Gå til innhold

~~my world~~

mjau-mjau

Anbefalte innlegg

Blomkålsuppe er bare så godt. Der minte du meg på at det er lenge siden jeg har laget det. Må nok gjøre det en dag. :)

Lager du den selv eller? Jeg gjorde ikke det før, men nå gjør jeg det. Og masssse blomkål så klart.

Ha en fin kveld :klem:

Det er kjempegodt!! :biggrin:

Har aldri forsøkt å lage det fra bunnen nei... Kjøper Toro's pose som basis og mikser litt med den :fnise:

Lys til å dele oppskrift på hvordan det gjøres fra bunnen? Det kunne jeg virkelig tenkt meg å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tid for oppdatering!

Har funnet ut at stuen hjemme trenger en liten oppfriskning, har derfor bestilt meg nye gardiner!! :hoppe:

Er noe jeg har tenkt på lenge, men ikke helt funnet noen jeg har hatt lyst på også har det tatt litt tid å overbevise mannen om at lyse gardiner (helst med noe rosa/lilla på) passer fint om sommeren. Så endelig fant jeg noen, de er beige med svakt mønster i svart og rosa... :) Har bestilt på jotex, der synes jeg de har såååå mye fint "stæsj" til hjemmet for en rimelig penge.

Håper de kommer før helgen så jeg kan henge de opp da! :jepp:

I tillegg så gikk jeg i går til innkjøp av litt lys og dekorasjoner i matchende farger. Kubbelys i ulike høyder (rosa og hvite), og glassmansjetter som jeg skal dandere på en sølvfarget dekketallerken. Tror det blir veldig fint!

Vi har så mye tunge mørge lysestaker og lykter fra før - som er veldig fint om vinteren, men nå til sommeren så tror jeg det blir bedre med noe lysere og livligere :jepp:

Fikk også kjøpt meg litt scrappe-stæsj ;) Så lagde et bursdagkort til ettåringen til bestevenninna mi og et :bryllup: kort til en kompis av mannen som skal gifte seg på lørdag. Liker å sitte og pusle med sånne ting.

Vi skal til bestevenninna mi på middag i dag så da blir det overrekkelse av gave og kort til lillegutt som akkurat har fylt ett år. Gleder meg masse! :)

Vi er ikke invitert i bryllupet til lørdag, men tenkte vi skulle prøve å få gått i kirken og sett vielsen og overrekt en liten oppmerksomhet. Er jo utrolig koselig - invitert eller ei!

I dag bøtter det ned her så er egentlig greit å være på jobb... Men håper været er bedre i morgen. Har egentlig litt lyst til å dra på topp20-showet i byen, men gidder ikke det i regn og kulde. Da kryper jeg heller under et pledd på sofaen og ser film med mannen... :rødme:

Har kjøpt Max Manus og siden jeg ikke har sett den enda så gleder jeg meg veldig! Blir det ikke film i morgen så blir det på lørdag etter :ball: kampene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Mjau-Mjau

Skal lage blomkålsuppe i dag jeg. :jepp:

Oppskrift og oppskrift. Jeg gjør det sånn iallefall:

Bruker ca et blomkålhode, skjærer de opp i passende stykker, koker de opp med 2 suppeterninger oppi vannet. Jeg koker de ikke lenge da, for vi liker litt spenst i grønnsaker.

Tar opp blomkålen, slår vannet over i en bolle eller noe.

Lager jevning av melange, mel og vannet som blomkålen har kokt i. Tar i litt og litt og rører godt hele tida. Bruker ca en dl med H-melk oppi eller en fløteskvett. Tilslutt har jeg oppi blomkålen og lar det småkoke ca 5-10 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lage blomkålsuppe i dag jeg. :jepp:

Oppskrift og oppskrift. Jeg gjør det sånn iallefall:

Bruker ca et blomkålhode, skjærer de opp i passende stykker, koker de opp med 2 suppeterninger oppi vannet. Jeg koker de ikke lenge da, for vi liker litt spenst i grønnsaker.

Tar opp blomkålen, slår vannet over i en bolle eller noe.

Lager jevning av melange, mel og vannet som blomkålen har kokt i. Tar i litt og litt og rører godt hele tida. Bruker ca en dl med H-melk oppi eller en fløteskvett. Tilslutt har jeg oppi blomkålen og lar det småkoke ca 5-10 minutter.

