Gå til innhold

" Ekskjerringer, la oss være i fred "


Kisa

Anbefalte innlegg

Så enig! Hva er poenget med dette flisespikkeriet, det overskygger jo totalt poenget med tråden. Poenget er vel at ungen føler seg velkommen ikke hva stemor kaller det i en tråd på kg... Og hvorfor er det så ille å definere at barnet har et hjem hos mor og er på besøk hos far og stemor? Tror dere virkelig at barn som er hos far annenhver helg og hver onsdag føler at de BOR hos far på samme måte som de BOR hos mor?

Bravo! Han er hos oss kun annen hver helg forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...og det er grunnen til at jeg blander meg også ;) . Hvorfor henge seg opp i det ene ordet "besøk" når gutten har det bra og blir inkludert (eller forsøkt) inkludert i tilværelsen når han er hos faren? Det er da det gutten opplever som betyr noe, ikke om man teknisk sett kaller det besøk eller ei.

Fordi hennes faktiske stemorsrolle ikke fremkom før etter at ta sa at han var på besøk. Derfor. Men nå skal jeg be om en rydding av denne tråden.

Ts: Jeg er ikke fornærmet. Lykke til videre i din rolle som stemor. Jeg skjønner at det ikke er enkelt å være i din posisjon, og at du gjør en veldig god jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal en fysisk frisk fraskilt mor med nesten voksne barn suge penger ut av NAV og eksmannen for å leve et latdamesliv?

Jeg synes dere sporer av her og gir vel mye pepper til stemoren som prøver så godt hun kan.

Hilsen eks-stemor som ikke orket familieintrigene i den oppløste familien til slutt.

For å få penger fra nav, må det dokumenteres både det ene og det andre. Og det er ingne her inne som har en anelse om hvorfor hun får de pengene, og derfor bør man tie stille.

Endret av jolie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og hva gjør faren for barnet sitt når han er der? Er du sammen med en som ikke stiller opp som far i ordets rette forstand?"

Ja, ja... Der ser du. Han er flink far ellers når det gjelder praktiske ting men SAMVÆR... For meg ser det ut at hans ansvar for sønnen er noe som han ble tvunget til. Derfor mener jeg at barn må være planlagt da har man glede av dette barnet (les historien men i begynnelsen av emnet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjertfrid

Det var da voldsomt til pes mot hun som startet tråden, da!

Slik jeg leser det, om det kalles besøk eller det mer PK hjemme, så er det ikke stebarnet som er problemet, men moren. Du har all min sympati, for trass i at mange tydeligvis mener at stemødre alltid er fæle og mammaer alltid vil det beste, så vet jeg av egen erfaring at det ikke stemmer.

De veldig sjeldne gangene jeg og min kjæreste går ut og spiser, så sørger barnemor for å ringe hjem til han og plage barnet med spørsmål helt til ungen ringer gråtende til oss og sier at pappa må komme hjem. Hver jævla gang. Uten unntak. Hvis hun har barnet på besøk (det er mor som kaller det besøk, mind you) og får nyss i at vi er sammen kjører hun rett og slett ungen hjem til han og setter den utenfor døra. Så står barnet der og griner da, og mor får det som hun vil- igjen. Det er faren som har hovedansvaret- mor sa det fra seg frivillig-, og mor sørger for at barnet får vite at hun egentlig vil ha det på fulltid, det er bare pappa som er så slem at mamma ikke får lov til å ha deg ("slem" vil si at han vil ha en skriftlig, fast samværsavtale og nekter å betale godt over 10000 i måneden for ett barn).

Dette er ikke min tråd, men jeg ville bare vise et eksempel på at TS faktisk har rett når det gjelder biomødre som er syke i hodet. Det er fantastisk hvordan enkelte går rett i forsvar for mor uten å ane situasjonen bak. Selvsagt kan mødre være helt pling i bollen, på lik linje med stemødre, fedre, stefedre og alle andre. "Problemet" er at biomor stort sett får mer gratis sympati og folks medfølelse, samt at hun gjerne har lettere for å holde barna i et psykologisk jerngrep. "Mamma er lei seg, fordi pappa er så fæl". Et annet problem er at menn forventes å tåle mer. Hadde min kjæreste oppført seg i nærheten så psykt som sin eks, hadde han fått besøksforbud- og kanskje mer enn det- for lenge siden.

