Gå til innhold

Celica skal bli mamma til en liten jente :)


Celica

Anbefalte innlegg

Hehe, ja, huff. :enig: Lurer på hvordan han reagerer og er under fødselen, gitt. Får ikke håpe han besvimer :nei:

Tror nok nesten han bare kommer til å stå der og ikke helt vite hva han skal si eller gjøre.. ;)

Får håpe han ikke besvimer ja! Han får stå ved deg og holde deg i hånda ;)

Haha jeg så på Sykehuset en gang, og da ungen var ute skulle jordmora ta ut morkaka også spurte hun faren om han ville se og han bare "...eh,nei?"

Så kom jordmora med "Men den er kjempe fin! Her inne bodde bebien. Se så flott morkake!" og holdte den opp for en far som ikke var like glad for å se den :skratte:

Men den kan vel kjæresten din slippe å se, for jeg tror ikke den er så fryktelig koselig å se på :P

Men klippe navlestrengen må han vel!? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får håpe han ikke besvimer ja! Han får stå ved deg og holde deg i hånda ;)

Haha jeg så på Sykehuset en gang, og da ungen var ute skulle jordmora ta ut morkaka også spurte hun faren om han ville se og han bare "...eh,nei?"

Så kom jordmora med "Men den er kjempe fin! Her inne bodde bebien. Se så flott morkake!" og holdte den opp for en far som ikke var like glad for å se den :skratte:

Men den kan vel kjæresten din slippe å se, for jeg tror ikke den er så fryktelig koselig å se på :P

Men klippe navlestrengen må han vel!? :jepp:

Hahaha, kan tro det var et syn for han ja :P

Jeg har sett bilde av ei morkake engang, og det var jo ikke så gale. Synes det så ut som ei glassmanet eller noe i den duren. Ja, han vil klippe navlestrengen. Og det er jeg litt glad for- det må jo være en spesiell følelse å få gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, kan tro det var et syn for han ja :P

Jeg har sett bilde av ei morkake engang, og det var jo ikke så gale. Synes det så ut som ei glassmanet eller noe i den duren. Ja, han vil klippe navlestrengen. Og det er jeg litt glad for- det må jo være en spesiell følelse å få gjøre det :)

Jeg syns det egentlig bare så ekkelt ut jeg ;D hehe

Så bra at han vil det! Det syns jeg er mannfolkas oppgave ;)

Og som du sier, en spesiell følelse.

Jeg spurte kjæresten min om han ville det, men det hørtes ut som om det var ekkelt :P men får jeg barn med han så skal jeg tvinge han :ler:

Hvordan går det med deg da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det egentlig bare så ekkelt ut jeg ;D hehe

Så bra at han vil det! Det syns jeg er mannfolkas oppgave ;)

Og som du sier, en spesiell følelse.

Jeg spurte kjæresten min om han ville det, men det hørtes ut som om det var ekkelt :P men får jeg barn med han så skal jeg tvinge han :ler:

Hvordan går det med deg da? :)

Hehe, ja, må bare tvinge han :P

Joda, det går etter forholda greit. Har vært veldig dårlig idag, hatt masse menssmerter å sånn. Håper det er noe som tar seg opp- men typisk nok skjer det vel ikke noe enda :\

Hvordan står det til med deg da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, må bare tvinge han :P

Joda, det går etter forholda greit. Har vært veldig dårlig idag, hatt masse menssmerter å sånn. Håper det er noe som tar seg opp- men typisk nok skjer det vel ikke noe enda :\

Hvordan står det til med deg da? :)

Ikke godt at du har det vondt, men du skal se at alt gjør seg klart sånn at jenta di kommer i helga :hoppe:

Du får vel bare prøve å slappe av vil jeg tro, så du har masse krefter til å presse ut veslejenta :jepp:

Joda, går greit her, kanskje ikke helt innerst inni meg men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt at du har det vondt, men du skal se at alt gjør seg klart sånn at jenta di kommer i helga :hoppe:

Du får vel bare prøve å slappe av vil jeg tro, så du har masse krefter til å presse ut veslejenta :jepp:

Joda, går greit her, kanskje ikke helt innerst inni meg men :P

Smertene har gitt seg nå. Hadde jo håpet at de tok seg opp, men den gang ei. Går bare rundt å håper på å få rier nå, hehe. Slappe av, ja..hmmm. Lettere sagt enn gjort det. Får jo ikke sove engang. Våkner hvert 20. minutt :snurt:

Åå, hva som ikke er bra da? Du bør jo ha det godt innerst inne også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjedd noe? har du sladris?

Her har det ikke skjedd noe. Dag nr. 6 på overtid også. Ser ikke ut som om hun vil ut i det heletatt!! :(

Nei, jeg har ikke sladris. Men rekner med at jeg kommer til å logge meg innpå her selv når jeg har tid etter fødselen. Skal ha med pcen ut på barselhotellet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Innom og oppdaterer meg. Når skal du på neste kontroll da?

Det er godt :)

Jeg har ikke fått time til ny kontroll for jordmor mente jeg helt sikkert føda i løpet av helgen. Hun skal ringe meg på mandag for å høre om overtidsvurdering på sykehuset da. Men de vil jo ikke sette igang noe før 20. juli. Og det synes jeg er litt i det drøyeste laget. Det er jo evigheter til :( Så krysser fingrene for at hun finner ut at hun vil komme av seg selv :)

Hvordan står det til med deg da? Alt vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hun bestemmer seg for å komme ut selv ja :)

Alt bra med meg, er spennende å lese om dere som har termin nå 2-3 uker før meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hun bestemmer seg for å komme ut selv ja :)

Alt bra med meg, er spennende å lese om dere som har termin nå 2-3 uker før meg....

Det er bra. Ja, er alltid kjekt å lese litt om hvordan andre opplever det også :) Når er det du har termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I helga regner jeg med å lese at hun er ute!! :hoppe::ler:

Hehe, ja, det tror jeg de fleste gjør. Ser dårlig ut men.

Ringte ut til fødeavdelingen idag for å høre om det var mulig jeg kunne komme å få modningsakupunktur (er et par av venner av meg som har gjort det når de har gått overtid), men da fikk jeg til svar; "Vi kan ikke ta inn alle som vil ha akupunktur, da har vi jo ikke tid til de som er innlagt".. Den jordmora som tok telefonen var veeeldig sur og svarte med hissig stemme. Det var jo bare et spørsmål, men men. Hehe :kjefte::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det tror jeg de fleste gjør. Ser dårlig ut men.

Ringte ut til fødeavdelingen idag for å høre om det var mulig jeg kunne komme å få modningsakupunktur (er et par av venner av meg som har gjort det når de har gått overtid), men da fikk jeg til svar; "Vi kan ikke ta inn alle som vil ha akupunktur, da har vi jo ikke tid til de som er innlagt".. Den jordmora som tok telefonen var veeeldig sur og svarte med hissig stemme. Det var jo bare et spørsmål, men men. Hehe :kjefte::P

heh går jo ann å svare litt mer ordentlig da :gjeiper: og hyggelig for den saks skyld!

Greit at det kanskje er mange folk der, men da kan hu jo bare si at det er det og at de ikke har tid til å ta deg inn for akupunktur akkurat nå ;p

Da får vi vel bare satse på at du får skikkelig rier imorgen eller noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh går jo ann å svare litt mer ordentlig da :gjeiper: og hyggelig for den saks skyld!

Greit at det kanskje er mange folk der, men da kan hu jo bare si at det er det og at de ikke har tid til å ta deg inn for akupunktur akkurat nå ;p

Da får vi vel bare satse på at du får skikkelig rier imorgen eller noe :fnise:

Hehe, ja. Håper ikke jeg kommer ut for ei sur jordmor under fødselen, altså. Håper riene kommer i kveld/natt! Har ikke kjent noe enda, men hvem vet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke hvordan det er å ha ei sur jordmor, mn jeg håper du får ei som bidrar og bryr seg litt mer enn hva jeg hadde.