:spise: Bon apetite!

Dette skal jeg absolutt prøve meg på neste gang det skal lages suppe :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: mjau-mjau

Scrapping høres så gøy ut, men jeg har aldri prøvd det.

Jeg liker jo å holde på å klippe og lime inn bilder og sette kommentarer under, så kanskje er scrapping noe for meg også.

Blir sikkert fint med nye gardiner, greit med litt lyse og lette gardiner nå som det er sommer :)

Vi har også kjøpt Max Manus filmen, fikk ikke sett den på kino.

Får se om vi også ikke få sett den snart.

Ha en fin kveld :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

hei hei :)

ler litt av oss to jeg..hihi.. jeg sitter og ser max manus for første gang nå selv jeg ;) hehe.. også det med at mannen din ogsp ønsket seg speilreflekskamera til 30 års gave og igrunn ganske mange andre like ting..hehe.. veldig moro! :)

og sånn stæsj til leilighetn elsker jeg p kjøpe, har et forholdvis gjennomført tema i hvit, sort og turkis med en liten dæsj av rosa her og der.. kjøpte faktisk en vase ting i turkis senest i dag, og har planer om å bestille noen nye pynte-pute-trekk snart ;) synes det er så moro å ordne rundt i leilighetn jeg.. å det hørtes ut til å bli kjempe fint det du hadde gått til inskafflese av! :Nikke: trenger litt friske/ lyse farger np som det er sommer :sol:

samboer/ vi er veldig fornøyde med det jeg kjøpte til han, canon eos 450 d, kjempe bra kamera :Nikke:

blir spennende å se om mensen kommer eller ikke nå snart da ;) (jeg skal i følge forrige mnd ha min i morgen... :P )

ha en flott helg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulva35

Ja det er ikke så rart at jeg av og til blander sammen deg og Cupcakes, for jammen har dere mye til felles :Nikke:

Fikk du gardinene dine før helga da? De høres iallefall kjempefine ut. Deilig med litt nye og lysere farger når det er sommer. :)

Vi har heller ikke sett Max Manus filmen, så vi har planer om å kjøpe den på dvd.

Ha en fin lørdag Mjau-Mjau :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scrapping høres så gøy ut, men jeg har aldri prøvd det.

Jeg liker jo å holde på å klippe og lime inn bilder og sette kommentarer under, så kanskje er scrapping noe for meg også.

Da er jeg sikker på scrapping er noe for deg Kospia!! Det er veldig moro, jeg kan fort bli sittende flere timer når jeg først setter i gang :fnise:

hei hei :)

ler litt av oss to jeg..hihi.. jeg sitter og ser max manus for første gang nå selv jeg ;) hehe.. også det med at mannen din ogsp ønsket seg speilreflekskamera til 30 års gave og igrunn ganske mange andre like ting..hehe.. veldig moro! :)

og sånn stæsj til leilighetn elsker jeg p kjøpe, har et forholdvis gjennomført tema i hvit, sort og turkis med en liten dæsj av rosa her og der.. kjøpte faktisk en vase ting i turkis senest i dag, og har planer om å bestille noen nye pynte-pute-trekk snart ;) synes det er så moro å ordne rundt i leilighetn jeg.. å det hørtes ut til å bli kjempe fint det du hadde gått til inskafflese av! :Nikke: trenger litt friske/ lyse farger np som det er sommer :sol:

samboer/ vi er veldig fornøyde med det jeg kjøpte til han, canon eos 450 d, kjempe bra kamera :Nikke:

blir spennende å se om mensen kommer eller ikke nå snart da ;) (jeg skal i følge forrige mnd ha min i morgen... :P )

ha en flott helg!

:ler: Vi har jammen med mye til felles ja!! Nesten litt skummelt :fnise:

Jeg liker også å "style" leiligheten, koselig å ha det fint rundt seg :jepp:

Fikk satt opp lysene og det andre jeg kjøpte i dag og det ble veldig fint!

Hvor mye måtte du betale for kameraet? Jeg vet liksom ikke hvor mye man må opp i for å få noe som duger...??!!!

Ja det er ikke så rart at jeg av og til blander sammen deg og Cupcakes, for jammen har dere mye til felles :Nikke:

Fikk du gardinene dine før helga da? De høres iallefall kjempefine ut. Deilig med litt nye og lysere farger når det er sommer. :)

Vi har heller ikke sett Max Manus filmen, så vi har planer om å kjøpe den på dvd.

