Gå til innhold

Forandring fryder...


mysan

Anbefalte innlegg

Hei alle - nå er vi allerede nesten halvveis i februar, men jeg er nettløs for tiden, så jeg snoker på en nabos usikrede nett i kveld, og tenkte jeg skulle benytte anledningen til å være netteffektiv.

Yme ble frisk igjen, som jeg nevnte avslutningsvis i den gamle dagboken, men han kjenner på denne magen innimellom ennå, så vi er litt på vakt her i huset.

Her på østlandet hvor jeg bor, snødde det voldsomt i helgen, og nå ser det ut slik som jeg har ønsket meg i hele vinter. Hvitt overalt, skiløyper på kryss og tvers over de hvite, snødekte jordene, snøtunge trær, høye brøytekanter, og glitrende frost overalt. Kan det egentlig bli vakrere? Jeg har bestilt dette her til midt i mars, sånn ca, så nå venter jeg på bekreftelse fra værgudene.

Jeg har hatt bilen min på verksted i tre uker i vinter, etter at en diger bil med laaaaang tilhenger skle rett inn i meg i en sving noen km herfra. Han slo inn hele venstre bakskjerm på bilen min. Heldigvis så jeg at hengeren kom, så jeg fikk svingt unna, ellers ville jeg fått ham midt i fronten. Det ville vært mye vondtere. Han kjørte videre som ingen ting, så jeg mister bonus og måtte ut med ganske for stor egenandel, men sånn er livet. Jeg kjørte rundt i en liten Suzuki Swift i tre uker, så det var veldig godt å få tilbake min egen bil, med plass til bikkje osv.

Ellers har jeg ikke stort å fortelle. Her går nu dagan uten de helt store begivenhetene. Kattene nekter å gå ut om dagen. De bare titter på snøen og snur i døra. Bortsett fra "Feiten", han tar en liten tur ut i ny og ne. Her forrige dagen spratt han rundt og lekte i snøen akkurat som Kompis pleier å gjøre. Det var visst kjempemorsomt. :ler:

Ja..nei... det var det for denne gang. Hei og hopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mysan :duskedame::duskedame::duskedame:

Så godt å se deg igjen. Usikra nett er helt greit, det.

Godt at Yme har det bra, så får vi håpe han slutter å kjenne magen sin.

Skummelt å bli påkjørt sånn, da, men godt at du er en erfaren sjåfør så du fikk avverget den verste skaden. Og godt at du er hel!

Pusekreket her (ny - med navn AnneKatt), er ikke begeistret for snø, men i dag, med solskinn, har hun vært ute flere ganger. Ellers ligger hun og jakter på småfuglene - fra vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie :vinke: Hei Cata :vinke:

Det snør, det snør, tiddelibom... i dag måtte jeg måke litt da jeg kom hjem fra jobb, og det ser nesten ut som om jeg bør ta en omgang til før jeg legger meg. MÅ ikke, men har kanskje litt lyst. Det blir jo så fint og pent der ute når jeg måker :ler: Jeg har hogget løs fast snø fra trappen og feid der også, så det ser alldeles ordentlig ut utenfor. Ingen der ute kan tro at det bor et rotehue innenfor veggene :fnise:

Nå sitter jeg og ser på FEM, Motejuryen. Jeg synes slike programmer er morsomme, se hvordan ekspertene kan få smakløse og dølle damer til å bli skikkelig lekre. Der har man noe å lære.

Jeg savner Moofisen som er hos Liten. Det blir ikke det samme å gå ut uten ham. I hvert fall ikke når jeg ikke kan gå lysløypa så lenge jeg ikke har ski på bena, og ski eier jeg ikke, og kommer neppe til å eie et par ski noen gang ever igjen.

Traske fortauene rundt uten hund, DET gidder jeg ikke asså. Der går grensen for hva som er gøy. Det er ikke gøy å traske fortauer med hund heller, men da må jeg, for ut må han jo.

