe i den duren de som sitter der. Hehe.. Ja, heldigvis er det mye som kan gjøres innenfor medisin og slikt! Og så er jeg veldig glad for at vi blir fulgt opp i stor grad i neste svangerskap. Håper du har en fin påske:)! Har en kjempefin påske, og håper du har det samme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*netta* Skrevet 10. april 2009 #103 Del Skrevet 10. april 2009 Hva skjer når du trykker på den? hmm.. dette må ses nærmere på ja, noen andre som ikke kommer inn på min dagbok via signaturen? vet at ikke sånn skjer med alle men greit å ha tenkt tanken som du sier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*netta* Skrevet 10. april 2009 #104 Del Skrevet 10. april 2009 Fant ut av det så nå er det fikset :)Håper det kommer noe besøk nå da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drømmer Skrevet 13. april 2009 #105 Del Skrevet 13. april 2009 Håper du har hatt en fin påske hjemme hos mamma og pappa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 13. april 2009 #106 Del Skrevet 13. april 2009 Påsken er over hvert øyeblikk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 13. april 2009 #107 Del Skrevet 13. april 2009 Nå er det vel på tide med en oppdatering her, nå som påsken straks er over! Alt i alt har det vært en fantastisk deilig påske, selv om det har vært mye, og da mener jeg MYE, tankevirksomhet! Når det gjelder tankene, så tror jeg rett og slett at bitene har falt på plass nå. Og så deilig det føles! For å vise litt hva jeg mener: Stjernetegnet mitt er kreps, og stikkord er hjemmekjær, opptatt av å skape en god atmosfære i familien samt blant venneforhold osv.. Det er ganske mye, men dette viser jo litt hvordan en kreps "er". De 3 siste årene i mitt liv har karriere stått høyest, noe som i bunn og grunn ikke er helt meg i det hele tatt. Og på en eller annen stygg måte tror jeg nok at jeg trengte en slik "nesestyver" som jeg nå har opplevd, for at det skulle gå opp for meg at jeg er på feil spor.. Jeg har jo alltid drømt om familie og barn og at det skulle være "hovedtingen" i livet mitt - ikke karriere, jobb og prestasjoner. Greit nok, jeg vil ha en jobb der lønna er litt høyere enn at man må snu hver eneste krone, men det er ikke derfor jeg lever. I 3 år har jeg rett og slett sliti meg ut! Og nå vil jeg ikke det mer.. Til tross for at jeg snart er 23 år, har jeg funnet "hylla". Og sambo kunne ikke vært mer enig! Så nå fremover skjer det nok en del ting, for vi har begynt å tenke i de baner om å flytte hjem til hjembygda mi! Men må se an jobbmuligheter og slikt først, men prosessen er allerede i gang for min del.. hehe.. (her venter vi ikke til i morgen når man brenner for noe!) Ellers har påsken bestått av mye sprell og spetakkel, da mine to yngste tantunger på 3 og straks 5 år også var hos mamma og pappa! Til sammen har vi vært 10 mennesker, 4 katter og 2 hunder! Godt foreldra mine har stort hus! Den ene dagen ble veldig spesiell da.. Vi var hele gjengen å grilla ved siden av ei stor elv like ved huset, og hundene var med samt den ene katten vår. Det hele resulterte i gråt og hysteri da vår hund sklei i elva! Sambo hoppa uti og fikk redda han, og det ble ingen skader eller noe ut av det - heldigvis! Men min første tanke ble jo "jeg klarer ikke å miste en til!", og fikk en reaksjon som ikke ligna grisen. Men vi fikk roa oss ned alle sammen, men det satte virkelig en støkk i meg! Selvfølgelig kunne vi hatt bånd på hundene og slikt, men dette var praktisk talt i mine foreldres hage og hundene pleier å høre på oss når vi sier nei. Men alt gikk så fort at vi rakk så vidt å si nei til at hunden skulle gå så langt ute ved elva før han falt uti. Men det gikk heldigvis bra! I går satt vi selvfølgelig fast i den kjente påskeutfarten, og brukte nesten 10 timer hjem igjen!! Og det på en tur som vanligvis er unnagjort på 4,5 time..! Nå er det tilbake til hverdagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 13. april 2009 #108 Del Skrevet 13. april 2009 Velkommen tilbake :gjeiper: Godt å høre at du har hatt en fin påske, selv om det har vært mye tenking og en litt skremmende hundeopplevelse! Syns tankene