Gå til innhold

Gi aldri opp - kjemp mens du kan!


Gjest Arhirwen

Anbefalte innlegg

Gjest Arhirwen

Nå har jeg kommet hjem fra en slags trøste-shopping! Det var egentlig ganske deilig. Ble et skikkelig impulskjøp, for jeg kom over et bord med ONLY-bukser til 200kr uansett førpris. Og jeg elsker de buksene! :happy: Så jeg endte opp med en baggy bukse med skikkelig "sægg". Litt ulikt den stilen jeg har hatt siste året (litt mer klassisk/business stil), men dette er tiden for forandring, er det ikke?

Kjøpte også en helt vanlig, hvit topp i bomull. Er glad i sånne topper - ikke noe dill dall og passer til alt. Hehe..

Nå skulle jeg bare ha hatt meg et par kule, lave sko - kanskje noe i skaterstil (ikke store flytebrygger, men sånne som har looken men er små). Får se på neste lønning eller noe. Da har vel vårmoten kommet godt i gang.

Merk: jeg er egentlig ikke interessert i mote, klær eller noe, men liker å bytte litt stiler. Men eksperimenterer sjelden med farger, smykker av alle slag osv. Er nok en veldig vanlig jente i klesstilen - men trives med det!

Jeg er liksom mer den personen som har det nyeste/beste/kuleste/fineste innen teknologi, data, mobiler og slike ting. :fnise: Og bil da, men der bytter jeg ikke så mye!

Så spør meg gjerne om hvilke mobiltelefoner som er i nuet nå og hva som er best i forhold til bruk osv, men aldri spør om hva som er best av kjole eller skjørt i et selskap! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trøsteshopping er best!! Og klær er jo kanskje den beste trøste, utrolig tilfredsstillende når man finner fine klær som man får skikkelig lyst på! Og spesielt når det er på tilbud ;)

"Trøste"shoppet selv i dag, fordi jeg var lei av jobb og ville ta meg en tur ut :fnise: Store tekopper kjøpte jeg da. Har letet lenge etter det og tidligere i uka fant jeg noen som faktisk både sambo og jeg var enig i at var kule!

Latter er den beste medisin, og jeg må bare tipse om

jeg lover at du får deg en god latter :ler: Lo så jeg grein når jeg hørte den!

God helg Arhirwen!

Edit: Skriveleif

Endret av Nuni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping er bra trøst ja :jupp:

Høres ut som vi er ganske like i klesstilen. Jeg er heller ikke noe flink til å eksperimentere i klesveien, men liker samtidig å ta meg bra ut da. Hender jeg skeier ut med et spesielt smykke eller noe sånt da, men skjelden noe mer enn det :P

Hovedfokuset for meg er komfort og at det ser bra ut, riktige innsvingninger osv :)

Ønsker deg en super helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt at dere burde få tilbud om tidlig ultralyd i uke 12 når du blir gravid igjen! Ikke minst fordi belastningen på kroppen (selv om det sikkert hadde vært like tøft mentalt sett) hadde blitt mindre dersom dere hadde avsluttet svangerskapet i uke 12 og ikke uke 18-19. Det er nettopp det som er problemet med å bare ha 1 ultralyd i svangerskapet, fatale feil blir oppdaget altfor sent. Det er jo ikke alle feil som kan oppdages da, men noen.

Får håpe dette ikke var genetisk da, men bare veldig "uflaks", i mangel av et bedre uttrykk. Vi fikk UL i uke 12 på grunn av mannens genfeil, men dette hadde vi ikke fått om ikke vi visste om genfeilen på forhånd (indirekte var det den som gjorde at vi måtte ha IVF). Hadde fosteret fått Trisomi 13 og vi ikke hadde oppdaget det før ved ordinær UL i uke 18, hadde det vært rimelig forferdelig. Ja, altså, forferdelig hadde det vært uansett, men jeg tror det blir verre jo lenger man kommer i svangerskapet.

God helg! Håper dere får svar på det genetiske spørsmålet raskt :hug:

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg vennen! :klem:

Noen lurte på hva som hadde skjedd med deg i terminklubben, så jeg svarte litt så best jeg kunne. Si ifra om du helst ikke vil at det skal stå noe der, så fjerner jeg det igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Takk Aricept, det gjør meg ingenting at du skrev det i den terminlisten! :) Heller det motsatte!

