Gå til innhold

Er det greit å skifte bleie på kafé?

Meaty

Anbefalte innlegg

Blir helt overgitt over folk noen ganger altså. Det handler om folkeskikk og respekt for andre. Det at andre føler seg støtt, burde være grunn nok til å ta bleieskiften en annen plass. Så noen hadde opplevd bleieskift midt på bordet, mens de satt og spiste? Seriøst? Noen mennesker er ikke gode i hodet. Synes forøvrig Daria sa det bra!

Endret av Bloodless
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ts være så grei å fortelle hva hun egentlig skrev i hovedinnlegget da? Jeg leser i hvertfall at hun så et bleieskift og så en brukt bleie bli kastet. Noe annet ville vært flisespikkeri.

Og det handler ikke om hva DU personlig blir støtt av eller synes er ekkelt. Det handler om å ta hensyn til at noen andre kan finne det ekkelt. Derfor er det enkelte ting man ikke gjør. Av hensyn til sine omgivelser.

Beklager at jeg ikke har svart, jeg har akkurat kommet hjem fra jobb så har ikke fått fulgt med på tråden. Jeg ser jo at den har tatt av en smule...

Jeg hadde jo en mistanke om hva som foregikk da jeg så at mora drev på nedi vogna, men sikker var jeg jo ikke før jeg så bleia. Jeg var et par bord unna og kjente ikke noe lukt, men jeg prøvde jo å unngå å kjenne evt. lukt også. Jeg hadde heldigvis ikke fått maten min enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kafé midt på dagen i går, og et par bord bortenfor meg satt det to damer og hun ene hadde en baby som lå i vogn. Hun begynner å romstere nedi vogna og etter en stund kommer hun opp med en sammenrullet bleie. Litt mer romstering, ungen får på seg klær igjen, og så går hun til søppelkassen i nærheten og kaster bleia.

Jeg syntes det var litt guffent, men er dette vanlig? Jeg pleier ikke akkurat å gå på kafé på den tiden av døgnet men jeg lurer jo litt. Dette var forøvrig på et kjøpesenter som har egne rom der man kan stelle babyer.

Hva synes dere?

Hadde jeg sittet der og spist, så hadde jeg eksplodert,og sagt i fra til betjeningen.

ialle fall, om bleieskift var nødvendig, så burde hun tatt med underlag osv og brukt toalettgulvet. Så hadde både barn blitt vasket, og mor vasket hender.

Det er vel de samme mødrene som er livredd for bakterier og koker alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun så bleien. Bakterier sprer seg også selv om man ikke ser dem. Bleie i bøtte inne på kaferom er IKKE hygienisk. Å ikke vaske hendene etterpå like så.

Da må det jo være ok om jeg klør meg i skrittet, innenfor trusa, på kafé også, da. Så lenge du ikke ser og lukter noe. Så kan jeg ta på kafebordet og på koppene etterpå, med skitne fingre.

Hva om mattilsynet kom senere på dagen? Etter at bleien hadde ligget der og varmet seg?

Så sto det lapp på døre.STENGT AV MATTILSYNET. Gjett om den moren ko tilbake...nei hun er redd hu blir syk for de er så griete på den kafeen.

hadde mattilsynet funnet avføring i kafeen, selv om det er i søppelbøtten, hva tror dere skjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Urin er urin! Jeg skjønner ikke hvorfor urin fra barn skal være "bedre" enn urin fra voksne.

For det første så sitter bindet fast i en truse, det skal mye til for ikke å få noe på hendene når du skifter et bind. For det andre så kan du neppe skifte bind på en cafe uten at noen med blikk på bordet ditt ser det. For det tredje, om den grusome bleieskiftedamen ikke hadde tatt opp bleien fra vogna, så hadde ingen sett at hun skiftet engang. For det fjerde så vil en liten tissebleie fra et lite barn neppe lukte, det vil derimot bleie fra voksne eller et større barn gjøre.

Jeg vil til og med påstå at tiss fra et barn som kun får morsmelk er nesten helt rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mensblodet skal også ettersigende være sterilt, og sådan ikke til skade. Det betyr ikke at hverken bleieskift, eller bindbytte på kafe er særlig appetittelig. Tøybind/tøybleier eller papir. Man kan da ordne slikt på bedre egnede steder.

Selv urin fra voksne mennesker som har drukket en del er riktig så rent, og lukter lite. Det er konsentrert urin som lukter mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så sitter bindet fast i en truse, det skal mye til for ikke å få noe på hendene når du skifter et bind. For det andre så kan du neppe skifte bind på en cafe uten at noen med blikk på bordet ditt ser det. For det tredje, om den grusome bleieskiftedamen ikke hadde tatt opp bleien fra vogna, så hadde ingen sett at hun skiftet engang. For det fjerde så vil en liten tissebleie fra et lite barn neppe lukte, det vil derimot bleie fra voksne eller et større barn gjøre.

Jeg vil til og med påstå at tiss fra et barn som kun får morsmelk er nesten helt rent.

Skjønner du ikke at andre synes det er ubehagelig?????

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Hva om mattilsynet kom senere på dagen? Etter at bleien hadde ligget der og varmet seg?

Så sto det lapp på døre.STENGT AV MATTILSYNET. Gjett om den moren ko tilbake...nei hun er redd hu blir syk for de er så griete på den kafeen.

hadde mattilsynet funnet avføring i kafeen, selv om det er i søppelbøtten, hva tror dere skjer da?

Jeg tror nppe mattilsynet hadde stengt en cafe fordi det lå en liten bleie i en søppelbøtte ute i lokalet. Det sier vel forresten litt om cafeen at de har søppelbøtter inne på cafeen også, gjør det ikke? Høres ikke ut som et stivt sted akkurat.

