Gå til innhold

Er det greit å skifte bleie på kafé?


Meaty

Anbefalte innlegg

Så enig. Det er da grenser til hvor fornærma man skal bli!

Andre årsaker du nevnte: Jeg kjenner en som har født et barn med en voldelig mann. Barnet er veldig redd for evt alle ubehageligheter på dette tidspunktet og er svært følsom. Da driter jeg stort i hvor fornærma noen måtte bli!

Jeg må innrømme at jeg ikke helt tok denne sammenhengen. Barnet er redd fordi far er voldelig, og tør dermed ikke noe annet enn å bli skiftet på blant folk som spiser...??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chrizzy

Hør nå her. Jeg tror ikke at jeg sitter med noen fasit, jeg tror heller ikke at mitt syn er det eneste riktige. Men jeg tror folk ser veldig forskjellig på dette. Jeg tror også at dette er noe som mange, ja mange, mange fler en de som blir kalt for bleiemafiaen, synes at egentlig ikke er så ille.

Jeg vil påstå at et menneske som sitter og raper, nyser i hånda, fjerter, skifter bind under bordet, skifter bleier på bordet eller stolen, vil vekke mye mer avsky en en dame som diskret skifter bleie på en liten baby nedi en vogn.

Er det så utrolig horribelt, at jeg tror det? Har jeg virkelig gått glipp av så mye, er jeg så skakkjørt å ute på jordet at jeg bare ikke kan se at det er en forskjell? Må jeg virkelig innse at jeg ikke skjønner noenting og at jeg helst burde holde meg hjemme slik at jeg sparer folk for min ekle uforstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Jeg ville aldri i livet fjerte på en cafe, jeg ville aldri i livet skifte bind under bordet på en cafe og jeg ville aldri i livet skifte bæsje/tisse- bleie på bordet på en cafe og la bleien ligge der. Men muligens kunne jeg ha skiftet bleie på babyen min nedi vogna, av forskjellige grunner. Hvorfor er det en stor forskjell i mitt hode på å gjøre de første tingene jeg nevnte og det å skifte bleie nedi vogna?

Jeg skjønner kanskje ingen verdens ting? Dum i hodet kanskje?

Endret av Chrizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Er det galt å nyse i hånda også? Det er jo ikke alltid man har kontroll på det da, så det synes jeg faktisk er mindre ille enn å skifte en bleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 sider om bleieskift! :overrasket:

Jeg tror ikke jeg ville reagert så voldsomt på at en mor (eller en far ;) ) skiftet bleie på babyen sin oppi vogna selvom det var på kafe. Men hun kunne godt ha tatt bleia oppi en pose og tatt den med seg hjem, eller kasta den på toalettet.

Endret av Amadea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...........

Ja ja.

De aller aller fleste jeg kjenner (og det er maaange damer ;)) ville ikke en gang lagt merke til vognen der på kafeen. Det er nemlig noe spesielt med oss mødre.

Jeg ønsker ikke å bli tatt med i din vurdering av mødre, selvom jeg er en.

Er sterkt uenig med deg :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet man at ungen i TS sin historie hadde bæsja? :klø:

Ellers så synes jeg i utgangspunktet ikke det er greit, men det er stor forskjell på tissebleie og bæsjebleie...

Synes man bør bruke stellerom når det finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så synes jeg i utgangspunktet ikke det er greit, men det er stor forskjell på tissebleie og bæsjebleie...

Ingen av delene er greit på et spisested. Forøvrig ganske vilt at det blir 15 sider ut av dette (og det etter at det verste tøyset er redigert bort). Men av en eller annen grunn blir alltid avføringsrelaterte tråder populære på kg. Hva blir det neste. En "er det greit å ha sex mens man skifter bleie"-tråd? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller aller fleste jeg kjenner (og det er maaange damer ;)) ville ikke en gang lagt merke til vognen der på kafeen. Det er nemlig noe spesielt med oss mødre.

