Gå til innhold

Gi aldri opp - kjemp mens du kan!


Gjest Arhirwen

Anbefalte innlegg

Gjest Arhirwen

Som om det ikke var nok negativiteter i familien for tiden med to skilsmisser og min situasjon...! Søsteren min har nettopp oppdaget at hun har blitt lurt trill rundt av mannen hun har vært gift med i 2 år!! Og det på verst tenkelige måte - kan ikke utlevere mer her, men det gjør meg kvalm og får meg til å ha lyst til å banke han helseløs! (vi snakker ihvertfall om grusomme, kriminelle saker)

Nå synes jeg det holder for 100 år fremover!! Blir sprø av dette. Hvis man skal se noe positivt nå, så er ihvertfall leiligheten skinnende ren og nesten alle klær i skapet har brettekantene ut og gardinene er nystrøkne! I ren frustrasjon er dette gjort de siste to dagene, nesten som en ufrivillig/ubevisst vårrengjøring. Det er på nippet til at jeg begynner å stryke truser og boxere!! :kjefte:

Begynner å lure på hvem det er som kødder så sykt med familien vår for tiden, hva godt som kommer ut av dette og hva som er meningen bak det.. Helt utrolig!! Og jeg begynner å bli oppriktig redd og skremt for år 2009 - ihvertfall våren 09! Hvem er det som har satt i gang dette, og er det noen av oss i familien som har vært den som trykket på knappen som satte det i gang?

Nå er det absolutt nok for min del, og jeg føler meg på randen til å sprekke!! Forholdet innad i familien blir ihvertfall styrket av dette her, om ikke noe annet. :sukk:

Nå har jeg bare lyst til å bli gravid og bringe en god nyhet til hele familien om at denne gangen går det bra! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffda :klem: Hørtes helt forferdelig ut! Dere får finne trøst og glede i hverandre da, så skal du nok se du kan dele en babyglede med dine nærmeste snart!

Prøver å sende litt positiv energi i din retning og syns dere fortjener lysere tider nå :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Tusen takk for gode ord og tanker, Cuba! :happy:

Det løser seg alltid til slutt, men det er ufattelig frustrerende akkurat nå. Får håpe det er bare en fase, og at det er over snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. Sånne ting kommer ofte ikke alene dessverre. Men oppturen kommer Arhirwen, det er jeg sikker på!

Du er heldig som har en god mann i hvert fall :) Håper søsteren din treffer en flott mann som kan gjøre opp for den skuffelsen hun må føle over eksmannen. Og det gjør hun før eller siden, uten tvil. :jepp:

Og om ikke annet, så er det jo virkelig strøkent hos dere nå skjønner jeg :fnise: Det er veldig bra, at du bruker frustrasjonen til noe positivt! Flink du!

Du skulle fått en kjempeklem hvis jeg var i nærheten, men denne får duge :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen
Uff.. Sånne ting kommer ofte ikke alene dessverre. Men oppturen kommer Arhirwen, det er jeg sikker på!

Du er heldig som har en god mann i hvert fall :) Håper søsteren din treffer en flott mann som kan gjøre opp for den skuffelsen hun må føle over eksmannen. Og det gjør hun før eller siden, uten tvil. :jepp:

Og om ikke annet, så er det jo virkelig strøkent hos dere nå skjønner jeg :fnise: Det er veldig bra, at du bruker frustrasjonen til noe positivt! Flink du!

Du skulle fått en kjempeklem hvis jeg var i nærheten, men denne får duge :klemmer:

Nei, det kommer virkelig til syne det med at "en ting kommer sjelden alene"!

Det blir nok bedre tider etterhvert, håper oppturen kommer sånn ca i juni med positivt utfall i mars 2010! :ler: Sambo har jo bursdag i mars, derfor er jeg så standhaftig på akkurat den måneden! Hehe..

Så snilt sagt av deg med den klemmen, det hjalp selv om det ble via nett! ;)

Det er forresten veldig deilig å ha en strøken leilighet! :fnise: Må bare prøve å ha det sånn fremover - er ram når det kommer til roting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten veldig deilig å ha en strøken leilighet! :fnise: Må bare prøve å ha det sånn fremover - er ram når det kommer til roting!