Men - aha - jeg har jo elipsemaskin. Kanskje jeg skal ta noen kilometer på den? Jeg klarer fem km på ca tjue minutter, da verker lårene mine, men det tror jeg er en god ide. Jepp, går og snører på meg skoene, og legger avgårde opp trappa og til maskinen.

Hej då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Snille naboen din som ikke dresserer nettet sitt. Det med Motejuryen var faktisk et bra tips. Tror det er sånt som jeg kunne like også.

*notere klokkeslett*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ustabil i dag også, men er på nå i hvert fall. Regner med at jeg blir litt mer stabil fra helgen av. Nå snakker jeg om nettilkobling, bare sånn for å ha feid vekk eventuelle spekulasjoner om min ustabilitet :ler:

Nå er Liten her, og Mompisen er hjemme hos mamma igjen. Det er kos å ha ham her igjen. Selv om han er en bulldozer, så er han en morsom bulldozer med stoooor personlighet.

Skal prøve å stå opp litt tidlig i morgen, fordi jeg trenger å kunne legge meg grytidlig i morgen kveld. (Kan man si det sånn om kveldstid?) Skal kjøre husgjest til flyet alldeles forferdelig tidlig fredag morgen, og da er det greit å ha sovet mer enn to-tre timer før jeg må opp igjen. Og vi må dra herfra ved femtiden om morgenen... brrr :søvn:

Nu skal jeg ta puta, klokka er jo mange og litt til, og siden Liten har flyttet ut, så har hun ingen seng her lenger, så vi deler min, og det blir akkurat såpass trangt at det er vanskelig å sovne. 120cm er ikke laget for to mennesker, er det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var det kaldt da jeg gikk ut for å starte bilen. Så kaldt at den ikke ville starte. Motorvarmeren min har ikke villet virke de siste dagene, den har tatt sikringen etter få minutter hver gang jeg har forsøkt, og det gjorde den i går også.

Jeg visste at jeg hadde fått is i uttaket, men trodde ærlig talt ikke at det skulle ha noe å si, men det hadde det. Ut i kulda med føner og q-tips, og i gang med å tine isen i uttaket. Så gikk pluggen helt inn, og motoren ble varmet.

Etter et par timer ville jeg starte bilen igjen, Liten skulle jo hjem. Men nei. Batteriet var flatt.

En nabo kom over med et brev som hadde havnet i hans kasse, og han kunne fortelle meg at samme nabo som jeg fikk gressklipper av i sommer, også har batterilader, så jeg duret over og ringte på. Joda, han hadde batterilader og jeg fikk låne. Han kom til og med over etter en stund for å se om jeg hadde fått det til. Søte mannen. :)

Så motoren ble varm, batteriet fikk strøm, og jeg fikk kjørt hjem Liten. Nå er alt i orden. Jeg kom meg jo ikke på jobb i dag heller, men i morgen antar jeg at alt er ok og som det skal være. Kanskje jeg skal prøve å komme meg på jobb litt tidligere i morgen. Ikke fordi det er mye å gjøre akkurat, men om ikke annet, så kanskje jeg får tidlig helg hvis jeg gjør det?

Nå står det en Mousaka i ovnen, og jeg skal rydde litt på bordet og måke litt på gulvet, og så blir det ganske hyggelig. Ymes husgjest reiser tidlig i morgen, så vi får lage en hyggelig aftens for henne :)

Ha en fantastisk kveld/helg/uke der ute! :vinke:

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en av ulempene med disse kalde gradene, når det blir alt for mange av dem, at biler har en tendens til å ikke ville starte.

Forstår at du savner voffsen når du ikke har ham hjemme. Det er så mye selskap i et slik dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie. Kulde og bil er ikke alltid en god kombinasjon, nei, og det har skjedd mer enn én gang at jeg har måttet søke starthjelp i januar når det har vært på sitt kaldeste.

