Gå til innhold

Forandring fryder...

mysan

Anbefalte innlegg

Så kjipt det enn er å måtte ta den, så gjør Cipralex og dens venner nytten for en del av oss og det må vi nok bare avfinne oss med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har nok rett, Cata.

Jeg leste et sted at slike 'lykkepiller' egentlig bare virker på de med de tyngste depresjonene. Jeg ante ikke at jeg hadde en dyp depresjon :klø:

Hun gjør nok det, Wadjet, som alltid, men jeg skulle ønske hun kunne bli litt flinkere med medisinen sin, så hun slapp disse katastrofene. Det er slitsomt for alle, men aller verst for henne selv.

---

Jeg har fått støvsuget skikkelig her nede, møbler og alt, og ristet pleddene. Jeg har også tatt trappa til annen etasje, og entreen, og snart må jeg blande en bøtte vann så jeg får vasket oppe. Der er det skikkelig ekkelt nå. Jeg må også vaske gulvet på badet, og der tror jeg at jeg må bruke børste langs dusjakabinettet faktisk - det er noen hvite flekker der, ser ut som stivnet vaskepulver, men det kan det jo ikke være. Og det går ikke bort når jeg går over med kluten på langkost heller, så jeg må nok ned på alle fire.

Jeg måtte ha en spisepause, for jeg ble så svimmel og fikk så vondt i hodet. Herregud, jeg begynner å bli en sånn middelaldrende kvinne med diffuse vondter. Det liker jeg ikke, for jeg synes det er fryktelig pinglete... :frustrert:

Og så får jeg vondt i ryggen... utrolig pinglete!!

Nå skal jeg lage meg en kaffekopp igjen, så ser jeg om det blir mer husarbeide på meg i dag eller om jeg utsetter det til i morgen. Det er liksom så greit når man bor alene og aldri får besøk, man kan utsette ting så lenge man gidder :fnise: (Ja, jeg er et skippertaksmenneske).

God helg! (Jeg er sikkert innpå igjen før helgen er over, men det er det jo ikke sikkert at dere er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey Mysan! ;)

AngelFare er tilbake:D weii!!

Ser du er like flink som meg til å fikse opp hjemme! :)

også har vi like god helse begge to! :P

Ha en fin helg, og hils gjengen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe at det går bra med Liten når hun er tilbake på medisiner. Du får prøve å ta det litt med ro, du også, da mysan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey Mysan! ;)

AngelFare er tilbake:D weii!!

Ser du er like flink som meg til å fikse opp hjemme! :)

også har vi like god helse begge to! :P

Ha en fin helg, og hils gjengen! ;)

Du store! Hei på deg, snuppa. DET var et sjeldent menneske å se. Jeg har lovet mora di å komme på¨besøk så fort jeg får ordnet meg ny bil, jeg må jo se på huset! Ikke har jeg sett henne siden vi var på det kurset i Oslo heller, tror jeg.. er det to år siden, eller? Det er i hvert fall lenge siden. Jeg vet hun sitter godt inn i SL, så du får hilse henne fra meg - er jo ikke mulig å treffe henne på msn lenger :ler:

Får håpe at det går bra med Liten når hun er tilbake på medisiner. Du får prøve å ta det litt med ro, du også, da mysan.

Hun kom hjem i går, og var så rastløs, ville helst ta en drosje til Askim for å gå på senteret og se om hun kunne finne seg en jakke. Da var det under en time til senteret stengte, og jeg hadde liten lyst til å sende henne alene, jeg så jo hvor sliten hun var. Og vips sovnet hun, så jeg fikk puttet henne til sengs.

Hun stod opp igjen like før midnatt, da var fremdeles yme og samboer her, så hun fikk snakket tre ord med dem også, før de tuslet hjemover. Hun virket mye bedre allerede da - det er helt tydelig at det var godt for henne å komme hjem. Hun har klaget over at hun ikke får sove nemlig, men nå sover hun. Og i går kveld klarte hun å spise også, og det har hun heller ikke klart på lenge, og hun har blitt så altfor tynn. Jeg synes hun er finest når hun er slank fordi hun har så smal benbygning, men nå er hun FOR tynn. Hun ser syk ut, og det kan jo hende hun er, men jeg mistenker nesten at det er forholdet hennes som sliter på henne.