Hehe.. Er veldig flink til å rote selv! Er SÅ deilig å ha det ryddig rundt seg, men er ikke alltid en har given eller overskudd til å rydde da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Arhirwen
Hehe.. Er veldig flink til å rote selv! Er SÅ deilig å ha det ryddig rundt seg, men er ikke alltid en har given eller overskudd til å rydde da.. :)

Det er sant det! Prøver iherdig å få inn rutiner gjennom dagen - alt fra å tørke kjøkkenbenken(e) hver gang jeg er på kjøkkenet til å gå over med tørrmopp på gulvene en gang om dagen. :ler: Høres veldig flott og idyllisk ut, men det har allerede gått to dager siden jeg støvsugde og vasket gulvet uten noe tørrmopp på gulvet! Blir jo så sykt mye hår her med 3 dyr i røyteperioden! Blir helt oppgitt..! Men sånn er det nå bare! :happy:

----

Har kommet ganske langt på en babybukse jeg driver å strikker på - men nå har jeg kommet til frontpartiet (ved armene) og der er det et mønster som skal være på midten av dette partiet. Det er lett å regne seg frem til når man skal felle 2-3 masker i hver ende samtidig! Så i går kveld tok jeg det opp igjen 4 ganger og siste gangen gikk strikketøyet i stuebordet med et brak. Så gikk jeg å la meg! :fnise: Utrolig hvor frustrert man kan bli over noe sånt! Når jeg i tillegg finner ut at jeg har strikket mønsteret feil for 3 runder siden, og må rekke opp igjen.. :sukk:

Men det er koselig å strikke da, og sluttresultatet blir nok bra! :jepp:

I dag skal jeg til ei veninne og hjelpe henne med skolearbeid, blant annet å sette opp en PowerPoint presentasjon. Blir nok en god del skravling innimellom også! ;)

Senere i dag skal jeg prøve å ringe søstern for å prate med henne om det som har skjedd - gruer meg litt egentlig, for jeg fikk høre fra mamma at hun er litt i fornektelsesstadiet. Det er såklart nyanser i denne saken, men jeg mener at hun bare må pakke sakene så fort som fy og komme seg unna. Men skjønner at det er vanskelig når hun er gift med han og følelser er inne i bildet. Og ikke minst to barn som eventuelt må bytte skole igjen.

Forutenom dette jeg få gått over gulvene med tørrmopp i dag! :fnise: Nå har jeg skrevet det her, så da må jeg nok bare! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

sint, sint!!

Følger jo med på den saken om trippeldrapet i Tromsø - kvinnen var gravid!!! I 5. måned!! :kjefte: Så ufattelig tragisk og trist!

Så utrolig mange tikkende bomber det finnes rundtomkring! Gjerningsmannen var jo psykisk syk i dette tilfellet også.

Begynner snart å låse døra hele tiden her, og ikke bare om natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars søsteren din. Mye negativs som har skjedd rundt deg i det siste.

Forferdelig det som skjedde i Tromsø ja, skjønner ikke hva som kan få noen til å gjøre noe så grusomt...

Blir mye husarbeid med dyr i røytebperioden ja.... Du får ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen
Huff, stakkars søsteren din. Mye negativs som har skjedd rundt deg i det siste.

Forferdelig det som skjedde i Tromsø ja, skjønner ikke hva som kan få noen til å gjøre noe så grusomt...

Blir mye husarbeid med dyr i røytebperioden ja.... Du får ha en fin dag!

Ja, det er nok negativiteter ei stund nå ja!

Merker at vi har dyr når vi plukker hår fra kaffekoppen! :fnise: Men det er verdt det heldigvis! Vi har spurt oss selv om hvor mye hår vi egentlig svelger i løpet av en dag! :ler:

-----

Fikk nettopp telefon fra jobben nå, angående det spørsmålet om høyere stilling. Det ble et negativt utfall, dessverre.. Kjipt, men jeg var egentlig forberedt på det. Timingen er jo ikke riktig i det hele tatt, og i tillegg må de ansette i en spesifikk rekkefølge (datautviklere, selgere, konsulenter) og da var jeg i "feil bås". Man kan jo ikke akkurat ansette selgere om man ikke har nok utviklere til å produsere produktet!

Så da blir det nok å sette ut de berømte følerne og antennene og holde øynene åpne for nye jobbmuligheter. Søkeprosessen synes jeg er moro, men liker ikke helt den delen med jobbintervju og tiden etterpå. Misliker usikkerhet, og det at man måles i huet og ræva. For ikke å snakke om de x antall bedrifter/firmaer som ikke gir tilbakemelding på at man ikke har fått jobben.. Synes det er så undøvendig, og da sitter jeg egentlig med følelsen om at det var like greit å ikke få jobben. Det viser litt om hvordan de praktiserer ting synes jeg.

