Gå til innhold

Gi aldri opp - kjemp mens du kan!


Gjest Arhirwen

Anbefalte innlegg

Gjest dylan thomas

Kjør på, Arhirwen.

Jeg har jobbintervju på mandag, når jeg har fått lagt av meg uniformen etter helgen.

Men jeg husker pokker ikke om det var en prosjektleder marketing eller marketing coordinator-stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klemmer:

Beundringsverdig hvor sterk du er i denne situasjonen. Livet er så urettferdig noen ganger.

Flott at du klarer å tenke framover. Jeg gleder meg til å følge deg i tiden som kommer. Du blir nok gravid før du vet ordet av det!

Goood helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Takk for mange hilsener i dagboken! :klemmer:

I dag er en litt vemodig dag.. Jeg er jo ikke helt ferdig med graviditeten ennå - jeg må (grøss og gru) gjennom en fødsel siden jeg nå etter planen er 18 uker og noen dager..! Blir egentlig kvalm bare av tanken..

Men sånn er det bare, får ikke gjort det på noen annen måte.

Var på sykehuset i dag og fikk unna det praktiske rundt dette, så på søndag skal jeg ta en tablett som setter i gang prosessen, og på tirsdag blir jeg lagt inn på sykehuset.. De sier det tar ca. 1 døgn fra start til alt forhåpentligvis er ute.. :sukk:

Skal bli godt å bli helt ferdig med dette nå, for det tærer å gå så lenge! Og ihvertfall når man ser magen.. :spy:

Det idiotiske, kjipe, triste, forbannede og sårende med dette opplegget er jo at jeg har kosa meg så forferdelig med å være gravid! Har aldri trivdes så mye som i de 4 månedene her, og alle har jo sagt at jeg stråler!

Bare det å kunne ta hensyn til noen andre enn meg for en gang skyld..! Er lei av å bare tenke på meg selv, både helsemessig og mer karrieremessig. Endelig kunne jeg legge det presset på hylla og gi all konsentrasjon på et lite vesen! :kjefte:

Men forhåpentligvis går dette fort over både fysisk og psykisk, slik at vi kan prøve på nytt.

Spesialistene på sykehuset anbefaler oss å vente til vi har vært på 8 ukers kontroll (altså om 2 mnd) før vi prøver igjen. Dette for å kunne avkrefte/bekrefte (håper inderlig på det førstnevnte!!) om dette tilfellet var genetisk eller ikke. Forhåpentligvis er dette en tilfeldighet der de høyere makter bestemte seg for å spille et spill med oss.

Er det derimot noe genetisk, så må vi jo mest sannsynlig gå gjennom tester/assistert befruktning osv.. :sukk:

Det var ikke slik dette skulle bli.. Det eneste vi ønsker oss er en sunn, frisk og livlig krabat som kravler rundt på gulvet og napper hunden i halen! :rødme: Men det blir nok oss snart - jeg har jo bestilt baby til mars 2010! ;)

Beklager sytete innlegg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Har forresten ikke gikk opp strikkingen da, så gjett om nestemann/vårt første barn får mye tepper, jakker, gensere, bukser og gud vet hva! :fnise:

Det er nok en form for "terapi" det også, føler jeg.

Og i tiden som kommer (dvs når lønna har kommet sånn at jeg kan dra på Panduro), så skal jeg begynne med scrapbooking! Har planer om både familiealbum der det blir lagt inn minner etterhvert som de dukker opp, og en kokebok der jeg legger inn oppskrifter som dukker opp og som vi liker.

Tror det blir godt å være sykemeldt noen måneder. Noen i familien min er redd for at det kan bli for mye av det gode og at jeg bør jobbe et par dager i uken. Men jeg føler heller at jeg - for en gangs skyld - burde ta helt fri fra alt av prestasjoner, krav og lignende. Jeg så frem mot et års permisjon, og når jeg plutselig ikke får det så er jeg redd for at den kjente veggen kommer mot meg fortere enn jeg aner.