Husker en 1. nyttårsdag for noen år siden, da kom en kompis av meg kjørende for å hjelpe meg, uten at jeg hadde bedt om det engang. Jeg bare beklagde meg over bil som ikke ville starte da jeg snakket med ham, og han kom ilende, gitt. Sånne venner kan man like :)

Jeg har vært oppe siden kl 05.30 i dag, og det er voldsomt til å være meg nå for tiden. Før i tiden var det helt normalt, men ikke nå lenger. Kjørte til Rygge i otta, og var tilbake her kvart over sju, så nå sitter jeg med kaffe, levende lys og God Morgen Norge. Tompisen og jeg har allerede vært ute og tisset i snøen, men ikke mange minuttene. Det er -25 her i dag. Brrr...

Det er fredag og helg og jeg har ingen planer for helgen og det er deilig å tenke på :) Jeg har alltid en times jobb på lørdagene, med å kjøpe og levere aviser til han jeg jobber hos, men bortsett fra det; ingen ting.

Neste lørdag har jeg en serveringsjobb. Kjedelig, men greit med pengene. De skal bare ha hjelp på kjøkkenet så det blir bare meg, og det er kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært den lateste dagen på lang tid. Ikke en dritt har jeg gjort i dag. Bare sittet på nett - KG - og ikke noe annet. Nå er det mørkt og kvelden ute, og jeg skjems.

Egentlig burde jeg fått på meg klær og gått ut en tur med stakkars vovsen. Men her nektes fotfolk å bruke lysløypa om vinteren, da skal den være utelukkende for skigåere (faens sportsidioter som alle andre må vike for), og det er ikke like festlig å traske rundt på smale fortauer med ikke noe annet å se på enn hus.

"Dere kan bruke lysløypa hele resten av året" er sytinga fra skifolket. Javel, det kan dere også. I sommerhalvåret er dere forresten i veien bokstavelig talt, der hvor jeg kjører bil. Midt i veien på rulleski. Sportsidioter!!

Bilen min er ikke i form for tiden. Jeg tror batteriet er i ferd med å ta kvelden.

Torsdag morgen var den helt død, men jeg fikk låne lader av snille naboen, og fredag og lørdag morgen startet den som ingen ting. Da jeg skulle hjem fra jobb på lørdag, begynte den å fuske igjen, men jeg tenkte det var tilfeldig.

Da den fusket igjen utenfor Felleskjøpet etter at jeg hadde vært inne og kjøpt nytt halsbånd til vovs, bestemte jeg meg for å kjøre en tur før jeg dro i butikken. Lade opp skikkelig liksom.

Javisst, det hjalp ikke stort, enda jeg kjørte i bortimot en halvtime - skikkelig sightseeing utover i kommunen. Den fusket enda mer etter at jeg var ferdig med å handle. I dag har jeg ikke prøvd, men jeg antar jeg får problemer i morgen tidlig. Møkk. Nå har jeg laderen til naboen fremdeles, for han har ikke vært hjemme i helgen, men jeg kan jo ikke beholde den og bruke den hver dag heller, så jeg må nok bare bruke penger på nytt batteri, selv om det passer særdeles dårlig. Man har andre ting som skulle vært prioritert.

Skal jeg ta med meg mofisen ut i snøhaugene, tro? En liten halvtime eller noe sånt. Han har kjedet seg i dag, stakkar.. ja, jeg gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Syns jeg ser deg stå å føne ute i kulda! :hoho:

Jeg bor rett ved Østmarka i Oslo, og her er marka (og skiløypene) for alle, hele året. Fartsidiotene kan jo bevege seg litt lenger inn i skævven før de setter i gang med egokjøret sitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nektet å bevege med en cm utfor døra med - 25 grader. Det er nå helt sikkert.

Biler skal ikke få vondt i motoren sin eller batteriet. Det blir så dyrt. Har akkurat skiftet eksosanlegg på min bil - en strek i regningene.

Får håe bilen din starter i morgen, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mysan, kom deg ut med den lille bitemaskinen din :fy_fy: Han trenger trim så han ikke knasker på gjestene.

*intern mobbing pågår*

Du får sveipe innom Biltema og få med deg et batteri derfra. De skal visst ha grei kvalitet på batteriene sine har jeg hørt, og Biltema-priser pleier jo være OK. Bil som ikke vil starte er noe herk nemlig (har hatt et par av dem opp gjennom årene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei damene :vinke:

Føner ute i kulda, er da helt normalt, Wadjet - er det ikke?

Jess, Bettie - biler som ikke oppfører seg som forventet, har det med å koste penger og lage streker i regningene ;)

Moffis er luftet i snø og kulde, Cata, og så fikk han godbit, og så var det sengetid. Han er jo fremdeles et barn med sengetid.

Nå har pusefrøknene fått p-pille, alle sover - Yme også, tror jeg - og jeg sitter her med lakenskrekken min og lurer på hvorfor jeg ikke bare legger meg. Senga er jo et godt sted å være, men kanskje mest om morgenen??

Jo, tror jeg gjør det. Jeg er ikke veldig trøtt, men kom plutselig på at jeg har en bok liggende på nattbordet.

:natti: God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm Pusemor har blitt fryktelig rar og nevrotisk i det siste. Hun knurrer til de andre, særlig datteren sin, og nå også sønnen...

Om ikke dette bedrer seg, må jeg faktisk fjerne henne på ett eller annet vis. Det er ikke bare det at hun knurrer, hun går til angrep også... blitt helt rar, stakkars...

Jaja, natta var det ja... :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er bilen på verksted for å få nytt batteri. Jeg får den igjen i morgen for han hadde ikke passende batteri til meg.

Det dumme med ¨å ikke ha bil her, er at jeg kommer meg ikke på jobb og jeg skriver timer så jeg får ikke betalt når jeg ikke jobber. Deilig å være hjemme selvfølgelig, men penger må man faktisk ha for å leve.

Det snør igjen, og jeg burde egentlig gå ut og måkelitt før jeg legger meg, men jeg kjenner at jeg egentlig ikke gidder det. På kortsiden av huset, hvor oppkjørselen er, er det ikke noe lys heller, så det er sikkert bedre å ta det i morgen formiddag istedet, selv om det da er mer snø og mer arbeid. Jeg har så godt av det så. Jeg sitter altfor mye påå rompa.

Jeg fikk fra verkstedet og hjem i dag, og så tok jeg med meg vovsen ut da jeg kom hjem så han fikk snuse og leke litt. Han synes jo snø er så fantastisk festlig, og da vi kom inn igjen etter en snau time eller noe sånt, så sovnet han i sofaen på pleddet sitt, og der sov han lenge.

Pusemor var ute en liten tur tidligere ikveld, det er bare hun og feiten som går ut når det er snø, men de er aldri lenge ute. Da hun kom inn, hadde hun is i potene. Det klikket når hun gikk på parketten og hun ristet og ristet på potene for å bort helvetet. Stakkars, men det tinte jo fort da.

Nå sitter jeg og ser på Camping i Helvete på Tv2, om narkomane Hege og mamman hennes og den kampen de har kjempet i mange år. Jeg er så glad for at Liten kom seg ut av det før det gikk så langt. Det er jo helt grusomt. :(

Og etter det skla jeg legge meg tenker jeg. Finne meg en ny bok, for den andre ble brått ferdiglest i går kveld. Egentlig burde jeg bruke litt mer tid på å skrive, men jeg får liksom ikke roa... kanskje jeg blir flinkere når jeg bir alene her og Yme flytter ut? Ikke at han er forstyrrende på noen måte, men jeg er litt sånn... blyg.. på skrivinga mi og vil helst være alene når jeg skriver.

Kan jo ta med maskinen i sengen, men tiden går så fort når man skriver. Timene raser avgårde og plutselig blir det morgen før man skjønner at man burde sove. Så det må bortfalle.

Pausen er over - tilbake til Hege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg vært i EU med min bror, min svigerinne og verdens kuleste 9-åring, snart 10 ;)

Jeg fikk kjøpt meg en ny "tur-med-hund-i-kaldt-vær"-bukse, en tynn fleecegenser og stilongs og langermet trøye i ribbet bomull, så nå er det bare å komme seg ut i vær og vind igjen. Den buksa jeg har nå er nemlig en som er glemt igjen av en eller annen og er både for trang og for kort, slik at jeg ikke får knept igjen i linningen og sånn at den såvidt ligger på skoen. Og jeans er for kaldt å gå med på hundeluftetur - da får jeg ikke varmen igjen resten av kvelden.

Vi spiste lunsj, vi drakk kaffe, snoket i diverse butikker og utnyttet den lave prisen på svenskekrona og gode salgsrabatter til fulle. Det blir en tur til sammen med Yme i løpet av uken. Han trenger joggesko og jeg trenger støvletter/skoletter fordi jeg kun har tursko og de er lite lekre i andre settinger enn tur med hund i kaldt vær. Fant en butikk med 70% på alle varer og et par ganske tøffe støvletter til fullpris rundt 1900. Det blir en grei pris når rabatten er trukket fra og den norske summen lyser i mot meg i displayet. :Nikke:

Støvlettene er knehøye, men har ikke høy hæl. Ikke flat heller. God hælhøyde og gode såler for trasking gatelangs og på kjøpesentere og kan brukes med buksene både inni og utenpå. Stilig design med litt spenner og sånt. Buksestøvletter. Til skjørt bruker jeg høyere hæler og nettere design.

Liten og samboer var innom en tur tidlig ikveld. Jeg tok med litt mat til dem fra Eu-land, de er blakke frem til torsdag og ønsket seg litt småtteri, og siden jeg gjerne vil at de skal spise noe annet enn sjokosfrokost og nudler, så sendte jeg med dem litt av hvert.

Da de dro, tok jeg snøskuffa fatt og fikk unna litt snø igjen. Ingen sak når det som faller ned både ser ut som og veier omtrent det samme som fjær. Det er jo ikke det den store utfordringen. Tror det tok fem minutter og feie over hele oppkjørselen.

I dag fikk vi beskjed om at en til av ungenes bekjente er død. Det er den andre i år og vi er ikke kommet lenger enn til februar. Det har vært én i året i mange år nå. Skal det bli en i måneden nå, eller?

Det har blitt så påtagelig at man hver gang det skjer, tenker; hvem blir den neste? Det er ikke noe sjokk lenger, og man orker snart ikke bli lei seg lenger. Det har blitt vanlig, og da er noe galt.

Nei, nå skal Yme se på Manshow, og er det noe jeg ikke gidder så er det det programmet, så jeg tror jeg finner meg en bok og krabber til køys. Det er ikke noe annet jeg har lyst til å se heller, ellers kunne jeg bedt Yme se på sitt eget rom. Dessuten er jeg trøtt og har funnet ut at man sover bedre når man leser bok som avslutning på dagen istedet for å sitte på pc foran tv-skjermen helt til man trekker på seg dyna. Det er noe med å roe hjernen.

Vel, takk for i dag. Den har vært vakker på alle måter og i morgen starter alt på nytt.

:natti: Hej hej!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør og snør og snør og snør. Jeg liker det :jepp:

Det har ikke skjedd noe spennende i dag. Vært på jobb. Kommet hjem,laget middag, spist, ikke ryddet som jeg burde, og nå skal jeg bare se på Bones, så skal jeg legge meg.

Yme har tenkt å stå opp seks i morgen tidlig, og jeg skal prøve å stå opp før han må dra på jobb, for da har jeg god tid til å lage fiskegrateng så jeg bare kan sette den i ovnen når jeg kommer hjem fra jobb, og kanskje jeg greier å få støvsugd litt og vasket gulvet også. Og kanskje en tur med schmoopisen før jeg drar også?

Vi var ute en drøy time i ettermiddag, han og jeg. Litt på stram line med gå-pent-trening, og litt herjing i løssnøen. Han elsker og herje i løssnø. Verdens skjønneste hund. Han har personlighet herfra til månen og tilbake. Han blir bare bedre og bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikke noe vintermenneske. Så det kan godt slutte å snø nå, synes jeg.

