Gå til innhold

Forandring fryder...

mysan

Anbefalte innlegg

Bil må til. Har du fått noe oppgjør for den som ble solgt enda? Og håper du finner noe som du kan ha råd til når skattepenger og evt. salgsinntekter kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke hørt noe om hvorvidt det er igjen noe etter bilen de solgte, så jeg får vel ta skatte- og feriepenger å kjøpe en temmelig rimelig bil, og så får jeg la være å dra på ferie... Eller, ikke for det, mat må man uansett ha, og om jeg spiser nordpå eller om jeg spiser her blir jo ett fett. Det blir litt driftsutgifter å komme seg oppover, men hvis jeg får meg en liten bensinsnill bil, så går jo det sikkert bra.

Det er faktisk en del biler på finn, som ikke koster skjorta UTEN å ha 300' km bak seg, så jeg tror kanskje det er kjøpers marked i dag. Jeg ser også biler ála den jeg mistet, og de koster ikke all verden de heller, så bilen min har nok sunket ganske kraftig i verdi på det året jeg har hatt den. Mest på grunn av kilometeren, jeg har jo kjørt veldig mye etter at vi flyttet hit. Det er også en bakdel ved å bo på landet.

Jeg vurderer å se om jeg kan komme meg innover til folkeskikken igjen.

Jeg fant et hus innover mot Oslogrensa hvor det så ut som om det var jeg som bor der. Mine stoler og mitt bord ute på terrassen og min trekattepus i vinduet. Jeg får forte meg å skrive boka, så jeg kan kjøpe det :jepp:

Ellers har jeg noen deppige dager for tiden. Vanskelig å holde hode oppe faktisk, og tårene kommer for ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg noen deppige dager for tiden. Vanskelig å holde hode oppe faktisk, og tårene kommer for ingen ting.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med mofisen og gikk en laaang tur. Nå er han sliten, men må flge på alt som skjer allikevel.

Han var veldig flink, og gikk ganske så fint hele veien faktisk, men han takler ikke å møte hunder. Jeg tok ham i sæla og bar ham forbi mens han vrei seg som en orm for å komme løs og ta knekken på den frekke Basenjien som våget å befinne seg på fortauet der han skulle gå.. Maken til pudding.

Da vi kom inn i veien vår, slapp naboen sine tre ut også, og da ble det rabalder igjen. Den ene der, hannhunden, har vært agressiv siden første gang vi møtte ham, så jeg tildeler ham delskyld i Kompis sin agressivitet overfor andre hunder. Og som så mange andre forholdsvis små hunder, så blir heller ikke denne irettesatt av eieren sin når han gneldrer og gjør utfall mot andre. Det er utelukkende småhunder som har vært agressive mot Kompis gjennom valpetiden hans, og de har uten unntak ikke blitt irettesatt eller forsøkt avledet.

Når jeg slipper ham ut på terrassen og jeg hører at han begynner å gneldre og bjeffe på hunder som går forbi, så tar jeg ham inn igjen. Han får ikke lov - så enkelt er det faktisk. Hva er det med folk? Og jeg lurer på hvordan jeg skal klare å få av ham den agressiviteten, hvis han på en måte blir boikottet av andre hundeeiere med små , agressive gneldremopper? :sint:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små hunder kan være irriterende, men det er jo eierne som har gjort dem sånn. En liten hund er jo en hund, og trenger like mye grenser og opplæring som en stor hund. Men det glemmer ofte hundeeiere til små hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My point exactly, Bettie :Nikke:

Små hunder er lette å håndtere vettu, så da synes de vel ikke det er så nøye. Jeg for min del vil veldig gjerne at min vakre vofs ikke skal bli årsaken til at nye små vofser ender opp som agressive voksne vofser. Og jeg er ikke et hundemenneske en gang - jeg er en katteperson.