Nå er det jo ikke så lenge til kontrollen da, så da blir du kanskje spurt om du vil bli satt igang?

Jeg tror modningsakupunkturen er veeeldig tilfeldig, tror ikke det skjer noe med mindre man er moden for det :)

Jeg hadde akupunktur på onsdag og han kom jo ikke før søndag.

Håper det skjer noe snart da, men en må bare smøre seg med tålmodighet :fnise: Ikke lett men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det er å ha ei sur jordmor, mn jeg håper du får ei som bidrar og bryr seg litt mer enn hva jeg hadde.

Nå er det jo ikke så lenge til kontrollen da, så da blir du kanskje spurt om du vil bli satt igang?

Jeg tror modningsakupunkturen er veeeldig tilfeldig, tror ikke det skjer noe med mindre man er moden for det :)

Jeg hadde akupunktur på onsdag og han kom jo ikke før søndag.

Håper det skjer noe snart da, men en må bare smøre seg med tålmodighet :fnise: Ikke lett men..

Ja, jeg håper jeg får ei grei jordmor. Det har nok VELDIG mye å si på om en får en greit fødselsopplevelse vil jeg tro. Jeg har ingen kontroll foreløpig, fikk ikke tid av jordmor. Men hun ringer meg i morgen for å høre. Regner igrunnen ikke med at det har skjedd noe frem til den tid.

Ja, modningsakupunktur hjelper nok ikke alle- og det kan vel ta litt tid før det hjelper isåfall. Jeg ville bare prøve for å se om det kan hjelpe. Bedre å prøve, enn å gå rundt å være drittlei og ikke ha prøvd noe. Har iallefall prøvd alt av kjerringråd, men ingenting hjelper. Hver gang jeg går tur, har sex, går opp trapper osv så får jeg bare litt sterke menssmerter etterpå, så går det vekk etter en liten stund. Det tar seg liksom aldri opp til at det kan være rier!

Jeg håper også det skjer noe snart. Tenker hele tiden jeg må roe meg ned å ikke tenke for mye. Men det er nesten umulig det også. Tror jeg får be jordmor om litt tidligere overtidsvurdering isåfall. Har veldig lyst å bare få det igang nå- og ikke vente helt til 20. juli iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det skjer noe snart :hoppe:

Og husk at hvis du får en jordmor du ikke liker/føler deg trygg på under fødslen, er du i din fulle rett til å be om en annen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det skjer noe snart :hoppe:

Og husk at hvis du får en jordmor du ikke liker/føler deg trygg på under fødslen, er du i din fulle rett til å be om en annen!

Ja, håper også at det skjer noe snart. Har jo gått rundt å sagt at det skulle skje i helga. Men det ser dårlig ut foreløpig iallefall. Nå på sommeren er det jo veldig mange som føder da, og de er vel "underbemannet" når det gjelder jordmødre. Så det er vel gjerne vanskelig å få byttet hvis jeg skulle være så uheldig å komme ut for ei sur ei. Håper for all del det ikke skjer da, hadde vært greit å bare få ei jordmor som jeg kommer overens med med engang :)

Idag har jeg vært ute å syklet tur, faktisk. Resten av planen i kveld er å prøve meg litt på andre kjerringråd også. Rydde og vaske litt, ha litt :sengekos: .. Skjer det ikke noe da, så er det rett før jeg legger meg ned å sover helt til det skjer noe altså. Meen, hver gang jeg prøver "kjerringråd" som å vaske/rydde osv, ha sex, gå tur så får jeg alltid sterke menssmerter i korsryggen og underlivet. Men det skjer aldri noe mer. Vet du hva det kan komme av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...