:lete:

Nei, det er ikke greit å skifte bleie på kafé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest hele denne tråden nå i morgentimene, og er oppriktig sjokkert over at så mange synes det er helt greit å "diskret skifte tissebleie nede i vogna inne på en café".

Jeg har selv tidligere vært medeier i en café her i Oslo i tiden da begrepet "barnevognmafia" ble oppfunnet. Og har hatt den utsøkte glede av å fysisk kaste ut flere bleieskiftere :rope: Og det håper jeg for all del andre caféeiere/-betjening gjør også.

En café er et spisested. Alt som har med urin og avføring å gjøre - om det er fra en liten og søt baby eller en voksen person - hører ikke hjemme i et serveringslokale på et spisested. Så enkelt er det. Diskret eller ikke diskret. Luktfritt eller ikke luktfritt. Når man er i det offentlige rom: "Toalettaktiviteter" (tror ikke det finnes noe bedre ord for dette) gjør man på steder som er beregnet for dette. I krisetilfeller - hvem har vel ikke måtte sette seg diskret på huk bak en busk noen ganger - må "toalettaktiviteter" utføres i det offentlige rom, fordi det er umulig å få tilgang på toalett. Men man gjør det ikke inne på et spisested.

Til dere i tråden her som har skiftet bleie inne i et serveringslokale (av årsaker som Stakkars baby kunne ikke ligge med våt bleie, caféen hadde ikke stellerom, stellerom/toalett var skittent osv.): Det er en superenkel løsning, nemlig å trille vogna ut fra spisestedet og diskret skifte bleien der. Hvis man kan skifte i vogna inne på en café kan det ikke være vanskelig å skifte samme bleien utenfor denne caféen? Det er flere i denne tråden som har sagt det samme, men så vidt jeg kan se, har ingen "cafébleieskiftere" svart på dette.

Det er sagt mye rart i denne tråden, men for meg er den suverene vinneren av rare utsagn: Alvhildebrud med "Det er nemlig noe spesielt med oss mødre". Som om det å være mor er en bitteliten og misforstått minoritetsgruppe her inne. Det er veldig mange mødre her inne, det er tross alt KG vi befinner oss på. Og tro meg: Vi er veldig mange som ikke for enhver pris vil være med i den "spesielle gruppen til Alvhildebrud"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør nå her. Jeg tror ikke at jeg sitter med noen fasit, jeg tror heller ikke at mitt syn er det eneste riktige. Men jeg tror folk ser veldig forskjellig på dette. Jeg tror også at dette er noe som mange, ja mange, mange fler en de som blir kalt for bleiemafiaen, synes at egentlig ikke er så ille.

Jeg vil påstå at et menneske som sitter og raper, nyser i hånda, fjerter, skifter bind under bordet, skifter bleier på bordet eller stolen, vil vekke mye mer avsky en en dame som diskret skifter bleie på en liten baby nedi en vogn.

Er det så utrolig horribelt, at jeg tror det? Har jeg virkelig gått glipp av så mye, er jeg så skakkjørt å ute på jordet at jeg bare ikke kan se at det er en forskjell? Må jeg virkelig innse at jeg ikke skjønner noenting og at jeg helst burde holde meg hjemme slik at jeg sparer folk for min ekle uforstand?

Jeg for min del synes ikke det kreves så alt for mye sosial kompetanse for å forstå at bleieskift hører hjemme på toalettet, og ikke ute blant mat og drikke. Og klart, folk ser forskjellig på det - men - betyr det at det du ser er riktig? De aller fleste av oss må på ulike måter moderere oss når vi er ute "blant folk", det gjelder også småbarnsmødre.

Jeg ville aldri i livet fjerte på en cafe, jeg ville aldri i livet skifte bind under bordet på en cafe og jeg ville aldri i livet skifte bæsje/tisse- bleie på bordet på en cafe og la bleien ligge der. Men muligens kunne jeg ha skiftet bleie på babyen min nedi vogna, av forskjellige grunner. Hvorfor er det en stor forskjell i mitt hode på å gjøre de første tingene jeg nevnte og det å skifte bleie nedi vogna?