Jeg skal i hvert fall ha henne hjemme i noen dager nå, så får jeg se om hun friskner til, spiser og kommer litt i form igjen, ellers får jeg ringe lege og få henne sjekket skikkelig. Hun kan jo ikke visne bort for meg.

Når hun står opp, får jeg dytte i henne litt mat, og så får vi ta en tur i butikken og få hamstret inn litt til påsken. Siden jeg ikke har bil er det greit at hun blir med, så jeg får bærehjelp. Kanskje jeg skal se om jeg har en ryggsekk noe sted?

Vel, det var dagens. Nå skal jeg se om hun vil våkne. Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha, jeg vet det.. det gjør jeg også igrunn, men finner alltids tid til å være "sosial" :P

Men ja. begynner å bli en stund siden nå ja... og det er vel 3 år til sommeren tenker jeg, for det var siste sommeren før jeg kastet ut han jeg bodde med:P

Når du har tenkt å komme, må du tvinge med deg Yme da... jeg trenger noen å plage:P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yme er ikke spesielt sosial, men jeg skal høre med ham ;)

Jeg har akkurat kommet hjem fra Yme nå, vi har spist taco og is og sett Being John Malkovich - utrolig rar og morsom film. Kan anbefales.

Mofis drar som et hestespann så turen hjem ble nokså slitsom. Det er egentlig min egen skyld... men det er ikke mindre slitsomt av den grunn.

Liten kom på mandag og reiste igjen i dag, da kunne hun ikke være unna heimen sin lenger følte hun. Men hun fikk vilt skikkelig ut, fikk i seg litt mat, fikk vært skikkelig på do... jaada, jeg tror ungen sliter med litt nerver gitt, og når hun kommer hit da så bare klapper hun sammen og sover i timesvis, og kommer seg til hektene igjen. Hun var i veldig mye bedre shape da hun dro enn da hun kom. Så jeg har sagt at hun får komme hjem og hvile et par dager i uka...

Jeg er drit sliten og dette blir en tidlig kveld. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må forresten fortelle én ting. Yme har jo den ene kattungen fra Mims sitt siste kull. Hun er vel rundt atten uker eller noe sånt nå og har vært hos Yme i to uker.

Da Kompis og jeg kom løp hun under sofaen og gjemte seg, og der lå hun til vi var ferdige med å spise og hadde satt på filmen. Kompis var og snuste under der en del ganger i løpet av denne tiden.

Da filmen hadde startet og Kompis hadde slått seg sånn nogenlunde til ro på gulvet foran føttene våre, kom hun frem fra under sofaen. Kompis fikk øye på henne, og hun smatt under igjen. Så han la seg igjen. Dette gjentok seg to ganger, da tror jeg hun var lei, for da kom hun frem, hoppet opp i fanget til Yme og der ble hun. Kompis hoppet opp i sofaen og la seg mellom oss, og da krabbet hun nærmere for å lukte på ham. Han snudde seg mot henne og luktet tilbake, og da var alt greit. Hun la en pote på hodet hans, og så lå de slik. Han sov og hun lå og mol i fanget til Yme med poten på Kompis' hode. Hun må ha husket ham tror jeg, og det synes jeg faktisk er ganske imponerende.

Måtte bare dele den søte lille historien om den modige lille katten, Plomme. Et navn skal hun jo ha :ler:

Vel, natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få ordnet meg hyller i boden og på kottet. Nå har jeg trålet hus, kott og bod etter påskepynten min, og finner ingen ting noe sted. Dette skyldes kaotisk overfyllte oppbevaringsrom uten mulighet for oversikt, og jeg kan ikke ha det sånn. Ikke gidder jeg å tømme disse rommene og gå igjennom alt heller, SÅ viktig er det dog ikke med et par kyllinger.

I morgen får jeg et lite innrykk her, og tenkte at det kunne være hyggelig om huset var litt påskepyntet, men det er nok bare å glemme. Jeg fikk laget en enkel dekorasjon av noen oransje elementer jeg har, og fant et par fargerike kyllinger laget av vattkjegler, så det får duge. Jeg kan gå ut og se om jeg finner gåsunger og muligens noen hestehov, men det er så sinnsykt gjørmete innover i lysløypa nå, så jeg vet ikke helt.

