Gå til innhold

Kjære alle dere som er turister...


Leo

Anbefalte innlegg

OK da, siden det er deg - men se opp for lavtflyvende, røde BMW'er i tidsommet 08.30 - 09.00. Dette tidsrommet ville jeg i det hele tatt ha unngått med stor flid hvis jeg var deg!

Nei, den tar (desverre) ikke lekepenger heller...

Er du riktig heldig, så er vakten han kjekke fyren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg blir rik, skal jeg ikke kjøpe meg en klokke (http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=38769), men derimot en 1968 modell gråtass som jeg skal rygge gjennom Oslo i rushtrafikken, svinge fra felt til felt som en fyllik, og spytte snusklyser på medtrafikkantene mine! Og når jeg kommer til tunellene, skal jeg stoppe midt inni der og ta meg en kopp lunken kaffe og gre skjegget tomt for flass og møkk. Så skal jeg parkere på Ikea og terrorisere hele senteret med uforståelig dialekt og grisefjøs-lukt.

Er ikke egentlig turister litt sjarmerende? De er der hvert eneste år, men alikevel er det masse folk som ivrer etter å bo i Oslo. Alle som kommer dit er i starten å regne som turist. Jeg har ikke sett tall på det, men etter hva jeg har hørt, er det sinnsvakt mange innflyttere i Oslo i forhold til «ekte» osloboere. Jeg synes det å være forbanna på oslo-turister er rimelig navlebeskuende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør for ordens skyld oppmerksom på at denne kategorien heter "Skråblikk og generaliseringer" og at det var veldig bevisst at innlegget ble plassert nettopp her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK da' date=' siden det er deg - men se opp for lavtflyvende, røde BMW'er ...[/quote']

Takker og bukker Leo, jeg skal vinke til deg jeg om jeg ser deg :wink:

Men tro meg - jeg kommer til å kjøre så fort igjennom denne strekningen at du ikke vil legge merke til at jeg har vært der en gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir rik' date=' skal jeg ikke kjøpe meg en klokke (http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=38769), men derimot en 1968 modell gråtass som jeg skal rygge gjennom Oslo i rushtrafikken, svinge fra felt til felt som en fyllik, og spytte snusklyser på medtrafikkantene mine! Og når jeg kommer til tunellene, skal jeg stoppe midt inni der og ta meg en kopp lunken kaffe og gre skjegget tomt for flass og møkk. Så skal jeg parkere på Ikea og terrorisere hele senteret med uforståelig dialekt og grisefjøs-lukt.

Hmmm. Kanskje noe å vurdere siden det meste av du beskriver her kvalifiserer til et lengre besøk i bakgården på Grønland, og det er i hvert fall ingen turistattraksjon... Traktorer med så vidt mange år på baken er det dessuten ikke noe problem å fikse gratis.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får allernådigst være velkommen da Anie :D ! Pass imidlertid på tidspunktet, slik at du slipper å se mer av byens innside enn du strengt tatt setter pris på!

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cruella

Kunne ikke vært mer enig, Leo.

:ler:

Var på Ikea (Slependen) forrige uke, og noe mer irriterende enn en hel flokk som sperrer alle stier etc. skal man lete lenge etter. Jeg skulle bare en kjapp tur mens ungene var alene hjemme, og ble superirritert. Skal huske trikset til Lea neste gang.

Skal man handle på Ikea må man lære seg Ikeareglene/kodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde faktisk vært fartsgrense på IKEA! :evil: Minst 2skr/s

(2 skritt per sekund) DA hadde vi kanskje blitt kvitt de treige sirup-kundene med tyggis under skoa!!

Ellers meget enig i resten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden dere snakker om turister i Oslo, må jeg bare henge meg på å si at vi liker ikke turister her på Vestlandet heller, ikke i Bergen og slett ikke hjemme i Hardanger. Hvis jeg får se flere Østlendinger, Bergensere og Tyskere på veien hjemme som helt ikke har noe der å gjøre så kommer jeg til å knuse bilene. Ja, veien er smal, men man skal alikevel IKKE kjøre midt i veien. Dessuten går det ant å kjøre fortere enn 30km/t på de aller fleste steder. En trenger heller ikke å stoppe midt i veien fordi en skal ut og ta bilder. HØRER DERE DETTE ALLE DERE UFORDRAGELIGE TURISTER SOM BARE ER DER FOR Å IRRITERE MEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette inlegget gjorde meg bare ENDA MER glad for at jeg sluttet på IKEA før sommeren!!! :ler:

Kjenner igjen alle disse kundene, og det er HERLIG å slippe dem!!!! ("Hvor er disse grillpølsene dere adverterer?" "Nei, det er nok Ica du tenker på...." Det har faktisk skjedd...)

En annen turisthistorie er engelskmannen som måtte ringe hjem og fortelle at han bodde på "Hells Fire hotel" (Helsfyr)... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøre vogna inn i ankelen på folk som går saaaakte jeg.Så smiler jeg høflig å sier unnskyld etterpå. Dessuten snakker jeg høylytt når noe irriterer meg. Henvender meg til sambo og sier:"Jeg skjønner ikke at folk tar med seg barn inn her på en lørdag jeg, de hadde sikkert hatt det bedre hjemme!"

