Gå til innhold

Forandring fryder...


mysan

Anbefalte innlegg

Jeg flytter også kattedoen når jeg blir kvitt den siste pusungen nå - jada, jeg har hatt et kull igjen, men nå er det slutt. Garantert!

Nå har det i lang tid vært reklamert så mye for mineralfoundation av ymse merker. Jeg har gjentatte ganger forsøkt å bli fornøyd med min mineralfoundation fra Max Factor, men herremin - for noe oppskrytt møl!

Takke meg til god, gammeldags foundation i kremform ja. Den puddervarianten er bare tull. Mulig den er bra for huden, men det er sikkert like bra å gå uten, og siden den er usynlig på huden uansett, og ikke dekker den minste lille fargeujevnhet, så er det bortkastet både tid og penger og bruke den.

Nå reiser jeg til Sverige for å fylle fryseren, kjøpe en ny kartong med kattesand, og bytte gå-pent-sæla til mofisen, samt se om jeg finner noen spennende godbiter til ham. Han er så nuffelig at han fortjener godbiter og kos hele tiden ;) Neida, han blir ikke feit, han er så fin i formen at. Det er jo tempo og bevegelse i den lille bulldozeren.

Hej så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Asså....stikke til grannelandet midt i serrriøs samtale på msn? :ler:

Men den er grei, til straff kan du få kjøpe med noe svenske-Fanta til meg. Hvorfor er i grunnen svensk Fanta bedre enn den norske? Ville jo tro det var standardisert oppskrift og råvarer, selv om den produseres på forskjellig sted. Faktisk så er det den norske som er sær, for når jeg har drukket Fanta i andre "utland" så smaker det mer som den svenske enn som den norske. Den norske blir for søt og smakløs. De ytlandske er friskere og mer sprett i på en måte.

*gaaaaaaah* Noen burde ha en forklaring på dette her...

Forøvrig . god tur, og egentlig kan vel den Fantaboksen vente til jeg er på de kanter av landet igjen - en gang. Det blir vel litt søl om du heller den i CD skuff? :klø:

*misunne mysan Harrytur*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller ikke Fanta i cd-skuffen. Dårlig erfaring med pc og væske...

Jeg er enig med deg, den svenske Fantaen er utorlig mye bedre enn den norske.

Jeg handlet mat og øvrig kolonial for nesten to tusen svenske, men nå er både fryser og kjøleskap smekkfullt. Det går ikke en tomat til inn der.

Jeg kjøpte masse deilig ost og kjeks også, og ellers alt jeg vanligvis handler i butikken hjemme. Med kronekursen blir det billigere over grensa uansett.

Jeg fikk kjøpt bursdagsgave til niese som feirer 15-årsdag i morgen, og hennes far mente hun trengte sminketilbehør, som koster i ymse varianter, så det har tante handlet. Og en sminkepung, selv om hun sikkert har det fra før. Alltid greit med en ekstra, om ikke annet så kan den stå på badet hjemme og inneholde alt som ikke er med ut på tur til enhver tid.

Og så fikk jeg kjøpt et par skoletter med akkurat passe hælhøyde, som er ment til bruk når man ikke er ute på tur med hund, eller vassende i dyp snø. Når man skal se litt mer by enn friluft ut.

Så kjøpte jeg en rynkefyller og en lip plumper... egentlig tror jeg jo ikke sånt virker, men så havnet de bare sammen med varene mine allikevel gitt. Ikke i matbutikken da, men parfymeriet. Stort parfymeri med masse interessant utvalg. Kjøpte meg et par øredobber også. Gullfarget, brede, halve ringer med stener.. akkurat passe juglete til at jeg ikke kan bruke dem på jobb. Men det er greit, jeg pynter meg aldri på jobb, der ser jeg ut akkurat som om jeg skulle gått hjemme og loffet.

Jeg skal avlegge full rapport når jeg har prøvd rynkefylleren og lip plumperen ;)

Ellers puttet jeg en "bensinpille" på tanken og fyllte opp før jeg kjørte hjem igjen, og fikk ganske straks en nedgang i gjennomsnittlig drivstofforbruk på 0,5/mil. Det vet jeg fordi jeg har pleid å ligge på 0,64 jevnt over, bilen måler selv så jeg sjekker jevnlig.

På vei hjem nå var jeg et lite øyeblikk nede i 0,57, men lå jevnt på 0,58 og 0,59... der har jeg ikke vært siden det var varmere i været, for å si det sånn, så at pillene virker, er det ingen tvil om egentlig.