Det er bra å få besøk. Nå fyker jeg over gulvene rimelig ofte pga dyrehår og drit, men når jeg får besøk må jeg nesten rydde i bokhylla og rundt omkring også, så det ser litt hyggelig ut i tillegg til at gulvene er rene. :ler:

I går kom forresten referat fra generalforsamlingen, hvor et av punktene var dyrehold. Nå skal styret sette seg ned og lage regelverk for dette. Det blir spennende å se hva som kommer ut av det. Man kan ikke forvente at katter skal begynne å gå i bånd, og man kan heller ikke forvente at de ikke går inn hos folk, eller at de ikke gjør fra seg rundt hushjørnene. Nå har den naboen som klager, to hunder, så jeg skjønner ikke hvorfor kattene har valgt seg ut akkurat dem. Jeg tror som tidligere nevnt ikke at det er mine, jeg tror nok heller at det er to ukastrerte monsene som går her som har dette behovet for å markere territorie, men jeg er også sikker på at folk i sin ulogiske tankegang antar at det er mine katter, siden jeg har flere. Så det blir spennende å se.

Man skulle ikke hatt naboer. Man trenger det jo strengt tatt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at iten fikk hvilt seg litt hos deg. Du stiller jo alltid opp, og det er hun nok glad for også.

Jeg er veldig glad for at det er litt avstand til mine naboer. Jeg hilser på dem, bevares, og tar en prat over hekken eller i butikken og ellers, men vi har fint lite med hverandre å gjøre, og vi lar hverandre være i fred, uansett antall katter, hunder og andre dyr.

Man kan ikke forvente at katter skal gå i bånd. Da må de trenes fra de er små. Siden vi har flyttet mye på oss, har jeg prøvd meg på katter i bånd, og det er litt av et syn. De jeg har hatt har lagt seg helt flate og satt klørne godt i bakken og har nektet å rikke seg.

Og det er oftes ukastrerte hannkatter som skvetter rundt og markerer. Det burde nesten være barnelærdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det blir et krav at jeg fjerner kattene mine, kan jeg kanskje foreslå at det fremlegges et krav om å kastrere hannkatter som et første forsøk, og dersom problemet fortsetter kan vi komme tilbake til saken.

Hannkatter burde kastreres uansett hvor man bor og om det er langt eller kort til nærmeste nabo. Da kunne man sluppet p-piller og større inngrep på hukattene også. Ja, ja...

I dag har jeg hatt besøk av mine foreldre og min yngste bror. Og Yme.

Vi har spist finnbiff i fløtesaus, etter en forrett med reker og ting i hvit saus servert på terteskjell. Kjempegodt, jeg spiste altfor mye, og allikevel presterte jeg å være sulten igjen etter at de reiste hjem. Jeg bakte en diger sjokoladekake i formiddag, så nå har jeg kake til den store gullmedalje og bør forte meg å hive resten i fryseren før jeg spiser den til alle måltider helt til det er tomt. Det er jo ikke bra.

mofisen, jeg og mine foreldre spaserte bortover til Yme, mens broren min kjørte ham og et par store og uhåndterlige ting han gjerne ville ha med seg, og den hunden min stresser og peser og maser så fælt når vi ute på tur, at da vi kom hjem igjen sa det 'thump' og der lå han på gulvet, helt utslått. Han fikk legge seg tidlig i kveld.. Han blir så begeistret når vi får besøk at han bare løper rundt med tunga som et rødt slips, og når ' de gamle' gikk sammen med oss, og bestepappa gikk foran oss, stresset han jo nesten på seg infarkt. Han mener nok bestemt at det er han selv som skal gå foran i flokken. Selv om han kan gå tildels pent ved siden av meg, så har han alltid hode et like hakk foran meg, så...

Jeg må nok innfrøre helt nye rutiner i heimen for å klargjøre en gang for alle hvem som er alfadog og hvem som er undersått, for jeg tror han er noget i tvil om den fordelingen. Han har nok litt for slappe tøyler her inne, og litt for mange privilegier i forhold til at han er en såpass stri bulldozer som han er.

Ellers er det veldig praktisk å få besøk nå og da - nå er det så strøkent og fint her atte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok innfrøre helt nye rutiner i heimen for å klargjøre en gang for alle hvem som er alfadog og hvem som er undersått, for jeg tror han er noget i tvil om den fordelingen. Han har nok litt for slappe tøyler her inne, og litt for mange privilegier i forhold til at han er en såpass stri bulldozer som han er.

:fnise: Han har det nok klart for seg, mysan. Han er den som er alfa - tror han ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du har rett, Cata. Dvs han godtar at jeg sjefer her inne, men ute driter han i det. Der er han sjef. Han prøver seg her inne også. Han kan stå på stolryggen og boffe mot innbildte skummelheter utenfor, og bare stå og se på meg når jeg ber ham gå ned. Helt til jeg reiser meg, da først godtar han at jeg mener det.

Han er rar og han tenker som et barn i trassalder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yme er ikke spesielt sosial, men jeg skal høre med ham ;)

Jeg har akkurat kommet hjem fra Yme nå, vi har spist taco og is og sett Being John Malkovich - utrolig rar og morsom film. Kan anbefales.

Så koselig! :) Du må hilse masse.. Ser han er pålogga på msn, men når jeg først begynner å prate med han om masse tull og morsomheter, så blir det aldri stopp.. hehe... Men du må jo nesten tvinge han med da.. eller.. hvordan kan han si nei til å ikke komme å mobbe stakkars lille meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal høre med ham, lille :)

I dag er starten på et nytt liv for Moofisen og meg. Vi må få etablert ny forståelse for hvem som har hvilken plass i denne flokken.

Jeg stekte litt bacon og skar opp litt salami og tok ham med ut for å trene på 'gå pent'. Vi kom rundt hjørnet på huset, da var han i hodet sitt over i naboens hage for å fortelle hundene der hvem som eier verden. Det skjer hver gang, enten de hundene er ute eller ikke. Han øser seg opp for sikkerhets skyld så fort han ser gjerdet rundt hagen deres.

Jeg prøvde et par ganger å få ham til og se og høre meg, og gi blaffen i naboens hunder, som ikke var ute en gang, men nei. Fiksert hund var i egen boble, så jeg dro ham bare med meg inn igjen.

Tok av ham båndet, sa hardt (og faktisk nokså forbannet) at han skulle gå å legge seg. Han gikk og la seg under salongbordet. Der lå han, selv da jeg gikk på kjøkkenet for å lage meg mat, men mens jeg stod og stekte bacon til meg selv, hørte jeg han kom tuslende. Jeg snudde meg og så på ham og ba ham legge seg, og han krøp under kjøkkenbordet. Der lå han stille mens jeg tok maten min og gikk og satt meg i sofaen. Han pleier vanligvis og hoppe og sprette av forventning når jeg har laget meg mat fordi han ofte får restene. Han leet seg ikke.

Da jeg var ferdig med å spise kom han snikende og idet han rundet den ene lenestolen min, bare så jeg på ham, hvorpå han ble stående på tre ben et par sekunder før han bare la seg stille ned akkurat der.

Da måtte jeg snu meg vekk, det var like før jeg lo høyt. Stakkars liten, men jeg må faktisk innprente dette i ham nå, jeg har en tendens til å la ham slippe unna med ting fordi han er så himla nusselig, men dermed får jeg problemer med ham ute også, ikke sant?

Nå har han tuslet ut i entreen og ligger der, han er veldig ydmyk og spak, og jeg skal etter hvert prøve å ta en tur ut igjen, så får vi se hvordan det går. Jeg må bare få orden på dressuren og plasseringen hans i flokken, ellers kommer jeg ikke til å orke og ta ham utfor dør annet enn midt på natta når ingen er ute, og sånn kan man ikke leve. Akk... hardt arbeid. Han er sta, og det er ikk jeg, men jeg må øve.

Ellers oppdaget jeg i dag at jeg vant akkurat nok i Lotto forrige helg til at jeg kunne levere lappene på nytt i dag. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er styrete å oppdra en hund, for du har helt rett. De er som treåringer med trass og det hele.

