Gå til innhold

Gi aldri opp - kjemp mens du kan!


Gjest Arhirwen

Anbefalte innlegg

Moro med nye møbler ja :jepp: Vi har også bestilt stoor hjørnesofa med sjeselong. Og så er det åpen avslutning i andre enden! Kjempetøff og MYK!

Hadde vi ikke bestilt vår i Sverige, kunne det nesten vært samme :P

Høres ut som et koselig hus da! Minner litt om huset vi har lyst på også! Hehe..

Litt gammeldagse løsninger osv. :P

Ha en fin dag da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
Gjest Arhirwen

Oh boy, her er det lenge siden jeg har skrevet! :sjenert:

Aricept: du har helt riktig, jobb og oppussing er det eneste som står på tapetet for tiden! Men hadde ferie forrige uke, og denne uken har jeg vært i Oslo på Fashion Week og kjøpt inn vår-moten til butikken. Utrolig festlig, men nå er jeg helt utslitt!

Men fri har vi aldri hørt om, så imårra er det et møte kl 08.30, for deretter å dra på jobb. Etter det går turen til huset for å fikse litt mer der.

MEN! Vi begynner å se enden på oppussingen!! :hoppe::danse:

Vi jobber for harde livet for å bli ferdig til førstkommende torsdag, for da kommer den nye sofaen og senga som vi har bestilt. Hehe..

Skal bli uvandt med den sofaen - den er ca 3 x 3 meter, hjørnesofa og sjeselong på ene siden. Lekker! :jepp: Vi har alltid hatt en liten 2-seter sofa siden vi har hatt små leiligheter, så nå blir det jo nesten til at vi må rope på hverandre hvis vi sitter i hver vår ende! :fnise:

Ellers starter en ny prøveperiode snart, tror det blir til helga. Så da er det på'n igjen med mistanker, håp osv.. :sukk: Får prøve å holde det litt på avstand denne gangen, for det var slitsomt forrige gang.

Hvor har det blitt av dagboken din, Aricept?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har det blitt av dagboken din, Aricept?!

Den har jeg slettet. Er jo ferdig med å være gravid. Jeg vurderer om jeg skal starte ny dagbok, evt. blogg, men det er ikke alltid så lett å finne tid til å være på Kvinneguiden om dagen. Er en ny liten mann i huset som bestemmer.. Men, det blir vel bedre etterhvert. Sier selvfølgelig i fra hvis jeg starter noe nytt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen
Den har jeg slettet. Er jo ferdig med å være gravid. Jeg vurderer om jeg skal starte ny dagbok, evt. blogg, men det er ikke alltid så lett å finne tid til å være på Kvinneguiden om dagen. Er en ny liten mann i huset som bestemmer.. Men, det blir vel bedre etterhvert. Sier selvfølgelig i fra hvis jeg starter noe nytt :Nikke:

Daså ;)

Skjønner veldig godt at prioriteringene er litt annerledes nå. Hehe..

Det var bare jeg som begynte å lure på om det var noe feil siden jeg ikke fant dagboken din lenger. :fnise: Sånn går det når man ikke klarer å holde seg oppdatert. :sjenert:

Du får gi herremannen en god klem fra meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Arhirwen

Da har vi flyttet inn i huset! :hoppe:

Vi har ikke tatt med alle klær og sånt enda, rett og slett fordi vi ikke har garderobeskap..hehe..

Og så er det jo ny prøveperiode nå, og endelig har vi privatliv! (det var mye pga det at vi jobba livet av oss for å bli nogenlunde ferdige med huset..hehe)

Så da er det bare å krysse fingrene for at det klaffer denne gangen! :lur:

Nå skal jeg sy litt videre på gardinene til huset.

Håper alle har hatt en flott helg! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Arhirwen

Jeg og sambo kom nettopp på at vi har glemt å feire 6 års dag! Så på tickeren min at det i dag er 6 år, 1 uke og 3 dager.. :ler:

Godt at vi begge glemte det ihvertfall! :klaske:

Nå er alle gardiner sydd, men ikke alle er hengt opp... :sjenert: Er litt for mye å gjøre på jobben for tiden til at jeg orker å jobbe med huset når jeg kommer hjem!

Nå er prøveperioden over, så rundt 10-15 september blir det testing! :hoppe: Skal ikke si noe om symptomer eller ei, for de som har lest her vet jo hvordan det gikk! :rolleyes: Men det er da noen stikninger og murringer... Men husker jo selvfølgelig ikke hvordan det var forrige gang.. Så da er det bedre å prøve å ikke tenke noe særlig på det - selv om det driver meg til vanvidd! Ihvertfall når vi har babyavdeling i klesbutikken, og vanskelig å holde seg unna de søte, små klærne..! :sukk:

Nå vil hunden ut en tur her, så da får vi gjøre det før NCIS begynner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Litt mye å tenke på om dagen eller? ;) Gratulerer med 6-årsdag på etterskudd da :gjeiper:

Spennende med venteperiode nå da! Husker jeg hadde mye "symptomer" gjennom de pp`ene det ikke klaffet jeg også, og husket heller ikke om jeg hadde hatt de før :fnise:

Men merket ikke noe annerledes den gangen det gikk tror jeg. Var ikke noe mer enn ellers, kanskje heller tvert i mot.

Masse lykke til i allefall! *Sprer litt babystøv* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo kom nettopp på at vi har glemt å feire 6 års dag! Så på tickeren min at det i dag er 6 år, 1 uke og 3 dager.. :ler:

Godt at vi begge glemte det ihvertfall! :klaske:

:ler: Vær glad for at det var begge som glemte det i alle fall.

For et par år siden, var det også var 6-års dag mon tro?, glemte bare jeg det.. Mannen hentet meg etter jobb og vi skulle gå og handle. Han spør; husker du hvilken dag det er i dag? Jeg svarer; tirsdag... :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sprer litt babystøv jeg også*

Nå har dere vel i hvert fall kommet ordentlig i gang med prøvingen? Da er det jo litt større sjanse for treff.

Jeg tror egentlig ikke jeg kjente så mye symptomer før jeg begynte å bli veldig trøtt og sliten rundt uke 5-6, og kvalm rundt uke 7. Men når man går jo rundt og kjenner etter, "har jeg et lite symptom, mon tro?", så tror jeg man kan innbille seg mye rart. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen
:ler: Vær glad for at det var begge som glemte det i alle fall.

For et par år siden, var det også var 6-års dag mon tro?, glemte bare jeg det.. Mannen hentet meg etter jobb og vi skulle gå og handle. Han spør; husker du hvilken dag det er i dag? Jeg svarer; tirsdag... :flau:

Hehehe... Det må være en grusom følelse!! :fnise:

Hvordan går det med lillegutt?

*Sprer litt babystøv jeg også*

Nå har dere vel i hvert fall kommet ordentlig i gang med prøvingen? Da er det jo litt større sjanse for treff.

Jeg tror egentlig ikke jeg kjente så mye symptomer før jeg begynte å bli veldig trøtt og sliten rundt uke 5-6, og kvalm rundt uke 7. Men når man går jo rundt og kjenner etter, "har jeg et lite symptom, mon tro?", så tror jeg man kan innbille seg mye rart. ;)

Takk for babystøv både Cuba og Gåsemor :happy: Håper det er klaff!

Jeg er enda litt usikker på periodene og syklusene, for i starten var det jo den 11. hver måned. Men så ble det litt endring fra måned til måned - ene gangen kom tanta den 9. for så å komme den 13. måneden etter.. Så derfor "safet" jeg skikkelig, og sjekket på eggeløsningskalkulatoren til babyverdenen, og etter å ha sjekket datoer både for 28 og 30 dagers syklus og ulike datoer for første dag i siste mens, så fikk jeg en del datoer å gå på! :ler:

Så da ble det høy aktivitet de datoene som tilsvarte ca 7 dager... :fnise:

Får bare krysse fingrene! :happy:

Eneste er at vi skal ha innflytningsfest i helgen, med Black&white som tema. Der blir det nok en del alkohol.. Men for å være helt ærlig så orker jeg ikke å la vær å drikke fordi det kan være noe - det kan like så gjerne være bom denne gangen.. Det er nok kanskje litt dumt av meg, men jeg vil ikke stresse meg opp mer enn nødvendig på det området. Men kommer garantert til å angre som en hund hvis jeg da får positivt om noen uker.. Men får se hva som skjer!

Nå er det snart helg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var det søndag igjen gitt! Innflytningsfesten gikk over all forventning, og folk kosa seg masse! Ihvertfall etter tilbakemeldingene å dømme.. :) Alle var gjennomført i Black&White, og det var huset også. Hadde pynta med svarte og hvite lys opp trappa til inngangsdøra, svarte og hvite servietter, svarte sugerør og tallerkner osv. Dessuten var det påkrevd pent antrekk, og da ble det mye mer stil over det. Jeg hadde laget noen aktiviteter/leker slik at det ikke bare ble drikking hele kvelden. Det ble godt mottatt - var jo litt redd for at de kom til å tenke at det ble for barnslig. Vi var opprinnelig 14 til bords, men da en trakk seg samme dagen, så ble vi 13! Men siden det var lørdag, og ikke fredag, så tenkte jeg at det gikk fint :fnise:

I disse dager skal jeg (forhåpentligvis ikke) ha tante rød på besøk, så nå blir det spennende! På grunn av litt kjip økonomi (og at det er ei lita bygd der mange vet hvem jeg er) så kommer vi faktisk til å vente helt til neste helg med å teste!! Jeg skal på noen møter og kurs fra tirsdag til torsdag på et annet sted, og vil ikke teste uten min bedre halvdel. Så da bestiller jeg tester fra nettet i dag slik at de er her når jeg kommer tilbake. :jepp: Og for de som lurer, så rekker jeg ikke å stikke innom noe apotek der jeg skal være på kurs. :ler:

Syklusene har jo vært litt rare de siste to gangene - i starten var det bastant den 11. i hver måned, men så ble det plutselig den 13. og så den 9. Men jeg har ikke fått noe tante på besøk enda! Så jeg håper, håper, håper! :happy:

Får bare :duskedame: i en uke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så spennende!! :hoppe:

Gleder meg til å følge med her framover ja :gjeiper:

Ja, får bare håpe at tanta ikke kommer de nærmeste dagene nå! :kjefte:

Spennende! :)

Hørtes ut som fin fest, gøy å gjøre litt ekstra ut av det av og til.

Ja, det er moro å gjøre litt mer ut av ting. I tillegg hadde vi tilreisende gjester også, så da ble det litt mer stas :) Måtte gjøre i stand gjesterommet og sånt for første gang (aldri hatt gjesterom før), og da pynta jeg til og med med stearinlys på rommet. :) De ble så fornøyde så! :happy:

----

Nå har vi vært en tur hos mamma og pappa der sambo har hjulpet pappa med noe greier, og jeg har i tillegg vært på cafe med ei veninne. Koselig søndag! Og det har til og med vært sol!! Vi fant ut her om dagen at det har regnet 28 dager i august! Det er sommeren sin det.....! Hva er det vi har flytta til?! :fnise:

Sitter å sikler på bil for tiden da... :sukk:

Drømmebil

Ikke er den så himla dyr som brukt bil heller! En ganske strøken 2000 modell ligger på rundt 85 000kr. Synes ikke det er så ille for en sånn bil! Men jeg tror jeg må prøvekjøre en sånn en først, for det er jo ikke sikkert at den er så stille innvendig som jeg vil at en bil skal være. Men det er kun en bil av det merket her i bygda, så da hadde det vært litt stilig da! :lur:

Men må få solgt cab'en først, og det er ikke akkurat riktig sesong for cab-salg nå.. Hehe.. Ikke når det er litt som må fikses. Kan fort få 10 lapper mer for den i sesongen.

Nå skal sambo spille litt X-box og jeg skal surfe litt på nettet, og så blir det løvbiff i pitabrød etterpå! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for kryssing, Aricept! Godt å se at du er her inne fortsatt! :happy:

Hvordan går det forresten?

!!Kryss i boka!!

Ingen tante rød på besøk ennå! Og jeg kjenner at jeg er småhissig for tiden og supersulten... Hmmm.... (prøver å ikke tenke på det, men det er jammen meg ikke lett)

I dag har ene pusen vår vært til dyrlegen.. Og jeg har SÅ vondt av han!! I går kl 22 hoppa han ned fra sofaen og halta. Vi tulla med at nå har foten hans sovna og fniste litt av synet. Helt til vi så blodspor... Da var det like før jeg gikk på en snurr! Jeg er så hønemor når det gjelder dyrene mine at det grenser til hysteri. Men dyrene er så tillitsfulle og kommer når vi roper navna dems, så noe godt kommer det ut av denne enorme tilknytningen. Alle dyrene våre er mine øyestener, og ingen skal komme å tulle med akkurat det! :fnise:

Ihvertfall så heiv jeg meg på telefonen til vakt-veterinær og klarte med skjelvende stemme å forklare situasjonen. Ja, faktisk skjelvende stemme..hehe. Der ble jeg fortalt at det var "like greit" å vente til dagen etter (altså i dag), for det gjorde ingenting fra eller til. Jeg hadde noen flotte setninger på lager som kanskje ikke helt hadde sømmet seg, men jeg var ikke helt enig i dyrlegens avgjørelse. Men jeg stolte på henne, og plasserte pusen på badet med vann, mat og seng.

Hadde lite lyst på jobb i dag kan man si..! Sambo dro til doktoren med pusen, og der ble det sydd 3 sting i poten hans og full narkose. Stakkars pusekatten. Nå har han en kjempesøt rosa bandasje med hjerter på! :fnise:

Han driver å våkner nå, så det er vel ikke så lenge til han er oppe og går. Men han må være inne et par dager da, og det skal nå bli et styr med denne bandasjen. Men så lenge han blir helt bra igjen, så er matmor fornøyd. :jepp:

Jeg har nok mer vondt i morshjertet mitt enn det han har i foten! :ler:

Nå er det straks middag her: biff ytrefilet som skal skjæres i strimler etter å blitt stekt hel, ris, sjysaus og erter!

Ha en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt jeg ang. dyra. Ikke lenge siden hunden vår skadet beinet, og jeg tror jeg hadde mer vondt enn henne... Men man blir jo så glad i disse dyra!

For et par dager siden lå lillegutt og lekte på et leketeppe på gulvet med babygym over. Han hadde et ullteppe over seg, så da kom lille frøkna og la seg oppå guttungen. Det var et så søtt syn for et morshjerte. Begge ungene mine lå og koste seg sammen! (jeg måtte selvfølgelig løpe og hente kamera ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo helt fantastisk ut! :happy: Flott at du fikk fanget opp øyeblikket med kamera!

Her er ingen mensen kommet..........! Testing i morgen tidlig! Spennende altså! :jepp:

Jeg har vært på kurs nå i 3 dager, og har hatt mye å tenke på og fokusere på. Så jeg vil nok tro at mensen hadde kommet om den skulle det innen nå. Det seneste jeg har fått tanta på er jo den 13.. Kommer vel ikke til å sovne i kveld! :fnise:

Magen buler ut om kvelden, og er "sliten" i magen.. Og det murrer noe voldsomt til tider! Så det er bare å krysse fingrene for imårra! Får nesten litt tårer i øynene av å tenke på det - er jo redd for at det er bare innbilning, samtidig som at jeg føler at det er noe på gang. I tillegg ser jeg jo for meg reaksjonen til familiene våre - spesielt sambo sin, siden de venter på det første barnebarn, tantebarn og faktisk også oldebarn!

Nå må jeg nok prøve å la være å tenke på dette.. Skuffelsen kan bli stor i morgen om det blir negativ test.. Men det får jeg heller ta som det kommer.

Skal jobbe litt nå tenkte jeg - skal innføre noen nye datasystemer på jobben som jeg må sette meg inn i ganske fort. Skal ta fri i morgen, for jeg har en del timer til gode. Deilig! Trenger litt fri i hodet kjenner jeg. :)

(gruer meg til i morgen......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...