Han er verdens rareste, han her hos meg. Nå måtte jeg nettopp snakke til ham med dyp røst, han prøver nemlig stadig å gå opp på bordet for å se og lukte på det som ligger der, og han gidder ofte ikke høre før jeg reiser meg. Da skjønner han at det er alvor. Akkurat som små barn. Nå prøvde jeg meg med å løfte litt på overleppa, vise litt tann. Da han så han rart på meg, og så bestemte han seg for at jeg trengte en kos, så da ble jeg overfalt og rundslikket.

Det hender at han plutselig bestemmer seg for at en eller annen trenger en kos. Han kan sitte eller ligge hvor som helst, og så sitter han bare og titter på personen en liten stund, og så BUMS får du ham i fanget for en megakos. Og når han synes du har fått nok kos, så går han igjen. Jeg lurer veldig på hva han tenker noen ganger, for at han tenker er det ingen tvil om. :ler:

Caesar Milan ville sikkert fortalt meg at jeg ikke skal la han hoppe opp og knusekose verken meg eller andre, men... han er jo så søt, det er ikke bare-bare å dressere ham.

Akkurat som med barna, så ønsker jeg stadig at jeg kunne spole tilbake til tidlig barndom, og startet på nytt, for da ville det blitt helt andre boller. Det er urettferdig at ungene kommer først, og erfaringen etterpå. Man burde få implantert en chip med erfaring før man fikk lov å få barn. :jepp:

Og det samme med hunder. Hadde jeg skaffet meg en valp nr 2 nå, så ville den blitt oppdratt fra dag 1. Ikke opp i møblene, gå pent, ikke tigge osv osv...

Men jeg skal ikke skaffe meg en valp nr. 2.

Vårrengjøringen min går sånn sakte men sikkert fremover. For et par dager siden fikk jeg ryddet skikkelig under trappa opp til 2. etasje, der hvor buret til vovven står. Der stod det også to digre kartonger med gamle LP'er, en gammel, liten tv, 3 oljefylte ovner, 2 pc-tårn, en subwoofer og en senterhøytaler...

Det eneste jeg har tatt vekk er LP'ene, men jeg har fått stablet det andre litt mer hensiktsmessig og plassbesparende, støvsuget og vasket - vi vet jo alle hvor utrolig støvete og fælt det blir under en åpen trapp. Og da jeg holdt på der, kjente jeg hvor utrolig hund det luktet rundt buret også, så jeg fikk luftet madrassen hans og vasket trekket. Trekket fikk både forvask og hovedvask, samt en ekstra skylling, så nå lukter det sol og blomster. :Nikke:

Hund lukter ikke sol og blomster, så han bør få en skikkelig dusj snart, men jeg må få kjøpt en ordentlig hundesjampo til ham.

Det lukter ikke veldig hund av ham, sånn som mange hunder gjør, men allikevel. Jeg vil ikke at det skal lukte noe av ham i det hele tatt, og han skal ikke være det minste seig å ta på heller. I det været og føret som er ute nå, blir han møkkete.

Nå får jeg bla fort igjennom forumet, og så får jeg komme i gang med skrivinga. Hej så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag jeg vært litt småflink. Jeg har støvsugd (igjen) og vasket stuegulvet, og jeg har vasket vasken og speilet på badet. Om litt skal jeg ta gulvet på badet i entreen også, men jeg synes det er så grusomt kjedelig, så jeg må utsette det litt.

Ellers har jeg vært på terrassen og spadd vekk flere lag av hundebæsj som har tint frem og jeg har hakket bort is og spadd vekk snø, og kastet over masse varmt grønnsåpevann. Tiner litt mer og skyller bort møkkrester fra bordene.

Skal nok ta et par sånne runder daglig i noen dager fremover, så blir det til slutt bra. Det knekker ryggen min, så jeg klarer ikke så mye om gangen.

Jeg skal også ta kjøkkenbenken og skapdørene skikkelig i dag - jeg fatter ikke at det blir så rotete og møkkete på kjøkkenet hele tiden, og det er kjedelig arbeide.