Hadde vært fristende å søkt på noen lederstillinger egentlig, sånn i butikk eller lignende. Men med tanke på at jeg forhåpentligvis blir gravid igjen ganske kjapt, så er det kanskje ikke så lurt.. Selv om arbeidsgiver ikke skal ta det i en vurdering (og jeg kommer heller ikke til å si noe sånt på jobbintervju).

Blir tydeligvis en spennende tid fremover, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om de x antall bedrifter/firmaer som ikke gir tilbakemelding på at man ikke har fått jobben.. Synes det er så undøvendig, og da sitter jeg egentlig med følelsen om at det var like greit å ikke få jobben. Det viser litt om hvordan de praktiserer ting synes jeg.

Hadde vært fristende å søkt på noen lederstillinger egentlig, sånn i butikk eller lignende. Men med tanke på at jeg forhåpentligvis blir gravid igjen ganske kjapt, så er det kanskje ikke så lurt.. Selv om arbeidsgiver ikke skal ta det i en vurdering (og jeg kommer heller ikke til å si noe sånt på jobbintervju).

Blir tydeligvis en spennende tid fremover, gitt!

Helt enig angående firmaene som ikke svarer når man har vært på intervju, det sier noe om seriøsiteten til stedet og sånne steder vil man kanskje ikke være?

Sist jeg søkte jobber var det ett sted som utpekte seg. Jeg var til annengangsintervju og fikk beskjed om at det stod mellom meg og én annen og at jeg skulle få tilbakemelding i løpet av uka. Hørte ikke noe som helst før en måned eller to senere, da fikk jeg en mail... Sa seg på en måte selv at jeg ikke hadde fått jobben, så de kunne spart seg for den mailen. Hadde veldig lyst til å svare noe spydig tilbake :gjeiper: Er så glad jeg slapp å jobbe der.

Jeg synes ikke du skal la være å søke på lederstillinger, søk på ALT du kan tenke deg og si heller nei etter at du har vært på intervju. Tror ikke dette er tiden for å velge og vrake i jobber, og om en lederstilling som passer deg dukker opp så synes jeg du burde gripe sjansen. :jepp:

Personlig synes jeg intervjuer er kjipt, men god erfaring å ta med seg når drømmejobben dukker opp! :)

Lykke til! Gleder meg til å høre om hva som dukker opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Nuni: Ja, er helt enig med deg! Hadde også en opplevelse der jeg fikk en kort epost en måned eller to etter intervjuet der det stod "Vi må dessverre meddele at du ikke har fått jobben". Vurderte å sende en spydig mail tilbake selv, men tenkte at jeg ikke skulle synke noe lavere enn dem. :ler: Men i etterkant ser jeg jo at jeg burde det, for da har de sjansen til å forbedre seg til neste gang.

Blir en spennende tid fremover nå, så man får se hva som dukker opp! :)

Har heldigvis ikke så fryktelig dårlig tid, men tiden går fort frem til 1 juni. Det vanskelige nå er at mange stillinger utlyses med "tiltredelse snarest", mens jeg ikke kan begynne å jobbe før tidligst 1 juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

I går kveld kom det snikende følelse av at jeg virkelig savner babyen som skulle komme til sommeren. Men ikke på en sånn måte at man setter seg ned å storgriner. Vanskelig å forklare, men følelsen var mer på en god måte - slik man savner kjæresten når han er borte i noen dager. Men det er jo rart da, siden det ikke er noe som kommer tilbake om noen dager slik en kjæreste på tur gjør.

Tror nok jeg har gått inn i en ny fase av prosessen nå, som innebærer mer savn og lengsel - ikke nødvendigvis på en vond måte. Men selvfølgelig kommer det nok tider der savnet blir så stort at jeg bare må få det ut, men slik er det ikke foreløpig ihvertfall. Nå er det 2 uker siden, og det føles så mye, mye lengre. Nesten som om det skjedde for et halvt år siden, samtidig som at det føles som i går. Merkelige greier!

Kroppen har begynt å normalisere seg også, merker jeg, og det er jeg fornøyd over. Men noen ganger kommer det snikende en følelse om å være fremmed i egen kropp - sikkert som et resultat på alt som har skjedd som jeg ikke har hatt kontroll over.

Hadde jeg hatt et barn fra før, så hadde jeg ihvertfall hatt noen å trøste meg med. Nå blir det jo bare et håp om at det kommer en baby i 2010. Men man får klamre seg til det man har, og jeg er jo overlykkelig over å ha både samboer og tre dyr! :)

Ellers har jakten på jobb startet, og har funnet noen jeg kan tenke meg å søke på. Må bare forhøre meg om når de ønsker tiltredelse først.