dine/deres om en litt "ny hverdag" høres spennende ut! Med flytting og mer satsing på andre ting enn bare utdanning og karriere. Jeg er nok ganske lik deg på det punktet. Selv om jeg kunne tenkt meg litt videreutdanning da jeg kun har fagbrev. Men i bunn og grunn teller det mest at man har en jobb man trives i og at man kan tjene sånn at man lever normalt godt Ha en videre fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 13. april 2009 #109 Del Skrevet 13. april 2009 Velkommen hjem til hverdagen! Vet du hva? På mange måter, tror jeg at jeg er veldig lik deg. Har alltid vært opptatt av skole, utdanning, karriere osv. Vi ville ikke ha barn engang, det passet ikke oss. Vi, eller jeg, fikk meg også en nesestyver, dog på en litt annen måte en deg. Vi ble uplanlagte, og ufrivillige, gravide. Etter grådig tankevirksomhet kom vi/ jeg frem til at det faktisk ikke var så ille. Jeg har fått et helt annet fokus på ting, og merker det spesielt i forhold til jobben. Jobb har til nå vært alt for viktig for meg, og jeg har ofret for mye for jobben. Hjernen min begynner å jobbe litt annerledes, og tror jeg kommer til å ha veldig godt av permisjon og fokus på barn og familie. Nå var det ikke meningen å ta over hele dagboka di her, men ville egentlig bare frem til at jeg skjønner innmari godt hvordan du tenker. Og det er ingen grunn til å vente med forandringene. Det er bare så synd at du måtte få en slik stygg wake-up-call som du fikk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*netta* Skrevet 13. april 2009 #110 Del Skrevet 13. april 2009 Velkommen hjem flytte hørtes kjempe bra ut Det er sånn når man blir skikkeli klar for noe at man helst vil gjøre det på dagen der og da Det var jo sinnsyk lang tid det skulle ta å komme seg hjem for dere da men godt allt gikk bra i påsken Hadde det med elva skjedd med en av mine hunder tror jeg jeg hadde besvimt og gått i bakken med et hyl Også elva det kunne jo gått mye verre, men må si kjæresten din er litt av en helt som slang seg uti og redda hunden Håper jeg ser masse til deg her fremover da nå som du har så masse artig på gang;) Alltig gøy og se hva andre finner på for no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 15. april 2009 #111 Del Skrevet 15. april 2009 Velkommen tilbake :gjeiper: Godt å høre at du har hatt en fin påske, selv om det har vært mye tenking og en litt skremmende hundeopplevelse! Syns tankene dine/deres om en litt "ny hverdag" høres spennende ut! Med flytting og mer satsing på andre ting enn bare utdanning og karriere. Jeg er nok ganske lik deg på det punktet. Selv om jeg kunne tenkt meg litt videreutdanning da jeg kun har fagbrev. Men i bunn og grunn teller det mest at man har en jobb man trives i og at man kan tjene sånn at man lever normalt godt Ha en videre fin kveld Ja, jeg har egentlig funnet ut nå hva som er viktig her i livet (for meg). Og det er jo bare fantastisk at sambo er på akkurat samme nivå! Det er jo ofte at det er en "kræsj" mellom partene når det gjelder sånne ting. Er heldig sånn sett! :happy: Jeg har nok blitt litt skolelei med årene, og det er veldig synd. Men det er nok "takket være" nivået jeg har hatt de siste 3 årene - har jo bare kjørt på, fått gode karakterer og det har vært hovedformålet med livet på en måte. Thats not me. Velkommen hjem til hverdagen! Vet du hva? På mange måter, tror jeg at jeg er veldig lik deg. Jeg er selv kreps, og en typisk en sådan. Har alltid vært opptatt av skole, utdanning, karriere osv. Vi ville ikke ha barn engang, det passet ikke oss. Vi, eller jeg, fikk meg også en nesestyver, dog på en litt annen måte en deg. Vi ble uplanlagte, og ufrivillige, gravide. Etter grådig tankevirksomhet kom vi/ jeg frem til at det faktisk ikke var så ille. Jeg har fått et helt annet fokus på ting, og merker det spesielt i forhold til jobben. Jobb har til nå vært alt for viktig for meg, og jeg har ofret for mye for jobben. Hjernen min begynner å jobbe litt annerledes, og tror jeg kommer til å ha veldig godt av permisjon og fokus på barn og familie. Nå var det ikke meningen å ta over hele dagboka di her, men ville egentlig bare frem til at jeg