Så flott at du vant i Lotto. Kanskje det er forvarsler om den store gevinsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vant i Lotto denne helgen også. Kun 4+1 igjen, men det er nok til at de to jeg ikke har på 5-ukers finansierer seg selv. Det har de gjort tre uker på rad nå, så det er positivt. Nå er de allerde lagt inn for neste trekning, og da er det siste trekningen for femukersen også, så den må fornyes når lønning kommer inn på konto, ca onsdag. Da legger jeg de to andre inn som femukers også, og så kan eventuelle 4+1 premier få være i fred på konto.

Jeg tok morgenkaffen på terrassen i dag, det var utrolig deilig. Jeg hentet bildekket til Moofisen også, til stor glede for ham. Han elsker det bildekket og han herjer med det til tunga henger som et slips som han nesten tråkker i.

Vi gikk inn da to av de tre basenjiene borti veien gikk forbi, og den tredje stod bak gjerdet sitt og tittet på Moofisen, for da blir jo han så sint, og det var like før han bare pløyde seg gjennom min provisoriske port der ute. Nå har han lært, så nå kan jeg ikke ha ham løs uten tilsyn der ute. Han må i bånd, så jeg skal kjøpe kjetting både der og på andre siden av huset, så jeg slipper å drive og flytte på den, og så skal jeg kjøpe meg ordentlig port. Jeg må det, men det koster penger og man trenger bil.

Da vi var ferdige med å være ute på terrassen, lagde jeg søkeløype til ham inne. Da får han først en liten smak av hva jeg gjemmer, og så får han beskjed om å vente mens jeg gjemmer. Han sitter som et - ikke akkurat tent lys, mer som et halvsmeltet et, men han venter - til jeg sier værsågod. Da løper han rundt og snøfter og snuser til alle godbitene er funnet og spist. Han elsker den leken og han får brukt nese og hode litt.

Når håret mitt bare tørker nå, så skal vi ut å trene gå pent. Det gikk fint i går da han skjønte hvem som egentlig var alfadogen i familien, men jeg er ikke sikker på om vi kanskje må ta akkurat den biten på nytt i dag. Det vil vise seg.

Jeg har forholdsvis kort hår, men jeg kan ikke gå ut med det, eller bevege meg mye rundt mens det er vått, for da kommer det sånne halvveise krøller her og der. Håret er jo verken rett eller krøllete, det har litt fall, og særlig akkurat på siden av panneluggen liker det å lage noe som mest av alt minner om en takrenne. Så det må få tørke i fred hvis jeg vil se ut som folk. :Nikke:

Nå ligger bulldozeren som et slakt ved siden av meg i sofaen. Egentlig skal det ikke være lov å ligge der lenger, men han sov allerede før jeg egentlig oppdaget det, så nå har jeg ikke hjerte til å hive ham vekk.

Nei, jeg får komme igang med noe skriving mens jeg venter på at håret skal tørke. Jeg er godt inne i kapittel 10 faktisk :Nikke: og det er storveis. Tidligere bokforsøk har strandet rundt det fjerde eller femte, da har historien bare stoppet opp. Nå har jeg materiell til hele boka inne i hodet mitt og rundt omkring i bøker og på nett, så dette blir faktisk en hel bok. Om den blir utgitt er dog et annet spørsmål. Det kommer jo an på de som eventuelt skal si 'ja'.

Ha en fantastisk fin påskedag der ute, er det sol og varmt så sett dere ut og nyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke mer enn ett avsnitt i går, så jeg er fremdeles i kapittel 10.

Yme kom en tur, og vi måtte ha litt mat :)

Hele kvelden var det interessante programmer om bibelen og Jesus på National Geographic, så da ble det ikke noe mer skriving.

I dag har jeg sovet altfor lenge, så jeg har så vidt kommet meg gjennom to kaffekrus og en runde på KG. Nå burde jeg kle på meg og komme meg ut med mofisen en tur, men det er så vått og ekkelt i dag. Han blir så møkkete :S

Men jeg skal - nå er vi så godt i gang med gåpent trening at jeg kan ikke bare slutte, da må jeg jo begynne på nytt igjen, og det orker jeg ikke flere ganger. Han må bare dresseres, for han er et mareritt i bånd.

Også må jeg skrive men da er det greit at han er sliten først, så han holder seg litt rolig. Han er jo en evig tråkketasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...