Tror kanskje jeg skal begynne på en baby-bukse som hører til genseren som straks er ferdig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

"Syte" kan du gjøre så mye du vil! Jeg leser gjerne hvert eneste ord av det, du har all rett til å dele hva enn du måtte ønske og det er viktig å bare få det ut!

Jeg synes du skal ta sykemeldingen så lenge du føler er bra for deg. Det er bare du som kjenner hva som er rett.

:klem:

Strikking er koselig da, jeg har strikket tøfler som jeg skal tove i dag, det er et ganske artig prosjekt :) Utrolig hvor mye tid man kan bruke på å strikke fram og tilbake, jeg blir helt hekta når jeg setter i gang :gjeiper:

Tenker på deg, og sender masse gode tanker i hvert fall :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Nuni her - skriv det du føler for! :) Jeg tenker på deg de dagene her. Kan ikke være lett å måtte føde barnet på den måten du skal nå. Godt du har funnet deg en terapi for det hele da! Å strikke er jo ganske koselig i seg selv :)

Stå på! Også heier jeg på at dere får mars babyen deres i 2010 :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen! :klemmer:

Vet liksom ikke helt hva jeg skal si, ord er og blir fattige i en sånn situasjon. Jeg tar meg selv i å gråte når jeg leser hva du skriver, enda jeg ikke kan forestille meg hvordan det er å gå gjennom det du gjør nå. Det blir på en måte veldig nært for meg, siden vi var nøyaktig like langt på vei, og det kunne like gjerne vært meg som deg... Jeg tenker masse på deg om dagen, og sender alle de gode tankene jeg har.

Du skal ha skryt og føle deg stolt over hvor flott du takler dette her. Det beviser at du er en voksen, reflektert person med mye omsorg. Og det er nettopp en slik person som kommer til å bli en fantastisk mamma! :klem: Jeg skal derfor følge deg videre og heia dere frem til en baby i 2010!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenner lys for dere og tassen i dagene som følger. Håper det går fort og greit og at dere får alt dere trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du midt oppi det verste.. :klem: Håper det døgnet du ble forespeilet går fortere enn fryktet, og vit at vi er mange her som tenker på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Takk for gode ord alle sammen! Det varmer veldig! :happy:

Kom tilbake fra sykehuset i går kveld, og det er nå offisielt at vi mistet vår Lykkeliten 11.mars i ett-tiden. :sukk:

Men etter forholdene går det bra med oss. Det er såklart et tomrom her, og det er snålt å ikke se den koselige magen som har vært der i noen måneder nå. Koste meg virkelig i den tiden!

Tror nok det emosjonelle kommer til å treffe meg ofte fremover, og det er nok ikke så mye som skal til før tårene triller. Er ufattelig glad for at sambo er så engasjert som det han er, og han har fått ros fra jordmødre for å være en engasjert mann. Det er visst ikke alle som er det, og jeg føler meg veldig heldig. Er nok mange som hadde blitt redd i en slik situasjon og blitt passiv!

Men klarer ikke å la være å tenke på baby-ting heller. Tror det holder meg oppe i tiden fremover! Synes det er koselig å tenke på! :rødme:

Mamma er kommet en tur til byen, så tenkte kanskje å ta en tur på cafe med henne i dag. Formen er såpass fin at jeg tror det blir godt å komme seg litt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Uff, dette kan ikke har vært lett. Bra du har en så støttende mann. Håper du får en fin cafétur med mammaen din.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Flott at mannen din støtter deg og er med deg på alt! Og husk at du har lov til å la tårene trille!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Flott at mannen din støtter deg og er med deg på alt! Og husk at du har lov til å la tårene trille!