TS, jeg føler med deg i en vanskelig situasjon! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til pes mot hun som startet tråden, da!

Slik jeg leser det, om det kalles besøk eller det mer PK hjemme, så er det ikke stebarnet som er problemet, men moren. Du har all min sympati, for trass i at mange tydeligvis mener at stemødre alltid er fæle og mammaer alltid vil det beste, så vet jeg av egen erfaring at det ikke stemmer.

De veldig sjeldne gangene jeg og min kjæreste går ut og spiser, så sørger barnemor for å ringe hjem til han og plage barnet med spørsmål helt til ungen ringer gråtende til oss og sier at pappa må komme hjem. Hver jævla gang. Uten unntak. Hvis hun har barnet på besøk (det er mor som kaller det besøk, mind you) og får nyss i at vi er sammen kjører hun rett og slett ungen hjem til han og setter den utenfor døra. Så står barnet der og griner da, og mor får det som hun vil- igjen. Det er faren som har hovedansvaret- mor sa det fra seg frivillig-, og mor sørger for at barnet får vite at hun egentlig vil ha det på fulltid, det er bare pappa som er så slem at mamma ikke får lov til å ha deg ("slem" vil si at han vil ha en skriftlig, fast samværsavtale og nekter å betale godt over 10000 i måneden for ett barn).

Dette er ikke min tråd, men jeg ville bare vise et eksempel på at TS faktisk har rett når det gjelder biomødre som er syke i hodet. Det er fantastisk hvordan enkelte går rett i forsvar for mor uten å ane situasjonen bak. Selvsagt kan mødre være helt pling i bollen, på lik linje med stemødre, fedre, stefedre og alle andre. "Problemet" er at biomor stort sett får mer gratis sympati og folks medfølelse, samt at hun gjerne har lettere for å holde barna i et psykologisk jerngrep. "Mamma er lei seg, fordi pappa er så fæl". Et annet problem er at menn forventes å tåle mer. Hadde min kjæreste oppført seg i nærheten så psykt som sin eks, hadde han fått besøksforbud- og kanskje mer enn det- for lenge siden.

TS, jeg føler med deg i en vanskelig situasjon! :klem:

Så fint å få trøst og støtte!

En ting jeg skjønner ikke... Jeg startet dette emnet mtp dele erfaring med de som ble lei av ekser. Og plutselig det ble noe annet...

Helt forvirret og enda mer fortvilet nå særlig når noen bestemmer at skal rydde i emnet MITT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CookieMonster

Barn kan ikke alltid planlegges da, kondomen kan faktisk sprekke, og annen prevensjon er ikke alltid 100% sikkert. Synes du fortsatt at dama bare skal ta abort dersom hun blir gravid uten å mene det?? Bra at nordmenn ikke er som russere, her er vi faktisk siviliserte og har humane følelser og bryr oss om andre.. Jeg er enig at å "lure" menn med å bli gravid er helt feil, men dersom det er et uhell, så kan du ikke mene at dama skal måtte ta abort dersom hun blir gravid. Du har tydeligvis ikke noen moderlige følelser. ..

Mannen din må jo ha vært ganske dum også dersom han ble hos denne dama, de fikk jo faktisk 2 barn, ikke 1. Han kunne jo avsluttet forholdet etter det første barnet dersom denne dama er så forferdelig.

At du kan ha det vanskelig til tider skjønner jeg godt, men du har valgt det selv.

Endret av jolie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din må jo ha vært ganske dum også dersom han ble hos denne dama, de fikk jo faktisk 2 barn, ikke 1. Han kunne jo avsluttet forholdet etter det første barnet dersom denne dama er så forferdelig.

At du kan ha det vanskelig til tider skjønner jeg godt, men du har valgt det selv.

Så dårlig å si at mannen hennes er dum fordi han fikk to barn med eksen. Hvor mange er det ikke som er skilt etter to barn? Mener du at alle som ender opp som skilte med flere enn ett barn er dumme?

Og mener du at hun ikke skal ha lov til å klage over mannens vanskelige eks fordi hun har "valgt det selv"? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn kan ikke alltid planlegges da, kondomen kan faktisk sprekke, og annen prevensjon er ikke alltid 100% sikkert. Synes du fortsatt at dama bare skal ta abort dersom hun blir gravid uten å mene det?? Bra at nordmenn ikke er som russere, her er vi faktisk siviliserte og har humane følelser og bryr oss om andre.. Jeg er enig at å "lure" menn med å bli gravid er helt feil, men dersom det er et uhell, så kan du ikke mene at dama skal måtte ta abort dersom hun blir gravid. Du har tydeligvis ikke noen moderlige følelser. ..

Mannen din må jo ha vært ganske dum også dersom han ble hos denne dama, de fikk jo faktisk 2 barn, ikke 1. Han kunne jo avsluttet forholdet etter det første barnet dersom denne dama er så forferdelig.

At du kan ha det vanskelig til tider skjønner jeg godt, men du har valgt det selv.

Du misforstår litt! Om du har lyst les en gang til hva jeg har skrevet når jeg åpnet tema. Mannen min har kun 1 barn med hun.

Også jeg må si en gang til at pappaen min er norsk.Jeg ble født i Norge og vokst opp i Norge :)

Endret av jolie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dårlig å si at mannen hennes er dum fordi han fikk to barn med eksen. Hvor mange er det ikke som er skilt etter to barn? Mener du at alle som ender opp som skilte med flere enn ett barn er dumme?

Og mener du at hun ikke skal ha lov til å klage over mannens vanskelige eks fordi hun har "valgt det selv"? :klø:

Det var vel et tilsvar til undernevnte sitat fra trådstarter.

"Og hva gjør faren for barnet sitt når han er der? Er du sammen med en som ikke stiller opp som far i ordets rette forstand?"

Ja, ja... Der ser du. Han er flink far ellers når det gjelder praktiske ting men SAMVÆR... For meg ser det ut at hans ansvar for sønnen er noe som han ble tvunget til. Derfor mener jeg at barn må være planlagt da har man glede av dette barnet (les historien men i begynnelsen av emnet).

han har blitt "påtvunget" to barn med tre års mellomrom? Yeah, right...

Kisa: Du har selv valgt å bli sammen med en mann som har barn fra før. Og da tar du faktisk biomor, på godt og vondt, med på kjøpet. Mannen og eksen er knyttet sammen for alltid gjennom deres felles barn. Takler du ikke det, får du faktisk finne deg en mann som ikke har barn fra før av. Livet er ingen dans på roser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dårlig å si at mannen hennes er dum fordi han fikk to barn med eksen. Hvor mange er det ikke som er skilt etter to barn? Mener du at alle som ender opp som skilte med flere enn ett barn er dumme?

Og mener du at hun ikke skal ha lov til å klage over mannens vanskelige eks fordi hun har "valgt det selv"? :klø:

Takk! Jeg valgt mannen min selv, ikke eksen hans og kunne ikke vite at hun kan være så vanskelig... Heldigvis vi har det bra sammen (jeg og min mann). Mulig min feil at jeg vokst opp med begge foreldrer som aldri kranglet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel et tilsvar til undernevnte sitat fra trådstarter.

han har blitt "påtvunget" to barn med tre års mellomrom? Yeah, right...

Kisa: Du har selv valgt å bli sammen med en mann som har barn fra før. Og da tar du faktisk biomor, på godt og vondt, med på kjøpet. Mannen og eksen er knyttet sammen for alltid gjennom deres felles barn. Takler du ikke det, får du faktisk finne deg en mann som ikke har barn fra før av. Livet er ingen dans på roser.

Beklager men her jeg er ikke enig! Ingen som knyttet sammen for alltid selv at de har felles barn. Ingen som eier hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel et tilsvar til undernevnte sitat fra trådstarter.

han har blitt "påtvunget" to barn med tre års mellomrom? Yeah, right...

Et utrolig usaklig tilsvar spør du meg. For i dette tilsvaret henger hun jo ut alle som har fått flere barn med "feil person" og de er det ganske mange av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager men her jeg er ikke enig! Ingen som knyttet sammen for alltid selv at de har felles barn. Ingen som eier hverandre!

Mannen din må jo forholde seg til eksen resten av livet enten du liker det eller ikke. De er foreldre sammen og de kommer til å bli besteforeldre sammen. Tettere knyttet kan man ikke bli. Med mindre du syns han skal kutte kontakt med barna sine????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager men her jeg er ikke enig! Ingen som knyttet sammen for alltid selv at de har felles barn. Ingen som eier hverandre!

Klart man er knyttet sammen. Å være knyttet sammen er ikke det samme som å eie hverandre. De har et felles barn, de får felles barnebarn, må stille opp i samme dåp, samme bryllup, kjenne de samme gledene og samme sorgene. Dette er et valg man tar når man velger å få barn sammen, og dette er et valg en stemor må akseptere når hun velger en mann med barn fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Takk! Jeg valgt mannen min selv, ikke eksen hans og kunne ikke vite at hun kan være så vanskelig... Heldigvis vi har det bra sammen (jeg og min mann). Mulig min feil at jeg vokst opp med begge foreldrer som aldri kranglet...

Du svarte ikke på det jeg spurte om heller? Du sier at man kun skal få barn dersom det blir planlagt, hva med de som blir gravid ved uhell? Du virker så sinna og jeg tror det går utover barnet. Sånn som du skriver så virker det som om mannen din ikke er glad i barnet, og det høres ganske trist ut... Man kan faktisk bli glad i barn som ikke er planlagt også.

Dersom du ikke visste hvordan dama var, så er det jo en annen sak, men barnet burde komme først. Selv om dere prøver å vise at barnet er velkommen hos dere, så tror jeg alt det sinnet du har viser seg på en eller annen måte. Jeg synes synd på gutten, han er tross alt et barn/tenåring, du er et voksent menneske og burde kunne se saken fra han sin side også.. Det er ikke så lett å komme fra to foreldre som har gått fra hverandre....

Til Kosemose:

Jeg synes folk som får flere barn med sånne folk som ts her fremstiller er dumme. Dersom man blir lurt første gangen og kjerringa er "syk" i hodet, så er det jo litt merkelig å få flere barn med vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ¤bella¤
Tror dere virkelig at barn som er hos far annenhver helg og hver onsdag føler at de BOR hos far på samme måte som de BOR hos mor?

Jeg gjorde det, så JA det tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vigdiss
Jeg gjorde det, så JA det tror jeg.

har en stesønn som er hos oss annenhver helg og hver onsdag. slik har det vært i ca 5 år nå. han omtaler sin mors hus som "hjem" mens huset vårt kaller han "hos pappa".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente38

Grow up, folkens: Poenget er vel ikke om TS er Russisk eller om hun har noen skrivefeil i sitt innlegg???

Poenget er eksen til hennes mann er en Bitch. Verden er full av slike forsmådde ekser (stortsett kvinner), som gjør det til sin livsoppgave å ødelegge nye det forholdet/spille barna/suge bidrag fra sine ekser/ikke gidder å skaffe seg egen jobb/forteller unger løgn om "pappas nye dame". Hvordan vet jeg det?! Begge eks-damene til min kjæreste er slike som TS beskriver.

Get a life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verden er full av forsmådde ex ,stort sett menn da det er kvinnene som går.

De gjør livet til et helvete for sine ex kone.

voltekt ,terror og drap.i NORGE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...