Jeg tror nok vi får ganske bra oppfølging neste gang, og Rikshospitalet ønsker å følge oss fra ca uke 12 og utover. Så det er en enorm trygghet!

I dag er en kjip dag... Gjett hvem som våkna med melkespreng!! Det var egentlig det siste jeg trengte akkurat nå..!! :sukk: Og så så vondt som det er! ...til ingen nytte liksom.. !

Forbannet et-eller-annet!!

Ble først ganske fascinert over hele greia - at det kommer melk ut og at babyer faktisk mates med dette. Men så gikk det ikke lang tid før onsdagen kom i mine tanker og jeg innså "greia" her.. Og nå er alt egentlig dritt.

Jeg trenger jo ikke å bli påmint dette lenger - det var nok å gå en uke med gravidmage som syntes kjempegodt og vite at den snart skulle bort og jeg må starte helt på "scratch" igjen. For å ikke snakke om at jeg måtte gjennom en fødsel. Kort og godt: faen!

Prøver å le av situasjonen, for det er jo ganske så teit da. Og det gikk fint før i dag, men nå klarer jeg det ikke lenger. Blir bare forbanna. :sukk: Hadde det ikke vært så innmari vondt så hadde det nok ikke vært så ille - for det var en stund jeg holdt på å ringe til noen kjente for å låne brystpumpe. Men da hadde jeg jo satt i gang produksjonen, og ikke blitt kvitt det igjen på lang tid.

Får håpe det går fort over. Fikk beskjed om at jeg skulle drikke maks en (EN!!) liter væske pr. dag og legge press på puppene. Det å ha puppene i press er greit nok, jeg bare gruer meg til å ta av en altfor stram BH! Hehe.. Men det med væske er klin umulig - jeg reagerer så fort hvis jeg har drukket for lite. Da snakker vi hodepine og kvalme, lite matlyst osv.

Hipp hurra!! :rolleyes:

Satt å tenkte i går at kanskje det var dumt av meg å sykemelde meg så lenge, for jeg følte meg jo ganske bra, tatt forholdene i betraktning. Men jeg ser jo nå at det er ikke mye som skal til for å slå meg ned i bakken igjen. :sukk:

Skulle ønske man kunne gått i dvale for så å våkne opp igjen når alt er bra igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at at det gjerne er de kjente 5 (?) stegene i en sørgprosess, som du jo er midt oppi akkurat nå. Det viktigste du må huske på er at det ordner seg til slutt! Alle følelser du måtte ha nå er intense, men det blir bra til slutt! Dere kommer til å få en liten gutt eller jente og dere kommer til å bli en helt vanlig, lykkelig familie. Men veien dit skulle ikke visst ikke være helt enkel.

Kanskje aktiv sykemelding kunne vært lurt for deg etterhvert? Så kunne du jobbet når du føler for dét, og vært for deg selv når du føler for dét?

Og Arhirwen, hvis noe jeg sier blir helt feil for deg så må du bare unnskylde altså, jeg klarer jo ikke å tie stille, men jeg vil bare veldig gjerne trøste og støtte deg så godt jeg kan over KG :gjeiper: Det er ment godt, men alt i alt så kan jeg jo ikke forestille meg hva du går gjennom!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går også an å få tabletter som stopper melkeproduksjonen, de heter Dostinex. Jeg fikk dem noen dager etter keisersnittet og merket ikke noe melketull.

Sender deg en klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Nuni: Jeg synes det er veldig koselig at du kommenterer i dagboken min! :happy: Så det skal du ikke være redd for!

Den jobben jeg har nå er slik at jeg ikke får penger om jeg ikke jobber, så det kan godt hende det lar seg gjøre med en slags "aktiv sykemelding". Men jeg må høre med Lånekassen siden jeg skal ta sykemelding ut skolesemesteret, for jeg er i tvil om jeg har lov til å tjene noe penger ved siden av.

Akkurat nå trives jeg ganske godt med å ha helt, helt fri. Men det kommer nok til å endre seg etterhvert tenker jeg!