Og så må jeg skifte på senga og støvsuge og vaske litt der inne - det er så mye kattehår i senga mi nå, at jeg skjønner hvorfor jeg alltid blir snufsete og klør i øynene på kvelden. Jeg sover jo i pels. Akkurat nå ligger Pusemor der inne og sover, så jeg får snart hive ut henne, og så må soverommet bli off limit for husets firbente. Jeg hater all den pelsen i sengetøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pels er ikke ok i senga, nei. AnneKatt prøver seg jo stadig, enda hun vet at hun ikke får lov til å gå inn på soverommet.

Klart hunder tenker. Det har jeg sett mange ganger.

Rydding og vasking - det er evighetsarbeid, det. Vi er jo stort sett to mennesker og en katt her hjemme, men det blir støv, sand og rot uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støv og rot er én ting, men er blir det så møkkete. Skikkelig møkkete. Jeg ser det på undersiden av sokkene mine. Støv, hår og bøss. Må man vaske gulvet hver dag eller? Herremin, jeg har da andre ting jeg synes er atskillig morsommere enn å vaske gulv... :frustrert:

LottoHilde var snill mot meg i helgen - jeg har ikke sjekket før nå, men hun har gitt meg kr. 50,- faktisk :Nikke:

De er investert i ny kupong, og nå henger den også på mitt vision board.

Det huset jeg så på finn, som jeg godt kan tenke meg, er bygget i 1860! Jeg trodde det var helt nytt, for det ser sånn ut på stilen. Men det er lekkert, og jeg har jo alltid egentlig ønsket meg et gammelt, totalrenovert hus.

Nå står det imidlertid i salgsoppgaven at det må påregnes støy der, fra E18, og at ny trase som er planlagt antakelig kommer til å berøre tomten, så jeg vet ikke helt... Jeg burde nok se om jeg finner noe annet i samme område.

Jeg så forresten at huset tidligere het "Skremma".. nå heter det Solgløtt. Mon tro om det er spøkerier der :redd:

Nu skal jeg straks ta med meg moofisen ut på en tur til sivilisasjonen - sentrum - så han slipper å kjede seg og være så tråkkete. Når jeg kommer tilbake skal jeg vaske og rydde tv-stua/treningsområdet oppe, vaske meg ned trappen og ta entreen og badegulvet. Så skal jeg skifte sokker og se hvordan det blir :jepp:

Ha en alldeles strålende dag, her hos meg er det nydelig vårvær i dag. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen tur på ham. Vi hadde ikke før kommet ut på veien, så tok han helt av fordi naboens hund var i hagen.

Jeg prøvde å få ham til å roe seg, dro ham til meg osv., det holdt i to sekunder ca tre ganger. Da tok jeg tullingen med meg inn igjen. Dett var dett. Dette skal jeg prøve hver gang han gjør sånn, så får jeg se om han skjønner tegninga etter hvert.

At jeg bare drar ham med meg forbi hagen deres, skjønner han jo ikke eller lærer noe av så...

Jeg er drit svimmel i dag. Jeg sitter i sofaen og er svimmel. Ubehagelig.

Atter en gang har jeg bedrevet nedtrapping av cipralex også, en halv tablett annen hver dag, men det blir bare tårer og depresjoner, null energi og livslyst, så jeg begynner å lure på om jeg skal kunne kutte dem ut noen gang i det hele tatt... I dag har jeg tatt en hel igjen.

Ellers har jeg lastet ned masse bilder som jeg kan bearbeide og bruke i PSP-programmet mitt. Lage påskekort :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppdaget at man kan leie og streame filmer på CDon.com.

Jeg fikk det som en slags premie i en spørreundersøkelse, så ikveld skal jeg se hvordan det funker i forhold til hastighet og kvalitet.

Funker det greit, så tar de faktisk bare kr 39 for en film, og da har du den i 24 timer. De sperrer den vel etter det da, tenker jeg.

