Gå til innhold

" Ekskjerringer, la oss være i fred "


Kisa

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_stian_*
Klart man er knyttet sammen. Å være knyttet sammen er ikke det samme som å eie hverandre. De har et felles barn, de får felles barnebarn, må stille opp i samme dåp, samme bryllup, kjenne de samme gledene og samme sorgene. Dette er et valg man tar når man velger å få barn sammen, og dette er et valg en stemor må akseptere når hun velger en mann med barn fra før.

Åi,åi,åi damer! Tenk hva dere skriver her!!!

Ingen som er knyttet sammen pga felles barn. Jeg er helgepappa men jeg ikke trenger å ha kontakt med x-en min. Min datter er så pass voksen at jeg klarer kommunisere med henne uten å involvere mora hennes i dette og har ikke tenkt å dele samme gledene og samme sorgene med en som er fortiden min. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok hun sikter til at dere foreldre vil dele de samme gleder og sorger som deres felles barn opplever, Stian. Ikke at dere vil dele hverandres gleder og sorger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke penger du ikke har rett på fra NAV hvis du ikke kan dokumentere det. Selvsagt har vi folk som svindler til seg penger ved å legge ved falske dokumentasjoner, men dette er ett område som det jobbes hardt mot og flere og flere blir tatt! Så hva folk mottar rettmessig eller urettmessig av NAV (når de endelig får noe penger da, men det er en helt annen diskusjon) det synes jeg du bør holde deg for god til å bringe inn i denne diskusjonen. Har du mistanker om misligheter så bør du heller rapportere det til NAV enn å slenge ut falske anklager.

Bortsett fra det så støtter jeg deg helt ts i dine frustrasjoner :)

Endret av jolie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke penger du ikke har rett på fra NAV hvis du ikke kan dokumentere det. Selvsagt har vi folk som svindler til seg penger ved å legge ved falske dokumentasjoner, men dette er ett område som det jobbes hardt mot og flere og flere blir tatt! Så hva folk mottar rettmessig eller urettmessig av NAV (når de endelig får noe penger da, men det er en helt annen diskusjon) det synes jeg du bør holde deg for god til å bringe inn i denne diskusjonen. Har du mistanker om misligheter så bør du heller rapportere det til NAV enn å slenge ut falske anklager.

Bortsett fra det så støtter jeg deg helt ts i dine frustrasjoner :)

OK! Hvordan man kan dokumentere at barnet er her i gjennomsnitt 12 netter (helger + ferier) pr.måned hvis i samværavtalen står ca 7 netter? Og hun vil ikke skrive en ny avtale... Også NAV tar ikke hensyn til henting og bringing. Barnet bor 80 km herfra og det er stort sett faren hans som kjører. Men den er grei. Virkelig trenger ikke å diskutere om sånne ting her.

Takk for støtte! :)

Endret av jolie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grow up, folkens: Poenget er vel ikke om TS er Russisk eller om hun har noen skrivefeil i sitt innlegg???

Poenget er eksen til hennes mann er en Bitch. Verden er full av slike forsmådde ekser (stortsett kvinner), som gjør det til sin livsoppgave å ødelegge nye det forholdet/spille barna/suge bidrag fra sine ekser/ikke gidder å skaffe seg egen jobb/forteller unger løgn om "pappas nye dame". Hvordan vet jeg det?! Begge eks-damene til min kjæreste er slike som TS beskriver.

Get a life.

Huff! Takk! Jeg begynte å tenke kanskje det er noen feil med meg...

Heldigvis eller uheldigvis det finnes noen som forstår sitjuasjonen! :helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din må jo forholde seg til eksen resten av livet enten du liker det eller ikke. De er foreldre sammen og de kommer til å bli besteforeldre sammen. Tettere knyttet kan man ikke bli. Med mindre du syns han skal kutte kontakt med barna sine????

Hvorfor han MÅ det???

Han selv har ikke lyst til dette og nesten har ikke kontakt med hun bortsett fra når hun prøver manipulere med ham via deres felles barn...

Dessutten hvert menneske er indiviid er det barn eller voksen...

Sønnen hans skal konfirmeres i år. Så min mann har ikke tenkt å feire det sammen med de andre. Vi skal gå til kirke men ikke noe mer... Kanskje det blir felles (jeg,min mann og hans sønn) tur til London f.eks. Og det var ikke min ide`. Det er nok vanskelig å beskrive alt med ord. Man må se alt dette med egne øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_stian_*
Huff! Takk! Jeg begynte å tenke kanskje det er noen feil med meg...

Heldigvis eller uheldigvis det finnes noen som forstår sitjuasjonen! :helen:

Stå på Kisa! Du imponerer meg!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

STakars gutt.

Syns det er så utrolig egoistisk at ikke foreldre klarer å holde seg i skinnet og faktisk stille opp sammen for barne på slike dager som komfirmasjon.

Noe positivt har han jo tydeligvis sett i denne dama før da, så helt heks kan hun jo ikke være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
STakars gutt.

Syns det er så utrolig egoistisk at ikke foreldre klarer å holde seg i skinnet og faktisk stille opp sammen for barne på slike dager som komfirmasjon.

Noe positivt har han jo tydeligvis sett i denne dama før da, så helt heks kan hun jo ikke være.

Helt enig med deg! Kisa og hennes mann opptrer som egoistiske og uansvarlige i likhet med ex-dama hans. Dere må kunne stille opp sammen på en slik viktig høytidelighet. Det er jo tross alt sønnen hans det dreier seg om og hans kjærlighet til sin sønn burde telle mer enn hans hat mot ex-dama....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_stian_*
STakars gutt.

Syns det er så utrolig egoistisk at ikke foreldre klarer å holde seg i skinnet og faktisk stille opp sammen for barne på slike dager som komfirmasjon.

Noe positivt har han jo tydeligvis sett i denne dama før da, så helt heks kan hun jo ikke være.

Hm... Når du ble født jenta mi? Vet du ikke hvor mange hekser det finnes som lurer mannfolk? Deres problem er at dere virkelig tror at dere eier oss etter vi befrukter dere. X-en min det er verste som jeg kunne hatt i mitt liv.

Ikke noe stakkars gutt. Er det ikke gøy å reise sammen med familien til faren sin istedenfor å sitte å høre på selskaps skravlingen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Når du ble født jenta mi? Vet du ikke hvor mange hekser det finnes som lurer mannfolk? Deres problem er at dere virkelig tror at dere eier oss etter vi befrukter dere. X-en min det er verste som jeg kunne hatt i mitt liv.

Ikke noe stakkars gutt. Er det ikke gøy å reise sammen med familien til faren sin istedenfor å sitte å høre på selskaps skravlingen???

Gutten slipper da ikke "å sitte å høre på selskaps skravlingen". Derimot har han en far som ikke gidder å stille opp på en av livets store merkedager. At man drar på ferie sammen eller gi konfirmasjonsgave burde jo være en selvfølge, ikke noe man gjør for å slippe å stille opp for barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Når du ble født jenta mi? Vet du ikke hvor mange hekser det finnes som lurer mannfolk? Deres problem er at dere virkelig tror at dere eier oss etter vi befrukter dere. X-en min det er verste som jeg kunne hatt i mitt liv.

Ikke noe stakkars gutt. Er det ikke gøy å reise sammen med familien til faren sin istedenfor å sitte å høre på selskaps skravlingen???

Takk. Det er bare at han må sitte i selskapet med mammaen sin uansett og han skjønner hvorfor faren hans vil ikke være der og faktisk aksepterer dette fordi han vet hvor vanskelig hans mor kan være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm... Når du ble født jenta mi? Vet du ikke hvor mange hekser det finnes som lurer mannfolk? Deres problem er at dere virkelig tror at dere eier oss etter vi befrukter dere. X-en min det er verste som jeg kunne hatt i mitt liv.

Ikke noe stakkars gutt. Er det ikke gøy å reise sammen med familien til faren sin istedenfor å sitte å høre på selskaps skravlingen???

*noterer meg at du (i mangel av bedre argumenter?) benytter deg av den mest brukte hersketeknikken, nemlig "lille du-ovenfra og ned holdningen*

Lurer mannfolk? Hvordan da? Er dere ikke to om å lage barn?

Hun kan for all del være et hespetre av et kvinnfolk nå, og en gang fant du henne sjarmerende nok til at det ble barn av det. Det er utrolig leit at dere ikke kan ha et forhold dere i mellom som tillater kommunikasjon og voksen oppførsel. Fint at guttungen skjønner at du ikke takler å være i samme rom som moren sin da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
Hm... Når du ble født jenta mi? Vet du ikke hvor mange hekser det finnes som lurer mannfolk? Deres problem er at dere virkelig tror at dere eier oss etter vi befrukter dere. X-en min det er verste som jeg kunne hatt i mitt liv.

Ikke noe stakkars gutt. Er det ikke gøy å reise sammen med familien til faren sin istedenfor å sitte å høre på selskaps skravlingen???

For det første så er jeg ikke jenta di. Den slags dårlig hersketeknikk funker dårlig på meg. Når jeg er født har da ingen ting med dette å gjøre.

Om det er slik at hun ble en "heks" etter at hun ble befruktet, så er det jo rart at mannen til TS faktisk fikk TO barn med denne dama.

Om jeg hadde valget mellom at pappan min skulle kommet i selskapet eller at jeg måtte på reise med pappa og en dame som ikke en gang liker meg, hadde jeg nok valgt at pappa skulle ta seg samme, slutte og tenke på seg selv, oppføre seg som et voksent menneske, og komme i selskapet ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_stian_*
For det første så er jeg ikke jenta di. Den slags dårlig hersketeknikk funker dårlig på meg. Når jeg er født har da ingen ting med dette å gjøre.

Om det er slik at hun ble en "heks" etter at hun ble befruktet, så er det jo rart at mannen til TS faktisk fikk TO barn med denne dama.

Om jeg hadde valget mellom at pappan min skulle kommet i selskapet eller at jeg måtte på reise med pappa og en dame som ikke en gang liker meg, hadde jeg nok valgt at pappa skulle ta seg samme, slutte og tenke på seg selv, oppføre seg som et voksent menneske, og komme i selskapet ja.

Åi,åi...Beklager så masse :) Om jeg skjønte riktig mannen til Kisa har bare ETT barn med x-en sin.Det første var fra før.

Dårlig gjørt av dere som angriper stemødre.Og hun ikke er EN DAME.Hun er faktisk kona hans og dette betyr at hun er hans familie.Jeg har også kona som er stemor til min datter.Og det er kona som først og fremst familien min.Hvis mitt barn skal ikke respektere henne da blir det bråk.Tro meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men nå skal jeg be om en rydding av denne tråden.

Hvorfor i alle dager det? Det står da vel ingenting "farlig her"..... *klø seg i hodet*

Jeg synes folk som får flere barn med sånne folk som ts her fremstiller er dumme. Dersom man blir lurt første gangen og kjerringa er "syk" i hodet, så er det jo litt merkelig å få flere barn med vedkommende.

Nå er det mange grunner til å få barn sammen da. Det kan jo tenkes at man trodde alt ville ordne seg dersom man fikk barn eller at alt ville ordne seg dersom det barnet fikk et søsken eller at..... Noen mennesker har klokketro på at alt ordner seg bare slik og bare slik. Noen ganger er slik tankegang forståelig. JEg sier ikke at det er det som ligger bak her. Bare forsøker å gjøre et lite poeng ut av at det er vanskelig å ha masse meninger om hvorfor andre velger å få barn.

Jeg er stemor selv og føler med Kisa. Skjønner henne meget godt, faktisk.

Før jeg skriver videre vil jeg presisere at jeg er den som stiller opp for stesønnen min og det vet han. Jeg skryter av han og sier jeg er glad i han fordi jeg er det. I dag har han akkurat reist etter å ha vært her i vintererien og jeg kjenner at jeg savner han. Angrep mot meg som den onde stemor blir faktisk litt usaklig og kommer noe til å falle på stengrunn.

Allikevel gjør jeg meg noen tanker (og følelser) som jeg kan gi utløp for her, siden ingen involverte parter leser dette og dermed ingen blir såret.

* Jeg er lei av å høre argumentet: "Du valgte en mann som hadde barn fra før." Valgene blir tross alt litt smale etter hvert som årene går. De karene på min alder som ikke har vært etablerte og ikke har barn.....vel - det er kanskje en grunn til det, for å si det pent. Det finnes mange bra menn på markedet, men i våre storforlangende tider med selvrealisering i sentrum så er det ikke uvanlig at menn (og kvinner) har samlivsbrudd bak seg - også med barn involvert.

Siden folk dumper hverandre så lett i våre dager (Min bastante mening, litt farget av de svarene jeg har fått her på KG når jeg har klaget litt på samboeren min. Løsningen til mine medsøstre er gjerne: Gå fra han. Ikke finn deg i det osv...), så er det ikke så rart at vi må forholde oss til en økende mengde særkullsbarn også. Ser det på jobben. Er lærer.

Altså - ikke bare mitt valg å finne en mann som har barn fra før, men litt "trend av tiden" også.

* Jeg lurer på om ingen forstår at vi stemødre også har følelser? Det står ikke "tjener" i panna mi. Når ikke foreldrenes kjærlighet til barnet er betingelsesløs, men de bruker mest tid på å realisere sine egne behov, så forventes det fra samfunnet at min kjærlighet skal være betingelsesløs? Husk - dette er ikke mitt kjøtt og blod, så det er ikke morsinstinkter som styrer min innsats her. Kun medmennesklighet og litt ekstra empati siden det er et barn det dreier seg om.

Det var jeg som bakte pepperkaker med gutten. Det er jeg som går skitur med gutten. Jeg hjelper gutten med lekser på onsdagene. Jeg lager all mat. Jeg vasker tøyet hans, osv. når han er her hos oss. Men det spiller ingen rolle hvor mange skrubbsår du plastrer eller hvor mange klemmer du gir. Han viser stadig vekk at jeg ikke er en naturlig del av hans tankebane. Han kan gjøre ting sammen med meg hele uka - slik som nå og allikevel slår ikke tanken han å si hadet før han drar. Han er 7 år. Og det er kanskje det som sårer mest, at jeg vet han ikke gjør det fordi han er slem, men at han rett og slett ikke tenker på meg som en del av livet sitt. Jeg er kjæresten til pappa. OG den som ordner alt. Men det er en selvfølge, right?

Sendte med han noen fastelavnsboller hjem. Er åpen og hyggelig mot han når jeg omtaler hans mor slik at han ikke skal føle ubehag, så jeg sa: "Ta med noen til deg og noen til mamma, så kan dere kose dere." Morens respons når han kom med bollene: -----vi har boller hjemme også. Ikke noe "takk", ikke noe "så flinke dere har vært".... ikke rart han finner det vanskelig å forholde seg til meg.

Som faktisk er den som stiller opp mest i hans liv, men som det ikke er OK å knytte seg til. Måååå jo være input fra mor det der. Hvorfor ellers?

Foreldrene hans gikk fra hverandre da han var 2 år og faren hadde vært singel i flere år før vi ble sammen, så jeg kan ikke knyttes til skilsmissen i alle fall.

*Selv har jeg forsøkt å ta ansvar for mine ufødte barn, selv om jeg velger å forsvare særkullbarns eksistens. For 11 år siden var jeg gravid. Selv om jeg opptil da hadde vært abortmotstander valgte jeg allikevel å ta det skrittet fordi jeg ikke så på faren som "egnet pappamateriale". Han var også enig da, selvsagt. Så jeg skjønner litt om hva som menes med "ønskede" og "uønskede" barn også.

*Må også påpeke at selv om gutten er like velkommen her som i sitt andre hjem så kaller han det å være hos mor (hvor han går på skole osv.) å være hjemme. I dag "skulle han hjem" f.eks. Men når han er her så snakker han om "rommet sitt" om rommet her - så jeg vet ikke om det at Mors bolig er "hjem" også er plantet av henne eller om det er fordi det er der han har hverdagen.

*Når det gjelder økonomi så har biomor sagt til sitt barn at "Det gjør ikke noe om jeg ikke har jobb for man får penger av å ha barn." Tror nok den oppfatningen deles av flere alenemødre rundt omkring, dessverre. Barnebidrag, dobbel barnetrygd osv. Jeg har ikke satt meg inn i hva hun får av økonomisk støtte, men hun forteller jo sønnen sin at han er en god inntektskilde i hvert fall.

Gutten slipper da ikke "å sitte å høre på selskaps skravlingen". Derimot har han en far som ikke gidder å stille opp på en av livets store merkedager. At man drar på ferie sammen eller gi konfirmasjonsgave burde jo være en selvfølge, ikke noe man gjør for å slippe å stille opp for barna sine.

*Ting man gjør for barn, uansett om de er biologiske eller ikke, er ikke en selvfølge. Utakknemlighet er det verste jeg vet! Ja, en god mor eller god far oppfører seg slik eller sånn, men det er ingen selvfølge. SLike utsagn tyder på at man har hatt en forholdsvis problemfri oppvekst. Det er jo hyggelig, men da burde man kanskje sette pris på det? Og vise det overfor sine foreldre. Ikke rart de gamle sitter alene og støver bort på sykehjemmene med den holdningen der. Men det er en heeeelt annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det står ingenting galt her, men avsporinger kan medføre behov for rydding, og ettersom jeg er en av de som har bidratt mest i så måte, ba jeg moddene om å se over og vurdere om det er behov for rydding. ;)

Så er det opp til moderator å foreta den endelige avgjørelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din må jo forholde seg til eksen resten av livet enten du liker det eller ikke. De er foreldre sammen og de kommer til å bli besteforeldre sammen. Tettere knyttet kan man ikke bli. Med mindre du syns han skal kutte kontakt med barna sine????

Jo man kan være mye tettere knyttet sammen man kan være kjærester og foreldre. Min man vil alltid ha biomor i livet sitt ja. Men det er jeg som er kjæresten hans, bestevennen hans og livspartneren hans. Jeg kjenner min mann bedre enn noen. Han ringer ikke eksen og forteller om privatliv og følelser. Han har kun henne i livet pga at han er knyttet til barnet deres. For meg stiller han opp fordi han vil stille opp for meg og elsker meg. Hvis han hjelper biomor med noe, er det pga barna ikke pga henne.

Skjønner jo godt at det blir konflikter mellom koner og eksdamer. Når enkelte eksdamer tror det er de som er nærmest knyttet til mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...