Hildegard: Fikk inntrykk av at slike piller ikke var førstepri - ikke fra sykehuset ihvertfall. Men var det der du fikk pillene, eller kjøpte du dem reseptfritt? Det kjennes litt ut som om det begynner å gi seg, men de er fortsatt ufattelig ømme og til tider vonde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

I dag er samboer på jobb igjen - det er litt uvant etter å hatt han hjemme i to uker! Men han sier at hvis humøret skulle falle i grus, så drar han fra jobb med en gang. :rødme: Verdens beste mann!

Feiret 30-års dagen hans i går, det var skikkelig koselig! Han fikk servert ostekake, kaffe og gaver på senga, og det falt virkelig i smak! :fnise: Tror nok innerst inne at han liker å bli feiret, men han er ikke så glad i å være midtpunktet. Men ene broren min og søstra mi stakk innom på kake og kaffe i går, så det ble jo en liten feiring.

Jeg klarte jo til og med å sende en hilsen til lokalavisen her, og det ble han litt flau for da! :ler: Så jeg får nok igjen til sommeren når jeg har bursdag! Men jeg har heldigvis ikke noe rundt tall på lenge, og det er litt betryggende!

Er småøm i kroppen i dag kjenner jeg - det stikker litt og sånt i mageregionen. Men det er vel mye som skal falle på plass igjen vel. Jeg drømte i natt at jeg var gravid igjen da! :rødme:

Har bestemt meg for å gjøre litt endringer i studie- og jobbsituasjon nå. Jeg skal rett og slett prøve å få til det jeg har lyst til! For nå har jeg hatt mange år der jeg har gjort "det riktige": studert, fått bra karakterer og jobbet hardt ved siden av med både deltidsjobb og krevende verv i studentorganisasjonen.

Skal i møte med jobben i morgen der jeg skal kartlegge hva de eventuelt vil med meg videre - om vi snakker fast stilling eller om det kun er ekstrahjelp som stikker innom et par dager i uken.

Det hadde vært SÅ fantastisk å fått til en 50 - 80 % stilling og studert på deltid!

Jeg er jo bare 22 år, og om jeg tar de gjenstående 1,5 år av skolen over litt lengre tid enn vanlig gjør meg ingenting! Har vært student siden 2006 nå, og er rett og slett drittlei av å ha knapp økonomi. Jeg har lyst til at vi kjøper hus om et par år, og da er det greit å ha mer i inntekt enn..ehh..maks 5000kr i mnd i tillegg til stipend (som ikke regnes som inntekt en gang)!

I verste fall blir det vel et jobb-bytte etterhvert, men håper inderlig ikke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å vokne opp til kake, kaffe og gaver da :jepp: Snill du! :)

Åh, misunner studiene dine jeg :fnise: Skulle også gjerne ha studert mer, men vet ikke hvor lett det er med tanke på at jeg ikke har studiekompetanse og at jeg bor der jeg bor.. :sukk: Men men..

Hehe! Koselig å drømme at man er gravid da! Drømte at jeg hadde en babygutt natt til i går jeg :rødme:

Men du skal se dere blir gravide igjen så snart kroppen din er klar for det :jepp: Og da skal det holde hele veien!! Det har jeg bestemt! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer garantert ikke til å angre på å gjøre det du har lyst til å karriereveien! Og det er jo lettere jo yngre man er. Jeg kunne gjerne tenkt meg å videreutdanne meg selv, men det er ikke lett når man har jobbet i fem år, og er avhengig av pengene til hus og lån og sånne kjedelige ting... Jeg har også alltid vært som deg. Studert godt og hardt, fått gode karakterer, fått de jobbene jeg har villet ha, men nå føler jeg liksom litt at jeg ikke har tenkt nok på meg selv.. Men det hjelper kanskje med et års permsjon nå? Få alt litt på avstand.

Synes du skal være sykmeldt så lenge du føler behov for det. Tror det kan straffe seg å gå for tidlig tiklbake i jobb, og så får du tilbakefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen
Koselig å vokne opp til kake, kaffe og gaver da :jepp: Snill du! :)

Åh, misunner studiene dine jeg :fnise: Skulle også gjerne ha studert mer, men vet ikke hvor lett det er med tanke på at jeg ikke har studiekompetanse og at jeg bor der jeg bor.. :sukk: Men men..

