Gå til innhold

Gi aldri opp - kjemp mens du kan!


Gjest Arhirwen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Arhirwen

Det har nok blitt litt testing ja..hehe.. Men alle har vært negative :(

Har bestemt meg for å se om mensen kommer nå i helga, og gjør den ikke det så blir det ny test til uka. :) Får bare ta det som det kommer, selv om man gjerne skulle ønske at det var noe på gang. Men det er dessverre ikke jeg som bestemmer det. Hehe.

Men når det er sagt så har det vært flere kvelder jeg har hatt oppblåst mage - akkurat slik jeg hadde det forrige gang. Men det kan jo hende jeg har hatt det i lang tid, og ikke lagt merke til det.

Hormonene raser for tiden ihvertfall - enten det er PMS eller noe bedre. Hehe.. Blir sinna som ei fele og tenner på alle plugger på null komma svisj! Bare en høy lyd får meg til å frese! :klø: Det er sånt type sinne som kommer i fra magen, om man kan si det - nesten sånn at jeg har lyst til å brøle. Har jo hatt noen mensperioder nå etter det skjedde, og kan ikke huske at det var så innmari PMS. Men men.. prøver så godt jeg kan å ikke legge noe mer i det. ;)

Ellers er det jobb og oppussing som dagene går med til. De siste ukene har jeg hatt skikkelig trøbbel med bemanning - sånn går det når den tidligere sjefen setter opp ferie etter at hun har slutta! Sender ut begge ekstrahjelpene (som er ferieavløsere på sommeren) på ferie SAMTIDIG, i tillegg til at ei av de faste ansatte er på ferie..!

Men nå ser det ut til at det blir en løsning på det - skal få inn ei skolejente som skal begynne på VGS til høsten som gjerne ville ha jobb. Hadde det ikke vært for at jeg har noen over meg som jeg må rådføre meg med, så hadde jeg ansatt henne på dagen! :fnise:

Drista meg til å kjøpe noe stæsh til huset i går: emaljeskilt (jeg simpelthen ELSKER sånne skilt!!), ei lekker pyntepute som skal være i en gammel sjeselong (hvordan skrives det?!) fra 1800-tallet som jeg skal få av mamma og en hylle med 3 hyller til badet - slik man har håndklær og diverse på. :) Moro å kjøpe litt nytt! :hoppe:

Sånne typer emaljeskilt er det jeg mener (for de som måtte lure :) ) Emaljeskilt

Nå skal resten av kvelden gå med til avslapning og litt titting i interiør-nettbutikker! Hehe..

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med negative tester da! Håper det bare er for tidlig! Ellers klaffer det nok fort for dere uansett, tror ikke det skal mange prøveperiodene til i allefall :gjeiper:

Sånne skilt er fine ja :jepp: Har nettopp kjøpt noe sånt selv. Skal vi se om jeg finner det her..

Ja, det var metallskilt da, men fine de også syns jeg. Har det som det står "My house was clean last week, sorry you missed it". Syns det var litt morsomt :fnise:

http://www.miasinterior.no/metallskilt.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne skilt er fine ja :jepp: Har nettopp kjøpt noe sånt selv. Skal vi se om jeg finner det her..

Ja, det var metallskilt da, men fine de også syns jeg. Har det som det står "My house was clean last week, sorry you missed it". Syns det var litt morsomt :fnise:

:fnise: Det var artig, kjenner meg litt for godt igjen :gjeiper: Liker stilen på skiltene jeg også :jepp:

Sjeselongen (tror man kan skrive det sånn, eller chaise lounge hvis man skal være litt fin (og engelsk) på det) høres spennende ut! Veldig kult å ha noe sånt! Vi har en kiste som tippoldefaren til samboeren har laget, den er veldig stilig og ekstra kul fordi det er så mye historie bak :jepp:

Synd ingen tester har vært positive, men jeg fortsetter å krysse fingre for dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Og der kom tanta gitt..! :kjefte:

Skal da egentlig ikke klage..hehe.. Siden vi bor hos foreldrene mine, er det en smule vanskelig å time ting riktig! :fnise: Får bare håpe på bedre lykke neste gang!

Skal finne ut de "spesielle" datoene, og dra bort eller noe akkurat da.. :ler:

Tenker så mye på Aricept - håper at alt går bra og at babyen snart kommer til denne verdenen! :) Blir jo sånn når man følger hverandre gjennom så lang tid!