Jeg skjønner kanskje ingen verdens ting? Dum i hodet kanskje?

Dum i hodet er du vel ikke, men kanskje litt blendet av deg og ditt?

Du ville "aldri i livet" gjort ditt og datt. Men la oss si at noen synes det er helt greit å rape og fjerte og pille seg i nesen på restaurant? Hva er det da som gjør at det likevel ikke er ok? Hint: omtanke for andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glimrende innlegg, Gattissima!

:klappe:

Jeg må si meg enig i det.

Gjett om jeg angrer for at jeg ikke lagde en poll, det ville vært spennende å se hvor mange som svarte på den. Jeg trodde vel ikke at dette temaet ville engasjere så mange! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig i det.

Gjett om jeg angrer for at jeg ikke lagde en poll, det ville vært spennende å se hvor mange som svarte på den. Jeg trodde vel ikke at dette temaet ville engasjere så mange! :fnise:

Kan ikke moddene redigere inn en poll? Trodde de kunne det, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man MÅ ikke skifte bleie med en gang (at man ikke rekker (les: gidder) å gå 100m til stellerommet). Hva når babyen gjør fra seg i søvne? Har dere noe form for alarm i bleien?

Som mamma, går det fint å velge kafeer med egnede toaletter/stellerom (med mindre man bor på en bygd med kun en kafe). Det må folk i rullestol! De gjør ikke fra seg i en flaske der og da, pga at kafeen ikke har handikapp-toalett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man MÅ ikke skifte bleie med en gang (at man ikke rekker (les: gidder) å gå 100m til stellerommet). Hva når babyen gjør fra seg i søvne? Har dere noe form for alarm i bleien?

Som mamma, går det fint å velge kafeer med egnede toaletter/stellerom (med mindre man bor på en bygd med kun en kafe). Det må folk i rullestol! De gjør ikke fra seg i en flaske der og da, pga at kafeen ikke har handikapp-toalett.

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Molly_*
Men er det opptatt på stellerommet (og toalettene ikke har store nok benker) og det er uformelt ... Det er vel ingen som merker om babyen får et skift i vognen..?

Jo, det vil stort sett alltid være noen som merker det. Og uansett så er vel ikke det et godt argument for hvorfor det skal være greit å gjøre noe som andre synes er ekkelt. Er det greit for en mann å tisse i ei flaske under bordet så lenge ingen merker det? For øvrig er det ganske lett å skjønne når det er bleieskift som pågår.

Men jeg lurer på en ting, til deg Alvildebrud og dere andre som innbitt forsvarer spedbarnmødres rett til å skifte bleie på kafeen:

Hvorfor ikke bare ta med vogna ut av spiseområdet og skifte utenfor eller i en korridor/utenfor toalettdøra? Dere må jo gjerne skifte bleie mens babyen ligger i vogna, men ikke mens vogna står midt i et spiseområde. Det er ikke nødvendig å løpe byen rundt etter et ledig stellerom. Bare trekk dere unna der folk sitter og prøver å nyte maten de har betalt dyrt for. Dette har vært poengtert flere ganger, men jeg klarer ikke å se at noen har svart på det ennå.

*venter i spenning*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tviler nå på at det er så farlig. Å bli syk en gang i blant er bare sunt. Det syrker imunsforsvaret blant annet.

Lærte det på skola.

Da lærte du feil. Ikke har de greid å lære deg rettskriving heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke har de greid å lære deg rettskriving heller..
Hva ønsker du å oppnå med denne kommentarer?

Mener du selv at du tilfører debatten noe, eller bidrar rett og slett kommentaren kun som en forsøpling av debatten?

(Regner med at du utmerket godt klarte å forstå hva vedkommende mente).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...