Hehe! Koselig å drømme at man er gravid da! Drømte at jeg hadde en babygutt natt til i går jeg :rødme:

Men du skal se dere blir gravide igjen så snart kroppen din er klar for det :jepp: Og da skal det holde hele veien!! Det har jeg bestemt! :hoppe:

Det pleier som regel å være slik: de som har studert lenge vil jobbe, og omvendt! ;) Men det er mest presset fra skolen som sliter, og de legger opp til et stort fokus på karakterer. Og har man en dårlig dag på eksamen, så er det jo den dagen du blir vurdert ut i fra. Men jeg har et år fra en annen skole også, som var mye mer praktisk - likte det mye bedre! Skrev oppgaver hele veien, og typisk "learning by doing". Skrev til og med for firmaer, og det var ufattelig moro!

Ja, jeg har også bestemt at neste gang skal det bli bra! Koselig at du holder med meg i det! :happy:

Du kommer garantert ikke til å angre på å gjøre det du har lyst til å karriereveien! Og det er jo lettere jo yngre man er. Jeg kunne gjerne tenkt meg å videreutdanne meg selv, men det er ikke lett når man har jobbet i fem år, og er avhengig av pengene til hus og lån og sånne kjedelige ting... Jeg har også alltid vært som deg. Studert godt og hardt, fått gode karakterer, fått de jobbene jeg har villet ha, men nå føler jeg liksom litt at jeg ikke har tenkt nok på meg selv.. Men det hjelper kanskje med et års permsjon nå? Få alt litt på avstand.

Synes du skal være sykmeldt så lenge du føler behov for det. Tror det kan straffe seg å gå for tidlig tiklbake i jobb, og så får du tilbakefall..

Godt å høre fra andre at dette kanskje ikke er en dårlig ide. Og jeg kommer fortsatt til å studere, men på en litt annen måte. :) Er redd for akkurat den følelsen du føler: at man ikke har tenkt nok på seg selv. Greit nok, det er moro å være selvstendig kvinne og alt det der, men vi bør kunne dra nytte av våre biologiske evner også, som barn osv! :ler:

Ja, jeg tror det beste for meg er å ha fokus et helt annet sted enn jobb. Vet at familiemedlemmer er redde for at jeg skal gå inn i en hule og aldri komme helt ut av den igjen om jeg blir hjemme en mnd eller to. Men jeg tror det er akkurat det jeg trenger - og jeg klarer å distansere meg fra det som har skjedd slik at jeg ikke tenker på det konstant.

Tror permisjon er midt i blinken for deg nå! :) Bare nyte babyen og leve livet som småbarnsmamma! :happy: Selv om det også er krevende, så er det på en helt annen måte - og jeg lengtet veldig etter det å få fokuset på noen andre enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Arhirwen

Gjett hvem som endte opp med nesten 39 i feber i går?! Jeg gikk å la meg ca 9.30 i går og stod opp igjen 13.30!! Og så kom feberen snikende, og søstern skremte livskiten av meg med infeksjoner osv etter utskrapningen.. Så jeg snakket med sykehuset, men siden jeg ikke har noe smerter i verken mage eller pupper så regner jeg med at det "bare" var feber. Men skal holde øye med det fremover. Men jeg kan jo ikke gå å kjenne etter hele tiden heller, for da innbiller jeg meg til slutt at det er noe! :sukk:

Men tror jeg kjenner det om det er infeksjon - tviler på at jeg er så opplagt da.

Er mye bedre i dag, men er utrolig sliten! Sov jo mye i går, og sov tungt i natt også. Håper det går over snart! Skal i møte med jobben kl 12 i dag, så kroppen må henge med! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, får håpe at feberen går over snart. Det tar nok litt tid før kroppen kommer seg etter det du har vært igjennom i det siste....

Så søtt at du drømte at du var gravid :rødme:

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen
Stakkars deg, får håpe at feberen går over snart. Det tar nok litt tid før kroppen kommer seg etter det du har vært igjennom i det siste....

Så søtt at du drømte at du var gravid :rødme:

Ha en fin dag!