skjønner innmari godt hvordan du tenker. Og det er ingen grunn til å vente med forandringene. Det er bare så synd at du måtte få en slik stygg wake-up-call som du fikk.. Synes det er godt at du forteller fra ditt synspunkt også - det betyr like mye som direkte råd. Hvis du er slik som meg, så tror jeg du kommer til å nyte permisjonstiden og ha et helt annet syn på jobb når den tid kommer igjen. Det er synd for jobben, men når man tenker over det (sier dette fordi jeg vet du er engasjert også, mtp frivillige arbeidsoppgaver): hvor mye betyr det for oss å sitte til langt utpå natta med frivillig arbeid for så å gå på jobb om morgenen igjen? De andre blir selvfølgelig kjempeglade for at andre tar jobben, men thats it i visse sammenhenger. Jeg synes det er kjempeartig med engasjerte mennesker som gidder å ta i et tak ekstra, men dæven så mange som ikke tenker på jobben som ligger bak det! Jeg har nå fått verv som markedsansvarlig, og det er litt av en jobb har jeg funnet ut! Hadde det ikke vært så moro å jobbe med, så hadde jeg aldri gjort det. Hehe.. Håper jeg ser masse til deg her fremover da nå som du har så masse artig på gang;) Alltig gøy og se hva andre finner på for no Det er bare å følge med vettu! :happy: Følger med deg også, synd at det ikke klaffet på første. Men det kommer når tiden er moden for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 15. april 2009 #112 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg er jo engasjert mye for min egen del, jeg hadde jo ikke giddi alt dette frivillige, gratis arbeidet om jeg ikke likte det. Men tror det er svært få som faktisk innser hvor mye arbeid det egentlig er.... Har dere allerede begynt å se på bolig i dine hjemtrakter eller? Det er i alle fall veldig moro synes jeg. (og jeg har flytta seks ganger på fem år..) Det er også sikkert veldig fruktbart og fint å gå gravid i hjembygda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 16. april 2009 #113 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg er jo engasjert mye for min egen del, jeg hadde jo ikke giddi alt dette frivillige, gratis arbeidet om jeg ikke likte det. Men tror det er svært få som faktisk innser hvor mye arbeid det egentlig er.... Har dere allerede begynt å se på bolig i dine hjemtrakter eller? Det er i alle fall veldig moro synes jeg. (og jeg har flytta seks ganger på fem år..) Det er også sikkert veldig fruktbart og fint å gå gravid i hjembygda! Ja, man må få noe igjen for det å være engasjert også. Uansett om det gir fysiske, praktiske fordeler eller mer psykiske - om man kan se det på den måten! Jeg har titta litt etter boliger der, men tror det er litt feil ende å starte i. En av oss, helst begge, bør ha fått jobb der oppe før vi går noe videre med tankene. I verste fall okkuperer vi barnerommet mitt hos mamma og pappa inntil vi finner oss hus/leilighet. Har veldig lyst til å kjøpe, men det kommer helt an på om, og hvor mye, lån vi kan få. Tar det ikke så tungt, det viktigste er å ha en jobb slik at man har inntektskilden i orden. Jeg synes også det er moro! Selv om det også er litt slitsomt. Hehe.. Det føles som et ganske så drastisk og stor steg da - flytte til et annet fylke og greier. Men tror det skal gå veldig bra, og sambo har flere ganger sagt at han håper på at vi kan flytte, og at han gleder seg! :happy: ---- Det positive vi får ut av dette (i tillegg til et roligere liv) er at vi er nær mamma og pappa. De er i midten av 60-åra begge to, men fysisk er de nok litt eldre.. Pappa er typen som aldri går til legen eller er borte fra jobben, og mamma er sånn som ikke vil plage andre med smertene sine (hun har leddgikt, muligens revmatisme, og er plaga med nakke, rygg og hofter etter en krasj året før jeg ble født - OG hun har hofteprotese..). Hun er en sterk dame, men tror hun hadde hatt godt av å hatt ei sprek datter til å ordne litt! Hehe.. Og sambo er sønnen pappa aldri fikk - og det sier nok sitt! Og jeg slipper å sitte her nede i byen og bekymre meg hele tiden..