Gå til innhold

Er det greit å skifte bleie på kafé?

Meaty

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg i grunnen ikke så veldig snedig, men jeg har svart på hvordan jeg hadde reagert på den situasjonen ts opplevde. Det er da noe helt annet enn om jeg ville gjort tilsvarende selv.

Jeg skjønner ikke hvorfor dere må poengtere at dere ikke ville gjort det selv, når dere synes det er så uproblematisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chrizzy
Jeg skjønner ikke hvorfor dere må poengtere at dere ikke ville gjort det selv, når dere synes det er så uproblematisk?

Ja, jeg ville ikke gjort det selv om jeg ikke måtte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som det siste jeg skal si i denne noe håpløse debatten, til dere som sier "vent til du får barn selv." Vent til barna deres blir større og allmenn høflighet er på plass i hodene deres igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg poengterte det for å foregripe spørsmål om det. Diskusjonen var allerede så ute på viddene om damer som satt under bordet og skiftet bind at det ikke var vits i å legge opp til enda flere avsporinger.

Greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som det siste jeg skal si i denne noe håpløse debatten, til dere som sier "vent til du får barn selv." Vent til barna deres blir større og allmenn høflighet er på plass i hodene deres igjen.
Og der fikk vi den gitt.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig lite hensynsfullt og ganske vulgært å skifte bleie inne på kafe, det virker som enkelte miste helt gangsynet idet de får barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næsj, helt ok, men husk som sagt å dra han med deg under bordet før bleieskiftet.

Du viser en rørende omsorg for din gamle far. :klemmer:

:fnise:

Endret av -Alvildebrud-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt sjokkert over noen folk her inne. Ikke nok med at dere forsvarer noe som er direkte ekkelt for mange i dagens samfunn, men dere "klikker" dere sammen med off topic, og gjør narr av andre fordi de ikke har barn, og derfor ikke "skjønner"? Jorden kaller. Det finnes noe som heter å ta hensyn. Skal det være slik at de få som synes det er greit med bleier kan bli igjen i cafeen, mens resten må rømme, fordi de ikke greier å presse ned maten?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt sjokkert over noen folk her inne. Ikke nok med at dere forsvarer noe som er direkte ekkelt for mange i dagens samfunn, men dere "klikker" dere sammen med off topic, og gjør narr av andre fordi de ikke har barn, og derfor ikke "skjønner"? Jorden kaller. Det finnes noe som heter å ta hensyn. Skal det være slik at de få som synes det er greit med bleier kan bli igjen i cafeen, mens resten må rømme, fordi de ikke greier å presse ned maten?

Jeg for min del blir mest oppgitt over folk her som vrenger og vrir på topic, og tillegger andre utsagn de aldri har hatt. ;)

Ja, ja...sånn går no dagan. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Geir_*
Det er utrolig lite hensynsfullt og ganske vulgært å skifte bleie inne på kafe, det virker som enkelte miste helt gangsynet idet de får barn...

Jeg forstår egentlig ikke dette. Hva er den prinsipielle forskjellen på å skifte bleie på en cafe og det å skifte bleie hjemme? Går du ikke på besøk til noen som har småbarn? Tenk hvor mange bleier det ligger i søpla der? Tro hvor den lille babyen kanskje har vært borti møblene med den lille rumpa si, der du skal sitte kanskje, fysj og fy! Måtte Gud forby at de i tillegg ba deg på kaffe og kake. Hva gjør du da? Blir det et 3 grads hygieneforhør først? Hvor sikker kan du være på at de har vasket hendene sine etter bleieskift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så egosentrisk å skifte på den lille poden som nettopp har bæsja seg full i bleia og som trolig ikke synes det er kult å ligge med våt og varm gullbæsj oppover ryggen? Og som mamma da ty til den (tilsynelatende) beste løsningen i en ganske stressende situasjon - er det virkelig egoistisk? å skifte bleie i bagen på vognen mens ingen egentlig ser eller bryr seg der og da?

Hvorfor ikke gå bort til personen neste gang og si ifra? klar tale liksom.

- Du, unnskyld meg, men jeg så det der forsøke på å hjelpe ditt nyfødte barn med en fersk bleie - Ehmm, du kunne ikke tenke deg å dra hjem for å skifte neste gang? Det luktet nemlig bakte boller lang vei!?

Det er ofte ikke stellerom tilgjengelige, og jeg legger aldri aldri barnet på gulvet på do for å skifte på det. Snakk med statsministeren om dere vil ha dere frabedt. Jeg kan enn så lenge ikke se at det er forbudt. Og nok av regler har vi da her til lands? Dette er vel neste på agendaen?

Ja ja, nå begynner jeg for alvor å bli trøtt! Herregud, jeg skal snart opp å skifte bleie. :hjerte:

Og jo... Jeg har faktisk blitt en sånn som ikke synes bæsjen hans er ekkel. Faktisk ingenting som kommer ut av den lille gutten er ekkelt. Må tro det er fler i dette land som føler som meg, og som derfor besitter litt sympati mens jeg febrilsk leter etter våtserviettene?

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskuteres det opprinnelige spørsmål fortsatt?

Vel, hvis så gjøres: Nei, nei og atter nei. Jeg ville aldri skifte bleie på baby på cafè. Selv ville jeg selvsagt synes det var praktisk og lettvint. Men, her er et stort MEN:

Når man er ute i det offentlige rom, og (derfor) forholder seg til andre mennesker; så tar man hensyn.

Ens egne lyster og preferanser må vike når man er på steder som cafè, kino, i svømmehallen etc. Det handler ikke bare om en selv men hvordan ukjente mennesker- som muligens sitter og spiser i dette tilfellet- oppfatter dette.

:filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er ikke greit å skifte bleie på kafé. Det er ikke lov å håndtere urin og avføring i lokaler hvor det serveres mat. Til og med små barn har tarmbakterier som kan være skadelige for andre - særlig folk som av en eller annen grunn har nedsatt immunforsvar.

Jeg er ganske sjokkert over i hvilken grad vettet ser ut til å ha sviktet totalt hos enkelte med små babyer.

Det kan godt hende at dere synes at den bittelille bleien bare er søt - men gullbæsjen inneholder også farlige bakterier.

Dessuten bør man respektere at andre faktisk synes det er ekkelt. Skitne bleier har ingenting på et spisested å gjøre.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår egentlig ikke dette. Hva er den prinsipielle forskjellen på å skifte bleie på en cafe og det å skifte bleie hjemme? Går du ikke på besøk til noen som har småbarn? Tenk hvor mange bleier det ligger i søpla der? Tro hvor den lille babyen kanskje har vært borti møblene med den lille rumpa si, der du skal sitte kanskje, fysj og fy! Måtte Gud forby at de i tillegg ba deg på kaffe og kake. Hva gjør du da? Blir det et 3 grads hygieneforhør først? Hvor sikker kan du være på at de har vasket hendene sine etter bleieskift.

Tydelig at du ikke forstår, Geir.

Kafe= offentlig, ikke fritt frem.

Hjemme= privat, fritt frem.

Det andre pisspreiket gidder jeg rett og slett ikke å svare på. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Langsyne
Jeg var på kafé midt på dagen i går, og et par bord bortenfor meg satt det to damer og hun ene hadde en baby som lå i vogn. Hun begynner å romstere nedi vogna og etter en stund kommer hun opp med en sammenrullet bleie. Litt mer romstering, ungen får på seg klær igjen, og så går hun til søppelkassen i nærheten og kaster bleia.

Jeg syntes det var litt guffent, men er dette vanlig? Jeg pleier ikke akkurat å gå på kafé på den tiden av døgnet men jeg lurer jo litt. Dette var forøvrig på et kjøpesenter som har egne rom der man kan stelle babyer.

Hva synes dere?

Vel, må man så må man. Er jo ikke like ille siden det var nedi vogna! Synes amming er greit offentlig, men jeg hadde nok fått litt sjokk om jeg satt på kafe og noen la ungen sin oppå bordet og fjærna bæsjbleia rett forran meg. På samme måte om noen tok veldig usjenert opp puppen osv. Det er i orden, men så lenge man ikke drar det for langt.. er ikke helt sikker på om jeg ville gjort det dog

Endret av Langsyne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så egosentrisk å skifte på den lille poden som nettopp har bæsja seg full i bleia og som trolig ikke synes det er kult å ligge med våt og varm gullbæsj oppover ryggen? Og som mamma da ty til den (tilsynelatende) beste løsningen i en ganske stressende situasjon - er det virkelig egoistisk? å skifte bleie i bagen på vognen mens ingen egentlig ser eller bryr seg der og da?

Hvorfor ikke gå bort til personen neste gang og si ifra? klar tale liksom.

- Du, unnskyld meg, men jeg så det der forsøke på å hjelpe ditt nyfødte barn med en fersk bleie - Ehmm, du kunne ikke tenke deg å dra hjem for å skifte neste gang? Det luktet nemlig bakte boller lang vei!?

Det er ofte ikke stellerom tilgjengelige, og jeg legger aldri aldri barnet på gulvet på do for å skifte på det. Snakk med statsministeren om dere vil ha dere frabedt. Jeg kan enn så lenge ikke se at det er forbudt. Og nok av regler har vi da her til lands? Dette er vel neste på agendaen?

Ja ja, nå begynner jeg for alvor å bli trøtt! Herregud, jeg skal snart opp å skifte bleie. :hjerte:

Og jo... Jeg har faktisk blitt en sånn som ikke synes bæsjen hans er ekkel. Faktisk ingenting som kommer ut av den lille gutten er ekkelt. Må tro det er fler i dette land som føler som meg, og som derfor besitter litt sympati mens jeg febrilsk leter etter våtserviettene?

1. Avføring inneholder tarmbakterier, aldeles uavhengig av om du synes den er ekkel eller ei. Dette har ingenting å gjøre i samme rom som det serveres mat - det burde være innlysende for alle.

2. Du har selv valgt å ta med barnet på en kafé der det ikke er stellerom - det skal ikke gå utover andre spisegjester.

Endret av mrs_bond
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Avføring inneholder tarmbakterier, aldeles uavhengig av om du synes den er ekkel eller ei. Dette har ingenting å gjøre i samme rom som det serveres mat - det burde være innlysende for alle.

Vennligst opplys meg:

Er det sånn at tarmbakterier fra ei bleie som legges i ei søppelkasse hopper rundt og legger seg på alt som er i nærheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Geir_*
Tydelig at du ikke forstår, Geir.

Kafe= offentlig, ikke fritt frem.

Hjemme= privat, fritt frem.

Det andre pisspreiket gidder jeg rett og slett ikke å svare på. :)

Offentlig plass: Ute i parken, i skogen, ved vannet, på fjellet og overalt når du ikke er hjemme.

Er det like galt på alle offentlige steder?

Tipper jeg finner en snunfornuftig Frøken Bibelstripp der også, som ser seg nytten i å skrive et innlegg i dette forumet. Om jeg skulle bestemme meg for å skifte bleie på sønnen min der istedenfor å ta de to kilometrene hjem til det private rom, nei makan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...