Dette gjør jeg også!! :ler:

Men jeg gjør en ting til som kanskje kan være hakket verre også, jeg, da... :lol:

Hvis det går mange folk saaaakte foran meg og jeg ikke kommer fram enten med eller uten vogn, så sier jeg høyt og tydelig til dem enten "jeg har tenkt meg hjem FØR stengetid, jeg sjø" eller "Høyreregelen gjelder her også" mens jeg blunker litt og haster forbi eller så bare bruker jeg albuen og dytter de unna mens jeg grynter "Ta hensyn da!" :ler: Da mener jeg selvfølgelig at de skal ta hensyn til MEG som ikke har tid til å snegle meg bak dem.. Jeg får mange stygge blikk, ja, men ingen vil gå i nærheten av en sånn sur megge så jeg slipper jo fram! :Hehe: Mission complete! Sambo er like flau hver lørdag eller ettermiddag vi er der sammen, han... :ler:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Enda et tips:

Se på menyen FØR dere skal bestille til hele familien på Mc Donalds.

Utrolig irriterende å stå med 13 kr i hånda til en cheeseburger, når barna i familien foran plutselig oppdager (etter at far har betalt) at de vil ha pommes frites i tilleg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...jeg hadde faktisk tenkt å legge en av mine feriedager nettop på IKEA, men skjønner at jeg bør bli hjemme.....

Har nemlig ikke tenkt å få "akillisen" avrevet av bydamer med høy stressfaktor, og turboriserte handlevogner :evil:

Har heller ikke tenkt å få bilen min nedsprøytet av kumøkk på parkeringen. (For det er sikkert med i terrorplanene til Achmed) :o

Vestlandet var vist også stengt for oss østlendinger....så hvor skal en stakkars dame fra landet gjøre av seg i ferien da ??

Er det portforbud på Svalbard også ??

Jeg bygger selvfølgelig min egen gapahuk..... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

......

Hvis det går mange folk saaaakte foran meg og jeg ikke kommer fram enten med eller uten vogn, så sier jeg høyt og tydelig til dem enten "jeg har tenkt meg hjem FØR stengetid, jeg sjø" eller "Høyreregelen gjelder her også" mens jeg blunker litt og haster forbi eller så bare bruker jeg albuen og dytter de unna mens jeg grynter "Ta hensyn da!" :ler: Da mener jeg selvfølgelig at de skal ta hensyn til MEG som ikke har tid til å snegle meg bak dem.. Jeg får mange stygge blikk, ja, men ingen vil gå i nærheten av en sånn sur megge så jeg slipper jo fram! :Hehe: Mission complete! Sambo er like flau hver lørdag eller ettermiddag vi er der sammen, han... :ler:

Lillian

Gi beskjed neste gang du skal på IKEA en lørdag... så kommer jeg og følger i dine forspor... skjønner jeg kan gjøre unna handelen på under halve tiden... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte til pers på IKEA da jeg hadde utenbysfrabesøk. Det var et helvete. Rent frem et helvete. Hvor er utfordringen i å vite at en gardinstang er så lang at hurtig-snu for å se etter en drittunge faktisk ikke må gjøres med gardinstangen over skuldren?

Men IKEA kan jo faktiks gjøre litt selv også da... sørge for at alle hjul på vognene faktisk triller rundt i den retningen vognen skal gå. Og så gudhjelpe meg at ikke alle vognene passer i hverandre så man kan risikere å gå til tre-fire vognskjul for å finne en lik vogn så man får igejn tiern eller poletten sin :evil:

Visste dere forresten at dagsturister til Oslo som er redd de ikke skal finne frem i sentrum, parkerer på IKEA og bruker IKEA-bussen så shuttle...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke egentlig turister litt sjarmerende? De er der hvert eneste år, men alikevel er det masse folk som ivrer etter å bo i Oslo. Alle som kommer dit er i starten å regne som turist. Jeg har ikke sett tall på det, men etter hva jeg har hørt, er det sinnsvakt mange innflyttere i Oslo i forhold til «ekte» osloboere.

Jammen kjære deg, det finnes ingen "ekte" osloboere! Når du spør folk som bor i Oslo hvor de kommer fra, så får du til svar "Ja, jeg bor jo i Oslo da, men EGENTLIG så kommer jeg fra ....".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest Bårdsen

:oops:

MÅTTE DU FÅ 14 UNGER .......... ... ... . . . . . . .

På en mandag kan de gjerne dra med seg 13 unger for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke tenkt å få bilen min nedsprøytet av kumøkk på parkeringen. (For det er sikkert med i terrorplanene til Achmed)  

Takk for idéen.

Jammen kjære deg, det finnes ingen "ekte" osloboere! Når du spør folk som bor i Oslo hvor de kommer fra, så får du til svar "Ja, jeg bor jo i Oslo da, men EGENTLIG så kommer jeg fra ....".

Joda, det finnes noen få, men de begynner å bli ganske eksklusive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...