I tillegg har jeg fått bekreftet at jeg skal bli markedsansvarlig i en motorsportklubb, og det er jeg kjempeglad for! :hoppe: Skal bli moro å jobbe med markedsaktiviteter - alt fra markedsføring av sponsorer osv til å innhente nye sponsoravtaler o.l. :happy: Dette er jo et verv/engasjement som jeg skal drive med på fritiden. I tillegg fikk jeg spørsmål om å søke til verv i studentorganisasjonen som jeg i dag har et verv i, men jeg får se an litt. Hadde jo vært moro det også, men nå blir det jo mer jobb på meg etterhvert.

Det var det der med at jeg skulle roe ned livet litt nå, og ikke ta på meg så mye arbeid som tidligere... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye moro som skjer da! Lurt at du tenker deg om før du sier ja til alt, kan fort bli for mye.

Skjønner på en måte at det kan gå an å savne babyen på en sånn "ikke vond"-måte, h*n kommer jo igjen! Det funket dessverre ikke denne gangen, men jeg tror at babyen prøver igjen senere. På riktig tidspunkt klaffer det :Nikke:

Håper du har en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg Arhirwen

Har lest gjennom dagbøkene dine, og sitter her med en tåre i øyekroken. Dette var ikke noe kjekt.

Er vel den brutale sannhet du har fått slengt mitt i ansiktet. Det er ikke sånn at alle er velsignet med friske barn desverre...

Syns du er utrolig tapper og flink til å fokusere på positive tanker.

Håper dere får beskjed om at dette ikke er noe genetisk.

Dere vet jo at dere er fruktbare begge to, så dette kommer nok til å gå veldig bra.

I løp av 2010 håper og tror jeg at du har fått deg en liten en :)

Masse lykke til med jobbsøkingen og mange gode :klemmer: fra meg

Håper dagene dine blir lysere og bedre fremover.

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Arhirwen
Skjønner på en måte at det kan gå an å savne babyen på en sånn "ikke vond"-måte, h*n kommer jo igjen! Det funket dessverre ikke denne gangen, men jeg tror at babyen prøver igjen senere. På riktig tidspunkt klaffer det :Nikke:

Dette er akkurat det samme som jeg tenker! :happy:

:klem:

Oppdaterer meg litt! :)

Så hyggelig at du er innom! :klem: Siden vi var så likt påp vei, så følger jeg deg fortsatt og synes det er kjempekoselig å lese i boka di! :happy:

Kjære deg Arhirwen

Har lest gjennom dagbøkene dine, og sitter her med en tåre i øyekroken. Dette var ikke noe kjekt.

Er vel den brutale sannhet du har fått slengt mitt i ansiktet. Det er ikke sånn at alle er velsignet med friske barn desverre...

Syns du er utrolig tapper og flink til å fokusere på positive tanker.

Håper dere får beskjed om at dette ikke er noe genetisk.

Dere vet jo at dere er fruktbare begge to, så dette kommer nok til å gå veldig bra.

I løp av 2010 håper og tror jeg at du har fått deg en liten en :)

Masse lykke til med jobbsøkingen og mange gode :klemmer: fra meg

Håper dagene dine blir lysere og bedre fremover.

:klem1:

Så koselig å se deg her! :happy: Ja, den brutale sannheten kommer for en dag for alle, på en eller annen måte! Har faktisk begynt å se en mening med dette - enn hvor rart det høres ut! Men jeg tror at siden jeg har hatt det så innmari hektisk, og tenkt karriere-karriere-karriere i 3 år nå, så måtte jeg ha en skikkelig "trynings" for å komme tilbake til mitt virkelige jeg - som den Krepsen jeg er. :) Er litt alternativ i tankegangen, så jeg velger å se det litt på denne måten. Jeg føler at det er godt å finne en mening, selv om det høres helt merkelig ut til tider!

Innom med en :klemmer: og ønsker deg gooooood helg!

Tusen takk! :happy: God helg tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponert over hvor voksen og reflektert du høres ut! Den babyen dere garantert får etterhvert vil være kjempeheldig, for du kommer til å bli en fantastisk mamma! :klem:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponert over hvor voksen og reflektert du høres ut! Den babyen dere garantert får etterhvert vil være kjempeheldig, for du kommer til å bli en fantastisk mamma! :klem:

Signerer denne!

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...