Ha en fin lørdag Mjau-Mjau :klem:

Som sagt over Ulva, nesten skummelt mye til felles :ler:

Gardinene har dessverre ikke kommet, så da må jeg vente enda noen dager... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det kjempegøy på topp20-showet i går! :duskedame:

Også ble det tur på byen etterpå, noe som resulterte at vi ikke kom oss opp til å gå i noe vielse i dag... Men men, var moro i går da og det :regn: her i dag så var ikke så fristende å gå ut allikevel, og dessuten så ligger visstnok kirken sånn til at det er vanskelig å komme seg dit med kollektiv transport... Da måtte vi ha stått utenfor å ventet nesten en time, så vi droppet det. Men de ble nå lykkelig gift uten vår tilstedeværelse også :ler:

Planen for dagen er :ball: Aafk-RBK nå kl 1800, grilling (har kjøpt en del av Remas grillserie fra grillsjefen Craig som skal testes) og sofakos med film sammen med den herlige mannen min etterpå :rødme:

En perfekt lørdag!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

:vinke:

jeg kjøpte det på elprice til 5.795,- (tror jeg) da fikk jeg med kameraet, en sånn linse ting og en digital fotoramme..også måtte jeg kjøpe med et minnekort, men det kostet ikke så altfor mye..på elkjøp og lefdal hadde de det til billigre, men der hadde de det ikke inne.. egentlig trodde jeg alle var solgt ut for det så hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe eos 3000 i stedet, hakket under 450d og den kostet 4.000,- ca, eventule hadde jeg tenkt på et fra sony 300a (???) til 4.000,- ca for det også.. men leste masse rundt på nettet først om sånne kameraer og veldig mange "proffe" sa at når du skal ha speilrefleks i den prisklasse (3.500,- - 6.000,-) så er de fleste like gode på det meste med kun bitte små forskjeller.. så grunnen til at samboer fikk akkurat eos 450d var fordi det var den han hadde sagt han ønsket seg (så da kunne han skylde på seg selv hvis det ikke var noe bra :fnise: ), det har vunnet masse priser for best i test og sånn, pluss at det var svært lite utvalg i speilreflekskameraer akkurat nå igrunn.. men vi er som sagt kjempe fornøyde med det, så anbefales virkelig hvsi du skal putte såpass mye penger i gaven da, hvis ikke så var de andre jeg nevnte (osm jeg ikke helt husker navnet på i farten, men bare å spørre ;) ) veldig bra de også for nybegynnere :jepp:

ble veldig mye kamera dette her men... :P

så bra at det ble fint med de nye tingene, er ekstra moro da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte det på elprice til 5.795,- (tror jeg) da fikk jeg med kameraet, en sånn linse ting og en digital fotoramme..også måtte jeg kjøpe med et minnekort, men det kostet ikke så altfor mye..på elkjøp og lefdal hadde de det til billigre, men der hadde de det ikke inne.. egentlig trodde jeg alle var solgt ut for det så hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe eos 3000 i stedet, hakket under 450d og den kostet 4.000,- ca, eventule hadde jeg tenkt på et fra sony 300a (???) til 4.000,- ca for det også.. men leste masse rundt på nettet først om sånne kameraer og veldig mange "proffe" sa at når du skal ha speilrefleks i den prisklasse (3.500,- - 6.000,-) så er de fleste like gode på det meste med kun bitte små forskjeller.. så grunnen til at samboer fikk akkurat eos 450d var fordi det var den han hadde sagt han ønsket seg (så da kunne han skylde på seg selv hvis det ikke var noe bra :fnise: ), det har vunnet masse priser for best i test og sånn, pluss at det var svært lite utvalg i speilreflekskameraer akkurat nå igrunn.. men vi er som sagt kjempe fornøyde med det, så anbefales virkelig hvsi du skal putte såpass mye penger i gaven da, hvis ikke så var de andre jeg nevnte (osm jeg ikke helt husker navnet på i farten, men bare å spørre ;) ) veldig bra de også for nybegynnere :jepp:

ble veldig mye kamera dette her men... :P

så bra at det ble fint med de nye tingene, er ekstra moro da ;)

takk for tips! regner med å legge i sånn ca like mye jeg og :jepp:

Men nå er det litt under 6 måneder til han har bursdag enda, så jeg har god tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: Hurra for ny RBK-seier :ball:

Nå gjenstår kun 1 kamp før halvspilt sesong og vi er fortsatt ubeseiret! :hoppe:

Begynner å lukte gull nå!! *HÅPE-HÅPE-HÅPE*

ikke mye som skjer i heimen i dag...

la oss etter at vi hadde sett max manus i går (forøvrig en veldig, veldig bra film) så ble ikke til at vi sov bort halve dagen i dag :)

Stelte i stand frokost, kokte egg og laget kakao.. Nam nam ;)

Våknet med fryktelig vondt i halsen så da gjorde det seg med noe varmt å drikke :jepp:

Ellers har dagen bestått av tv, pc og puslespill + litt :husarbeid:

Ganske bedagelig i grunn.

Håper dere andre også har en fin søndag!!

P.S: Mens forventes i morgen eller tirsdag... Veldig spent :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er moro å finne gardinger og stæsj for å gjøre noen forandringer i heimen. Særlig når man finner noe man liker.

Gratulerer med seier også i dag.

Blir spennende til uka, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er moro å finne gardinger og stæsj for å gjøre noen forandringer i heimen. Særlig når man finner noe man liker.

Gratulerer med seier også i dag.

Blir spennende til uka, da.

takk takk! :)

Veldig spennende, ikke noe enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det virkelig mandag med stooooor M!!! :sinna:

Hadde jo selvfølgelig glemt at jeg skulle begynne på jobb kl 09:00 i dag så trippet jo opp kl 08:00 jeg.... Skulle egentlig ha jobbet til 17:00, men var en som lurte på om jeg kunne jobbe til 17:00 på onsdag i stedet, og det er heeeelt greit for meg!

Jeg har et verkende sår bak på låret som selvfølgelig har verket gjennom de lyse buksene jeg har på meg :sinna:

What a great day!!

Måtte bare få ut till frustrasjon!!

I går var jeg veldig effektiv når det kom til å lage ferdig albumer. Har begynt med noen fotobøker som jeg lager på nett. Blant annet fra mitt utdrikiningslag og vårt bryllup. Det skal sies at det er 2 år siden nå - men bedre sent enn aldri :ler:

Så da er de ferdig begge to, bestilte det fra utdrikningslaget men trenger litt mer penger for å bestille det fra bryllupet. Men det ligger iallefall helt klart til bestilling ;)

Bestilte meg også ekstern harddisk på kampanjetilbud på elkjop.no - så nå blir det back-up av alle bilder :duskedame:

I dag etter jobb skal jeg ta en time sol (viktig å bevare brunfargen fra Kreta :) ) samt prøve å få kjøpt noen bursdagsgaver til vårt fadderbarn (som forøvrig er min kusine) som blir 1 år og til vår nevø som blir 4 år....

Synes det er vanskelig med gaver til småbarn jeg... :klø:

Så om noen har noen gode tips er det bare å komme med dem!

Mensen har jeg ikke sett noe til i dag, men føler meg litt uggen i kroppen... :klø:

Det var alt for i dag.

Håper dere har en litt bedre mandag enn meg - selv om den har blitt bedre :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ulva35

:troest: for en kjip start på mandagen. Håper kvelden blir bedre og at såret ditt leger seg snart. Kjedelig sånt.

Flink du er med album. Godt å ha backup ja. Det fikke vi erfare for noen år siden, men nå tar vi alltid backup.

Ha en fin kveld Mjau-Mjau :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagen sluttet absolutt bedre enn den startet :jepp:

Fikk shoppet bursdaggaver, endte opp med lego til nevøen og puslespill med knotter til kusine/fadderbarn. Håper og tror de blir fornøyde :jepp:

Og jammen fikk vi ikke shoppet litt selv også :fnise:

Måtte ha noen tights og singletter, og på lokalsenteret hos oss har virkelig butikkene fått merke finanskrisen... Den ene butikken etter den andre legger ned og har opphørsalg. Så i går solgte dyrebutikken unna hele sortimentet til 50% - så da ble det litt godis og mat til :catmilk: .