Ja, regner med at kroppen ikke klarer å "henge helt med" akkurat nå. For i skrivende stund har melka begynt å lekke igjen.. :sukk: Men det sprenger ikke lenger, og godt er det!

Feberen har visst forsvunnet nå, men har hodepine. Forhåpentligvis er det kun reaksjoner på forandringer, og ikke noe infeksjonstull.

Ha en flott dag du også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Arhirwen

Nå har jeg vært i møte med både jobben og skolen, og la frem mine ønsker om tiden fremover. Det gikk bedre enn forventet - når det gjelder jobben så har det en del med timing å gjøre, og i disse finanskrisetider er det kanskje litt kjip timing å ytre sånne ønsker. Men det skjer jo ikke noe så fremt man ikke prøver!

Så sjefene skal diskutere dette og så skal jeg få et svar i løpet av uka eller noe. Er forberedt på at jeg kanskje må finne en ny jobb, selv om det er det siste jeg vil! Men forstår dem godt hvis det ikke funker, for budsjett o.l. er jo satt allerede og de må jo ta noen forhåndsregler mtp finanskrisen. Man vet aldri når det rammer en selv! Fikk beskjed for noen dager siden at ei veninne mister jobben når denne måneden er ferdig - og hun og kjæresten har nettopp tatt opp 1,2 mill i huslån! Men mest sannsynlig kommer de til å klare seg på hans lønn en liten periode, men det er kjedelig allikevel!

Når det gjelder skolen ser det ut til å ordne seg der også! Jeg har to år på meg til å fullføre 2. året som jeg har begynt på, uten å betale noe. Og jeg kan kombinere det med nettstudier fra samme skole, sånn at jeg får tatt 3 fag i semesteret - da får jeg mest sannsynlig støtte fra Lånekassen også.

Så får bare krysse fingrene for at jobben har mulighet til å ta meg inn i en fast stilling! :happy: Ble litt rørt når jeg var på jobben da, for de sa at de hadde felt noen tårer på mine vegne! Visste seriøst ikke at det gikk så mye inn på alle andre! Men det er godt å vite også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Sent i går kveld begynte jeg å fundere på hvordan det blir hvis jeg får meg en stilling med høyere lønn pr. år, og endte jo da opp med å tenke på et eventuelt huskjøp. :fnise: Har jo drømt om det i flere år - både jeg og sambo!

Så i følge kalkulatoren i min lokale bank fikk jeg følgende resultat:

Hvis vi hadde fått lånt 1,2 mill med 5,5% rente og 30 års løpetid, 6 mnd avdragsfritt, så hadde summen pr måned de første 6 mnd vært ca. 5.500kr i måneden. Med avdragene ble det ca 6.800kr i mnd.

Vi betaler 5.750kr i husleie her vi leier nå! Det var litt moro å se egentlig! :happy: Nå er jo rentenivået litt usikkert da, men over en periode går det an å ha lån med rentetak slik at man slipper å gå på en kjempesmell.

Synes dette mildt sagt var fristende! :ler: Vi ønsker oss jo en enebolig da, så uansett må vi ha litt mer penger inn - selv om vi kunne klart å ha selve lånet nå. Men med enebolig så kommer jo kommunale avgifter osv, og da må vi ha mer penger inn - og det går fint hvis jeg får meg en høyere stilling som gir mer penger. Og selvfølgelig må vi jo da finne et hus til maks 1,2 mill.. Forhåpentligvis synker prisene litt fremover nå, selv om det er stagnasjon i markedet akkurat nå.

Det gjenstår jo også selvfølgelig å lånet også. :ler:

Men morsom tanke!

I dag skal jeg bare slappe av, strikke, kanskje spille litt dataspill og ha det koselig med dyrene. :happy: Husarbeid har man tid til senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager sent svar, men fikk tablettene på sykehuset. Skulle likevel tro at fastlegen kan skrive ut en resept om nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :) Kos deg hjemme med dyrene dine du! Er det noen som fortjener å slappe av og tenke på deg selv så er det deg! Du er heldig som har en så god støtte i mannen din! Tenker på deg vettu, og heier fortsatt på en mars baby i 2010! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...