Det de gjør er at de danner et tynt belegg i forbrenningskammeret som tetter igjen ujevnheter og porer i støpen (eller hvordan det nå er laget) og dermed går ikke så mye av varmeenergien tapt, den utnyttes bedre og den brenner renere. De påstår at det vil minisere utslippet av skadelige stoffer i eksosen også. Nå har jeg ikke målt bilen uten piller, så det får jeg aldri vite.

Jeg skal fortsette å holde øye med gjennomsnitten gjennom hele tanken, og de neste tankene. Tross alt synes jeg det var litt rart at det virket så kontant. Men jeg har lest mange av de andre kundenes erfaringer, så jeg behøver ikke tvile egentlig. Jeg bare liker å se det med egne øyne før jeg går ut og markedsfører det.

Jeg startet med dette for mange år siden, men la det hele på hylla da pillene ble litt dyre i bruk og vinninga nesten gikk opp i spinninga,men også fordi jeg ikke fikk testet ferdig på den forrige bilen min pga toppakningen som røk. Da ble jeg jo uten bil et par år - det var ikke verdt femten tusen å fikse den bilen, og der vi bodde trengte jeg strengt tatt ingen bil.

Nå har de funnet ut at doseringen bør halveres for max effekt, og de har innført nye bestillingsrutiner som gjør at man sparer frakt, ogdermed holdes prisen på produktet i bruk nede, og man sparer penger istedet for å gå i null.

Ser det ut til at gjennomsnitten min holder seg der den viste seg i dag, så kommer jeg til å ta opp igjen den businessen. Jeg har et høyreben i organisasjonen som genererer poeng som kan gjøre meg økonomisk uavhengig i årevis, så jeg må bare få gjort noe med det andre benet mitt, så balansen kommer i orden. Kan jeg være sikker på at pillene funker slik som alle påstår, så blir det ikke noe problem, da kan jeg markedsføre, men jeg selger aldri ting jeg ikke tror på selv.

Nå skal jeg spise :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får holde oss orientert om pillevirkningen, da.

Vi handler også i nabolandet, og før jul fikk jeg handlet en del sølvsmykker som det var gode tilbud på. Kjekt med den korte avstanden, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går på glatt og elendig føre, brukte jeg mer bensin ja, mer oppmot normalen. Men det er jo ikke så rart da, mye giring og bremsing og sånt øker jo forbruket, det skulle jo bare mangle. Jeg kan jo bare forestille meg at gjennomsnitten ville ligget litt høyere om jeg ikke hadde pille på tanken da.

Esso påstår at de putter en tiger på tanken om du tanker hos dem. Om disse pillene virker slik at jeg får lyst til å markedsføre, så kan jeg jo påstå at jeg putter en... gepard, kanskje? Eller forresten, råkjøring fjerner virkningen, eller forsemrer den i hvert fall. Hard fot på pedalen sluker jo drivstoff, det vet vi alle.

Selskapet har fått mange nye produkter også siden jeg var innom å tittet sist. Nå har de masse bilpleieprodukter, noe av det kan også brukes i heimen, så der har jeg satt opp en liten prøvebestilling. Og de har fått blåbærekstrakt og hudpleieprodukter. Det må jo bare prøves. Jeg skal nok se på prisen på blåbærene før jeg importerer dem fra statene... eller lageret til EU ligger i UK, men allikevel. Butikker og helsekoster her i landet bugner av blåbærekstrakter, så det blir et prisspørsmål.

Nå må jeg hive meg i klærne - jeg skal på jobb.

Ha en fin dag!!

(Se på klokken; grei tid å dra på jobb, ikke sant? ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skrivende stund sitter Yme og jeg i hans nye leilighet og venter på kjøleskap. Om to timer må vi/jeg dra for å hente kjæresten på flyplassen.

Mobilt brebånd fra NetCom er bra i slike tilfelle som dette ;), og jeg tok med meg vannkoker, tre skjeer kaffe i presskanna mi og en kopp, så nå kan vi bare sitte her. Jeg har det jeg trenger for en stund.