Skobutikken hadde også 50-75% på alt, så da ble det nye adidas-sko til både meg og mannen for en slikk og ingenting - sånt liker vi :biggrin:

Brukte litt mer penger enn planlagt, men men - har jo fått feriepenger :jepp:

Pusekatten hadde virkelig hatt en travel dag i går, det fikk vi se når vi kom hjem...

Han hadde klart å komme seg inn i boden og der oppbevarer vi blant annet kattesanden hans... Dere kan kanskje tenke dere selv hvordan det så ut??!!?? :sinna: Han fikk litt skjenning da stakar....

Endelig er jeg kvitt verkebyllen også!! :hoppe: Håper jeg iallefall....

Fikk klemt ut resten i går og det er noe av det ekleste jeg noensinne har sett!! Jeg ble rett og slett dårlig av å se på det, en stooor verkklump kom ut og gjenlot da et like stoooort hull i låret (beklager ekle detaljer) ... :grine: Ikke rart jeg har hatt vondt!! Mannen ringte legevakta, han syntes det så så fryktelig ut, men var ikke så mye de kunne gjøre. De ba meg om å skylle ut såret i dusjen og bandasjere, samt følge med på om hevelsen gikk ned og alt grodde som det skulle. Så da får jeg bare krysse fingrene for at det blir borte etterhvert :jepp:

I kveld skal vi feire sankthans med noen venner, blir grillings og jeg håper også vi får dratt og sett på sankthansbål. Er leeeenge siden jeg har feiret sankthans så det ser jeg fram til :)

Fortsatt ingen mens her i gården... Mest sannsynlig bare syklusen som er ustabil etter at jeg sluttet på pillene. Men kanskje jeg skulle kjøpt en test i slutten av uken dersom det ikke skjer noe?? :klø:

Ønsker dere alle en fantastisk fin sankthans og håper alle har like fint vær som her!! :sol:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mjau-mjau :)

Synes du har funnet veldig fine gaver til nevøen og kusinen din jeg :jepp:

:hoppe: så moro at dere fikk shoppet litt til dere selv også, og :catmilk: satte vel også pris på noe ekstra :)

:ler: ser for meg rotet etter pus ja, han har nok vært ganske så opptatt en stund :ler:

:troest: den verkebyllen hørtes veldig vond ut, håper du nå ble kvitt den.

Hm..kanskje du er gravid mjau-mjau. Men det kan være som du skriver, at syklusen er litt ustabil etter at du sluttet med pillene.

Ha en flott sankthansfeiring, kos dere :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Alltid gøy å shoppe når man finner det man skal ha og liker det. Og når det på toppen av det hele selges for en slikk og ingenting er det jo bare toppers :hoppe:

Nå høres det ut som jeg har hatt eller har alt som andre forteller at de har, men det får bare stå til :ler:

Har hatt(delvis har) en hudsykdom med et vanskelig navn jeg aldri husker navnet på. Iallefall så er stikkordet verkebyller. Mine kom(kommer) mest på puppa og magen, og i trusestrikken. AU.

Har i mange år gått på 3 måneders antibiotikakur, så 6 uker av og på en igjen.

På en måte er jeg sjelglad at jeg kom tidlig i overgangsalderen(har ikke hat mensen på et år nå) og begynte å merke den allerede når jeg var 40. Hudlegen sa til meg at den sykdommen i veldig mange tilfeller forsvant helt eller delvis når mensen forsvant. Med meg har den forsvunnet delvis. :hoppe:Så nå slipper jeg faktisk piller.

Nå er det sikkert bare en vanlig verkebyll du hadde da, det er jo noe de fleste får av og til.

Men jeg har noen tips, så det er derfor jeg nevner det.

Spis mye rå gulerøtter. Spis lite lys sjokolade. Og får du en sånn byll igjen, så fyller du en bolle eller noe med varmt grønnsåpevann. Ta en klut og hold kluten med det varme grønnsåpevannet på byllen til den er kald. Gjenta dette flere ganger. Grønnsåpe kommbinert med varmt vann modner byllen og får den til å sprekke fort. På den måten slipper du iallefall den plagsomme verkingen i mange dager før det går hull på den.

Så kan du kjøpe noe plaster på apoteket som faktisk hinder at du får så mye arr etter den.

Kos deg med St. Hans fest i kveld :)

Ha en super dag Mjau-Mjau :klem:

Endret av Ulva35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...