Det er ille når unge mennesker dør. Vi hadde et år hvor mine håpefulle mistet fire venner på kort tid. Det satt spor i venneflokken, og det satt spor hos a mor også, for man tenker på hvor fort noe kan gå galt.

Det er nok moro for Vofsen å leke i snøen, ja. Våre hunder har også likt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Bettie :vinke:

Han elsker snø. Jeg har vært på Ski i ettermiddag/kveld, og spist tapas med en venninne og da jeg kom hjem fikk jeg ikke av meg støvlettene før Kompis løp og hentet griseøret sitt og ville ha det med ut i snøen. Det er noe nytt han har begynt med - når han får noe, så skal det være med ut i snøen :ler:

Beinet fikk være med ut tidligere i dag. Jeg kjøpte et lårben til ham i Sverige igår. Han elsker sånt. Nå er det bare såvidt en knoke igjen av det.

Griseøret ligger igjen ute i snøen, og schmoofisen selv har lagt seg for kvelden.

Som nevnt, jeg har vært ute og spist tapas i kveld. Møtte en venninne på Ski storsenter for å ta en kopp kaffe, men vi var begge sultne, så da ble det mat. Veldig godt!! Spekeskinke, schorizzo (?), kamskjell, laks, oliven, reker, kjøttboller, chévre, brie, små kyllingklubber... med sauser og tilbehør, brød og aioli... fantastisk godt! KAN anbefales. Øverste etasje i storsenteret. Aner ikke hva restauranten heter.

Synd man bor en drøy halvtimes kjøretur unna, for det ville vært veldig godt med et glass vin til de smakene. Masse hvitløk og krydder. Jeg er sikker på at jeg stinker, men min søte sønn nevner ikke slikt :P

Han får forøvrig antakelig nøkkel til egen bolig i neste uke, men flytter nok ikke inn helt med en gang. Det er ett og annet som må gjøres der først før han vil flytte inn. Maling og sånt.

Det blir utrolig rart å bo helt alene. Det har jeg egentlig ikke gjort før, selv om jeg har hatt lengre perioder hvor Yme har bodd i Stavanger, Liten har vært på institusjon og eldstemann hadde flyttet ut, men allikevel... men jeg er en skikkelig kakerlakk så jeg venner meg nok til det over natten.

Jeg har fremdeles ikke måkt, men jeg skal gjøre det før jeg drar på jobb i morgen. Skal først levera aviser, og så skal jeg servere, og da skal jeg måke først. Skal også ta en lang tur ut med schmoopisen, og leke litt med ham i snøen, for han blir veldig mange timer alene i morgen kveld. Vel, kattene er jo her da, så han blir ikke ensom, men det er greit at han får løpt av seg litt før alle de timene.

Stakkars liten, han er en raring. Det gikk ras av taket for en stund siden, og den lyden syntes han var skummel. Da spretter han ned fra sofaen og tar en bofferunde, - før han kommer opp i sofaen igjen og setter seg tett inntil meg. Tett, tett inntil.. han er akkurat som et lite barn, herlige vovsen.

Nei, nå skal jeg ta en kjapp zapperunde, og hvis jeg ikke finner noe, så går jeg og legger meg.

Nå leser jeg en bok av... Louise Hay. Du kan helbrede ditt liv, heter den. Jeg har hatt den i årevis, og når jeg leser den nå, så omhandler den nøyaktig det samme som Law of Attraction, the secret. Og hvert kapittel avsluttes med et lite dikt, som jeg syntes jeg dro kjensel på, og de tror jeg at jeg også har lest i arbeidsboken til LOA. Så det er ikke akkurat noe nytt, det der med LOA. Det har bare fått litt ny innpakning og litt mer omtale ;)

God natt til alle, enten dere skal legge dere eller dere sitter oppe i natten og nyter stillheten. :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...