Signerer denne! :) En god klem til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Arhirwen

Det var godt med en bytur med mamma i går! Vi ruslet litt i butikker og tok en kaffe. Fikk bestilt kake på en delikatesse-butikk også, for sambo blir hele 30 år på søndag! Gleder meg veldig til å feire han, men hovedpersonen selv kan ikke skjønne det. :fnise: Han er ikke så kjempeglad i å være den sentrale i noen sammenhenger. Skulle egentlig dra til Paris denne helgen for å feire bursdagen, men vi valgte å utsette turen pga alt som har skjedd i det siste. Paris er jo en by som bør oppleves, og det hadde blitt en bismak ved hele turen. Så da tar vi det nærmere sommeren tenker jeg! :)

Drømmer så mye merkelig for tiden - bare fine drømmer og alle handler om meg og sambo. Lenge siden jeg har drømt så mye og så tydelig! Men så lenge jeg våkner med et smil, så er det jo ikke så farlig!

Er det bare meg, eller er det utrolig mye snakk om tidlig ultralyd i uke 12 for tiden, og om hvordan dette kan redde liv og så videre? :rolleyes: Det er jo akkurat det vi hadde trengt.. Jeg kom til og med over en avisartikkel som tok opp dette med alvorlige problemer med lillehjernen.. Føler meg en smule truffet ja! Bare krysser fingrene for at vårt tilfelle ikke var genetisk, kun en stygg tilfeldighet. Jeg klamrer meg jo til håpet om baby i 2010, men hvis det er noe genetisk så kan det fort ta litt lenger tid! :sukk:

Nå er det helg! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill mannen din er. Jeg synes dere takler dette veldig bra. Skjønner at du vil utsette turen til Paris litt. Det kan jo være fint å ha noe å se fram til når dere er klar for det.

Du får bare la kroppen din "komme seg" nå, så kan dere vel starte prøvingen snart igjen!

*Krysser fingrene for baby i 2010 og at alt går bra neste gang*

Ha en super helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men klarer ikke å la være å tenke på baby-ting heller. Tror det holder meg oppe i tiden fremover! Synes det er koselig å tenke på! :rødme:

Og dere kommer jo til å få baby snart, så det synes jeg du bare skal kose deg og tenke på og drømme om! :)

Du har en flott mann skjønner jeg, så det er bra du sørger for at han blir feiret på den store dagen!

Du takler det her så bra, virker som du klarer å tenke positivt, selv om det selvfølgelig er mye trist. Og dette ordner seg jo, jeg har all tro på at det blir en vakker 2010-baby på dere!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen
Så snill mannen din er. Jeg synes dere takler dette veldig bra. Skjønner at du vil utsette turen til Paris litt. Det kan jo være fint å ha noe å se fram til når dere er klar for det.

Du får bare la kroppen din "komme seg" nå, så kan dere vel starte prøvingen snart igjen!

*Krysser fingrene for baby i 2010 og at alt går bra neste gang*

Ha en super helg :klemmer:

Ja, får håpe kroppen kommer seg kjapt igjen. Men på grunn av usikkerheten om det er genetisk eller ikke, så bør vi avvente prøvingen til Rikshospitalet har funnet mer ut av tilfellet. Skal tilbake om ca 8 uker, og da håper vi at vi får en del svar.

Takk for at du krysser fingrene! :happy:

Og dere kommer jo til å få baby snart, så det synes jeg du bare skal kose deg og tenke på og drømme om! :)

Du har en flott mann skjønner jeg, så det er bra du sørger for at han blir feiret på den store dagen!

Du takler det her så bra, virker som du klarer å tenke positivt, selv om det selvfølgelig er mye trist. Og dette ordner seg jo, jeg har all tro på at det blir en vakker 2010-baby på dere!

:klem:

Jeg tror overlevelsesinstinktet har satt i gang. ;) Nå har jo sambo vært hjemme hele tiden, så det kan jo hende det blir annerledes til uken når han skal på jobb igjen. Men jeg skal ha nok av ting å sette fingrene i, så håper det får tankene bort litt. :)

Endret av Arhirwen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...