Jeg håper kjøleskapet kommer kjapt, sånn at Yme kan bli med når jeg kjører til flyplassen, det er kjedelig å kjøre alene, og så får vi dra hjem til meg, slik at han får hentet det han trenger samt litt mat så de har til i morgen, og så har ihvert fall de nok å ta seg til i kveld, med å få alt på plass. Yme og jeg har bare satt opp sofaen og sofabordet så vi har noe å sitte på, resten vil hun nok være med på når hun kommer. :)

Det er en veldig koselig leilighet dette her, og jeg skulle ikke hatt noe i mot å flytte i maken. Det er et soverom mindre enn jeg har, og jeg liker tanken på å ha to gjesterom, men... vi får se hva tiden bringer ;) Jeg blir sikkert der jeg er. Jeg føler i det siste - de siste årene får jeg vel si, at jeg liksom ikke slår rot noe sted. Jeg stortrivdes i leiligheten i blokka også, men det kostet meg ikke en drue å flytte derfra. Nå kjenner jeg at det heller ikke ville kostet meg en drue å flytte fra huset jeg bor i, og f.eks. til en leilighet som denne.

Ellers er selve drømmen å vinne en god slump penger i Lotto sånn at jeg kan kjøpe meg et lite, nedlagt småbruk. Jeg liker hus med gammel stil som er totalrenovert ute og inne, og jeg kunne godt tenkt meg å ikke ha en nabo på kilometers avstand...ikke fordi naboene sjenerer meg, eller jeg har noen planer om å bli veldig utagerende og bråkete, men... bare bo på en liten tue for meg sjæl :jepp:, det kunne jeg likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

0,55 hele veien til Rygge :)

Nå er de installert i leiligheten, Yme og kjæresten og to pusekatter. Yme fikk med seg egen dyne og pute herfra, pluss et sett ekstra, en pose mat og et brett egg. Han tok ellers bare med seg akkurat det han trenger frem til i morgen, så jeg ser ham vel etter jobb imorgen tenker jeg. Han bør jo ha med seg klærne sine, den stasjonære dataen, proteinbøttene sine osv..

Nå er det S&S på tv, og jeg spiller et artig og vanedannende spill samtidig, og så er det sengetid rett etterpå. Rydde kan jeg gjøre en annen dag - det ser ikke ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke det ene så er det det andre. Nå er Yme installert i ny heim og så begynner Liten å snakke om å komme hjem igjen. Jeg krysser fingre for at hun og samboeren greier å snakke seg ut av krangelen sin. Mye av kranglingen deres skyldes hennes korte lunte, det sier hun selv. Nå har det blitt litt på toppen, men strengt tatt ikke noe som burde ødelegge forholdet mellom dem to.

Jeg skal tenke på dem og sende dem gode vibber og håpe at dette løser seg. De er jo faktisk innmari glad i hverandre, og man kan ikke bare løpe hver sin vei så snart ting blir litt vanskelig. Har man tatt det "voksne" skrittet og flytte sammen, så bør man prøve å være voksen nok til å prøve og få det til å funke også. Tenke litt mer på samlivet fremfor sine egne særinteresser. Sant ja?

Jeg har vært ute en tur med Yme og svigerdatter i dag, de trengte litt småtteri til heimen, og så ble de med hit etterpå, laget middag, koblet fra hverandre flatskjermen som stod på Ymes rom, og så kjørte jeg dem hjem igjen.

Nå sover Mooofisen, pusene sover også, og det er stille og rolig her.

Ikke stort mer å melde herfra, så jeg snur meg mot tv. Hej så lenge :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går satt Gamlemor og jeg ute i sola og koste oss. Skikkelig vårvær, var det.

I dag måtte jeg måke opp postkassesnarveien hennes igjen.

I morgen er det fredag igjen. Deiiilig!! Yme og svigerdatter ønsker en sverigetur, så da blir det vel det. Kanskje jeg får med Liten også. Hvis hun fremdeles ønsker en time out da. Kan jo hende ting roer seg innen den tid. Jeg fikk henne i hvert fall i litt bedre humør tidligere i dag.

Lille Kompis vil ut i snøen hele tiden. Ut og snu ansiktet opp mot snøen som daler ned, løpe som en gal frem og tilbake i snøhaugene på terassen, boffe på de som går forbi eller er ute og måker, og så skal han inn. Og så får han øye på ute gjennom vinduet, og da skal han ut. Nå skal han legge seg om en halvtimes tid. Han er litt masete, men nå har jeg lært at dette er terrierens vesen; man sitter ikke i ro lenge av gangen. Man er i bevegelse. Tasse tasse tasse, frem og tilbake, løpe etter katter, hoppe opp på stolrygger for å se ut, bli jaget ned, ta en runde, opp igjen... omatt og omattat... han er som en aktiv treåring, og det er en lise å putte ham i seng for natten. Dette skjer rundt kl 21 +/-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag igjen, gitt :)

Arbeidsdagen min i dag har bestått i å lage lunsj til de to, det gjør jeg hver dag når jeg kommer. Deretter har jeg vært på Plantasjen og kjøpt et par sekker ved. Jo, og vasket opp etter lunsjen da.