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 16. april 2009 #114 Del Skrevet 16. april 2009 Det er nok fornuftig å få seg jobb først ja. Det var slik vi gjorde før vi flyttet ut hit på landet hvor vi bor nå. Jeg hadde jobb, mannen fikk jobb samme dag som vi flyttet ned. Vi hadde ikke bolig, så vi bodde et år hjemme hos svigers. Delte bad og kjøkken.. Kan ikke si at det var det beste året sånn boligmessig, men vi overlevde da det også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogtussa Skrevet 16. april 2009 #115 Del Skrevet 16. april 2009 Har lest hele dagboka di nå, og jeg er imponert over hvordan du har taklet dette fryktelig triste du har vært i gjennom. Det du skriver setter virkelig tingene i perspektiv. Jeg håper inderlig at dere snart er i gang med å prøve på ny spire, og at det denne gangen kommer til å gå bra. Barnet kommer i hvertfall til å få en svært moden, sterk og reflektert mamma! Ønsker deg en fin kveld videre..nå har vi jo til og med litt kveldsol ute jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 17. april 2009 #116 Del Skrevet 17. april 2009 Det er nok fornuftig å få seg jobb først ja. Det var slik vi gjorde før vi flyttet ut hit på landet hvor vi bor nå. Jeg hadde jobb, mannen fikk jobb samme dag som vi flyttet ned. Vi hadde ikke bolig, så vi bodde et år hjemme hos svigers. Delte bad og kjøkken.. Kan ikke si at det var det beste året sånn boligmessig, men vi overlevde da det også.. Det kan godt hende at det blir en sånn boløsning på oss i starten også. Heldigvis liker vi oss så godt hos mamma og pappa, og de liker å ha besøk også. Hehe.. Men det kan fort bli litt trangt hvis det går en stund før vi finner noe eget! Har lest hele dagboka di nå, og jeg er imponert over hvordan du har taklet dette fryktelig triste du har vært i gjennom. Det du skriver setter virkelig tingene i perspektiv. Jeg håper inderlig at dere snart er i gang med å prøve på ny spire, og at det denne gangen kommer til å gå bra. Barnet kommer i hvertfall til å få en svært moden, sterk og reflektert mamma! Ønsker deg en fin kveld videre..nå har vi jo til og med litt kveldsol ute jo! Takk for gode ord! :happy: Blir spennende å følge med på deg også! ---- Nå føler jeg meg som en berg og dalbane innvendig!! :dåne: Fikk tips om at det var en butikk på hjemstedet mitt som iherdig trenger daglig leder - har blitt utlyst flere ganger uten hell og greier.. Så, jeg bestemte meg for å ringe og nå sitter jeg og venter på at en epost med annonsen skal tikke inn her. Synes de kan sende den ganske så umiddelbart nå! Det hadde rett og slett vært en KONGEjobb!! Jeg spurte litt om hvordan organisasjonen var oppbygd (det er en form for kjede), og da var det slik at man står fritt til å velge ut fokus-produkter, når det skal være salg, hvilke varer man skal kjøpe inn osv! Og man har ikke ansvaret for betaling av regninger og diverse, og da kan man fokusere mer på andre ting slik at butikken går godt. Herlig!! Krysser alt av fingrer, tær, armer, bein, tarmer og hårstrå nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 17. april 2009 #117 Del Skrevet 17. april 2009 Oj! Så spennende da Har du fått mailen eller? Krysser alt jeg har for deg jeg også! Hadde jo vært hele strålende da :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 17. april 2009 #118 Del Skrevet 17. april 2009 Oj! Så spennende da Har du fått mailen eller? Krysser alt jeg har for deg jeg også! Hadde jo vært hele strålende da :D Fikk faktisk mail rett etter jeg skrev her! Hehe.. Så nå er søknaden sendt!! Håper virkelig de er interessert, for det er virkelig en jobb jeg kunne tenkt meg!! Så da er det bare å vente å se hva som skjer! Misliker egentlig sånn usikkerhet, men allikevel så er det ganske spennende også! Koselig at du krysser alt du har du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*netta* Skrevet 17. april 2009 #119 Del Skrevet 17. april 2009 Lykke til med jobsøking Håper du får den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 17. april 2009 #120 Del Skrevet 17. april 2009 Så spennende med jobbsøking! Krysser litt fingre for deg jeg også! (også sparer jeg litt av fingre-, ben- og hårstråkryssingen for at det skal gå bra med babylagingen... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå