Gå til innhold

Kjære alle dere som er turister...


Leo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ¤Humlen¤
...i Oslo i disse dager!

Hold dere for all del unna IKEA! IKEA er for erfarne shoppere og dere bare går i veien og lager lange køer! På IKEA legger man f.eks. varene på båndet med strekkoden opp, evt. lar de bli på vognen med synlig strekkode. Sjekk er ikke gangbart betalingsmiddel på IKEA og kassereren er ikke der for å koseprate. De oppmerkede "stiene" i varehuset er heller ikke laget for langsomme spaserturer mens man kikker seg omkring, men for effektiv transport! Man har dessuten vikeplikt for "kjentfolk" som beveger seg i motsatt retning av det pilen viser! (IKEA burde dessuten åpne hurtigkasser for dem med mindre enn 50 varer... En annen idè hadde vært å arrangere "lukket shopping" for oss erfarne som "må ha det, bare må ha det" på f.eks. søndager).  

Hvis dere absolutt vil oppleve Oslo, kan dere forsøke å kjøre gjennom Vålerengatunnelen alternativt Ekebergtunnelen i tidsrommet 07.00 - 09.00 og/eller 15.00 - 17.00. Jeg garanterer at dere vil få rikelig anledning til å oppleve "Oslo from the inside". For å gjøre opplevelsen mer varig, har nå Oslo Vei gått til det skritt å stenge nordgående løp i førstnevnte tunnel.  

Og, en ting til, ta taxi til/i byen! Det finnes ikke fornuftig skilting i Oslo, så dere finner ikke frem uansett. Enden på visa er at dere roter rundt og forstyrrer oss som oppholder oss her hver dag og som har mer enn nok med å vise fingeren og hytte til hverandre. Dere blir jo bare enda mer forvirret og foretar, om mulig, enda mer sinnsyke feltskifter.  

Det beste ville vel kanskje egentlig vært om dere holdt dere hjemme...

Og hvor lenge var du turist för du flyttet hit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hold dere i byen deres da.

Vi som bor på "landet" har like store problemer med byfolk som dere har med "bønder i byen".

På våre smale veier til og fra jobb stopper dere turister midt i veien for å ta bilder av idyllen vår.

Utrolig irriterende!

Hvis dere blir hvor dere hører til skal vi bli hvor vi hører til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke f

Som turist i Oslo, så er vi IKKE på ikea.

Ikea ser vi på som skrotplass for smakløse Oslofolk.

Som drasser kurga full hjem av skrot til 19.90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

må bare dytte den tråden her opp!

hehe, beste eg har lest på leeenge :ler:

Trur seriøst eg e en av dei "typiske-turistane" på IKEA! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at denne fortsatt er morsom! I mellomtiden har jeg flyttet skikkelig ut på landet, men "kua har ikke glemt at hun var kalv"! :ler:

Vet dere at hvis man først har lært å finne frem i Oslo, så kan man fint kjøre i de fleste storbyer i USA? "Shoppingreglene" er dessuten de samme som jeg beskrev i mitt første innlegg (Drøyt to år siden)!

Jeg skulle sikkert ha skiftet brukernavn i takt med skiftende livssituasjon, men bl.a. denne tråden gjør at jeg har lyst til å forbli den jeg er også her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
:Nikke: - denne er absolutt en av de trådene som bør dyttes på med jevne mellomrom :ler:

Synd vi glemte å dytte på den i sommer! Nytt kjøremønster på "Bispelokket" og ombygging på IKEA Slependen ga den ny aktualitet!

Nei, vi tusler fremdeles ikke rundt med vognen vår og "browser" på gangstiene i varehuset! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...