Bare det blir min tur snart også så.. :sukk: Klarer jo ikke helt å slippe tanken på hvor godt det skal bli å få en positiv test - men på den annen side er jeg jo livredd for at det samme skal skje igjen. Og så var det det med å ikke stresse den lille i magen når den tid kommer..! Da blir nok dagboka aktiv i bruk ja! :)

Nå skal jeg slappe av resten av kvelden og snart lage middag. Oppussingsfri i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig med tantebesøk da :tristbla: Hadde et håp jeg også!

Men som jeg sa; tror ikke det drøyer så lenge :gjeiper:

Håper du får en fortsatt fin kveld, tross alt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Nå ser det ut til at sambo er borte neste prøveperiode..! Fantastisk! Men men, det blir vel noe etterhvert! :) Kanskje det er meningen at vi skal vente litt til da.. Kanskje det kommer noe uforutsett i tiden fremover der det er ugunstig å være gravid. (prøver å innbille meg det..hehe)

Aricept har nå fått en gutt, og jeg er SÅ glad på hennes vegne for at det gikk bra! :happy: Men en liten tåre i øyekroken kom, på både en positiv og en negativ måte. Positiv fordi det gikk bra med henne og babyen, men negativ fordi jeg skulle vært like før selv.. Kanskje neste år på denne tiden?

I går hadde jeg meg et raid på en nettbutikk.. :sjenert: Interiørbutikk også da..! Ble nesten 2 lapper!! Det er lenge siden jeg har shoppa for så mye altså! Men det var mye fint da :jepp:

Kan vel lage en liste på det forsåvidt:

Kjøkkenhåndklær 3 stk

Bokstaver BATH

Hengelapp BATH

Skrubb til grønnsaker

Emaljeskilt med magneter

Skilt FOOD

Skilt LAUNDRY ROOM

Skilt COFFEE

Skilt til ytterdøra

Skilt FARM FRESH EGGS

Tall til å ha på ytterveggen

Hoi hoi!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig fulgt deg ganske lenge, men sjeldent jeg legger igjen spor. Liker å sniklese litt rundt på kvinneguiden :)

Utrolig kjedelig at det ikke ble full klaff på første forsøk da, men da var det bare ikke meningen denne gangen. Det er alltid en mening med det! Heldigvis har du jo masse annet spennende som skjer i livet ditt for tiden! Både jobb og oppussing, virker som du har et bra nå!

Følger deg videre :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Jeg skjønner ingenting jeg nå...tror jeg må ta en test til! Hvor ofte/sjelden er det at man får mensen hvis man er gravid?!

I lang tid har magen bula ut (mest på kvelden), og det er akkurat slik det var forrige gang jeg var gravid... I tillegg strekker, drar og stikker det i sidene på magen gjennom hele dagen. Det har også pågått en stund, og det var også grunnen til at jeg trodde noe var på gang. Nå skal det sies at jeg tok alle testene før IKM, fikk tanta på mandag og tok siste test på fredagen.. Men den var også negativ.

Blir så SYKT forvirra her! Og er sliten i magen (just as last time...), trøtt og døsig og det murrer noe voldsomt i eggstokkene.. Og nå er tanta så og si borte. Slik har det ikke vært de siste gangene jeg har hatt mensen.

Blir sliten av å drive på sånn som dette.. Tror jeg må kjøpe en test imårra og teste lørdag morgen bare for å bekrefte/avkrefte. Jeg blir SPRØ! Og så blir jeg skikkelig lei meg også for jeg vil jo så gjerne være gravid.. Og så blir jeg kjempeflau fordi det er en stor sjanse for at jeg ikke er gravid, og da vil det si at alle disse symptomene er psykisk. Så teit og idiotisk!!

Vet vel ikke helt hvor jeg vil med dette, men kanskje noen kan si et eller annet om (eller har erfaringer med) mensen samtidig som man er gravid - eller om alt er psykisk..

:rolleyes:

Jeg vil så gjerne.... :sukk: Men man kan jo ikke bestemme sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Glemte å nevne at jeg har en slags kvalme som sitter i halsen og som ikke blir verken værre eller bedre - men er ikke der på morgenen.

Og det er sånn "hardt" nederst i magen..

Uff... Må få svar på dette altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig umulig å si om du innbiller deg dette eller ikke, det kan jo godt hende siden du så gjerne vil bli gravid.

Men når det er sagt, det høres akkurat ut som da jeg ble gravid. Jeg fikk blødning, og ble veldig skuffet. Men så kom blødningen aldri skikkelig i gang, og forsvant helt etter noen dager. Jeg hadde masse symptomer, og var helt sikker på at jeg bare innbilte meg det, men tok en test bare for å være sikker, slik at jeg fikk det ut av hodet. Så var testen positiv, og jeg tok enda en som var positiv.