Jeg sliter meg ikke ut akkurat. Vi snakker forresten ganske mye sammen, både gamlemor og jeg og sjefen og jeg. Han er en allviter, jeg kan spørre ham om hva som helst og han kan svare, og hun er et humoristisk oppkomme som jeg ler masse sammen med. Dama er bare helt rå. Han har også mye humor, men på et mye tørrere plan. Jeg har garantert en av verdens beste jobber :)

Til middag i dag har jeg hatt laksefilet som jeg kjøpte hos Kiwi. Hver fredag har de jo et sånt "God helg" tilbud, og i dag var det marinert laks. Jeg kokte risotto til, med løk, parmesan, litt kyllingstokk og hvitløk, samt laksekrydder, og så bråvarmet jeg litt broccoli, sukkererter, aspargestopper og paprika. Det blir verken kokt eller stekt, bare varmt. Grønnsaker skal ikke slurpes, de skal tygges og de skal smake det de er ment å smake. Sånn er det.

Ellers har Yme, svigerdatter og jeg vært i Sverige så Yme fikk brukt litt av lønna si på å fylle fryseren, så nå har de mat til over påske tror jeg.

Jeg kjøpte meg tre dvd-filmer for kr 99, og det var Marie Antoinette, Elisabeth og The Libertine. Nå må jeg bare ha meg ny spiller, så blir det bra.

Ellers har jeg vært på apoteket i dag, og kjøpt mer enn jeg har råd til, men det var supert tilbud på Eurecin dag-, natt- og øyenkrem med Hyalurcinsyre... eller hva det nå het, og jeg mener at jeg faktisk har lest et sted at dette middelet er det eneste som faktisk beviselig virker på og mot rynker. Nå er jeg ikke innmari rynkete, men jeg vil ikke bli det heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eucerin, altså. Hvilken apotekkjede?

God helg, Mysan, kose seg massemasse! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eucerin, altså. Hvilken apotekkjede?

God helg, Mysan, kose seg massemasse! :kose:

Hvilken kjede, ja. Godt spørsmål. Lurer på om det er Apotek1.

Koker du parmesan??? :klø:

Eller misforsto jeg noe oppi innlegget der? Og hva er kyllingstokk?

Nei, jeg koker den egentlig ikke, den skal røres inn i risottoen helt på slutten. Det er mulig den faktisk kokte med en stund nå sist, det tror jeg, men det er nok ikke meningen.

Kyllingstokk... fond heter det vel egentlig på norsk, tror jeg. Lurer på om stock er det engelske ordet jeg. Blir litt som buljong da, bare at det er flytende og på flaske, og smaker ikke buljong liksom. Det er kraft.

Idag var det Findus som var kokken i huset. Han laget thaikylling til meg. Det tok ti minutter i microen og smakte absolutt helt ok. Jeg var sulten så det var faktisk veldig godt.

Jeg har vært ute og ruslet en halvannen time nå ikveld. Tatt med Kompis på nye områder. Må jo variere litt når vi ikke får lov å gå lysløypa. Jeg satte på ham bilsælen istedet for halsbånd, og det funket veldig greit. Han dro faktisk mye mindre enn han gjør med halsbånd, så jeg får vel kjøpe gåsæle til ham da. Bilsæla har nemlig et par lange reimer som henger og slenger, og jeg tør ikke klippe dem av i tilfelle hele festereima rakner da. Nå sitter/ligger han pent og trygt i baksetet når vi er ute og kjører bil, istedet for å ligge innestengt i et trangt bur bak. Bilbur skal jo helst ikke være for stort, for det skal ikke være stort område og bli slengt rundt på ved eventuell kræsj. Så jeg tror han er tryggere nå. Det er altså sæle som spennes rundt kroppen hans, og så har den en løkke bak hvor jeg trekker setebeltet igjennom, og der sitter han.

Nå har han lagt seg, han er jo sliten og liten, og nå skal jeg ha meg litt kveldsmat og så skal jeg sitte her og være lat foran tv'n.

Kjøpte noe nytt fra Stabburet i dag. Hakket laks med sitronpepper, i små porsjonsbegere, sånn til å ha på brødskiva. Det var innmari godt! Kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kost oss med steinbit og kamskjell, vi, og en god Mersault. Jeg har nemlig snart bursdag, og jeg nekter å feire dagen sånn ordentlig, men en god middag er ikke å forakte. Til vanlig pleier vi da å gå ut på en av byens bedre restauranter, men jeg har knappast vært hjemme i det siste, så deilig å kose seg hjemme i stedet. :)

God lørdagskveld! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med snart bursdag, Wadjet :klem:

Steinbit og kamskjell høres ikke uspiselig ut. Jeg har gitt opp å tilberede steinbit selv, etter et par mislykkede forsøk i årenes løp, men ute på restaurant synes jeg det er veldig godt. Kanskje jeg skal skaffe meg en kokk?

Vært ute på lang tråkke- og snusetur med Kompis i dag også, og han måtte rett i dusjen da vi kom hjem. Det er dritten med vår og høst, nemlig - han blir så utrolig møkkete. Og våt.

Da vi kom hjem igjen, ble jeg så trøtt at jeg sovnet på sofaen og han sov ved føttene mine. Jeg aner ikke hvor lenge jeg sov, men det var nok en stund, selv om jeg var lur nok til ikke å legge meg godt ned og ikke dro på meg noe pledd. Da våkner man jo litt lettere fordi det blir ubehagelig og kaldt etter en stund. Men deilig var det. :Nikke:

Jeg hadde egentlig veldige planer om å rydde og sånt i dag, men det har bortfalt. Det kommer en dag i morgen også nemlig.

Nå prøver jeg å pløye ukens aviser, har kommet gjennom to, og har noen igjen som bare ligger her. Tar dem litt utover. Gamle nyheter blir som nye, det er jo ikke bare blodferske ting som kan være av interesse i avisene.

Nå er det aviser, tv og håret rett opp som gjelder, så ha en fin kveld der ute i det lange og vide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte steinbitfilet, som ble saltet og pepret og fikk på seg litt sitronsaft før den ble lagt i ildfast form. 12 minutter på 180 grader - perfekt. :)

Jeg har forresten begynt å ta sol igjen. Ikke så bra når man ikke vil bli rynkete, I know, men jeg er møkklei av å ha samme farge som skummet melk. Og selvbruningskrem og slikt syns jeg ikke noe om, da det smitter av på lyst tøy.

Fin kveld, mysan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er en ulempe med dyr og vår, at de drar inn så mye møkk. AnneKatt har laget sølestriper både her og der, for halen og magen hennes har en tendens til å bli veldi våte når hun er ute. Mistenker at hun tror hun er storjeger.

Min erfaring er barn har det med å flytte ut - og inn eller delvis inn. Håper det løser seg for Liten, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wadjet, hva med å friske opp ansiktet med litt rouge bare? Antakelig er du ikke så hvit som du tror, og når du er førti og ser ut som seksti er det for sent ;)

AnneKatt er antakelig storjeger, Bettie - katter er jo verdens mest formidable jegere, sånn er det bara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storjeger - jo i utgangspunktet, men hun er en smule klønete. Bommer når hun hopper og løper inn i dører. Hun har blitt bedre, men klønete er hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten, synes jeg ser henne :ler:

Lindorff har begjært tvangssalg av bilen min, på grunn av et krav fra Nettkatalogen som jeg på ingen måte er enig i, og som jeg har kranglet med dem om i flere år nå.

At jeg uten bil ikke kan jobbe i den jobben jeg har nå, og at min arbeidsleder dermed mister sin assistent, driter de i. Jeg har gjort dem oppmerksom på det. Er det mulig at dette er lovlig? Hvorfor skal man behandles som en kriminell og straffes for å være lavtlønnet, enslig forsørger og at man sliter med depresjoner pga ymse hendelser?

Jeg synes faktisk det er helt vanvittig å se hvordan nye inkassoselskaper spretter opp som paddehatter hele tiden. Hvordan kan man med loven i hånd tjene grovt på andres nød? Dette forstår ikke jeg.

Folks dårlige betalingsevne er faktisk big business for flere og flere.

Jeg blir ikke noe mindre deppa av dette, og ikke får jeg noe bedre økonomi heller av å ikke ha noen jobb lenger.

Jeg kapitulerte og foreslo en hurtig nedbetaling, som ville gått kraftig utover andre ting så lenge det stod på, med forklaring om jobbsituasjonen osv, men nei da - det kunne de ikke være behjelpelige med.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...