Jeg går på babysang med barnet mitt. Der skiftes det både her og der og alle sitter å spiser sammen også. Om babyen har bæsjet så går man ned i kjelleren å skifter og vasker, om den bare har tisset så er det helt greit å skifte der. jeg skjønner at det ikke er det samme som på en cafe, og om jeg skal være ærlig så ville ikke jeg ha skiftet bleie på en cafe heller. Jeg vil bare si at det ikke hadde brydd meg noe om noen gjorde det, ikke nå, og ikke før jeg fikk barn heller. Vi er forskjellige og det ene er kanskje ikke mer rett en det andre heller.

Men hun dama som skiftet der, hun har det sikkert bare bra og bryr seg ikke om hva andre måtte synes om det, og det synes jeg hun gjør helt rett i, særlig siden hun nå gjorde det så diskret som hun gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Skjønner du ikke at andre synes det er ubehagelig?????

Har jeg sagt at jeg ikke skjønner det da? Jeg sier at det ikke hadde gjort meg noe.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte eier ikke folkeskikk i utgangspunktet, og får det heller ikke når de får barn. Og bare det at hun satte seg ned igjen uten å vaske hendene... :overrasket:

Jeg har også fått servert bæsjebleieskifting i utgangen på Gardermoen, og der er det heller ikke særlig langt til nærmeste toalett.

Vent til du selv får barn :). Så skal vi se hvor mange kafeer og diverse steder du akter å skifte en bleie på. (Jo, jeg er klar over at du er gravid.)

Om ingen merker det - det lukter ikke, det synes ikke - ingen kan se den lille rumpa engang. Hva iallverdens navn betyr det? At det ligger en bleie i søppelkassen ved siden av deg? At det faktisk HAR vært blottet hud - i vognens dyp?

En annen ting er om man drar ungen opp på bordet. Og selvfølgelig er det noe annet med bæsjen til en 8 mnd gammel baby som får grøt, sammenlignet med en nyfødt som bare spiser morsmelk. Det finner du straks ut av.

Joda - folk eier faktisk folkeskikk. De aller aller fleste vil jeg si.

Du kommer til å få problemer med å følge alle prinsippene dine :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun dama som skiftet der, hun har det sikkert bare bra og bryr seg ikke om hva andre måtte synes om det, og det synes jeg hun gjør helt rett i, særlig siden hun nå gjorde det så diskret som hun gjorde.

Skulle da virkelig ønske det var flere som hadde den tankegangen..! DET hadde blitt en flott verden å leve i det...

Bry deg om deg selv, drit i hva andre måtte mene og gjør akkurat hva du vil når du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chrizzy
Skulle da virkelig ønske det var flere som hadde den tankegangen..! DET hadde blitt en flott verden å leve i det...

Bry deg om deg selv, drit i hva andre måtte mene og gjør akkurat hva du vil når du vil.

Hvis man skal bry seg om alle mulige hårsåre mennesker med alle mulige ømtålige syn på ting, da kunne man like godt bare ha vært hjemme bak rullegardinene sine.

En viktig del av det å fungere i et samfunn handler om det og være tolerant.

Endret av Chrizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha :fnise:

Hva sier du til han som snuser ved siden av deg da? Eller personen som kommer inn med røyklukt på hendene. De som ikke vasker seg på toalettet, eller hva med de som nettopp har slept en fis! Åh. Hva med de som ikke har dusjet?

At noen i det heletatt kan bry seg om den bittelille bleien, i den store stygge søplebøtten?

Ja ja.

De aller aller fleste jeg kjenner (og det er maaange damer ;)) ville ikke en gang lagt merke til vognen der på kafeen. Det er nemlig noe spesielt med oss mødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal bry seg om alle mulige hårsåre mennesker med alle mulige ømtålige syn på ting, da kunne man like godt bare ha vært hjemme bak rullegardinene sine.

En viktig del av det å fungere i et samfunn handler om det og være tolerant.

Bare fordi småbarnsmødre synes lille gullets avføring er det nusseligste som finnes, så betyr ikke det at folk flest ønsker tisse- og bæsjebleier opp i ansiktet når man er på kafé.

Og det ser ut til at flertallet mener at bleiskift får man ta privat og ikke offentlig. Så hvorfor skal flertallet måtte akseptere at enkelte mødre ikke har kommet ut av bobla si enda?!?

Ja, man må være tolerant, men det går da virkelig begge veier! Og i dette tilfellet så ligger den byrden på mor fremfor alle de andre kafégjestene. Det er ikke noe annet enn logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ha ha ha :fnise:

Hva sier du til han som snuser ved siden av deg da? Eller personen som kommer inn med røyklukt på hendene. De som ikke vasker seg på toalettet, eller hva med de som nettopp har slept en fis! Åh. Hva med de som ikke har dusjet?

At noen i det heletatt kan bry seg om den bittelille bleien, i den store stygge søplebøtten?

Ja ja.

De aller aller fleste jeg kjenner (og det er maaange damer ;)) ville ikke en gang lagt merke til vognen der på kafeen. Det er nemlig noe spesielt med oss mødre.

En ørliten forskjell mellom avføring og røyklukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til du selv får barn :).

Noen sosiale antenner håper jeg å beholde selv om jeg får barn noen gang...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

:klø:

Jeg er også mor, riktignok ikke babymamma, men har vært det også. Jeg synes IKKE det er greit at bleieskift foretas inne på en kafè. Hva er det med småbarnsmødre som tror de har amnesti fra normal folkeskikk?

Bleieskift og annen personlig hygiene foretas på toalettet.

Endret av nextlife
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom observasjon at det virker som det kun er småbarnsmødre som hardnakket "står på krava" om å skifte bleie offentlig.

..hvordan kan det ha seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...