Veldig enkel og grei måte å leie filmer på i såfall, og ikke noe pes med å huske og levere igjen innen fristen.

Jeg skal prøve å se... ett eller annet med Christina, Barcelona.. og kvinnenavn til som jeg ikke husker i farten. Jepp.

Nå har jeg Yme på besøk, han kom innom etter jobb, og skal låne med seg litt verktøy, en dataledning og få med seg en pose til med klær, hvis han har armer nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter seg at man skal tenke positivt, så ville positive ting skje, men herregud, hvordan skal man klare det når livet hele tiden sparker deg i ansiktet?

Det tar aldri slutt. Er det ikke mine personlige problemer, så er det ungene. Nå er det Liten som sliter som en gal igjen, og jeg blir også gal.

Hun glemmer å ta medisiner, så går hun tom for medisiner, og stadig vekk går hodet hennes helt bonkers på henne, og så raser alt... og jeg faller dypere og dypere ned i kjelleren, og snart føler jeg at jeg har lyst til å gå og legge meg under dyna, gi beskjed til verden om at noen andre får overta, for nå makter ikke jeg mer. Putt meg i en sykeseng, selg huset mitt, betal regningene mine, kom med mat så jeg ikke sulter ihjel, for nå orker ikke jeg livets utfordringer lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har ikke vært registrert her før. Har riktignok lusket litt i kulissene en stund...

Ville egentlig bare legge igjen et spor til deg. Kan ikke skjønne at ett menneske skal få så mye motgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en gang, kanskje jeg var atten eller nitten, og jeg husker at jeg sa til min venninne: Jeg skjønner ikke, det er så mange som har hatt så mye motgang. Selv har jeg liksom hatt det så enkelt hele livet, det må jo bli min tur en gang også... Det skulle jeg nok aldri sagt. Jeg fikk i bøtter og spann gitt...

Nå har jeg sagt fra at det er nok, men jeg tror de har lagt på røret, for de hører meg ikke. Hvem nå enn 'de' er.

Nå får jeg forhåpentligvis Liten hjem i løpet av en times tid eller noe sånt. Snakket nettopp med samboeren hennes, og hun har slått seg helt vrang. Jeg ba ham dra innom apoteket og hente medisinene hennes som ligger der, så jeg håper de rekker det. Apotek på storsenter er heldigvis lenge oppe og medisinene ligger klare å vente på henne.

Når hun kommer hit håper jeg hun går rett til sengs, for jeg vet ikke helt om jeg har hode og mental helse til å forholde meg til henne i dag.

Herremin for et styr det er med den ungen, og jeg synes så synd på kjæresten hennes. Det er ikke meningen at en guttunge på tjueen skal ha så mye pes i livet sitt....

Han er ikke så fantastisk som jeg har trodd, men han er søren meg utrolig allikevel. Han skal ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må du være så snill å høre på onkel doktor (eller fru lege, alt ettersom) og ikke slutte på den Cipralexen før lege sier det er OK :fy_fy: . Og Liten må også skjønne at hun må ta medisinene sine. Det er jo en grunn til at hun har fått dem.

*som mor, så datter i det henseendet :klø: *

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har visst rett i det der, og når jeg tenker meg om så sa jo legen sist jeg snakket med henne og fortalte at nedtrapping funket dårlig, at jeg skulle fortsette litt til. Jeg hadde glemt det vettu, men nå er jeg oppe i normale doser igjen. En hel pille hver morgen.

Svigersønn har vært på apotek og hentet Litens medisin, og jeg snakket med dem begge nå. Hun var temmelig nedsnødd, hadde visst klart å få i seg piller som hun har kjøpt i dag, men som han tok fra henne, men glemte å gjemme vekk før han snudde ryggen til. Jeg ba ham gi henne de to hun skulle ha pluss cipralex, bre over henne et pledd og bare la henne sove, og så sette seg med bena på bordet og trekke pusten selv også.