Blødning under graviditet er forøvrig veldig vanlig i følge legen min, jeg har jo hatt det en del ganger uten at det virker som noe har vært galt av den grunn. Mener jeg har lest at ca 25% har blødning i løpet av svangerskapet, og da er det mest vanlig i begynnelsen.

Håper jeg ikke gir deg falskt håp nå da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Håper du er gravid! Kjedelig om symptomene er innbilte, kan være lett å få til det også!

Men ikke vent helt til lørdag med å teste da :sjenert: Prøv å hold deg en stund i morgen bare. Er du gravid vil den slå ut i morgen ettermiddag også :jepp:

Lykke til!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende!

Håper virkelig det kommer en baby i heimen deres i 2010! For det kan virkelig anbefales! Skjønner godt du har litt blandete følelser ang. min fødsel. Jeg hadde jo termin akkurat samtidig som du hadde. Det må være sårt for deg å tenke på. :klemmer:

Men det kommer garantert en baby til dere en eller annen gang, og da er det akkurat den babyen det er meningen at dere skal få! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen
Spennende!

Håper virkelig det kommer en baby i heimen deres i 2010! For det kan virkelig anbefales! Skjønner godt du har litt blandete følelser ang. min fødsel. Jeg hadde jo termin akkurat samtidig som du hadde. Det må være sårt for deg å tenke på. :klemmer:

Men det kommer garantert en baby til dere en eller annen gang, og da er det akkurat den babyen det er meningen at dere skal få! :hjerte:

Takk for et koselig innlegg!! :klem: Bare vit at jeg er så utrolig glad på dine vegner! :)

---

Det ble til at jeg tok en test fredag ettermiddag. Men den var også negativ. Skjønner absolutt ingenting. Her går jeg med en mage som buler ut kveldene (flat om morgenen, men vokser utover dagen - just as last time). Ikke er det forstoppelse heller, for det systemet er helt i orden..

Argh! Rett og slett..

Av andre symptomer (innbilning?!?) er en plutselig stikning i puppene som går over kort stund etterpå. Humørsvingninger, ikke sint, men mer plutselig deppa eller noe.. Og så går det over igjen. Er litt gjespete, men kan fint holde det gående hele dagen.

Etter testen var tatt på fredag, så var min første tanke at "jaja, da har jeg ihvertfall fått bekrefta at det ikke er noe". Men så har tankene begynt å kverne om at siden den ble tatt på ettermiddagen, så kanskje jeg ikke har så mye HcG i kroppen enda til at det slår ut.. Slik at det kunne ha slått ut om jeg tok en test på morgenen.. MEN, det står jo i bruksanvisningen at hvis man tester dagen man skal ha mensen eller dager etterpå så kan man teste når som helst.

Det er dyrt å kjøpe tester, og dette er en liten bygd. Siden jeg har en jobb der mange vet hvem jeg er, føler jeg at det ikke bare er å gå på apoteket å kjøpe.

Blir nesten gal av dette.

Sambo er vel snart lei av all pratingen min om dette, og han synes det er mye penger å bruke på sånt. Og kjøper jeg en ny test og den også er negativ så er det enda mer bortkasta penger.

Men den magefølelsen/intuisjonen er så rar altså.. Fortsatt, akkurat som for 2 uker siden, hvis noen hadde spurt meg om jeg var gravid så hadde svaret blitt bastant ja. Og jeg føler det på en måte.. Huff..

Det som på en måte stresser meg, er at hvis det nå skulle være slik at jeg er gravid så må jeg avtale time med rikshospitalet. For da er jeg i teorien snart 2 mnd, og de vil følge meg opp fra 12. uke med UL. Og siden det tar 5 timer å kjøre til Oslo (noe jeg gladelig gjør for å få oppfølging av ekspertise), må dette planlegges..

Skal snart inn i ny prøveperiode, og da har jeg sett for meg følgende scenario:

Jeg blir gravid og tester positivt ved IKM rundt 12. august. Jeg kontakter Riksen og avtaler 3 mnd frem i tid, og da viser det seg at jeg er mye lengre på vei. (hadde sikkert merket at jeg var lengre på vei, men men).

HVIS det da - mot all formodning - skulle være noe galt så er det altfor sent med det meste. Grensen for å avbryte svangerskapet er uke 22..

Det er vel derfor jeg styrer så mye med dette nå, og derfor tankene kverner som besatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enkelt å ha vært gjennom det du har, skjønner godt at du er redd for å ikke finne ut i tide at du er gravid.

Når det er sagt så synes jeg du skal stole på graviditetstestene, eller gå til lege kanskje? De tar vel samme type test, men kan kanskje gjøre en undersøkelse også?

Har du fått ny fastlege der dere har flyttet? Hadde sikkert vært godt for deg å ha en åpen dialog med h*n om prøvingen og tanker og bekymringer rundt det.

Jeg vet bare fra når jeg har hatt mistanke om å være gravid tidligere så er det helt utrolig hvor mange symptomer som dukker opp.. Kvalme, oppblåshet (gravidmage :gjeiper:), ømme bryster, utebliven mens (helt til jeg har tatt en test, da kommer det dagen etter - har skjedd to ganger).

Og alt dette når jeg har gått på p-piller og sjansen er 0,02% for å være gravid.

Tror du blir gravid før du vet ordet av det siden det skjedde såpass raskt sist, men husk at det ikke er unormalt hvis symptomene ikke stemmer, de kan like gjerne dukke opp fordi man er så innstilt på det.

Ikke meningen å være negativ her altså, jeg krysser virkelig fingrene for deg og bare vet at det ikke er lenge til et helt nydelig vesen dukker opp ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig enig med Nuni. Du bør kanskje oppsøke lege? Det kan umulig være bra for deg å gå og tenke slike tanker. Mye bedre å vite sikkert.

Jeg har hørt om begge tilfeller, de som har testet negativt og likevel vært gravid. Men på den annen side så merker nok også kroppen dine psykiske tanker rundt dette. Helt utrolig hvordan symptomer man kan få uten at det er noe i dem.

Så kom deg til legen du. Om du ikke skal være gravid, så har du i hvert fall kontakt med din nye lege på stedet. Det kan jo være fint siden du trenger oppfølging videre i svangerskapet.

håper du er gravid jeg! Om ikke, så blir du det jo igjen snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Det var nok negativt resultat på den siste testen også. Jaja, snakk om innbilning! :rolleyes:

Men det går veldig bra sånn psykisk sett, synes bare det er rart at man kan innbille seg det i så stor grad! Men nå vet jeg ihvertfall hva jeg kan forvente i forhold til symptomer o.l. i forbindelse med mens. :) Ihvertfall når man går å tenker på å bli gravid. Hehe..

Vi er inne i en ny prøveperiode nå, men det er litt vanskelig å få til siden vi sjelden er alene! Men får prøve å finne en løsning på det. ;)

Ellers er det mye å sette fingrene i for tiden, både oppussing og jobb. Nå begynner vi endelig å se enden på oppussingen, kjøkkenet er ferdig. Nå gjenstår "bare" maling av 5 rom (inkludert stue, gang og soverom) og gulvlegging. Det meste av pirkearbeidet er heldigvis ferdig nå. Men det blir kjempelekkert og jeg gleder meg sykt til å flytte inn!! Vi har som mål å bli ferdige til midten av august.. :sukk: Det er lenge til! Men det er jo ingen vits å stresse med å bli ferdig heller.

Håper alle har en fin helg! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye jobb med oppussing ja, men tenk så ufattelig deilig det er når dere er ferdige!

Dere får prøve å bli litt oppfinnsomme i forhold til prøvingen. Foreldrene er vel ikke alltid hjemme, eller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Arhirwen
Foreldrene er vel ikke alltid hjemme, eller? ;)

Jo, de er egentlig det..hehe.. Men i midten av august flytter vi inn i huset, så da får vi vente med prøvingen frem til da. ;)

I går var vi på shopping på Bohus og kjøpte seng og en stoor hjørnesofa med sjeselong. Råstilig! :D

Så nå blir det enda mer stas å flytte inn når vi har nye ting! :hoppe:

Det begynner å komme seg nå med oppussingen, heldigvis. Første etasjen er ferdig, og jeg maler for tiden trappa (herregud for en jobb med gelenderet!), mens sambo pusser ned gammel maling på de tre soverommene oppe.

Det som er så morsomt med dette huset, er at det ser så lite ut utenifra, men når man kommer inn så er det både en lang gang, kjøkken, et rom til fryser og lignende (soverom-størrelse), bad pluss en spisestue og en litt større stue. I andre etasjen er det 3 soverom. I tillegg er det sånne gammeldagse romslige boder i hele huset. Mange spennende rom, og mange potensielle gjemmesteder for den eller de små når det blir aktuelt. ;)

I morgen drar vi til Trondheim, og det skal bli deilig med litt forandring! :)

Ha en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...