Han skulle gjøre det. Han sa at det at hun sliter ikke er det som sliter mest på ham, men det at hun juger. Og det er jeg enig i, for man bruker så mye energi på å få henne til og begripe at man vet at hun juger og hun blånekter... det er sliiiiitsomt.

I morgen får hun en dag full av anger og dårlig samvittighet igjen, men nå har hun i hvert fall medisiner da, så kanskje hun i løpet av noen dager klarer å håndtere livet sitt igjen. Det er ikke morsomt å se barnet sitt streve sånn med livet.

Så, over til noe helt annet. Brent pusekatthale lukter dritt!!

Jeg har levende lys på bordet, pus er en nysgjerrig og tidvis masete katt så han er mye på bordet for tiden. I dag tok halen fyr. Nå er jo hår sånn at det slutter å brenne så fort man fjerner kilden, så det slukket jo med en gang han ble klar over at halen var noget i overkant varm, men herremin som det stinker!!

Lurer på om jeg bare skal gå å legge meg, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, over til noe helt annet. Brent pusekatthale lukter dritt!!

Jeg har levende lys på bordet, pus er en nysgjerrig og tidvis masete katt så han er mye på bordet for tiden. I dag tok halen fyr. Nå er jo hår sånn at det slutter å brenne så fort man fjerner kilden, så det slukket jo med en gang han ble klar over at halen var noget i overkant varm, men herremin som det stinker!!

Lurer på om jeg bare skal gå å legge meg, jeg...

:hoho: OK, du trenger ikke fortelle meg at jeg er ond. Og det er synd i stakkars pus, men.....jeg bare så for meg situasjon med überforbauset pus da han merket "varm hale" syndrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke vært på bordet siden, for å si det sånn. Men han har ikke verdens lengste hukommelse heller, så det endrer seg sikkert. :fnise:

Jeg sover så lenge om dagen, og det irriterer meg faktisk. Men jeg klarer altså ikke å komme meg ut av dyna når klokka ringer, og jeg stiller den inn på rimelig tid i forhold til når jeg legger meg, så...

I dag var kl 12.00 da jeg våknet. Da hadde klokken ringt for to timer siden. Ikke at jeg har det travelt eller har noen spesiell grunn til å stå opp tidlig, men jeg hater at det er kveld før jeg rekker å spise frokost.

Liten og kjæresten skulle kanskje ta en tur i dag. Det kommer vel an på formen til Liten antar jeg, og om de har klart å skaffe bil. Bilen hans har ødelagt clutch og reparasjonen koster mer enn bilen, så han er på utkikk etter ny bil istedet, og det er jo gjerne ikke gjort på fem minutter. Med mindre man er meg, og det er han jo ikke.

--

Nå ringte mamman min :) De tar seg kanskje en tur i påsken, de har jo ikke vært her på et år eller noe sånt. Hun liker ikke å kjøre utover her i vintermørket, mamman min, og det skjønner jeg egentlig godt. Man skal kjøre her noen ganger og forholdsvis ofte før det er helt greit. Kronglete veier og ikke noe veilys, tidvise tåkeflekker som gjør at man ikke ser en dritt, masse dyr som spretter ut i veien og i det hele tatt. For ikke å snakke om alle tjueåringene i store, gamle Volvo 740'er som kjører som gale og tror de er verdensmestere og veieiere. Det går ganske ofte galt også, akkurat det der. Og de lærer ingen ting. Egentlig burde de ikke hatt lappen før de er 30, og kun hvis de da allerede er etablerte familiefedre med utpreget ansvarsfølelse.

Det kjennes godt å ha trappet opp på Cipralexen igjen. I dag skal jeg ta en skikkelig omgang i heimen før det gror helt ned, og jeg gleder meg faktisk, istedet for at det føles som et nødvendig onde. :Nikke: Ikke verst, hva?

Morgenkaffen er unnasvelget, så jeg skrider til verks! :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...